- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: HTD w 28 Października 2014, 22:59:37
-
Kolejny raz wywaliło mnie w połowie misji w Drawinowie. Dojechałem do Włodawic Zachodnich, wykonałem manewry, podpiąłem się pod skład i...
F4 - nie ta kabina. Więc co tu nacisnąć? Może HOME? Źle! było END!
Ja wiem, że nie ma wnętrz wagonów, że symulator "nie wiedział, że nie ma", że ja powinienem wiedzieć.
Wszystko ok, tylko dlaczego CTD? Nie można małego sprawdzenia typu if (potrzebne_dane != null) { zmien_widok(); }"
?
Z tym problemem spotkałem się przy kilku misjach, za każdym razem po podpięciu pod skład.
-
Procedura zmiany kabiny w obecnej architekturze programu to (niestety) skomplikowana operacja i o braku kabiny dowiadujemy się po fakcie. Najprawdopodobniej nacisnąłeś za wiele razy insert (w przypadku połączeń lokomotywa–wagon stosujemy najwyżej 3 razy) i przez to utworzyło się przejście między lokomotywą i wagonami. Można to zablokować na poziomie charakterystyk i tak też trzeba będzie to zrobić przed najbliższą paczką całościową.
Dzięki za podpowiedź!
-
Cóż, poruszanie się pomiędzy kabinami i między pojazdami jest zrobione mocno prowizorycznie i takiego sprawdzenia raczej się nie da zrobić w prosty sposób. Jeśli mi ktoś przygotuje skład testowy, który powoduje wysypanie się, to postaram się poprawić do następnej wersji EXE. Niestety na samodzielne szukanie odpowiednich konfiguracji nie wystarcza mi już czasu.
-
Tak na szybko - misja zwierzyniec_tlk - podpinam się pod skład i wciskam END - i już.
Swoją drogą to loko ma jakiegoś focha z hamulcem po odpaleniu misji via SHIFT+1. Muszę przestawić kran w jedną i drugą stronę do oporu, "odpowietrzyć" za każdym razem, dopiero wtedy puszcza ;) Do momentu podpięcia ten hamulec i tak nie działa (działa awaryjny). Po podpięciu jest ok. Wg mnie to bardzo fajny ficzer :) Drobne uszkodzenia w lokach są super :) A może to tak ma być, że hamulec zespołowy w niepodpiętym loku nie działa? Chociaż jak nie wcisnę SHIFT+1 to działa.
-
To tak: połączenie lokomotywa - lokomotywa.
- sprzęg
- hamulec
- ukrotnienie
- wysokie napięcie
Połączenie lokomotywa - skład
Połączenie wagon - wagon
- sprzęg
- hamulec
- przejście
- ogrzewanie
Czyli ważne jest co z czym łączymy.
-
OK, zrozumiałem w końcu Twoją odpowiedź ;) Wciskam kolejno Insert i podpinam hak, czerwoną wtyczkę, żółtą wtyczkę i... da się podłączyć zwisający ucięty kabel od dużej czarnej wtyczki, która pewnie służy do łączenia lokomotyw. Niewielki bug sprawia, że w ogóle da się tak zrobić i symulator się sypie, ale to nie jest żaden problem, bo WIDAĆ że kabel wisi bez sensu :)
DZIĘKI, problem rozwiązany, można zamknąć temat.
Zamykam.
Benek