- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: klimczok_mk w 25 Marca 2014, 18:40:51
-
Szczerze wszystko ładnie pięknie, ale czy nie za dużo naprodukowało się tych nowych projektów na raz? Po co nam tyle pojazdów jak na razie nie będzie po czym jeździć dopóki nie poprawimy sieci trakcyjnej. To wyjedziemy sobie taką 14we i ze około 1km połamiemy pantograf i po grze.
-
Szczerze, to zamiast marudzić weź się do roboty i zacznij ją poprawiać proste.
-
Sam to ja mogę to z 20lat poprawiać i nikt się nie doczeka żeby przejechać się tą 14we, albo innymi zaczętymi.
-
Szczerze, to zamiast marudzić weź się do roboty i zacznij ją poprawiać proste.
Zgadzam się z Sawim. Samym marudzeniem nic nie zdziałasz. My robimy tabor, inny robią/poprawiają sieć. Proste i na temat. Jak by nie patrzeć nasza święta trójca póki co ma dość duże zaplecze na warsztacie, lecz blokują nas takie sprawy jakby chociażby fizyka bądź brak materiałów fotograficznych czy wymiarowych, o które prosimy nonstop.
-
Po co nam tyle pojazdów jak na razie nie będzie po czym jeździć dopóki nie poprawimy sieci trakcyjnej. To wyjedziemy sobie taką 14we i ze około 1km połamiemy pantograf i po grze.
Z takim podejściem to rozwój Maszyny praktycznie stałby w miejscu.
-
Jako betatester możesz przejechać się po każdej scenerii i udokumentować wszystkie niedopracowane miejsca, to już będzie duży postęp. Każdy nowy pojazd to wielkie osiągniecie. Osobiście bardzo się ciesze, że powstaje ten wózek.
-
Zamiast marudzić, że to bee albo po co, lepiej się lepiej nie odzywaj. Takimi tekstami odbierasz tylko motywację do dalszej pracy. Wróćmy do tematu. Z Matekiem już się konsultowałem ws. low poly. Low poly będzie, lecz nie będzie widoczne z zewnątrz, ponieważ 14we ma przyciemniane szyby, na dość są ciemnie, że w zasadzie nie widać wnętrza dość wyraźnie. Więc dziur nie będziemy robić w pudle, jedynie w czołowej szybie można było zrobić, ponieważ ona jest nieco bardziej przeźroczysta, z wiadomych powodów. Low poly będzie tylko widoczne przy otwartych drzwiach. To na razie są tylko plany.
-
Nie jest moim celem zniechęcenie kogo kol wiek do pracy. To jest jedynie moja opinia i nie tylko moja.
-
Nie jest moim celem zniechęcenie kogo kol wiek do pracy. [...]
A jednak to robisz.
[...] To jest jedynie moja opinia i nie tylko moja.
Proszę o uzasadnienie tej że opinii oraz o wskazanie owej osoby, która podziela twoje zdanie. Czyli według Ciebie, mamy wszystkie projekty rzucić takie jak, wagony RE, 14we, Traxx E186, Eurosprinter E189 i wiele innych projektów, których nie wymienię tutaj, na rzecz czegoś czego sobie życzysz? Śmieszne trochę. Już nie raz pisałem to różnym osobom. Robię to co chcę i na co mam ochotę i żadna osoba nie będzie mi dyktowała co mam robić (w sensie popraw sieć a porzuć projekt 14we). W przypadku nas trzech, robimy to co chcemy, i na to co mamy ochotę. Poza tym, weź również pod uwagę taki fakt, iż nie wszyscy muszą umieć budować bądź poprawiać sieć trakcyjną. Nie wiem jak Mateusz i Sawi, ale ja np. nie potrafię tego i nawet się za to nie zabieram. Tak wiec robię to co potrafię, czyli tekstury i pomoc przy modelach 3D, a jeżeli Tobie się to nie podoba, to wybacz. Ale lepiej było by jak byś się nie udzielał w taki oto sposób.
-
Uzasadnienie jest wyżej. Są większe priorytety. I nie chcę żeby doszło do podziału, ale na to się zanosi.
-
[...]weź również pod uwagę taki fakt, iż nie wszyscy muszą umieć budować bądź poprawiać sieć trakcyjną. Nie wiem jak Mateusz i Sawi, ale ja np. nie potrafię tego i nawet się za to nie zabieram. Tak wiec robię to co potrafię[...]
Przeczytaj to jeszcze raz.
-
Jeżeli nie umiem czegoś to się za to nie zabieram niezależnie od priorytetów. Skomplikowane? Nie sądzę.
-
Uzasadnienie jest wyżej. Są większe priorytety. I nie chcę żeby doszło do podziału, ale na to się zanosi.
Do podziału doszło już dawno dawno temu. Porobiły się klitki i robią co chcą i o czym mają w miarę pojęcie.
-
Ja robię to co umiem i sprawia mi frajdę. Owszem próbuję też robić scenerię, ale dopiero próbuję. Sieci trakcyjnej wstawiać nie umiem.
-
Sam to ja mogę to z 20lat poprawiać
Przesadzasz. Poprawienie Quarka zajęło mi kilkadziesiąt godzin, a robiłem to ręcznie, edytując pliki tekstowe. Dodanie 0.3 do jednej ze współrzędnych, występującej w 3 miejscach (słup i 2 końce przęseł, z reguły są obok siebie w pliku) nie jest jakąś zaawansowaną filozofią. Współrzędne słupa można odczytać bezpośrednio z symulatora, używając klawisza [F2]. Potem trzeba to znaleźć w pliku tekstowym, wyszukując część całkowitą jednej z odczytanych współrzędnych, ewentualnie ±1. Oczywiście łatwiej jest, jeśli plik z siecią jest wydzielony, wtedy nie znajdują się niepotrzebnie inne obiekty z danym ciągiem cyfr. W ten sposób można poprawić 95% błędów sieci, pozostałe mogą wymagać przestawienia słupa o więcej niż 0.3m. Już mi się niedobrze robi od czytania tego biadolenia nad kwestią poprawienia sieci, jakby to jakieś wirtuozum było.
-
Sam to ja mogę to z 20lat poprawiać
Przesadzasz. Poprawienie Quarka zajęło mi kilkadziesiąt godzin, a robiłem to ręcznie, edytując pliki tekstowe. Dodanie 0.3 do jednej ze współrzędnych, występującej w 3 miejscach (słup i 2 końce przęseł, z reguły są obok siebie w pliku) nie jest jakąś zaawansowaną filozofią. Współrzędne słupa można odczytać bezpośrednio z symulatora, używając klawisza [F2]. Potem trzeba to znaleźć w pliku tekstowym, wyszukując część całkowitą jednej z odczytanych współrzędnych, ewentualnie ±1. Oczywiście łatwiej jest, jeśli plik z siecią jest wydzielony, wtedy nie znajdują się niepotrzebnie inne obiekty z danym ciągiem cyfr. W ten sposób można poprawić 95% błędów sieci, pozostałe mogą wymagać przestawienia słupa o więcej niż 0.3m. Już mi się niedobrze robi od czytania tego biadolenia nad kwestią poprawienia sieci, jakby to jakieś wirtuozum było.
Drogi Ra, sęk w tym, że aby ktoś coś umiał zrobić, najpierw ktoś musi mu to mniej więcej wytłumaczyć. Tak więc jak w mordę szczelił, masz robotę klimczok. Do dzieła. Zajmij się siecią, to nie będziesz łamał pantografów i 14we spokojnie można produkować. A uwierz, prędzej sieć poprawisz niż Traxx, czy 14we wyjdą. . .
-
Drogi Ra, sęk w tym, że aby ktoś coś umiał zrobić, najpierw ktoś musi mu to mniej więcej wytłumaczyć.
I myślisz, że mi ktoś tłumaczy?
Jeśli pantograf spada z drutu, to znaczy, że "słup" jest za daleko i trzeba go przesunąć. Co tu tłumaczyć? Edycję pliku tekstowego? Dodawanie ułamków dziesiętnych?
-
No to skoro nie trzeba tłumaczyć, to po co w ogóle klimczok marudzi o tej sieci?
Co to za dziwny skrót był?
adsim
-
No ale jak to jest tak proste to dlaczego sam @Ra to robi?
-
Odpowiedz na to pytanie sobie sam. My mamy swoją robotę. A z twoich postów wynika, że w większym % tylko piszesz.
-
Inna sprawa że dużo ludzi "od takiej dłubaniny" się wykruszyło, @libertyn, @Dolmio...
-
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Pojawili się nowi na horyzoncie, ale zanim dojdą do pewnego ich poziomu to jeszcze troszkę wody upłynie. Dlatego jak pisałem powyżej klitki porobiły się dawno dawno temu i tak już zostało. Brakuje ogólnej współpracy. Zespołu, który byłyby zgrany. Kiedyś nie rozumiałem i negowałem takowe klitki. Teraz je rozumiem.
-
Inna sprawa że dużo ludzi "od takiej dłubaniny" się wykruszyło, @libertyn, @Dolmio...
Nie tylko od tego ale i też od takiego pisania kolega Sawi by się wykruszył. :/ :
Szczerze wszystko ładnie pięknie, ale czy nie za dużo naprodukowało się tych nowych projektów na raz? Po co nam tyle pojazdów jak na razie nie będzie po czym jeździć dopóki nie poprawimy sieci trakcyjnej. To wyjedziemy sobie taką 14we i ze około 1km połamiemy pantograf i po grze.
-
@libertyn, @Dolmio przestali robić jakie kol wiek projekty z powodu braku czasu.
Dodano: 25 Marca 2014, 19:56:56
I moja opinia nie wiąże się ze zniechęcaniem, tylko mi o to chodzi czy nie za dużo na raz? Na palcach jednej ręki nie policzy ile projektów we trójkę robicie. Jak sam @hanys mówi że może to nie ujrzy światła dziennego to czy jest sens zabawiania się teraz? Nie lepiej po dokończać to co jest rozpoczęte i puszczać w świat?
Owszem studia i tego typu klimaty swój czas pochłaniają bez reszty. Słuchaj, robienie przy jednym projekcie mnie osobiście po czasie nudzi, dlatego wolę mieć ich kilka i co jakiś czas powracać do danego. I nie tylko ja tak mam. Jak nie wierzysz, to spróbuj sam i się przekonasz. Zabawiam się tym co lubię i sprawia mi satysfakcje i daje frajdę. Jakoś sieć do mnie nie przemawia.
-
@libertyn, @Dolmio przestali robić jakiekolwiek projekty z powodu braku czasu.
Dodano: 25 Marca 2014, 19:56:56
I moja opinia nie wiąże się ze zniechęcaniem, tylko mi o to chodzi czy nie za dużo na raz? Na palcach jednej ręki nie policzy ile projektów we trójkę robicie. Jak sam @hanys mówi że może to nie ujrzy światła dziennego to czy jest sens zabawiania się teraz? Nie lepiej po dokończać to co jest rozpoczęte i puszczać w świat?
Wydzielam tę dyskusję do nowego wątku. Jednak jak zacznie się przekrzykiwanie, to cały temat poleci na bocznicę, więc radzę pisać sensowne posty, albo nie pisać nic.
Klimczok, "jakiekolwiek" to jedno słowo, nie trzy.
adsim
-
Na palcach jednej ręki nie policzy ile projektów we trójkę robicie.
Przepraszam Adsim, ale "muszem".
1. wagon regioex
2. 14we
3. Dragon
4. E189 (czeka na fizykę)
5. EN57-19xx i to wszystko. To są nasze wspólne projekty (moje, matka i sawiego). Podkreślam wspólne. Jak nie wiesz to nie udzielaj się.
Jak sam @hanys mówi że może to nie ujrzy światła dziennego to czy jest sens zabawiania się teraz?
Czy ktoś powiedział, że nie ujrzy? Niektóre modele, po prostu czekają na fizykę, którą powoli kmini youby.
-
"A czy wiecie jak @youBy stoi z pracami nad EXE z rozruchem impulsowym?" ~Paulo Coelho :p
-
Czyli teraz wy jesteście oczekiwaczami na łasce @yb. A może by tak go zapytać, Maciek może potrzebujesz jakiejś pomocy czy coś może załatwić?
-
A to dobre aż mnie to rozbawiło :). A Ty niby nie jesteś też tym wyczekującym? Jakoś w to wątpię. Króliczek jak będzie czegoś potrzebował to zapewne zapyta i jak będzie miał coś poskładane udostępni. Tyle w tym temacie. Zaiste jesteśmy oczekiwaczami.
-
A to dobre aż mnie to rozbawiło :). A Ty niby nie jesteś też tym wyczekującym? Jakoś w to wątpię. Króliczek jak będzie czegoś potrzebował to zapewne zapyta i jak będzie miał coś poskładane udostępni. Tyle w tym temacie. Zaiste jesteśmy oczekiwaczami.
A czyż nie. Czekacie na fizykę do rozruch traxxa, es i dragona. Czyli oczekujcie aż coś drgnie. Tak się akurat składa, że wysyłałem materiały Maćkowi.
-
Przypominam, że to nie miejsce na licytowanie się kto zrobił więcej.
-
To ja coś dodam od siebie. Nieco odmienny argument, który jeszcze nie padł. Po pierwsze, każdy ma prawo robić to, co lubi. Uważam, że lepiej robić kolejną teksturę lokomotywy niż nic. Po drugie, kiedyś robiłem rzeczy, które były bardziej widoczne niż obecnie. Mam na myśli scenariusze, które podobno podobały się ludziom, którzy nie mieli wiedzy kolejowej, ale też tym, którzy coś o kolei wiedzieli. Potem jednak czytając uważnie forum doszedłem do wniosku, że chcę pomóc przy rzeczach, które mają większy sens, są obiektywnie bardziej potrzebne i doprowadzą szybciej do powstania scenerii z prawdziwego zdarzenia i multiplayera. Z tego powodu się przekwalifikowałem i wierzę, że inni też mogą. A jak mówią, że nie mogą, to oznacza, iż im się nie chce albo nie rozumieją jak globalnie symulator powinien działać. Po trzecie, to gdy wchodzę na forum i widzę kilkadziesiąt postów na temat tekstury światła w lokomotywie, to czuję się zrezygnowany. Gdy w tym ogromie postów dokopuję się do wiadomości, która mówi o tym, że ktoś specjalnie poszedł pomierzyć ten reflektor do lokomotywowni, to oznaczam temat jako przeczytany. Dlaczego by nie poświęcić tego czasu na pomiar rozjazdów, puszek i innych urządzeń, których w ogóle w symulatorze nie ma? Po czwarte, dziwię się, gdy ktoś pisze, że nie będzie robił danej rzeczy, bo jest za trudna, a zabiera się za modelowania lokomotywy. No to lokomotywę można wymodelować, ale zwykłego prostopadłościanu już nie?
Puenta jest taka, że kiedyś poświęcałem bardzo dużo czasu MaSzynie. Teraz, gdy wchodzę i widzę, że jest zaledwie jeden Ra, który ma wizję i robi coś wartościowego, to po prostu wolę się zająć ciekawszymi rzeczami, choćby swoją pracą. Nie oceniam czy to jest dobre, czy złe. Ma to swoje plusy, ma też minusy, w każdym razie przyczyna leży w tym, że mało kto myśli globalnie, raczej ważne jest, by zrobić coś, co niekoniecznie ma wielki priorytet w tej chwili. Ja osobiście tego nie popieram, choć kiedyś sam miałem podobne myślenie.
-
Wyszło na to, że jestem założycielem wątku także koledzy niech robią swoje a ja będę ich dopingował żeby wszystko się udało. Zwracam wam honor, bo po dłuższych przemyśleniach wynikło, że macie też trochę swojej racji. Muszę się udać na konsultację do @Ra w sprawie tej trakcji może coś ruszy.
-
Warto też dodać, że istnieje też takie coś jak życie w realu. Samym symulatorem nie idzie żyć. Poza tym ja ze swojej strony nie widzę sensu przekwalifikowania się do innej dziedziny jak po prostu nie chce mí się oraz są też ważniejsze sprawy jak życie zawodowe. Dodam jeszcze, że próbowałem też podchodzić do budowy scenerii, pisania scenariuszy i eventów (woku) i innych pierdółek, które mi nie odpowiadały. Do czego zmierzam, musiał Benek napisać żebyś to zrozumiał co wałkowaliśmy od kilku godzin?
-
Ale nie wiem czy zrozumiałeś, ale @Benek też jest przeciwny temu natłokowi pracy.
Ja osobiście tego nie popieram, choć kiedyś sam miałem podobne myślenie.
Lecz To ja coś dodam od siebie. Nieco odmienny argument, który jeszcze nie padł. Po pierwsze, każdy ma prawo robić to, co lubi.
-
Przemek widać zmierzamy w innym kierunku. Ty rób swoje. @Woku daj spokój. Zrobił to, o co go poprosiłem. Zapewne nie myślę globalnie, spoko niech będzie godzę się z tym, ale szczerze to się zbytnio tym nie przejmuję. Może kiedyś się to zmieni. Robię to co lubię i Ty rób to samo.
-
Słuchaj, robienie przy jednym projekcie mnie osobiście po czasie nudzi, dlatego wolę mieć ich kilka i co jakiś czas powracać do danego. I nie tylko ja tak mam. Jak nie wierzysz, to spróbuj sam i się przekonasz. Zabawiam się tym co lubię i sprawia mi satysfakcje i daje frajdę. Jakoś sieć do mnie nie przemawia.
Przemek widać zmierzamy w innym kierunku. Ty rób swoje. @Woku daj spokój. Zrobił to, o co go poprosiłem. Zapewne nie myślę globalnie, spoko niech będzie godzę się z tym, ale szczerze to się zbytnio tym nie przejmuję. Może kiedyś się to zmieni. Robię to co lubię i Ty rób to samo.
Fajnie, aż ręce opadają od samego czytania… „nie myślę globalnie, w dupie mam co robię, byleby było i fajnie wyglądało”. Jeśli nie zaczniemy współpracować i nakreślać celów tylko bezczynnie klepać nowe lokomotywki i wagoniki to będziemy stali w rozwoju przez kolejne 10 lat i podniecać się na widok kropli deszczu w Rail Works albo TRSie. Dla każdego, który pisze „robię to co lubię” polecam zajrzeć na forum PTT i zobaczyć jaka występuje proporcja pomiędzy osobami, które klepią wagony i lokomotywy i tymi, którzy dłubią przy innych obiektach. A wiecie czemu jest taka? Bo oni wiedzą, że jeżeli nie będzie dobrej podstawy mapy to TRS się szybko znudzi albo mapy będą monotonne. Przyznajcie się ile jeździcie w MaSzynie na tych samych mapach i scenariuszach, które gdyby zasłonić Wam oczy przejechalibyście bezbłędnie? Co z tego, że robimy tabor, skoro go używać nie będziemy bo nie będzie chęci włączenia MaSzyny? Osoby, dzięki którym ten symulator robi małe kroczki do przodu to nie ci, którzy robią nowy model ET41, jakiejś cysterny czy zmodernizowanego kibla, tylko ci, którzy dłubią przy exe i majsterkują przy sceneriach. A ile ich jest? Jeśli się Tobie Sawi nie chce myśleć nad sensem swoich działań to może zastanów się – po co? Może musimy się nauczyć odpowiedzialności za to co robimy? Bo może wielkie dzieła nie przychodzą z przyjemności ale z wytrwałości? Może trzeba sobie zadać pytanie – co ja robię dla MaSzyny i po co? Co to da? Czy dzięki temu powstanie nowa sceneria? Czy zachęci nowego użytkownika do tego, by zrobił coś nowego? Sorry za ten mentorski ton, ale gdy czytam takie rzeczy to mnie szlag jasny trafia. Jeśli macie pisać takie rzeczy to lepiej ich nie piszcie. Zniechęcacie tylko tych, którzy nie robią ładnie wyglądającego taboru. I przede wszystkim – ten post nie ma na celu zruganie kogoś bądź stwierdzeniu, że aktualnie poświęca swój czas na daremno. Moim celem jest przekonanie Was do tego, że czas, który poświęcacie na modelach i teksturach lokomotyw/wagonów możecie spożytkować na zrobieniu np. budynku lub nastawni albo wiaduktu kolejowego. I zrobicie dużo, bo tego pierwszego mamy przesyt, a tego drugiego niedosyt. Odpowiedzcie sobie na pytanie czy jak jesteście głodni to będziecie pić tylko wodę, czy woda będzie dodatkiem do solidnej potrawy?
-
Fajnie, aż ręce opadają od samego czytania… „nie myślę globalnie, w dupie mam co robię, byleby było i fajnie wyglądało”. Jeśli nie zaczniemy współpracować i nakreślać celów tylko bezczynnie klepać nowe lokomotywki i wagoniki to będziemy stali w rozwoju przez kolejne 10 lat i podniecać się na widok kropli deszczu w Rail Works albo TRSie. Dla każdego, który pisze „robię to co lubię” polecam zajrzeć na forum PTT i zobaczyć jaka występuje proporcja pomiędzy osobami, które klepią wagony i lokomotywy i tymi, którzy dłubią przy innych obiektach. A wiecie czemu jest taka? Bo oni wiedzą, że jeżeli nie będzie dobrej podstawy mapy to TRS się szybko znudzi albo mapy będą monotonne.
Patryk, ja bym troszkę polemizował. Oni mają odpowiednie rozłożenie, ale dużą rolę w tym ma zapewne edytor i to on jest podstawą większego "parcia" na scenerie. Jest intuicyjne narzędzie, z którym każdy tam w jakimś stopniu się bawił. U nas na scenerie nie ma takiego ciśnienia, bo nie ma takich - widocznych od razu - efektów, jeżeli zacznie się scenerię robić. Można nawet powiedzieć, że sposób tworzenia scenerii jest odpychający ze względu na swoją karkołomność. Ale to nie jest akurat niczyja wina. Sam @Ra tego nie zmieni.
-
Po części masz rację, ale lokomotywę tworzy się w kilka miesięcy, tyle samo, co jeden z użytkowników robił konkurencyjną scenerię dla Całkowa. I ją zrobił. Ile ona ma, 40 km? Niejeden by chciał taką scenerię, oddałby ją za te pseudo-scenerie dostępne w M08.13. Mnie zresztą nie chodzi o to, by ludzie zaczęli teraz robić scenerie. Chodzi o to, by rozwój zmienił kurs. Skoro ktoś potrafi wymodelować lokomotywę, to niech wymodeluje dom, nastawnię, most. Rozi zrobił setki zdjęć domów na tekstury. Ale nie, kolejna siódemka na warsztacie, po co? Nie lepiej zrobić teksturę domu? i jeszcze jedno, właśnie to, że brak jest edytora, powinien mobilizować do dalszej pracy. Mówienie, że go nie ma, nie spowoduje, iż się pojawi. Taki jeden Ra konsekwentnie dąży do celu od kilku lat. Widząc jak facet się stara, powinno się mu po prostu pomóc w ramach podziękowania, że każdy z nas może pojeździć na obecnej, dużo lepszej niż kiedyś, wersji MaSzyny. Warto, by każdy sobie pomyślał o tym, że uruchamia symulator, włącza skype, podejmuje jakąś lokomotywę. Łączy się z nastawnią, którą obsługuje kolega z forum. Ten mu podaje wyjazd, wyjeżdża na szlak, z na przeciwka mija go ET22, który prowadzi inny forumowy kolega. Każdy siedzi w swoim domu, przed komputerem, ale wszyscy spotykają się na wirtualnym szlaku. Nie uwierzę, że ktoś by zamienił takie służby na kolejny model Husarza, Traxxa czy innego modelu.
-
Skoro ktoś potrafi wymodelować lokomotywę, to niech wymodeluje dom, nastawnię, most.
Ile razy będę powtarzał, że posiadam licencję od Wujek 082, kilanziom, Qdaty i samplaire. Ich zbiory są potężne, a największe od kilanzioma liczące w kilkutysięcznych obiektów. I co z tego, jak jest nas do tego garstka. Na palcach jednej ręki idzie policzyć ile osób zaoferowało pomoc przy przenoszeniu ów modeli z Trainza do MaSzyny. Ja sam tego nie ogarnę, Matek, Sawi tak samo. Ostatnio Maciuś również zaoferował pomoc, wytłumaczyłem co i jak i chłopak działa. A gdzie reszta? Tyle osób oferowało chęć pomocy, a jak przychodzi co do czego to nie odpisują i milczą. Dodam jeszcze, żeby przenieść model z Trainza do MaSzyny, nawet nie trzeba umieć modelować. Trzeba tylko poprzesuwać mapowanie, zrobić ów mapowanie na jednej teksturze i później wyeksportować i odpowiednie pliki stworzyć za pomocą notatnika. I wszystko.
-
Nie wiem ile razy masz powtarzać. Ja też się powtarzam i też nikt mnie nie słucha. Obecnie modeluję rozjazdy do MaSzyny. Niestety, to nie jest taka prosta sprawa. Sam model nie wystarczy. Trzeba przygotować przemyślaną strukturę katalogów, wymodelować napędy, napisać nowe zdarzenia, ponieważ Ra poprawił ostatnio ruchy iglic w rozjazdach. No i muszę to wszystko przetestować sam, bo jestem pewien, że betatesterzy nie będą obracać podsypek i napędów, by sprawdzić czy obiekty te równo do siebie pasują. Może zamiast robić kolejną lokomotywę i czytać dziecinnie komentarze na Facebooku w związku z ich zapowiedziami, zajmiecie się tym przystosowaniem modeli? Jest Was 4., to zawsze lepiej niż walczyć w pojedynkę z danym zagadnieniem.
-
Teraz z Sawim mamy priorytet dokończyć wszystkie rozgrzebane modele oprócz tych, które czekają na fizykę. Później idzie coś pomyśleć. Ale też popatrz że my wszystko robimy coś po trochu. Jest dużo ludzi, betatesterów, którzy tylko patrzą i testują, a spokojnie w wolnym czasie mogli by kilka budynków machnąć w wolnym czasie.
-
[...]Ostatnio Maciuś również zaoferował pomoc, wytłumaczyłem co i jak i chłopak działa. [...]
To proszę i wytłumacz mi to chętnie się tym zajmę. Tylko powiedz co i jak robić.
-
Szczegóły na PW masz klimczok. Osoby zainteresowane proszę o PW.
Dodano: 27 Marca 2014, 16:44:00
Tak jeszcze dodam, iż osoby, które chcą pomóc powinny spełniać niżej wymienione kryteria:
-Podstawowa obsługa programu graficznego (np. Photoshop lub Gimp);
-Podstawowa obsługa programu modelarskiego na poziomie mapowania oraz eksportu (kwestię eksportu osobie zainteresowanej prześlę instrukcję obsługi)
l to w zasadzie tyle.
-
Najlepiej udostępnij obie te instrukcje Twojego autorstwa z WDP w tym wątku. Podejrzewam, że wtedy że znajdzie się wówczas więcej chętnych. Spróbować nie zaszkodzi.
-
@hanys– zasadniczo nie trzeba potrafić mapować. Wystarczy to skonwertować do t3d. Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024. Zauważ, że w TRSie dość rozsądnie rozporządzają teksturami, więc nie powinno być problemu.
-
@hanys– zasadniczo nie trzeba potrafić mapować. Wystarczy to skonwertować do t3d. Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024. Zauważ, że w TRSie dość rozsądnie rozporządzają teksturami, więc nie powinno być problemu.
Chętnie też bym tak zrobił. Tylko co na do inni?
Najlepiej udostępnij obie te instrukcje Twojego autorstwa z WDP w tym wątku.
Lepiej nie. Bo ta metoda pozyskiwania modeli z Trainza jest tępiona, bynajmniej na polskiej scenie Trainza. A na forum nie zaglądają tylko tu osoby zainteresowane MaSzyną. Jak jeszcze działałem w Trainz to kilka razy się zdarzyło, że dany user niby zrobił swój model, a to był po prostu model już istniejący lecz z innym mapowaniem (niekoniecznie lepszym).
-
Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024.
Dlaczego?
-
Kilka małych tekstur lepsze niż jedna 2048x2048 albo 1024x1024.
Dlaczego?
Mniejsza waga ogólna tekstur a zarazem taka sama jakość wyrobu. Poza tym, czasami modele są tak skonstruowane, ze koniecznie jest użyć kilka tekstur. Przykład ten dworzec który chciałem zrobić:
http://www.trainz.samplaire.com/downloads.php?cat_id=2&download_id=144
Bez użycia dwóch tekstur nie ma opcji tego zrobienia na jednym układzie tekstury.
-
Dlaczego?
Bo jedna takich rozmiarów ma 8MB/16MB, a kilka małych jeśli razem będa miały 1.5MB to będzie szczyt.
-
Dodaj Patryk, że jakość pozostaje niezmienna. A czasami żeby wcisnąć do układu trzeba pomniejszyć, żeby inne detale wlazły. A przy okazji ułatwienie dla nas, ponieważ nie trzeba przerabiać mapowania. Ponadto ułożyć wzór sensownego nazewnictwa tekstury i wszystko.
Przykład:
-Nazwa modelu: budynek_589
-Nazwa tekstur: budynek_589_1 i kolejno dopisywać _2, _3 kolejnym teksturom.
-
To jest kontynuacja offtopu z innego tematu:
Kible to już wyższa szkoła jazdy z tego co słyszałem, to nie takie proste. Aczkolwiek masz racje, tego też brakuje.
W sumie idąc tym tokiem myślenia, to najprostsze są do wykonania tekstury budynków. Rozi sfotografował setki domów i nie ma kto zrobić tekstur...
-
Przemo gdyby tak było, to nasi koledzy teksturowcy by już w tej gałęzi wymiatali, a jednak jest zupełnie odwrotnie.
EDIT:
Idźmy dalej tym tokiem rozumowania i pomyślmy czemu ta gałąź praktycznie stoi w miejscu? Uruchommy na chwilę naszą wyobraźnię i wyobraźmy sobie, że stoimy na ulicy i robimy zdjęcie jakiegoś domu. No i fajnie, tylko oprócz niego złapaliśmy też różnego rodzaju przeszkadzajki typu płot, roślinność, samochody itp. Na starcie prostujemy zdjęcie, ale potem to już katorga, bo trzeba bawić się stempelkiem, plastrem, gumką tak by pozbyć się tych przeszkadzajek. A jak dobrze wiemy dobry retusz pochłania sporo czasu. Myślę, że tak to może wyglądać, dlatego nie ma zbyt wielu chętnych.
-
Idźmy dalej tym tokiem rozumowania i pomyślmy czemu ta gałąź praktycznie stoi w miejscu?
Bo jak wyjdzie lok to jest takie;
„oooo! wylazła nowa siódema w malowaniu IC! ale sobie poujeżdżam pod kreskę!”
A jakby wyszła tekstura chaty:
„o, fajnie”.
-
"MaSzyna to taki symulator, który ma kiepską grafikę, stare scenerie i do którego się robi teksturę siódemki."
-
A próbował ktoś kiedyś szukać chętnych do pomocy na forach architektonicznych lub budowlanych?
-
Co z tego że dostaniemy modele, jak silnik graficzny przydało by się "wzmocnić" i poprawić płynność wczytywania modeli i otoczenia podczas symulacji na mniej zaawansowanych technicznie lapkach i pecetach. Wtedy można będzie myśleć o mniej "sześciennych", a bardziej "rozbudowanych" domkach ;)
Nie przyjmuje tutaj argumentu "to se kup se nowego pecka" bo nie każdego na to stać. Szczególnie nie pracującego studenta.
-
To co innego. Chodzi o to, że osoby tworzące nie budują zwartej grupy, nie ma kto nią pokierować, bo ludzie nie chcą zaufać jednej osobie i lekko się jej podporządkować. Oczywiście nikt nikomu nie może narzucić kierunku rozwoju, ale gdyby było zgranie wśród garstki osób na tym forum, które coś robią, to ogólnie symulator rozwijałby się sprawniej, wydajniej niż teraz. A tak to ci co nie wiedzą do czego ten symulator powinien dążyć, robią małowartościową robotę, np. ja uważam, że zbędną, a ci co wiedzą, załamują ręce i czasem przestają tworzyć, pomimo potencjału. Albo tworzą, ale bardzo powoli, mozolnie, bo:
- Nikt tego nie docenia;
- Nikt nie jest w stanie im pomóc, bo czują się odosobnieni.
Tutaj chodzi o czynnik psychologiczny, a nie o żadne silniki graficzne i inne sprawy. Jak się ma konkretnie sprecyzowane zadania, to się zasiada częściej do pracy (płynie się z prądem), a jak się nie wie co robić, to człowiek sobie dryfuje, bo nigdzie się nie będzie spieszył.
-
Benny konkrety na stół, jak już to poruszyłeś. Ta jedna osoba to @Ra? Na czym miało by polegać takie zaufanie? Oglądałeś film "Chłopaki nie płaczą"? Ten tekst jest wymowny niestety z przekleństwem. Podobnie jest i w tym temacie. Nie da się od tak komuś zaufać, bo ludzie sami sobie do końca nie ufają, a co dopiero komuś. Poza tym każdy z nas to indywiduum, więc bardzo ciężko stworzyć zgrany zespół przy tzw burzy mózgów.
-
Na tym, że jak Ra mówi, iż dobrze by było teraz poprawić sieć, to dzielimy się zadaniami i poprawiamy sieć. Ci co nie wiedzą jak to zrobić, pytają (choć temat z opisem już istnieje), ci co potrafią, zaklepują dany kawałek i robią.
-
I to jest właśnie dla mnie ciekawostka. Z dublami poradziliśmy sobie zespołowo. I na początku też łatwo nie było, ale poszło. A sieć leży odłogiem. Czyżby to nas przerastało?
-
Nie, po prostu każdy liczy na to, że ktoś inny się tym zajmie.
-
Samo się to na pewno nie zrobi. Zaczynam rozumieć o co tu biega. Bennny chce nas zachęcić do poprawy sieci, gdyż bez tego patch do MaSZyny 08 się nie pojawi. Jak widać zbytnio się tym nie przejęto póki co. I to jest smutne. Będę musiał nad tym przysiąść i to rozkminić. Podobnie jak było z dublami, bo coś mi podpowiada, że inaczej to dalej będzie stało w miejscu.
-
@Benek, znowu zrobiłeś offtop...
-
Na starcie mam pytania, czy gdzieś zapisuje nam np miejsca w których połamało patyki, wywaliło WS? Bardzo by to ułatwiło prace. A jak nie, to czym się sugerować i trafić bezbłędnie w to dane miejsce?
-
Samo się to na pewno nie zrobi. Zaczynam rozumieć o co tu biega. Bennny chce nas zachęcić do poprawy sieci, gdyż bez tego patch do MaSZyny 08 się nie pojawi. Jak widać zbytnio się tym nie przejęto póki co. I to jest smutne. Będę musiał nad tym przysiąść i to rozkminić. Podobnie jak było z dublami, bo coś mi podpowiada, że inaczej to dalej będzie stało w miejscu.
Benek chce nas zachęcić do wspólnego, szerokiego spojrzenia na to, co jest faktycznie niezbędne i potrzebne. Chce, żeby pomyśleć, co trzeba zrobić na dzisiaj i co trzeba zrobić na jutro. Sęk w tym, że nie jest to tak widowiskowe, nie przyniesie często bardzo rzucających się w oczy efektów oraz błyskawicznej sławy jak tabor.
Na starcie mam pytania, czy gdzieś zapisuje nam np miejsca w których połamało patyki? Bardzo by to ułatwiło prace. A jak nie to czym się sugerować i trafić bezbłędnie w to dane miejsce?
Tak, w errors.txt. Mam nawet przygotowane exe, które dodatkowo loguje braki napięcia wywalające WS.
@Benek, znowu zrobiłeś offtop...
Wydzielaj
Adsim
-
Masz racje. Poproszę o to EXE. Najlepiej umieść tą wersje w stosownym wątku od @Ra na temat sieci.
-
@Benek, znowu zrobiłeś offtop...
Posprzątałem. To jest najważniejszy temat, bo chodzi o całokształt, nie dziw się, że powraca.
-
Nie dziwię się, sam ostatnio robiłem rozeznanie w temacie. W 3dsie ładnie widać gdzie sieć odchodzi sporo od toru, jednak jest problem z bramkami po imporcie i ponownym eksporcie.
-
A próbował ktoś kiedyś szukać chętnych do pomocy na forach architektonicznych lub budowlanych?
Po co szukać gdzieś poza forum, jak już trąbie od pół roku, że posiadam licencję od Trainzowych modelarzy na przeniesienie ich modeli do MaSzyny. Nawet nie trzeba potrafić modelować, żeby przerobić model. Czasami niektóre ścianki odwrócą się do środka, ale na to też jest sposób. Pomoce naukowe są prawie zrobione, jeszcze kwestia eksportu i modyfikacji plików t3d i będą kompletne pomoce naukowe.
-
Skoro na forum symulatora pojazdów szynowych użytkownicy bardziej interesują się pojazdami szynowymi niż budynkami, to może osoby zainteresowane budynkami i chętne do pomocy przy nich znajdują się na innych forach?
-
Jak ktoś nie potrafi modelować (jak ja), to może od jakiegoś dewelopera albo autora danej kabiny, poprosić o podesłanie oryginalnych plików albo w żądanym formacie, po to aby wykonać kabinę low poly. Kabinę low poly można śmiało wzorować na normalnej, czyli wywalić wszelakie przełączniki i masę innych modeli. Sam pulpit można zrobić z kilku boxów, co równoważy się z odchudzeniem ilości polygonów. Pulpit można śmiało zrobić po prostu z fotografii nałożonej na plane czy bok. Z widoku zewnętrznego nie widać tego czy są manometry 3D czy płaskie, tak samo dotyczy się przełączników i innych detali. Detale typu grzejnik, szafy SHP (za plecami maszynisty) idzie spokojnie zastąpić zwyczajną teksturą. W załączniku przesyłam screena z kabiny low poly siódemki z Trainza.
-
Nawet nie trzeba potrafić modelować, żeby przerobić model.
Jak będę miał trochę więcej wolnego czasu, to się zainteresuję tematem, żeby się dało te modele bezpośrednio wczytywać lub aby były automatycznie konwertowane na E3D, jeśli oryginalny format wymagałby zbyt wielu przeliczeń przy wczytywaniu.
-
Czasami podczas eksportu do Maxa, po eksporcie do T3D, niektóre ścianki mogą być odwrócone o 180C. Dało by radę jakość to obejść?
-
Jeśli mnie pytasz, to musiałbym mieć przykładowy plik, przy którym się odwracają ścianki oraz trochę wolnego czasu, żeby się w to zagłębić. Na razie nie mam ani jednego ani drugiego. Być może w maju będę miał luźniej.
-
Widząc, jak fajne są "low poly interior - LPI" czyli wnętrza widziane z zewnątrz, z chęcią spróbował bym zrobić "LPI" na przykład do ET22, chociażby zobaczyć z ciekawości czy podołam postawionemu przed siebie zadaniu czy nie. Szkoda tylko, że w przeciwieństwie do instrukcji naprawiania trakcji na MaSzynowych szlakach, nie ma poradnika na forum jak zrobić "LPI" do MaSzyny. Wiedzę odnośnie LPI posiadają Ci, którzy w swoich modelach ją zastosowali. A potem nie dziwne, że deweloperzy mówią, że reszta z 98 procent userów tego forum to nieroby, bo nic nie pomogą i sami nie umieją nic zrobić a oczekują tylko nowych dodatków.
Zawsze możesz zapytać. Przejrzałem na szybko Twoje posty i nie zauważyłem, żebyś pytał o to. Oczywiście masz rację z tym, że nie ma poradników, ale nie każdy też ma chęci czy predyspozycje do napisania poradnika. Zresztą dotykasz tutaj też głębszego problemu, który bardziej dotyczy społeczeństwa niż samych poradników.
Pewnie dostanę 100 procent uciszenia - trudno - biorę to na klatę 100 punktów. Już raz dostałem 100 punktów od moderatora Rozi-ego (pozdrawiam i życzę wywalenia ze stołka moderatora). 100 dni bez forum MaSzyny nic mi nie zrobi.
Skoro sam chcesz i o to prosisz, to tak pewnie będzie…
-
Nie wiem czy to dobry wątek, ale mam jedno pytanie. Czy ktoś pracuje nad poprawą sterowania lokomotywami? Jak dobrze wszyscy wiemy, różne lokomotywy uruchamia się i prowadzi w odmienny sposób, a w maszynie jest to nadal zbyt uproszczone.
-
Obecnie nie ma to sensu. Niedługo mają być wprowadzone schematy drabinkowe LD, dzięki czemu każdy będzie mógł odwzorować sterowanie każdego pojazdu.
-
Coś w stylu sterowników PLC?
-
Tak, w sensie programu.
-
Samo się to na pewno nie zrobi. Zaczynam rozumieć o co tu biega. Bennny chce nas zachęcić do poprawy sieci, gdyż bez tego patch do MaSZyny 08 się nie pojawi. Jak widać zbytnio się tym nie przejęto póki co. I to jest smutne. Będę musiał nad tym przysiąść i to rozkminić. Podobnie jak było z dublami, bo coś mi podpowiada, że inaczej to dalej będzie stało w miejscu.
Celowo siebie cytuję by zdementować tą informację. Po ponownym dogłębnym przemyśleniu sprawy wraz z Rafałem (mam nadzieję, że się nie obrazisz za użycie imienia) doszedłem do wniosku, że nie ma sensu blokować wydania tego patcha. Jest w nim sporo poprawek koniecznych wręcz, które aż się proszą o wydanie. Oczywiście to nie oznacza, że można spocząć na laurach, ale zanim byśmy wspólnymi siłami poprawili całą sieć, zapewne upłynęłoby sporo czasu. Przypominam, że patch miał się pojawić na przełomie października lub listopada. Mamy teraz już kwiecień. Patch się ukaże do końca kwietnia. O łamanie pantografów proszę się nie martwić, bo zostanie to wyłączone. Jasne możecie teraz na mnie psioczyć i pisać sobie co chcecie, lecz to i tak nie zmieni mojego zdania. Dziękuję za uwagę.
-
Nikt nie będzie psioczył, bo nikt nikomu nie jest nic winien. Chcesz, to sobie popraw - to do każdego, kto będzie miał jakieś ale. Z tą konkretną datą, to bym jednak był ostrożny, nieraz może się przeciągnąć 2-3 tygodnie złożenie wszystkiego w całość. Z drugiej strony można napisać, że jutro pojawi się nowa wersja MaSzyny. W końcu każdy kto ma chęci może opublikować swoje poprawki, nawet osoby, które nie mają konta na forum.
-
Niech ten patch idzie pod publikę. To ja w takim razie do wieczora podeślę do testu 07-462, by razem z 332 mogły zostać ujęte w patchu.
Natomiast, jak później te poprawki sieci trakcyjnej będziemy publikować ? Zapewne test dodatków, bo to konieczne. Ale później może nie dodawać tego do downloadu, tylko poczekać aż trafią poprawione wszystkie scenerie i wówczas to puścić zbiorczo przy okazji kolejnego patchu ? W innym wypadku publikowanie poprawionej scenerii osobno, gdy łamanie odbieraków będzie wyłączone mijać się będzie z celem. Proponuję to wówczas zbiorczo puścić (wszystkie poprawione scenerie) jednocześnie odblokowując funkcję łamania odbieraków.
-
Patch musi wyjść i to nie podlega dyskusji. Zawiera konieczne poprawki. Między innymi dostosowanie pod nowe EXE. Nie widzę problemu. A co do sieci, to jak mam być szczery obecna nie jest wymiarowa, ale jakby nie spojrzeć to na razie jedyny taki szerszy zestaw jaki posiadamy. Będzie poprawiona całość, to wtedy się ukaże. Nie ma z czego składać nowej paczki, dlatego koniecznie jest wyjście tego patcha.
-
@Sawi, dlaczego do cholery decydujesz za innych? Żaden patch nie wyjdzie póki co, bo poprawki wyświetlania modeli powodują konieczność użycia bodajże EXE >432, co powoduje konieczność poprawienia sieci.
-
Nie spinaj się, bo coś Tobie pęknie. Wyjdzie z wyłączonym łamaniem pantografów. Jakoś w Sosnowcu w kabinie EU07 łamanie udało się wyłączyć i jedyne co wywala to często WS.
-
W Sosnowcu się nie łamie, bo zostało odstawione szamaństwo z poszerzonym pantografem w charakterystyce.
-
jedyne co wywala to często WS.
Spróbuj zaliczyć Drawinowo albo Zwierzyniec, powodzenia.
-
@szogun ja to rozumiem. Tylko jak widać ludzie się jakoś nie palą do pomocy przy poprawkach tej sieci, więc moim zdaniem blokowanie tego patcha mija się z celem.
W Sosnowcu się nie łamie, bo zostało odstawione szamaństwo z poszerzonym pantografem w charakterystyce.
Tak wiem mierzyliśmy dzisiaj ekipą szerokość ślizgacza ;).
-
Dajcie mi Panowie kilka dni w przyszłym tygodniu, postaram się ogarnąć temat jak znajdę dłuższą chwilę.
-
Pietras co dokładnie planujesz?
-
blokowanie tego patcha mija się z celem.
Wydawanie czegoś niekompatybilnego z PC tym bardziej mija się z celem.
-
Pietras co dokładnie planujesz?
Poproszę chłopaków ze szkoły, żeby pomogli mi przejechać wszystkie misje z wypisywaniem spadków napięcia. A potem poprawię to w notatniku.
-
O matko panie toć to multum roboty. Opisz jak wyłapać te krytyczne spadki (najbardziej krytyczne błędy), to każdy dorzuci swoją tzw cegiełkę by to jak najszybciej poprawić.
-
Trzeba przejechać trasy na EXE załączonym przez Maćka:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg375197.html#msg375197 , po czym udostępnić plik errors.
-
@Sawi, na ex od @Yb w debugmode sobie przejedź, a spadki będziesz miał w errors.txt. Masz to zobrazowane w moim temacie: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25547.msg375611.html#new. Exe od @Królika i debugmode włączone. Z kwestią, że nie palą się ludzie do poprawek sieci to byłbym bardzo ostrożny. Z własnych informacji robią się: Krzyżowa, Linia 61 (ja), linia 61+144, bałtyk, jedna osoba na pw mi wspomniała o mocznikach. Tekstem, że ludzie się nie palą do pomocy można zniechęcić, tych którzy już działają. Jak kwestia z drawinowem?
-
To proszę w takim razie każdą osobę, która coś poprawia o info w tym wątku, jaki jest stan zaawansowania prac, żeby nie dublować się.
-
Na Drawinowie jest coś jeszcze z AI, bo nie widzi na czas semaforów w Drawinowie.
-
To proszę w takim razie każdą osobę, która coś poprawia o info w tym wątku, jaki jest stan zaawansowania prac, żeby nie dublować się.
Prosiłem o zrobienie szczegółowej listy. Zostało stwierdzone, że to zły pomysł, więc OK. Jakoś te listy, które ja robiłem się sprawdziły i miałem czarno na białym co i jak.
-
Moczniki ja poprawiam. Już się wcześniej wpisałem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25508.msg375535.html#new
-
@Szociu: Linia 61. Postępy: Linia Częstochowa Stradom - H. Stare - Lubliniec w całości przejezdna dla szybkości v=125, v=40 po torze prawym, oraz z szybkościami i torami dla scenariusza tlk-1.scn
Pozostało: Łącznica: Herby Stare - H. Nowe, Herby Nowe - P.odg. na kierunek Lubliniec, tory główne dodatkowe dla stacji. Relacja Lubliniec - Cz. Stradom po prawym.
Po poprawkach nie łamie odbieraków, oraz nie nie puszcza szybki.
Testowano na exe: @Yb. Tryb debugmode i zwykły. w 3ds całe poprawki zajęły mi mniej niż 20 minut. Testowanie w symulatorze kilkakrotnie dłużej.
Popieram pomysł @Sawiego by jakąś listę stworzyć, bo inaczej się nie ogarnie tej "Wolnej Amerykanki".
-
Dobra więc listę biorę na siebie. Zabiorę się za nią by był porządek w tym temacie. Założę do tego osobny wątek.