- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: engineer007 w 22 Lutego 2014, 23:14:53

Tytuł: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: engineer007 w 22 Lutego 2014, 23:14:53
Witam mam problem z teksturą wagonu z1, po jej edycji w dds converter 2 pod wózkami wagonu powstaje czarny prostokąt, być może to jakiś błąd w konwersji, ale nie wiem jaki, proszę o pomoc. W załączeniu dodaje zaistniałą sytuację w pliku jpg.
Tytuł: Odp: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 22 Lutego 2014, 23:19:09
Zalecanym programem do konwersji TGA -> DDS jest PaintNET, program darmowy.
Tytuł: Odp: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 22 Lutego 2014, 23:19:11
Wybrałeś opcję zapisu z kanałem alpha (DXT5)?
Tytuł: Odp: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 22 Lutego 2014, 23:56:09
Od razu powiem, że ta tekstura nie jest na ten wagon. Co do konwersji to Photoshop ją trochę psuję dlatego najlepszy jest piantNET.  I to, że jest tam zastosowana alpha trzeba odpowiednio ustawić DXT.
Tytuł: Odp: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: anubin w 23 Lutego 2014, 00:35:39
kiedyś miałem taki sam problem w Zoner Photo Studio. Dopiero praca nad teksturami w Gimpie przyniosła pożądany efekt.  Ten czarny kwadrat pod wagonem, to nic innego jak cień, tylko z "utraconą" przezroczystością - jak powiedzieli koledzy.
Tytuł: Odp: Problem z teksturą
Wiadomość wysłana przez: engineer007 w 23 Lutego 2014, 11:25:38
Już rozumiem błąd, trzebabyło dodać kanał przezroczystości w tga tool w kolorze czarnym i wszystko działa, dzięki za pomoc.