- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Benek w 06 Maja 2014, 21:37:41

Tytuł: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Maja 2014, 21:37:41
Czy można w jakiś sposób wstawić drogę na torze pochylonym tak, by powierzchnia drogi pokrywała się z powierzchnią główki szyny? Wstawiłem drogę na wysokości toru, ale ze względu na pochylenie szlaku, droga wystaje ponad szyny. W 3ds Maxie można spróbować obrać tę drogę i wprowadzać dla niej przechyłkę, ale będzie to metoda prób i błędów, która pochłonie sporo czasu. Może da się w Rainsted dociągnąć drogę do toru/nasypu na którym jest tor.
Tytuł: Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 06 Maja 2014, 22:23:55
A gdybyś tą droga podzielił na kawałki? Wtedy szłoby to ładnie spasować.
Tytuł: Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 06 Maja 2014, 22:31:30
Może wyliczyć przybliżony kąt pochylenia odcinka toru (czyli też drogi) z sinusa kąta BAB'? A,B - krawędź jezdni. |AB'| rzut prostokątny toru (prosta równoległa do płaszczyzny zawierającej oś X.) |BB'| różnica wysokości toru na odcinku AB. Drugie wyjście to: zrobić z boxa model płyt przejazdowych (łatwiej dopasować niż drogę).
Tytuł: Odp: Wstawienie drogi na niepoziomym szlaku
Wiadomość wysłana przez: Benek w 07 Maja 2014, 18:33:31
Znalazłem rozwiązanie tego problemu. Jest dużo łatwiej, jeśli pod torowiskiem mamy już nasyp, a jeśli nie, to łatwo go tymczasowo wygenerować za pomocą skryptów. Użycie nasypu jest konieczne, jeśli szlak nie jest płaski. Następnie trzeba wykonać następujące kroki: