- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: HTD w 31 Października 2014, 08:14:22
-
Zmieniłem czas rozpoczęcia misji "zwierzyniec_ed72" na 6:30. Zmieniłem początkowe eventy, żeby nie było tyle czekania na początku:
//Wyjazd z żeberka z podstawieniem się w perony
event onstart multiple 5 none radio1 radio38 ai3 endevent
node -1 0 start eventlauncher 15.25 0 748 1000 none 0630 gotowy none end
event gotowy multiple 10 none podajtarcze endevent
event podajtarcze multiple 200 anglik_test1315ac kociary_zwr08- kociary_zwr09- anglik_test4581ac ztpodtar endevent
event ztpodtar multiple 10 none kociary_tm07_ms2 kociary_tm03_ms2 mozna_w_perony endevent
//Wyjazd z Kociar + przelot przez Kociary II + odjazd z p.o
event kociaryjedz multiple 95 none proba_hamulca kierodjazd endevent
Zmiana działa, objeździłem trasę i zrobiłem nowy rozkład jazdy do niej. Po dojechaniu do Pawianowa o 7:24 (i odczekaniu jakiejś minutki) dostaję w radiu ładny komunikat "będę manewry robiła". Czyli wygląda, że jesteśmy tu:
//Manewry w Pawianowo
event nabok multiple 100 none pawianowo_zwr03+ anglik_test4542ad pawianowo_zwr08- bede_manewry_robila ztnabok endevent
event ztnabok multiple 10 none pawianowo_d_ms2 pawianowo_tm4_ms2 endevent
event zebro multiple 60 none pawianowo_zwr09- pawianowo_zwr07- pawianowo_zwr06- ztzebro endevent
event ztzebro multiple 10 none pawianowo_tm9_ms2 endevent
//Wygaś Kociary podg
event wygaswjazd multiple 1 none posterunek_kociary_p_s1 posterunek_kociary_sppp_sp1 posterunek_kociary_spp_sp1 endevent
event wygaswyjazd multiple 1 none posterunek_kociary_spe_sp1 posterunek_kociary_e_s1 endevent
Tzn pierwszy event. Dalej jednak czekałem 7 minut i nic. Ms2 nie wchodzi. Co może go blokować? Stoję przed S1, drzwi zamknięte, światła do manewrów zapalone - event ztnabok albo nie odpala, albo kolejne, albo odpalają, ale z jakiegoś powodu nie wrzucają Ms2. Co mogę robić nie tak? Odniesienie do godziny startu jest tylko na początku - w eventlauncher. Nigdzie indziej się nie pojawia, więc nie widzę w jaki sposób moja zmiana miałaby cokolwiek popsuć w wyzwalaniu kolejnych eventów. Pozostałe zmiany w plikach są niewarte uwagi (niebo, oświetlenie, inny plik rozkładu). A tak na marginesie - czy da się wyzwolić event godziną z rozkładu?
-
Coś w errors.txt się pokazało?
-
Daj całego loga, bo multiple same z siebie poblokować się nie mogły. Może to z tarczą jest coś nie taka nie z eventami? Ra w nich ostatnio majstrował.
Godziną z rozkładu chcesz coś wyzwalać? Odczytać godziny z txt się nie da. Musisz wstawić eventlauchera z jawnie zdefiniowaną godziną i pod niego podpinać dalsze zależności. Godziny w rozkładzie wpływają tylko na zachowanie AI na przystankach.
-
Dzisiaj rano próbowałem wygenerować loga i zdałem sobie sprawę z idiotycznej mojej pomyłki. Zapomniałem przejść na drugą stronę pociągu! ;) Event działa jak najbardziej prawidłowo. Faktycznie nie ma najmniejszego powodu, żeby nie odpalił. Co do zgrania rozkładu, faktycznie eventlauncher wystarcza w zupełności. BTW, czy mogę gdzieś uploadować publicznie poprawki w sceneriach? Tzn robię je tak, żeby nie nadpisywać żadnych plików, jako dodatek.
-
Albo na warsztat albo do testu. Lepiej ta druga opcja, bo potem wyjdą cyrki jak z moim Całkowem, co działało do czasu konwersji na ddsa. ;)
-
Widzę, że opisanie eventów, który jest od czego przydało się :).