- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: ic_kolobrzeg w 06 Maja 2014, 09:44:48

Tytuł: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 06 Maja 2014, 09:44:48
Przewozy Regionalne we współpracy z CallPay uruchomiły bezpłatną aplikację na androida i IOS'a do zakupu biletów. Jedyny minus tej apki to możliwość płacenia tylko kartą kredytową. Za to można zakupić bilet siedząc już wygodnie w pociągu ale przed jego startem.
Po raz kolejny Przewozy Regionalne są o milowy krok od Intercity w zakupie biletów przez internet.

Aplikacja na androdia: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.callpay.przewozy&hl=pl

Aplikacja na IOS;a: https://itunes.apple.com/pl/app/callpay-kolej/id806189646?mt=8
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Maja 2014, 10:21:40
Po raz kolejny Przewozy Regionalne są o milowy krok od Intercity w zakupie biletów przez internet.
Nie rozumiem tego stwierdzenia, chyba pracujesz w PR. Ostatnio kupiłem bilety przez Internet na pociągi TLK-a.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Maja 2014, 10:23:19
Z przesiadką i rowerem?
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Maja 2014, 10:32:51
Z przesiadką. Nie miałem potrzeby zabierać nigdy roweru do pociągu, ale jeździłem w wagonach, które były przystosowane do przewozu rowerów i niektórzy pasażerowie je wieźli. Podejrzewam więc, że można by zamówić przez Internet taki bilet, toteż nie wiem skąd ta krytyka.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: youBy w 06 Maja 2014, 10:39:04
Na pewno to był jeden bilet, a nie dwa oddzielne?
Podejrzewam więc, że można by zamówić przez Internet taki bilet, toteż nie wiem skąd ta krytyka.
Twoje podejrzenia są błędne. W przypadku IC nie można zakupić przez internet biletu na rower (dlatego wczoraj musiałem kupić taki u konduktora), nie można kupić biletu z przesiadką oraz nie można kupić biletu na kilka różnych ulg jednocześnie. To wszystko jest za to możliwe w systemie PR-ów.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 06 Maja 2014, 10:51:00
Nie rozumiem tego stwierdzenia, chyba pracujesz w PR. Ostatnio kupiłem bilety przez Internet na pociągi TLK-a.

Nie pracuję i nigdy nie pracowałem nigdy w żadnej spółce kolejowej. Zapomniałem, że IC oferuje aplikację IC Mobile Navigator w której czasem uda się kupić bilet, przed chwilą próbowałem i się nie udało.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 06 Maja 2014, 12:27:11
W Kolejach Śląskich możliwość zakupu biletu przez callpay jest już od dawna. Nie potrzebna jest do tego też aplikacja = działa na każdym telefonie komórkowym, nie tylko na smartfonach.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 06 Maja 2014, 12:32:03
Plus aplikacji jest taki, że pobiera ona śladowe ilości danych.
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 06 Maja 2014, 12:38:45
Które trzeba mieć (dane)... Połączenie telefoniczne wg callpay trwa do 5 sekund.  Ciekawe, czy wchodzi to w np. darmowe minuty na stacjonarne. No i co z np. Windows Phone?
Tytuł: Odp: Mobilna aplikacja do zakupu biletów
Wiadomość wysłana przez: SKP w 06 Maja 2014, 13:12:16
A minus systemu e-PR jest taki, że w ich bazie znajdują się tylko stacje obsługiwane przez Przewozy Regionalne. Dlatego dla mnie to jest system bezużyteczny, bo przez moją miejscowość jeżdżą tylko Koleje Dolnośląskie. Nawet na trasie Legnica - Wrocław Główny PR-y przejęły chyba 100% ruchu osobowego, dlatego gdy chce kupić bilet na tej trasie, system sugeruje przejazd przez Zieloną Górę... Tak samo jest z biletomatami PR-ów.

Warto dodać, że wszystkie bilety PR-ów są ważne w pociągach KD, KW, KŚ i ArrivaRP i nie wiem czy jeszcze w jakichś. Teoretycznie można je kupić w kasie, u konduktora, w biletomacie i przez e-PR, wszystkie są tak samo ważne. Niestety w dwóch ostatnich przypadkach warunek jest taki, że dana stacja i relacja musi być w bazie. Spółki porozumiały się w kwestii sprzedaży w kasach, a o systemie elektronicznym zapomniały.