- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: janek32 w 02 Czerwca 2014, 12:46:53
-
Próbuję zaimportować Krzyżową do 3ds maksa 2010 i mam następujący problem - import trwa bardzo długo, po 3 godzinach jeszcze nie został skończony. Nie ma tu znaczenia, czy po kolei importuję każdy scm, czy wrzucę wszystko do jednego scna.
W 3ds maksie 7 takich problemów nie było, nawet na słabszym komputerze. Coś mogę mieć źle skonfigurowane?
Mam wrażenie, że wszystko przedłuża zapis pliku max po zaimportowaniu każdego node... Nie pamiętam, czy w siódemce też co chwilę zapisywał.
Windows 7 Professional 64-bitowy
3ds max 2010 też 64-bitowy
EDIT: Zauważyłem jeszcze jeden problem. Skrypty (najnowsza wersja) nie zapamiętują ścieżki do symulatora - nie są ładowane tekstury, przy każdym uruchomieniu muszę podać katalog z symulatorem
-
Tekstury nie są w żaden sposób stowarzyszone ze skryptami. Przy pierwszym uruchomieniu skryptów powinno wyskoczyć okno, które oczekuje na podanie ścieżki do katalogu głównego z MaSzyną.
-
Ale za każdym razem przy uruchamianiu skryptów, czy tylko raz, a później po kolejnym uruchomieniu 3dsa i załadowaniu skryptów już nie?
-
Tylko raz, po pierwszym uruchomieniu skryptów w ogóle. Potem ścieżka jest zapisywana, można też ją zmienić z poziomu głównego skryptu (odpowiednia zakładka).
-
To u mnie nie zapisuje, który raz bym nie uruchamiał, ciągle pyta o ścieżkę.
-
A w którym katalogu 3ds'a umieściłeś skrypty? Aktualizowałeś je za pomocą przycisku Akt. skrypty?
-
Ścieżka do skryptów:
C:\Program Files\Autodesk\3ds Max 2010\Scripts\EU07
Są w najnowszej wersji, aktualizator nic nowego nie znalazł.
-
Sprawdź czy masz w katalogu ze skryptami plik ustawienia.ini. Ja mam i jego zawartość to:
[ustawienia_glowne]
DirEu=E:\MaSzyna\MaSzyna_08_13
DirCHK=E:\MaSzyna\MaSzyna_08_13\dynamic\PKP\EU07\*.chk
-
No i wszystko jasne, nie miałem tego pliku. Okazuje się, że żeby skrypty pod Windowsem 7 mogły zapisać ustawienia, 3ds maksa trzeba uruchomić w trybie administratora.
Dzięki za wskazówkę.
Teraz została jeszcze kwestia importu.
-
A sprawdziłeś ten import po dodaniu ustawienia.ini? Z tego co widzę po kodzie skryptu służącego do importu, wykorzystuje on ścieżkę do katalogu głównego. A ścieżkę tę pobiera właśnie z ustawienia.ini, którego nie miałeś.
-
Właśnie sprawdziłem i ślimaczy się dalej.
PS Dam mu 20 minut na wczytanie SCMu z terenem i zobaczę, czy zdąży.
-
Jak się nie uda z Krzyżową, to spróbuj z td.scn. Dodatkowo wyłącz wcześniej Autosave: http://area.autodesk.com/userdata/forum/a/autosave.jpg.
-
TD oczywiście przechodzi, ale z Krzyżową dalej to samo, po wyłączeniu autosave też. Za to wszystko idzie sprawnie, jeżeli wybiorę podział na pliki max zamiast zapisu do jednego. Tylko później jest do połączenia ze 400 maxów.
Dodano: 09 Czerwca 2014, 16:41:53
Może inaczej, czy siatka terenu jest potrzebna do dodawania roślinności?
-
Niekoniecznie. Możesz sprawdzić wysokość terenu w miejscu na scenerii, gdzie chcesz wstawić drzewko z pomocą klawisza F2, a następnie skorygować wysokość (Z) w maksie.
-
Zainstalowałem specjalnie do zaimportowania 3ds maksa 7 i... całą scenerię załatwił w niecałe 20 minut. Czemu? Nie robił tych durnych auto-save'ów po wczytaniu każdego obiektu.
Jeżeli coś tego typu dałoby się ustawić w 2010, to siódemkę będę mógł odinstalować.