- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: ic_kolobrzeg w 12 Czerwca 2014, 11:14:15
-
Wczoraj zakończyła się modernizacja pierwszej z 20 lokomotyw spalinowych typu SM42 dla PKP Intercity. Newag przekaże ją w lipcu do eksploatacji. Pojazdy będą sezonowo prowadzić składy do miejscowości wypoczynkowych, np. w relacjach Gdynia – Hel czy Kłodzko - Kudowa Zdrój. Wartość projektu wynosi blisko 77 mln zł.
Podpisany z PKP Intercity kontrakt obejmuje przebudowę 20 lokomotyw serii SM42, w tym 10 lokomotyw jednoagregatowych (typ 18D) wyposażonych w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii oraz 10 lokomotyw dwuagregatowych (typ 6Dl) wyposażonych w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną.
Całość tekstu i zdjęcia: http://www.rynek-kolejowy.pl/52727/newag_zmodernizowal_pierwsza_lokomotywe_dla_pkp_ic.html
Dodano: 12 Czerwca 2014, 13:08:00
Nie moge nigdzie znaleźć info czy została podniesiona prędkość lokomotywy. Ktoś z Was może pomóc?
-
Przecież na ostoi jest napisana 90-tka w kwadracie, czyli nie została podniesiona.
-
Ta, która właśnie zakończyła modernizacja czyli 3001 jest do manewrów. Nie posiada ona gniazda WN.
-
Jestem ciekawy, jak wygląda kabina. Czy jest identyczna jak w 6Dg, czy są zmiany.
-
Ja bym obstawiał że taka sama jak w 6dg. Innego układu nie wymyślą, a ten jest sprawdzony a na dodatek po co płacić projektantowi na opracowanie nowej kabinki, jak po prostu idzie tylko ją dopasować gotową już do zamówienia. Poza tym jak byś nie zauważył Wojtek, to w zmodernizowanej tamarze zastosowano niemalże identyczną kabinę co w 6Dg, no nie bawmy się w szczegóły. Nie identyczną, ale w 90% wizualnie taką samą.
-
Mówcie co chcecie, ale zdecydowanie reflektory są wręcz identycznie jak w 6eact.
-
Ja bym obstawiał że taka sama jak w 6dg. Innego układu nie wymyślą, a ten jest sprawdzony a na dodatek po co płacić projektantowi na opracowanie nowej kabinki, jak po prostu idzie tylko ją dopasować gotową już do zamówienia. Poza tym jak byś nie zauważył Wojtek, to w zmodernizowanej tamarze zastosowano niemalże identyczną kabinę co w 6Dg, no nie bawmy się w szczegóły.
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.
-
Pewnie kontrolki i przełączniki są inaczej rozmieszczone - nie wierzę żeby specjalnie robili nowe formy do pulpitów...
-
Kabina jest inna, dostosowana do potrzeb zgłaszanych przez PKP IC.
Na pewno nastawnik siły pociągowej i hamulec dodatkowy w osobnych dźwigniach, część przyrządów tak umieszczone żeby można było obsługiwać będąc wychylonym przez okno (przynajmniej tak miało być).
-
Zapodajcie jakieś fotki byśmy mogli zobaczyć jak to wygląda.
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/52750/sm42_18d_newagu_dla_pkp_intercity_dane_techniczne.htm
-
Jeśli zrobili hamulec dodatkowy osobno (tak jak w ST48) to jest to duże ułatwienie dla maszynisty.
-
Jeśli zrobili hamulec dodatkowy osobno (tak jak w ST48) to jest to duże ułatwienie dla maszynisty.
No po to IC wnosiło swoje sugestię aby poprawić warunki pracy drużyn trakcyjnych. To co jest w pracy potrzebne będzie pod ręką, to co używa się raz na ruski rok oddali się ;-)
-
Póki co czekamy na zdjęcia i wtedy możemy debatować.
-
Co do hamulca dodatkowego osobno mam mieszane uczucia. Na początku mojej przygody z koleją też mi się wydawało, że powinien być osobno. Natomiast gdy pojeździłem na manewrach lok SM42-12xx doszedłem do wniosku że wszystko w jednym joysticku jest całkiem fajne - można obsługiwać lok jedną ręką patrząc na zderzaki z tyłu. Często się z tego korzysta jadąc tyłem na manewrach - siedzę wtedy bokiem do kierunku jazdy i mam w ręku i zadajnik i hamulec dodatkowy (nie muszę ręką macać za inną dźwignią). Wada? Żeby wyluzować muszę utrzymać dźwignię w odpowiedniej pozycji, a wg. mnie po przestawieniu w jazdę lok powinna wyluzować sama (tak jak na starej SM42). Lokiem SM42-16xx jeździłem tylko chwilę, więc nie specjalnie mam doświadczenie z osobną dźwignią hamulca dodatkowego.
-
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.
-
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu
Problem był by rozwiązany gdyby zamontowali przycisk do przeciw poślizgu tak jak na starej stonce, wtedy było by o wiele lepiej.
-
Dokładnie tak jest jak kolego mówisz. No, ale poczekajmy aż zaczną korzystać i będziemy mogli posłuchać wypowiedzi na temat nowego typu manewrówki.
-
Umieszczenie zadajnika i hamulca dodatkowego w jednej dźwigni utrudnia dociskanie lokomotywy do składu, jak wiadomo przy pociągach pasażerskich sprzęgamy na ciasno.
No tak. Nie pomyślałem. Przy jednej dźwigni da się spiąć ciasno ale bardzo trudno to zrobić jednocześnie delikatnie dojeżdżając. W ruchu towarowym nie ma to znaczenia. Ale osobna dźwignia ham. dodatkowego też nie zawsze rozwiązuje problem. Przykładem może być ET22-2xxx. Tam technika dojeżdżania do składu jest zupełnie inna i dość problematyczna w porównaniu do starych lok. Urywanie też wymaga czasami zabawy.
-
ET22-2xxx to osobny temat, gdzie tam można się szeroko rozpisać na temat ruszania czy samego uruchamiania...