- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: youBy w 04 Lutego 2005, 17:52:59

Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Lutego 2005, 17:52:59
Przeszukałem forum(na ile mogłem) i mam pytanie:
jak sterować AI, żeby zacząło ruszać? bo jak da się prędkośc początkową to jedzie, a jak ma stać na początku to się nie rusza.

Jak zrobic most? czy to się robi jako np. box i modeluje?

A i przy semaforach są tabliczki A, B, C itd. Co one oznaczają i jak je umieszczać?
Tytuł: Re: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Lutego 2005, 18:40:29
Cytat: "youBy"
Przeszukałem forum(na ile mogłem) i mam pytanie:
jak sterować AI, żeby zacząło ruszać? bo jak da się prędkośc początkową to jedzie, a jak ma stać na początku to się nie rusza.

Daj predkosc poczatkową 0,1 km/h.
Cytuj

Jak zrobic most? czy to się robi jako np. box i modeluje?

Wstawia sie ince. Znajdziesz je w katalogu scenery/eng/
Cytuj

A i przy semaforach są tabliczki A, B, C itd. Co one oznaczają i jak je umieszczać?

Sa to symbole semaforow. Umieszcza sie je wg. kilometraza. Dodatek m oznacza mozliwosc podania ms2. 1/2 oznacza mozliwosc podania sygnalu dla jazdy wprost i w bok. Samo 2 oznacza tylko jazde w bok.
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Lutego 2005, 19:13:37
z mostem(a właściwie wiaduktem z łukami między filarami) to sobie już poradziłem i zrobiłem jako Editable Meh
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Lutego 2005, 20:32:27
na trasie ustawiłem tor, dałem Velocity 10.0 na kilka torów, a następne dałem bez ograniczeń(bez parametru velocity) i po napisaniu(a właściwie zaadaptowaniu z Bochni-Brzeska) eventów:


node -1 0 lok memcell 0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 stacja_tor2

endmemcell

event lok_on updatevalues 0.0 lok Jump_to_order -1 -1

endevent

event lok_go updatevalues 2.0 lok SetVelocity -1 -1 endevent

event lok_start multiple 5.0 none
  lok_on
  lok_go
endevent


pociąg jest ustawiany na stcja_tor2 i do tegoż samego toru jako event0 jest przypisane "lok_start" przy (vel = 0.1) pociąg staje, a później rusza. I teraz jest naj ciekawsze: po stacji pociąg jedzie nawet 22km/h, w cyklu szarpanym(prędkość wzrasta 22, spada do 0.5, wzrasta do 22 itd.) natomiast po wyjechaniu na szlak (bez parametru Velocity) prędkość ma ok 10 , i powoli spada do 3(i wyłączyłem bo nie chciałem dalej czekać).
Co powinienem zrobić aby to normalnie jeździło?
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Lutego 2005, 21:15:01
Cytat: "youBy"
na trasie ustawiłem tor, dałem Velocity 10.0 na kilka torów, a następne dałem bez ograniczeń(bez parametru velocity) i po napisaniu(a właściwie zaadaptowaniu z Bochni-Brzeska) eventów:


node -1 0 lok memcell 0 0 0.1 Wait_for_orders 0 0 stacja_tor2

endmemcell

event lok_on updatevalues 0.0 lok Jump_to_order -1 -1

endevent

event lok_go updatevalues 2.0 lok SetVelocity -1 -1 endevent

event lok_start multiple 5.0 none
  lok_on
  lok_go
endevent


Co powinienem zrobić aby to normalnie jeździło?

Dac predkosc poczatkowa 0,1 km/h i na tym samym torze na ktorym stoi tabor sem_info semafora ;] Jesli dasz jakikolwiek sygnal ZEZWALAJACY na jazde sklad pojedzie ;]
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Lutego 2005, 12:05:43
A bez semafora nie da rady? nie chciałem się zajmować na razie eventami semaforów, ale jak trzeba to trudno
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: Bart w 05 Lutego 2005, 12:12:08
Da sie. Wystarczy dać taki event jaki daje semafor przy np S1. Coś tam było z velocity (zobacz w incu semafora)
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Lutego 2005, 15:46:46
a jakie semafory umieszczać na trasie? czy tylko można SBL?
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2005, 14:28:28
już wiem co powodowało błąd w jeździe AI. Zrobiłem nową stację, bez ograniczenia prędkości do 10 km/h i teraz ładnie chodzi. Tylko teraz przy wjeździe na stację jest tak:
mija tarczę ostrzegawczą - zwalnia,
semafor wskazuje S1 - staje,
jak stoi - ustawiają się zwrotnice i dostaje zastępczy,
zaczyna ruszać, mija semafor i staje.

i jak stanie to się nie rusza, a powinien jechać

Jak dam mu S2 - to staje kawałek dalej i rusza w dalszą drogę

A co do semaforów to już wiem - na szlaku są posterunki i one wszystko regulują(chyba że jest SBL)
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w 11 Lutego 2005, 20:07:55
Napewno masz event1 i event2 na torach dobrze ustawione?
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2005, 20:26:06
tak mam ustawione, ale rozwiązałem problem inaczej - kawałek za semaforem dałem sem_info i działa
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2005, 21:57:25
a w jakiej odległości ustawia się tarczę ostrzegawczą przed wjazdowym?
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w 11 Lutego 2005, 22:26:48
Cytat: "youBy"
a w jakiej odległości ustawia się tarczę ostrzegawczą przed wjazdowym?

To zalezy od predkosci szlakowej. Ja zawsze ( nie wiem czy dobrze) biore szlakowa, mnoże to przez 10.  Dla 120 km/h jest chyba 1000 metrow o ile sie nie myle.
Tytuł: ruch AI
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Lutego 2005, 12:30:25
może mi ktoś wyjaśnić na przykładzie jak używać komórek pamięci?
bo nie do końca wiem jak zrobić zrobić skierowanie na wolny tor i dawanie S2 po wjeździe, jeśli tor za stacją(tudzież posterunkiem) jest wolny

a i jak zrobić/wstawić ładny rozjazd krzyżowy? bo mi nie wychodzą, do tego wstawianego ze skryptów nie mam tekstury, a te takie ściągane osobno gdzieś z forum ciężko jest ustawić na miejscu