- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Sawi w 09 Marca 2014, 23:23:45
-
Jutro coś z tym pokombinuje. A tymczasem odchudzona epoczka ( było 236 submodeli. Obecnie 110. Z Freespotami będzie 118) i patyki na swoim miejscu :). Poprawiłem też te poręcze, które właziły w kabiny oraz obudowy górnych lamp. Mapowanie wszystkiego zrobione i hierachia ustawiona. Zostało tylko wyeksportować i poprawić Ambient i Diffuse. To już zabawa na jutro, bo trza zmykać.
Wydzielam dyskusję o EP09 do osobnego wątku.
adsim
-
Sawi, nie chcesz popracować nad zmianą mapowania? Chodzi mi głównie o czoło (żeby zastosować, rozwiązanie z większości modeli: 4E, 303E etc) bo czasem spasować kolory i jasność jest pierońsko trudno.
-
Bez przesady. Mapowanie w EP09 jest dobre i nie ma co kombinować, lepiej nie będzie. Czoło zawsze będzie miało nieco inne odcienie przez swój kształt.
-
Popraw od razu wysrodkowanie modelu, bo ztcp byl przesuniety i zderzaki sie nie zgrywaly z reszta taboru.
-
A może jest ktoś w posiadaniu skp od EP09? Bo te jest brzydkie, a przydało by się nowe.
-
Popraw od razu wysrodkowanie modelu, bo ztcp byl przesuniety i zderzaki sie nie zgrywaly z reszta taboru.
Przyjrzę się temu. Ogólnie to wychodziły jajaca z tym modelem. Bo jak wszystko przyparentowałem do banana, to wysypywało błędami. Dopiero jak zrobiłem jak poprzednio, czyli banan<main i reszta, wczytywało model normalnie. Jedynie pod tego banana jest dane mocowanie 1 i 2.
EDIT:
Tam ogólnie ze zderzakami było ciekawie. W sumie były jakieś 4 submodele, które je tworzyły. Podobnie też było z wózkami, żaluzjami, izolatorami itd. Się nie dziwię, że modelu się składał z tylu submodeli. Dam w main pivot po środku, to to powinno załatwić temat.
-
Sawi, żaluzje są na osobnej teksturze, jak połączysz ich submodel z pudłem, to posypie się model.
-
@adsim to wiem, bo zauważyłem to podczas prac przy tym modelu, także spokojnie. Nadal stanowią oddzielny submodel. Podobnie jak i submodel z mapowaniem literek i ten tworzący podesty. A i tak w ogóle to pantograf nie jest jeszcze skończony ;). Wczoraj obgadaliśmy to z @Q. Brakuje tam czegoś. Niby nic, ale jednak. Domodeluję to i szafa gra, drzwiczki tańczą.
-
Piotrek mistrzu znalazłem ładniejsze SKP do dziewiątki. Chyba, że może ktoś coś jeszcze fajniejszego posiada.
http://losanusiakos.flog.pl/wpis/7604460/pociag-bez-czola
-
Zaiste daleko mi do tego tytułu. A masz może foto ogólnie lampy z bliska? Jestem ciekaw jak to faktycznie powinno wyglądać.
-
No nie sądzę, zbyt niska rozdzielczość, a Ty pewnie zgody autora zdjęcia nie masz, żeby je wykorzystać. To jest zwykłe SKP jak w siódemce z zezem. Nie ma co się rozpisywać na 5 stron, bo znowu będzie lament:). Jak co PW.
-
No to ok bierzemy ze siódemki zez i tyle.
-
Mnie lament średnio obchodzi. Nie mam pewności, więc proszę o foto z bliska lamp dolnych i tej górnej jakby dało radę. Chcę zobaczyć czy to wygląda tak jak w rzeczywistości.
EDIT:
Wątpliwości rozwiązane jest OK.
-
No nie sądzę, zbyt niska rozdzielczość, a Ty pewnie zgody autora zdjęcia nie masz, żeby je wykorzystać.
Spokojnie, jak trzeba to zgoda autora (konkretnie autorki) się znajdzie, może nawet zdjęcie w full-resie.
EDIT: http://eu07.pl/userfiles/1064/foto-DSC_0293.JPG - proszę bardzo, tylko bez dalszego rozpowszechniania.
-
Temat nie umarł. Na razie mam to dość rozgrzebane. Prace idą pomaleńku do przodu. Proszę o foto zapalonego górnego reflektora.
EDIT:
A najlepiej to niech ktoś dostarczy komplet, czyli wszystkie zgaszone i zapalone refleketory wraz z skp.
-
Nie rozumiem co ma na celu robienie każdego reflektora z osobnej tekstury? Wszystkie są przecież takie same, świecą tak samo i zgaszone wyglądają tak samo. Szkoda miejsca na teksturze na dublowanie identycznych elementów. Brnąc dalej w tę stronę, za chwilę każdy zderzak, syrenę, poręcz, koło, wężyk, lusterko i inne drobne "duperele" będziemy robić z osobnych tekstur 4096x4096 a to co najbardziej widoczne, czyli nadwozie lokomotywy będzie na teksturze 512x512. Pamiętaj o zachowaniu proporcji między teksturami poszczególnych elementów, w końcu na lokomotywę patrzymy jako na całokształt, a nie oglądamy pod lupą każdego detalu, czy ma teksturę hd i różni się od drugiego identycznego kilkoma pikselami. Co jest bardziej widoczne: bok lokomotywy, czy reflektor, co zauważysz pierwsze?
-
Pracując teraz przy teksturach tych loków, wydaje mi się, że to jak jest to rozwiązane teraz, jest dobrym rozwiązaniem, wygląda okej i nie ma przy tym dużo zabawy. Ale zobaczymy co z tego będzie.
-
Ja tylko proponowałem wymianę pantografu na ten nowszy, bo jest ładniejszy i bardziej odwzorowany. No i SKP przydałoby się wymienić na ładniejsze. Już gdzieś Mateusz dawał SKP, bo te które ja wrzuciłem było słabej jakości.
-
Nie rozumiem co ma na celu robienie każdego reflektora z osobnej tekstury?
Jakiego każdego? Ja mam na myśli górny i jeden z dolnych to tak wiele? Nie powiedziałbym. Tym bardziej, że siódemki mają tak w układzie i jakoś do teraz nikt się tego nie doczepił. Dzięki uprzejmości @R4CH3T prezentuje screen tego co chciałem uzyskać. Porównałem sobie z fotkami i nie świeci wszystko dookoła, tylko żarówka wraz z lampą obudowy.
-
Jakiego każdego?...
...niech ktoś dostarczy komplet, czyli wszystkie zgaszone i zapalone refleketory wraz z skp.
-
W porządku. Wskaż mi jeszcze miejsce gdzie napisałem, że wykonam wszystkie reflektory zapalone jak i skp. Komplet był mi potrzeby do porównania, a nie do umieszczenia na układzie ;).