- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Marcin S w 26 Maja 2014, 22:44:04
-
Cześć.
Poszukuję śrub do montażu wyłączników dźwigienkowych typu Z. Śruba ma wymiary: M4, długość 14mm, łeb stożkowy z wycięciem płaskim, średnica łba 6mm.
Potrzeba mi około 100szt.
Nigdzie takich śrub nie można dostać, przez tą naszą kochaną unię wprowadzono takie standardy, że odeszliśmy od naszych wyrobów i teraz potulnie musimy robić takie jakie nam każą.
Są dostępne podobne, ale z łbem o średnicy 7,5mm, co powodowałoby, że w oryginalnych tablicach z gotowymi otworami na te śruby łby by wystawały.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Marcin
-
Proponuje proste rozwiązanie: zakupić pogłębiacz i delikatnie pogłębić otwór. Trudno będzie Ci znaleźć coś poza normą. Ewentualnie możesz wytoczyć ale to przerost formy nad treścią.
-
Ale nic się nie zmieniło, trochę poszukałem i znalazłem elementy złaczne (http://walmax.com.pl/upload/pliki/walmax_-_elementy_zlaczne.pdf)
- Wkręt do metalu z łbem stożkowym z nacięciem prostym - norma: PN-85/M-82207, DIN 963, ISO 2009 - zakres M2 - M10
- Wkręt do metalu - stal A2, A4 z łbem stożkowym z nacięciem prostym - norma: PN-85/M-82207, DIN 963 - zakres M2 - M10
Średnica łba śruby wynosi 7,5mm, czyli nic się nie zmieniło. Polska norma jest z 1985 roku. Czy to na pewno ma być M4, może M3,5. Albo poszukać z łbem soczewkowym, lub z wycięciem na inny klucz. Wtedy mogły być na wkrętak prosty, teraz mogą być na wkrętak krzyżakowy, lub klucz imbusowy.
-
Albo skrócić śruby... chociaż mi by się nie chciało robić tego dla 100 śrub :)
-
Skrócić śruby żeby zmniejszyć średnicę łba bo nie mieści się w podtoczenie? Chyba nie do końca zrozumiałeś co autor miał na myśli.
-
Z tego co mi wiadomo śruba M4 (bo takie są wykorzystywane do Z-ek) ma łeb 7mm, czyli tyle ile fabryczne śruby. Możliwe, że podcięcie jest pod innym kątem, wtedy faktycznie - lipa. Kiedyś zrobiłem panel ze sklejki 3mm i śruba 16mm weszła bez problemu, oczywiście trzeba było zrobić fazę na łeb.
-
Oryginalne śruby miały mniejszy łeb niż te obecnie dostępne. Jak wrócę z wyjazdu i znajdę starocia to zrobię oficjalne porównanie.
-
To są oryginalne śruby do Z'ek (załącznik). Jak widać łeb śruby ma 6mm, a cała długość śruby wynosi 14mm. Obecnie są dostępne śruby z łbem min. 7,5mm co przy tym rozmiarze sam stożek jest już pod innym kątem. Praktycznie zeszlifowanie łba do 6mm nic nie da, bo stożek dalej będzie pod innym kątem, co w konsekwencji spowoduje, że nie "schowa" się w podtoczenie.
A pogłębiać otworów w tablicach nie chcę, bo to już ingerencja w "pierwotny" stan. A poza tym duży łeb śruby wygląda ch... źle. :P (załącznik 2 i 3 - po lewej oryginalna śruba, po prawej łeb 7,5mm).
Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić post.
Benek
-
@Marcin S ciężko ci będzie znaleźć wkręt znormalizowany. W załączniku który umieściłeś łeb wkrętu ma wprawdzie 6mm, ale wzrokowo ma mniejszy kąt stożka. Wkręty znormalizowane z łbem stożkowym maja kąt stożka 90º. Nie jestem pewien, ale wkręty oryginalne mogą być zgodne z normą branżową (kolejową).
Jakby wkręty mogły wystawać poza płytę i miało to wygląd, to proponuje.
- Wkręt z łbem walcowym wypukłym - PN-86/M-82201
- Wkręt z łbem walcowym wypukłym z wgłębieniem krzyżowym - PN-86/M-82202
- Wkręt z łbem z podkładką z wgłębieniem krzyżowym lub combi - Norma AN 1088 p
Ostatnia pozycja byłaby najlepsza.