- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Jakub S. w 03 Maja 2014, 17:08:44
-
Witam
powoli przychodzi czas na wybór kolejnej szkoły (jestem w 1 klasie gimnazjum). W przyszłości chciałbym zostać maszynistą lokomotywy parowej. Jestem z Zakopanego. Szkoła którą wybrałem (technikum) znajduje się w Nowym Targu http://www.zst.nowotarski.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=150 (http://www.zst.nowotarski.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=150)
Czy któryś z jej profili będzie dla mnie odpowiedni?
-
Gimnazjum trwa trzy lata. Rozumiem Twój zapał, jednak na obecną chwilę przykładaj więcej uwagi nauce byś miał, jak najlepsze oceny. Jak zostanie coś wolnego czasu to dopiero go poświęcaj hobby. W ciągu trzech lat może się jeszcze sporo zmienić - mamy tzw. niż demograficzny. Obsługa parowozów = uprawienia do obsługi kotłów parowych. Jak będziesz w trzeciej klasie to zacznij się interesować, czy gdziekolwiek w kraju jeszcze zrobisz takowe. W obecnym czasie ten temat jest już na wymarciu.
-
Mogę Ci poradzić, oszczędzaj wzrok, słuch, bo jak to sobie za młodu zakłócisz to zapomnij o pracy na kolei.
-
Chyba, że już masz wadę wzroku to definitywnie zapomnij o pracy na lokomotywie (chyba że na warsztat).
-
A ja dodam, że kierunek najlepiej wybierz: elektryka, mechanika, mechatronika, elektronika lub pokrewne. Trochę to ułatwia sprawę. Oczywiście zdrowie jest najważniejsze, oczy czasami da się pospawać, ale słuchu tak łatwo nie naprawisz. Oczywiście dbaj też o wątróbkę, cukier, ciśnienie.
-
Chyba, że już masz wadę wzroku to definitywnie zapomnij o pracy na lokomotywie (chyba że na warsztat).
E tam, laserowa korekcja, o ile się wada nadaje i wychodzisz na zero.
Co do bycia maszynistą parowozu, to chyba na tą trakcję to już nie bardzo szkolą? Zostaje Chabówka lub Wolsztyn. Ale, żeby wyjeździć godziny to trochę zejdzie. Zresztą teraz po licencji to nie wiadomo, jak by to było.
-
Na trakcję parową nie ma opcji. Już 40 lat temu nikt na to nie szedł a co dopiero teraz :D Ci co jeszcze jeżdżą są już od kilku dobrych lat na emeryturze i jeżdżą dopóki zdrowie pozwoli.
-
Czy któryś z jej profili będzie dla mnie odpowiedni?
Technik: Elektryk, Mechanik. ZSZ: Elektryk, Elektromechanik. Jeżeli mogę Ci radzić, to ja na twoim miejscu wybrałbym Technika Elektryka, Mechanika lub Elektromechanika. Myślę że, te kierunki przydadzą się na kolei.
Ja osobiście jestem na TE i jest to wybór, którego nie żałuję. Ale najpierw miej dobre wyniki w gimnazjum, czego Ci życzę!
-
Ja skończyłem technikum o profilu technik elektryk. Zresztą oni patrzą na to byś miał wykształcenie średnie. Nie ma co gdybać, bo przed Tobą tyle nauki, że do czasu Twojego przyjęcia na kolej to mogą zmienić licencję na prawo kierowania, z prawa kierowania znów na licencję. To jest kolej, tam się wszystko zmienia jak w kalejdoskopie.
-
Od 2017 czy 2018 niby ma być coś nowe...
-
W tym roku ukończyłem Warszawską Kolejówkę w profilu Technik Elektroenergetyk Transportu Szynowego. Złożyłem papiery do SKM i KM. Jestem prawie pewien, że idę do KM. Tym bardziej, że już od 1 lipca startuje tam kurs na licencję maszynisty. Tylko czekać, aż otrzymam od którejś ze spółek telefon. Od poniedziałku będę pisał maturę, którą w każdym momencie można donieść do pracodawcy, także nie ma z tym najmniejszego problemu. Potem jeszcze egzamin zawodowy w czerwcu, i jesteśmy w domu.
-
Na trakcję parową nie ma opcji. Już 40 lat temu nikt na to nie szedł a co dopiero teraz :D Ci co jeszcze jeżdżą są już od kilku dobrych lat na emeryturze i jeżdżą dopóki zdrowie pozwoli.
40 lat? Osobiście znam maszynistów którzy koło 2005 roku robili parowe prawo kierowania...
Od 2017 czy 2018 niby ma być coś nowe...
Któryś raz już piszesz ten farmazon, a ja po raz kolejny wyprowadzę Cię z błędu - tym nowym jest właśnie licencja i świadectwo maszynisty. Od 2017 będzie to jedyny dokument uprawniający do pracy za kołem.
-
Któryś raz już piszesz ten farmazon, a ja po raz kolejny wyprowadzę Cię z błędu - tym nowym jest właśnie licencja i świadectwo maszynisty. Od 2017 będzie to jedyny dokument uprawniający do pracy za kołem.
To już będzie czegoś takiego jak świadectwo??
-
Nie będzie prawa kierowania. Pozostanie jedynie licencja i świadectwo.
-
Prawo kierowania było dotychczasowym dokumentem uprawniającym do pracy jako maszynisty, a zdobywało się go powoli zdając egzaminy wpierw na pomocnika maszynisty, a potem na maszynistę. Przepisy się zmieniły i powstała licencja maszynisty wraz ze świadectwem maszynisty, na którą trzeba 1,5 - 2 lata poświęcić do otrzymania świadectwa. W tej chwili do tego 2018 roku jest okres przejściowy, gdzie ważne jest zarówno prawo kierowania jak i licencja ze świadectwem maszynisty. Natomiast potem ważne będą tylko nowe uprawnienia (czyli licencja + świadectwo) oraz zlikwidowanie zostanie stanowisko pomocnika maszynisty.
Co do starego trybu - na chwilę obecną od zera nie można już szkolić się na prawo kierowania, a tym samym zostać np. pomocnikiem maszynisty (rozpocząć kurs starym trybem przez pomocnika można było do końca października 2013 roku). Do 2018 roku można jedynie kończyć rozpoczęte wcześniej kursy na pomocnika i przeszkalać pomocników na maszynistów z prawem kierowania.