- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: youBy w 11 Lutego 2005, 20:33:12
-
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na ten temat. To się może przydać, jak ktoś nie zna sygnałów semaforów. więc podaje chyba dość prosty sposób. semafor dzielimy na dwie części:
1. górną - światło zielone i górne żółte,
2. dolną - dolne światło żółte i pas świetlny,
wyłączam tu światło czerwone i białe, których znaczenia są najprostsze.
część górna wskazuje nam szybkość przy następnym semaforze, a część dolna ograniczenia przy tym semaforze.
jeśli część górna pokazuje:
1. zielone ciągłe - Vmax pns (przy następnym semaforze)
2. zielone pulsacyjne - 100 km/h pns
3. żółte pulsacyjne - 40 bądź 60 km/h pns
4. żółte ciągłe - STOP pns
jeśli część dolna wskazuje:
1. nic(zgaszone żółte i pas) - Vmax pts (przy tym semaforze)
2. żółte - 40 km/h pts
3. żólte i pas żółty - 60 km/h pts
4. żółte i pas zielony - 100 km/h pts
jeśli na semaforze jest czerwone to mamy STOP - zatrzymać się
jeśli na semaforze jest czerwone i białe to mamy sygnał zastępczy - ograniczenie do 20 km/h pts
-
No, fajna teoria, tylko, że jest parę nieścisłości w stosunku do E1. Miedzy innymi sygnał zastępczy do 40 km/h, za wyjątkiem wyjazdu na szlak z SBL (wtedy rzeczywiście do 20km/h). Swją drogą przepisy E1 chyba gdzieś powinny być na stronie symulatora.
-
Ja do tego doszedłem patrząc na sygnały S2-S13a, a się kiedyś spotkałem że zastępczy umożliwia jazdę do 20
-
To zależy od widoczności na stacji...Gdy mamy mgłę i deszcz to lepiej jechać 20 km/h, a gdy mamy srodek dnia, i pusta stacje przed soba mozna jechac 40 p;]
-
Witaj.
Wszystko o semaforach i nie tylko będzie w nowej dokumentacji, która przygotowujemy.
Więcej informacji o tym znajdziesz tutaj (http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=2499).
A ja swoją cześć (właśnie o różnych sygnałach) przygotowuję właśnie tak "blondynkologicznie", że chyba lepiej się nie da ;-) - na wzór Windowsowego "Troubleshooting" ("Rozwiązywanie problemów").
Tylko czekajcie cierpliwie, bo u mnie z czasem bardzo krucho (szczególnie ostatnio).
Pozdrawiam serdecznie :-).
-
a mój sposób się przyda?
-
No, ale jaki sposób?
Przecież to co piszesz, znajduje się w E1 i jest dokładniej opisane :-).
Spoko, zobaczysz "mój sposób", to (być może) szczęka Ci opadnie :-).
Oczywiście też w czynny sposób możesz się włączyć do projektu dokumentacji - nic nie stoi na przeszkodzie i nikogo nawet o zgodę nie musisz prosić :-). Po prostu tworzysz, a potem dzielisz się tym z innymi :-).
Pozdrawiam Cię.
-
Nie mam dokładnych przepisów E1, mam tylko podane sygnały od S1 do S13a, a ten mój sposób to podział semafora na dwie częsci i nauka tych części oddzielnie
-
ALe juz kolega @ jaras pisał ze to nie jest Twój sposób tylko sposób E1.
-
a to o tym nie wiedziałem, a właściwie można ściągnąć E1(w wersji oryginalnej)?
-
Na stronie głównej symulatora (http://www.eu07.pl/) znajduje sie link do instrukcji E1.
-
kolej.pl/~rbach/ <- tutaj masz e1, r1, wtbe10, r34 i jeszcze pare przepisow
covalus.prv.pl <- tutaj masz jeszcze wiecej przepisow :D
-
a czy jest całe e1 w jednym pliku bo na stronie kolej.pl/~rbach każdy rozdział był oddzielnie
-
Jest fajny program Przepisy E-1.
-
mam ten program, ale mi chodzi o orginalne przepisy, a nie wyciąg "znaki i sygnały", to co jest na kolej.pl/~rbach, tylko że całe