- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maupex w 22 Lutego 2014, 23:03:01
-
Jak wiadomo, na bazie naszych EN57 stworzono elektryczne zespoły trakcyjne eksportowane do Słowenii - trzy, ale i czterowagonowe.
http://www.railfaneurope.net/pix/si/electric/emu/311-315/221-228/315-223.jpg (http://www.railfaneurope.net/pix/si/electric/emu/311-315/221-228/315-223.jpg)
I moje pytanie - co one mogą mieć w tych skrzyniach na dachu? Wiadomo, że ze zmian, to miały przekonstruowane silniki i wymuszoną wentylację tychże, ale przyrządy na dachu? Może opory, ale czy tam by je wywalali?
Przesunąłem.
Quark-t
-
Jeśli miałyby hamowanie ED, to i tak hamowanie odbywało by się na oporach rozruchowych, nie montowali by dodatkowych na dachu. Chyba, że opory dali tutaj na dachu a nie pod pudłem w celu lepszego chłodzenia. Zastanawiam się czym się różni wentylacja tamtych silników od naszych. To my mamy wymuszoną, bo powietrze wpada samo przez wloty nad drzwiami w członie silnikowym.
-
W naszych jest wentylacja naturalna. Wentylacja wymuszona jest wtedy, gdy powietrze do chłodzenia silników jest tłoczone na silniki przez wentylator.
-
A ja zawsze byłem święcie przekonany, że wymuszona to jest jak wpada samo przez wloty :) To może to na dachu to wentylatory?
-
Ale u nas powietrze też wcale samo nie wpada, tylko wciąga je wentylator umieszczony na wale silnika. Jak się kręci, to wciąga powietrze, wentylacja jest więc zależna od prędkości obrotowej wirnika, a więc i pociągu. Myślę, że ten podział najlepiej oddają słowa: przewietrzanie własne/przewietrzanie obce. Bo nasze też jest w zasadzie wymuszone, tyle że nie oddzielnym silnikiem.
A co do Gomułek, to myślę, że tak, bo w sumie trudno by było zmieścić wentylatory "na dole". Z drugiej strony podobne daszki na dachu miała lokomotywa EU20, a tam chyba znajdowały się opory. W każdym razie dzięki za odpowiedzi, może kiedyś zajrzy tu ktoś, kto miał coś do czynienia z tymi pojazdami, choć po tylu latach wątpię. Pozdrawiam.