- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: PanMechanik w 18 Lutego 2014, 17:33:48
-
Nie znalazłem bardziej pasującego wątku, ażeby móc opisać spotkany problem. Otóż, bajer ze spadkiem/zanikiem napięcia w sieci trafiony, ale łamanie pantografów lekko przesadzone. Nie wiem czy ktoś już zgłaszał, ale na L053, przed Swoszowicami, od Dębicy jadąc, zaraz za wiaduktem sieć znajduje się za daleko osi toru i po ponownym zetknięciu ślizgacza z drutem następuje połamanie pantografu. Trochę przesadzona opcja, że na 60 km trasy oba pantografy można stracić na odcinku pięciu kilometrów. Zamiast zrzucać winę na dziury w sieci, proponował bym dopracowanie efektu łamania pantografów. Osłabić trochę wrażliwość tej funkcji. Niestety na dzień dzisiejszy funkcja ta uniemożliwia przejechanie służby do końca. Zwłaszcza na L053.
Wydzieliłem, przeniosłem i zmieniłem nazwę tematu, by niektórzy zauważyli jak wyglądają ich posty...
Temat wiąże się z wydaniem tego dodatku (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25145.msg368061.html#msg368061).
Benek
-
Na samym Bałtyku można połamać co chwilę patyki... Samo przejście między naciągaczami sieci jest trochę upierdliwe, bo co sekcja wywala szybki. Co na, niektórych trasach jest dość upierdliwe bo takie coś spotyka się co minutę. Wiem, że nie jest to tak hop siup poprawić, i same scenerie wymagają popraw, ale można by to troszkę znieczulić.
-
Kolejna nowinka, ta sama służba, L053 Brutto-pośp. W Psim Polu czekamy na boku, aż przejedzie pośpieszny. Niestety, nie przejedzie, bo lokomotywa, która ciągnęła ten pospieszny połamała obydwa pantografy w miejscu, w którym ja połamałem jeden chwilę temu (pod wiaduktem, przed Swoszowicami). Misja zakończona niepowodzeniem.
-
Zamiast zrzucać winę na dziury w sieci, proponował bym dopracowanie efektu łamania pantografów.
Zamiast zrzucać winę na nieistniejące błędy w exe, proponowałbym poprawienie rozwieszenia sieci trakcyjnej.
Do jakiego stopnia ten mechanizm ma być nieczuły? Do tej pory lokomotywy były wyposażone w magiczne superkondensatory zapewniające energię na 1 sekundę, a pantografy w magiczny sposób wracały pod sieć trakcyjną. Kiedy te szamaństwa zostały wyplenione, wyszły błędy w rozwieszeniu sieci. Jaką mamy pewność, że za 3 miesiące ktoś nie przyjdzie i wrzuci do rotfl screena pantografu, który podnosi się na wysokość sieci trakcyjnej, która jest 2 metry od lokomotywy?
-
Do jakiego stopnia ten mechanizm ma być nieczuły?
Nie uważasz, że obecna postać rzeczy jest bardzo daleka od realizmu i rzeczywistości? Nie ma służby, ani misji podczas której lokomotywa prowadzona przeze mnie, bądź przez Ai nie połamała by pantografu. Ostra przesada.
-
Ostra przesada.
Przeczytaj ze zrozumieniem. To nie jest wina EXE tylko wina źle położonej sieci trakcyjnej.
-
Nie uważasz, że obecna postać rzeczy jest bardzo daleka od realizmu i rzeczywistości?
Widocznie w rzeczywistości sieć trakcyjna jest prawidłowo ułożona.
Włącz Debugmode, przejedź się po TD (gdzie sieć trakcyjna została wstawiona na łukach na nowo z uwzględnieniem przechyłek), patrząc na pantograf. Następnie zrób to samo z inną scenerią.
-
Przeczytaj ze zrozumieniem. To nie jest wina EXE tylko wina źle położonej sieci trakcyjnej.
Przeczytałem, kilka razy i wciąż zachodzę w głowę, po co komu opcja łamania pantografów, która nie współpracuje z siecią trakcyjną, a co za tym idzie, powoduje zakończenie misji po przejechaniu ledwie 10%. Jeśli autor wiedział, że ze względu na źle ułożoną sieć trakcyjną, funkcja łamania pantografów uniemożliwia dokończenia symulacji, to dlaczego udostępnił ją ogółowi? Sabotaż?
-
Nikt nie zapewniał że wszystko będzie działać cacy, @Ra udostępnił to EXE żeby większa liczba osób mogła wyłapać ewentualne błędy.
-
Przeczytałem, kilka razy i wciąż zachodzę w głowę, po co komu opcja łamania pantografów, która nie współpracuje z siecią trakcyjną, a co za tym idzie, powoduje zakończenie misji po przejechaniu ledwie 10%.
Żeby nie można było do woli jeździć po torach niezelektryfikowanych. Zawsze można to wyłączyć.
Jeśli autor wiedział, że ze względu na źle ułożoną sieć trakcyjną, funkcja łamania pantografów uniemożliwia dokończenia symulacji, to dlaczego udostępnił ją ogółowi? Sabotaż?
Nie, chęć wyłapania błędów (innych niż wymienione w poście z publikacją).
-
@PanMechanik - bo najlepiej nic nie poprawiać, usprawniać i nie dążyć do realizmu. A że błędy kryły błędy… Wybaczcie, przypomina mi się wywołana swego czasu przeze mnie dyskusja - bo "pani lekkich obyczajów" w radiu i "goła baba" na plakacie w kabinie to REALIZM, ale łamiący się pantograf, spadki napięcia w sieci i wybijający WS to już wymysł, kaprys i sabotaż… Idźmy dalej tym tropem, niech się @Ra nie męczy nad takimi efektami, niech @youBy nie łazi pod wagonami mierząc cięgła hamulcowe - wystarczy prędkość +/- i lusterka.
-
@PanMechanik - bo najlepiej nic nie poprawiać, usprawniać i nie dążyć do realizmu.
Niektórym nigdy nie dogodzisz-a w szczególności oczekiwaczom i narzekiwaczom z Facebooka.
A że błędy kryły błędy…
Jeśli można zapytać i wiedzieć-co masz tu na myśli?
-
Pantografy nie zachowywały się realnie przez co błędy w ułożeniu sieci nie zostały zidentyfikowane.
-
Osobiście nie widzę problemu. Tam gdzie istnieją kłopoty związane z siecią wstawiam lokomotywy spalinowe.
-
To jest tak, jak się nie umie czytać ze zrozumieniem. Napisane jest, że:
Testy w zamkniętym gronie nie wykazują już poważnych błędów, przyszedł czas na testy otwarte.
Pojawił się dodatek, to trzeba ściągnąć, nieważne co i jak, i po co... Przecież nikt nie musi pobierać tego exe. To pokazuje jeszcze jedną rzecz. Niektórzy nie są w ogóle chętni do pomocy. Kilka osób jest tylko w stanie założyć wątek, w którym opisze problemy wyłapane podczas użytkowania MaSzyny. Przykładem jest ten temat: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25206.0.html. A po co reszcie konta na tym forum? (pytanie retoryczne). Ja się interesuję ubraniami i butami na tyle, na ile w nich chodzę. Jednak nie zakładam konta na forum o odzieży, by porozmawiać co i jak jest produkowane, bo się na tym po prostu nie znam.
-
Przeczytałem, kilka razy i wciąż zachodzę w głowę, po co komu opcja łamania pantografów, która nie współpracuje z siecią trakcyjną, a co za tym idzie, powoduje zakończenie misji po przejechaniu ledwie 10%. Jeśli autor wiedział, że ze względu na źle ułożoną sieć trakcyjną, funkcja łamania pantografów uniemożliwia dokończenia symulacji, to dlaczego udostępnił ją ogółowi? Sabotaż?
Tak. Sabotaż na osobach, które nie potrafią wybrać pliku wykonywalnego. Proszę korzystać z exe z paczki całościowej.
Nie ma obowiązku korzystać z EU07_424.exe
Nie uważasz, że obecna postać rzeczy jest bardzo daleka od realizmu i rzeczywistości? Nie ma służby, ani misji podczas której lokomotywa prowadzona przeze mnie, bądź przez Ai nie połamała by pantografu. Ostra przesada.
Ten nawet dobrze ze stacji nie wyjechał:
-
Ja jeszcze dodam, że od dawna oficjalny Download jest pod adresem http://eu07.pl/pobierz/ (http://eu07.pl/pobierz/). Natomiast na forum dodatki są publikowane tylko ze względów historycznych. EXE nie znalazło się w oficjalnym downloadzie, jest dostępne tylko na forum, więc tym bardziej wypadałoby się spodziewać, że to wersja testowa.
-
Nikt nikomu nie broni, żeby sam sobie poprawił druty w scenerii. Aktualna PC nie jest po prostu przystosowana do nowego EXE, więc by mieć pewność, że nie będzie takich zdarzeń należy korzystać z orginalnego Exe z paczki. A jak ktoś się upiera na nowości, to zawsze może odhaczyć sobie w ustawieniach opcję "poszukiwanie sieci trakcyjnej", a żeby nie wywalało WS na każdym sekcjonowaniu jeździć na dwóch patykach.
-
Tam gdzie istnieją kłopoty związane z siecią wstawiam lokomotywy spalinowe.
Czyli... wszędzie?
-
Nie. W poprawionej wersji scenerii quarkmce2007, @Ra poprawił sieć w bardzo wielu miejscach. Warto podkreślić, że zrobił to ręcznie.
-
W plikach FIZ lokomotyw elektrycznych jest taka linijka:
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.48 MaxH=2.5 CSW=1.5
Parametr CSW=1.5 określa szerokość ślizgu w metrach. W ramach poprawienia realizmu proponuję przestawić tę wartość na CSW=15, dzięki czemu wysunięcie pantografu poza drut będzie się zdarzało rzadko, a na liniach dwutorowych pantograf będzie również zasilany z drutu nad sąsiednim torem. Niestety niewiele da się poradzić na zbyt wolne podnoszenie pantografu, przez które traci on kontakt z drutem na przęsłach naprężania i wywala WS. Wcześniej było wielokrotnie i od wielu lat zgłaszane, że podnoszenie pantografu jest zbyt szybkie.
-
Niestety - użytkownicy są sami sobie winni. Wszystkie informacje o tej wersji exe są zawarte w wątku w publikacjach - począwszy od prawdopodobnych błędów, a skończywszy na tym że ma ona charakter testów publicznych. Pytanie (do tych który narzekają) - czy przeczytali ze zrozumieniem tego posta? Czy tylko "OOOO LINK!!! ŚCIĄGAM BO JESZCZE USUNĄ!!!".
Może wystarczyłoby przeredagować tego posta - zacząć od tego że jest wersja testowa, oraz wyróżnić ten punkt: Zmienione działanie sieci trakcyjnej. Błędy rozwieszenia sieci w sceneriach będą powodowały wyłączanie wyłącznika szybkiego albo nawet połamanie pantografu.
Lub metoda kija i marchewki - zabezpieczyć archiwum hasłem, które zamaskować jakoś w treści posta :) Tak żeby jego wymyślenie wymagało przeczytania posta... Np: Hasło tworzą kolejno ułożone pierwsze litery pierwszego i ostatniego słowa w każdym punkcie opisującym spodziewany błąd
-
Lub metoda kija i marchewki - zabezpieczyć archiwum hasłem, które zamaskować jakoś w treści posta :) Tak żeby jego wymyślenie wymagało przeczytania posta...
Nie działa. Vide: przy rejestracji na Forum w taki sposób jest zrobione zabezpieczenie przed botami a hasła ukryte są w Regulaminie. A wciąż rejestrują się Użytkownicy, których pierwsza wiadomość idzie od razu na bocznicę z powodów właśnie Regulaminowych.
-
Lokomotywy spalinowe wstawiam tam, gdzie można bezpiecznie to zrobić. Tam, gdzie nie wpływa to na eventy. Nie które z nich uruchamiane są przy pomocy odpowiednich składów, więc nie można ich zmieniać.
-
Ostrzeżenie było, że może wystąpić połamanie pantografu. Do czasu korekty scenerii można korzystać z starego exe w paczce. Tylko tak, nowe scenerie będą już tworzone z uwzględnieniem nowego exe. A co z starszymi sceneriami?
W plikach FIZ lokomotyw elektrycznych jest taka linijka:
Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.48 MaxH=2.5 CSW=1.5
Parametr CSW=1.5 określa szerokość ślizgu w metrach. W ramach poprawienia realizmu proponuję przestawić tę wartość na CSW=15.
Dlaczego odrazy korekta dziesięciokrotna. Nie można zrobić korektę CSW=2.0 i sprawdzić?
To jest tak, jak się nie umie czytać ze zrozumieniem. Napisane jest, że:
Testy w zamkniętym gronie nie wykazują już poważnych błędów, przyszedł czas na testy otwarte.
Pojawił się dodatek, to trzeba ściągnąć, nieważne co i jak, i po co... Przecież nikt nie musi pobierać tego exe. A po co reszcie konta na tym forum? (pytanie retoryczne). Ja się interesuję ubraniami i butami na tyle, na ile w nich chodzę. Jednak nie zakładam konta na forum o odzieży, by porozmawiać co i jak jest produkowane, bo się na tym po prostu nie znam.
Jeśli występuje łamanie pantografu i jest to nagminne, to jest poważny błąd. Masz rację jak przy ubraniu urwie się guzik, to nie zakładam konta na forum producenta odzieży. To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej. Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać. Zawsze może się pojawić wpis o połamaniu pantografu, tak jest mentalność niektórych.
-
Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać.
Zapłać, to będzie działał. Nie masz prawa wymagać, by symulator był sprawny. Tym bardziej, że nie pomogłeś go rozwinąć, w żadnym sensie.
To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej.
Zauważ, że exe nie pojawiło się na stronie eu07.pl (http://eu07.pl), a to tam ukazują się dodatki w pełni sprawne. Po Twojej wypowiedzi utwierdzam się w przekonaniu, że ludzie tacy jak Ty nie powinni mieć tu konta, bo nie rozumieją jak takie projekty funkcjonują. Zamiast tracić energię na pisanie postów, które nic nie wnoszą, proponuję Ci skupić się na tworzeniu, wyłapywaniu błędów z opisem jak je rozwiązać. Wtedy wszystkim nam będzie się pracować lepiej.
-
Ostrzeżenie było, że może wystąpić połamanie pantografu. Do czasu korekty scenerii można korzystać z starego exe w paczce. Tylko tak, nowe scenerie będą już tworzone z uwzględnieniem nowego exe. A co z starszymi sceneriami?
Będą poprawiane jak się znajdą ręce do pomocy. Na razie są tylko do załamywania.
Dlaczego odrazy korekta dziesięciokrotna. Nie można zrobić korektę CSW=2.0 i sprawdzić?
Bo co to za różnica czy ślizgacz ma 2 metry czy 15, skoro ma mieć ~1.26...
Jeśli występuje łamanie pantografu i jest to nagminne, to jest poważny błąd. Masz rację jak przy ubraniu urwie się guzik, to nie zakładam konta na forum producenta odzieży. To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej. Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać. Zawsze może się pojawić wpis o połamaniu pantografu, tak jest mentalność niektórych.
Jak Ci się urwie guzik, to bierzesz igłę i nitkę i przyszywasz. Analogicznie - jak Ci się lamie pantograf, bo sieć ma błędy, to otwierasz notatnik i poprawiasz.
Jak nie umiesz szyć, to BIERZESZ igłę, nitkę, guzik i koszulę, zanosisz komuś i prosisz o pomoc. Analogicznie - jak nie umiesz poprawić, to sprawdzasz co jest potrzebne innym (np. współrzędne miejsca), podajesz na Forum i prosisz o pomoc.
Chcesz działający Symulator - no to jest. Piękna symulacja zachowania pantografu w kontakcie ze źle powieszoną siecią. Cud, miód i orzeszki. Chyba, że chcesz sobie pograć. A to już w tym są lepsze istniejące produkty komercyjne.
Najwyraźniej dawno nie było rzuconego tu hasła: "MaSzyna to nie GRA, to SYMULATOR" ;]
-
Zawsze może się pojawić wpis o połamaniu pantografu, tak jest mentalność niektórych.
To fajnie by było żeby coś z takiego wpisu wynikało (np. gdzie to wystąpiło). A nie tylko pretensje "miniedziała" np. Twój post czy: Jeśli autor wiedział, że ze względu na źle ułożoną sieć trakcyjną, funkcja łamania pantografów uniemożliwia dokończenia symulacji, to dlaczego udostępnił ją ogółowi? Sabotaż?
Tak... Spisek i układ. I brzozy by się znalazły gdzieś w okolicy jak dobrze poszukasz. Przypadek?
Ktoś pewnie kiedyś (może szybciej niż się to wydaje) poprawi te błędy na sceneriach - ale żeby to zrobić najpierw trzeba chociaż wiedzieć gdzie i co poprawić, nieprawdaż?
-
Podepnę się pod temat. Chodzi o baterie. Jeśli wyłączymy baterie automatycznie gaśnie nam oświetlenie czoła pociągu. Ok, ale podświetlanie wskaźników i manometrów nadal się świeci. nie sprawdzałem co z oświetleniem całej kabiny.
-
Z tego co kojarzę to autor exe wie o tym błędzie - pewnie będzie fix przy nowym releasie.
-
To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej. Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać.
Ciebie może nie interesują, ale dla mnie pojazdy szynowe są zasilane z sieci trakcyjnej, w związku z czym dobrze by było symulować zjawiska z tym związane, jak spadek napięcia pomiędzy podstacjami, przeciążanie podstacji, skutki niedostosowania się do wskaźników We (np. przejazdu pod izolatorem z załączoną jazdą), efekty powstające podczas zasilania z oblodzonego przewodu itd. Do tego potrzebna jest w miarę dokładna symulacja współpracy odbieraka z drutem jezdnym. Aby można było symulować niuanse związane z funkcjonowaniem sieci, nie może ona znajdować się poza zakresem pracy odbieraka (tzn. wisieć dwa metry od osi pojazdu). Jeśli Ci się nie podoba to, że scenerie mają błędy merytoryczne, to albo zrób coś dla ich poprawienia, albo używaj wersji, która "działa". A jeśli o mnie chodzi, to nie spodziewaj się, że pójdę na jakieś uproszczenia, jeśli coś da się zrobić dokładniej.
Jeśli autor wiedział, że ze względu na źle ułożoną sieć trakcyjną, funkcja łamania pantografów uniemożliwia dokończenia symulacji, to dlaczego udostępnił ją ogółowi? Sabotaż?
Dokładnie tak. Przez ostatnie 10 lat sieć trakcyjna była umieszczana w sceneriach w sposób "niedbały", ponieważ i tak nie miało to znaczenia. Ponieważ chcę symulować zjawiska związane z zasilaniem z sieci, ta sieć musi być poprawna (niekoniecznie idealnie zgodna z wytycznymi budowy). Łamanie pantografów wprowadziłem po to, aby zmotywować twórców i użytkowników do poprawienia błędów i większej dbałości o ten wycinek rzeczywistości kolejowej.
Podepnę się pod temat. Chodzi o baterie. Jeśli wyłączymy baterie automatycznie gaśnie nam oświetlenie czoła pociągu. Ok, ale podświetlanie wskaźników i manometrów nadal się świeci. nie sprawdzałem co z oświetleniem całej kabiny.
Głównym celem prac nad ostatnio udostępnioną wersją była integracja z Megapackiem oraz SPKS. Biorąc pod uwagę aktualizację Megapacka, prace te trwały ponad 14 miesięcy. Dla mnie istotną kwestią jest udostępnianie aktualnego stanu co jakiś czas, żeby zebrać opinie, co działa prawidłowo, a co wymaga jeszcze poprawienia. Tak więc nie wszystkie zależności zostały dostrzeżone i poprawione przed wydaniem tej wersji. Nie widzę też sensu dopracowywania zależności w oparciu o obecnie istniejący mechanizm, który można opisać jako "uproszczone sterowanie EU07 z jedną kabiną oraz dodatkowymi wyjątkami na pojazdy innych typów". Prędzej wywalę całą obecną funkcjonalność kabiny i zrobię to w sposób lepiej odpowiadający schematom elektrycznym pojazdów. Tylko że znów złożenie tego w miarę działającą całość może zająć rok. Przez ten czas być może uda się poprawić scenerie i pantografy w modelach, co na pewno by nie miało miejsca, gdyby ta wersja nie została udostępniona.
-
Do wszystkich narzekaczy i oczekiwaczy, jak Wam tak źle to ruszcie swoje szanowne 4 litery i zacznijcie coś robić, cokolwiek. Bo jak czytam te komentarze, to aż mnie krew zalewa. To się samo wszystko nie poprawi, więc jak Wam to tak przeszkadza, to do roboty, a nie marudzenie.
-
Dołączam się do apelu kolegi. dołożę jedną radę. Róbcie to w czym jesteście najlepsi. Jeśli macie sprzęt fotograficzny, róbcie jak najwięcej dobrych zdjęć na tekstury tak pojazdów jak i infrastruktury czy przyrody, jeśli macie sprzęt rejestrujący dźwięki twórzcie paczki dźwiękowe. Jeśli nawet nie potraficie obrobić materiałów, przekażcie je komuś kto to potrafi. Jeśli potraficie programować to pomóżcie. To forum zostało stworzone dla ludzi, którzy chcą coś zrobić. Dla oczekiwaczy jest oficjalny download. Szkoda tylko, że ten temat był poruszany wielokrotnie. Jak do tej pory wszystkie apele spełzają na niczym.
-
Jak do tej pory wszystkie apele spełzają na niczym.
Niekoniecznie. Stale przybywa zdjęć taboru, czasem ktoś coś wrzuci do zdjęć na infrastrukturę.
-
Wiem. Chodziło mi po prostu o to, że narzekaczy przybywa również. W swoich żądaniach są coraz bardziej bezczelni.
-
Wiem. Chodziło mi po prostu o to, że narzekaczy przybywa również. W swoich żądaniach są coraz bardziej bezczelni.
Ale są tacy, którzy biorą w swoje ręce sprawę i nie oglądają się na osłów. Przykładem jest "wschodząca gwiazda" teksturowania - Ratchet. Nie znam osoby autora, ale osobiście kolega Igor zaimponował mi swoim stanowczym dążeniem do celu. Gratuluję i życzę powodzenia :)
Cieszmy się z sukcesów! Każde nowe exe, lokomotywa, wskaźnik, dźwięk, drobnostka daje nam mnóstwo zabawy, ale też ogrom realizmu. Można się irytować na te łamiące się badyle, ale bez tego służby były często... nudne. Czy wszystkie pociągi w rzeczywistości zawsze bez defektu docierają do celu? Żadną miarą. Kłopoty oznaczają, że coś się dzieje. Pamiętacie pierwszą paczkę całościową w której były tekstury DDS? Ileż to było narzekań na karty graficzne, błędy. Dziś to wszystko śmiga.
Tak więc Panowie: Deweloperzy, Teksturowcy, Dźwiękowcy, Fotografowie, Betatesterzy oraz pozostali współpracownicy, Moderatorzy ;) i ty szanowna Administracjo. My użytkownicy dziękujemy Wam za trud włożony w rozwój symulatora, za każdą chwilę radości jaką jest dla nas używanie symulatora, za każdą godzinę spędzoną nad dodatkami/testami/poprawkami.
P.S. Ktoś stwierdzi "A Paczkuś to napisał od siebie. Co on wie co inni myślą?" Wiem, bo wielu użytkowników MaSzyny nie jest zarejestrowanych/aktywnych na forum. Są to emerytowani albo pracujący kolejarze, ale także gros młodych ludzi. W rozmowach z nimi na hasło "Symulator Maszyna" reagują bardzo życzliwie. I często też gdy poznaję nową osobę, a potem na facebooku odwiedzam jej profil to widzę wśród polubionych: "Maszyna - Symulator Pojazdów Szynowych." To wszytko sprawia, że jestem pewien, że poza bandą oczekiwaczy jest ogromna rzesza wdzięcznych użytkowników.
-
Zgadzam się w całej rozciągłości. Sam często czy przez defekt silników czy pantografu stanę w polu i liczę ile mam spóźnienia. Bardzo absorbujące. Śledzę rozwój symulatora na przestrzeni wielu lat i jestem pełen podziwu. Cieszę się z tego, że sam mogę pracować. Często z narzekaczy się śmieję, bo to co piszą często nie trzyma się kupy. Może kiedyś sami zauważą co robią i czego nie robią?
-
Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać.
Zapłać, to będzie działał. Nie masz prawa wymagać, by symulator był sprawny. Tym bardziej, że nie pomogłeś go rozwinąć, w żadnym sensie.
Czyli tak, zapłać to będzie działać. To nie trzeba było udostępnić symulatora jako darmowy. Jak jest darmowy to już nie można nic wymagać. Tym bardziej, że nic nie wymagam, tylko stwierdziłem fakty.
To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej.
Zauważ, że exe nie pojawiło się na stronie eu07.pl (http://eu07.pl), a to tam ukazują się dodatki w pełni sprawne. Po Twojej wypowiedzi utwierdzam się w przekonaniu, że ludzie tacy jak Ty nie powinni mieć tu konta, bo nie rozumieją jak takie projekty funkcjonują. Zamiast tracić energię na pisanie postów, które nic nie wnoszą, proponuję Ci skupić się na tworzeniu, wyłapywaniu błędów z opisem jak je rozwiązać. Wtedy wszystkim nam będzie się pracować lepiej.
Strona eu07.pl (http://eu07.pl) praktycznie nie istnieje, tylko odsyła do forum. Forum jest publiczne, czyli nowe exe zostało opublikowane publicznie i każdy mógł ściągnąć. Nie myślisz, ze ja będę poprawiał exe lub scenerię. Wyłapałem raz błąd, chciałem wprowadzić poprawkę. Ale są takie dyrektywy, że głowa boli.
Ostrzeżenie było, że może wystąpić połamanie pantografu. Do czasu korekty scenerii można korzystać z starego exe w paczce. Tylko tak, nowe scenerie będą już tworzone z uwzględnieniem nowego exe. A co z starszymi sceneriami?
Będą poprawiane jak się znajdą ręce do pomocy. Na razie są tylko do załamywania.
To co zrobisz jak za rok ktoś napisze na forum, że uruchomił scenerię i mu się pantograf złamał?
Jeśli występuje łamanie pantografu i jest to nagminne, to jest poważny błąd. Masz rację jak przy ubraniu urwie się guzik, to nie zakładam konta na forum producenta odzieży. To jest forum symulatora pojazdów szynowych a nie forum budowy i eksploatacji kolejowej trakcji elektrycznej. Co mnie interesują zasady budowy i eksploatacji trakcji elektrycznej, dla mnie symulator ma działać. Zawsze może się pojawić wpis o połamaniu pantografu, tak jest mentalność niektórych.
Jak Ci się urwie guzik, to bierzesz igłę i nitkę i przyszywasz. Analogicznie - jak Ci się lamie pantograf, bo sieć ma błędy, to otwierasz notatnik i poprawiasz.
Jak nie umiesz szyć, to BIERZESZ igłę, nitkę, guzik i koszulę, zanosisz komuś i prosisz o pomoc. Analogicznie - jak nie umiesz poprawić, to sprawdzasz co jest potrzebne innym (np. współrzędne miejsca), podajesz na Forum i prosisz o pomoc.
Jak ostatnio robiłem zmiany w scenerii TD, zmieniałem układ torów, dodatkowe rozjazdy i trakcję. To przejeżdżałem lokomotywą w widoku zewnątrz i patrzyłem, czy drut nie spada z pantografu. Ewentualnie metodą prób i błędów przestawiałem słup trakcyjny. Przecież nie będę wszystkiego pytał się na forum.
Tylko że ja przeciwko nowym exe ni nie mam, fajnie że jest i to bardziej realistyczne. Ale było ostrzeżenie, nie trzeba było długo czekać i ukazał się wpis o połamaniu pantografu. Sam nowe exe mam, ale nie uruchomiłem. Poczekam na nową paczkę tak jak było napisane.
-
Czyli tak, zapłać to będzie działać.
To jest w miarę prosta do zrozumienia zasada: jest wynagrodzenie, to jest realizacja zamówienia. Nie ma wynagrodzenia, to jest to, co ktoś ma dobrą wolę zrobić.
To nie trzeba było udostępnić symulatora jako darmowy.
Np. przyjmij, że dla Ciebie nie jest udostępniony.
Jak jest darmowy to już nie można nic wymagać.
Oczywiście. Niby na jakiej podstawie?
Tym bardziej, że nic nie wymagam, tylko stwierdziłem fakty.
To nie jest stwierdzenie faktów: "dla mnie symulator ma działać".
-
Oczywiście ze ma działać. Jaka korzyść z symulatora na którym są łamane pantografy, nawet jak jest darmowy. To może nic robić, przecież nikt go nie zmusza. Nie rozumiem całej tej dyskusji.
-
Nie rozumiem całej tej dyskusji.
I nie tylko tej dyskusji. Ale to widać.
Może lepiej będzie jeżeli odpoczniesz od forum. Będzie to z korzyścią dla nas i dla Ciebie. Szkoda zdrowia.
-
Ja osobiście mam wrażenie, że kolega Anrej trolluie i hasa jak królik. Może myśli, że jak będzie pisał bez sensu i plątał się w tym co pisze, to będzie poważany. Ja powiem tylko tyle. PRECZ Z TROLLAMI. Ta dyskusja prowadzi do muru o który będą rozbijały się nasze prośby i tłumaczenia.
-
Strona eu07.pl (http://eu07.pl) praktycznie nie istnieje, tylko odsyła do forum. Forum jest publiczne, czyli nowe exe zostało opublikowane publicznie i każdy mógł ściągnąć. Nie myślisz, ze ja będę poprawiał exe lub scenerię. Wyłapałem raz błąd, chciałem wprowadzić poprawkę. Ale są takie dyrektywy, że głowa boli.
Praktycznie nie istnieje? Znajduje się na niej jedyny oficjalny Download. Skąd pobierałeś wszystkie dodatki? Z forum? Nieprawda, forum odsyła do Downloadu na eu07.pl. Nie po to tyle osób się tą stroną opiekuje, żebyś teraz pisał, że ona praktycznie nie istnieje... Istnieją pewne niedociągnięcia, ale generalnie wszystkie informacje na stronie są aktualne.
Jakie dyrektywy? Nie piszesz konkretnie. Kogo głowa boli? Bo raczej nie mnie.
-
Witam
Bardzo rzadko się udzielam na forum, cieszę się z każdego nowego exe które się pojawia a co za tym idzie i polepszenie realizmu w MaSzynie. Nie zadaje głupich pytań skoro sam praktycznie dochodzę do błędów jakie ja wykonuje, próbuje sam coś naprawiać. Od jakiegoś czasu MaSzyne mam na laptopie wpierw był Acer a teraz HP Pavilion g6, jeśli działa coś nie tak szukam rozwiązania na forum lub sam do tego dochodzę. Ale do rzeczy czyli do tematu, łamanie pantografów to duży postęp i większy realizm, dojdzie do tego zasilanie czyli skoki napięcia, czy przejazdy bez poboru prądu, daje to co raz większy realizm, symulacja nie jest nudna bo nie wiadomo co czeka na nas podczas służby. Jednak czytając niektóre posty, są osoby pobierające symulator MaSzyna sądząc że to kolejna gra typu MSTS lub Trainz, ten pierwszy zdaje mi się że umarł bo wszedł bazujący na nim Railwork (czy jakoś tak). Nie znajdziemy jednak w nich aż tak dużego realizmu jak w MaSzynie, nie wybije nam nadmiarowy gdy mając na haku 3000 ton walniemy nastawnikiem do oporu, fizyka w MaSzynie jest co raz lepsza, gdy w pozostałych jest tylko prowizoryczna czy też niewiele zbliżona do realnej. I najważniejsze to fakt że MaSzyna jest projektem bezpłatnym jeśli się nie mylę z otwartym kodem przez co można (ten kto się zna) rozwijać kod exe i dodawać nowe możliwości czyli uwzględnienie trakcji, połamania pantografu, skoki napięcia i związane z trakcją sytuacje, mamy świetnie rozwiązany system hamowania czyli spks itd. Jeśli bym wiedział jak podnieść pantograf w składzie sieciowym (czy on zareaguje na różnice w trakcji i się połamie?) to mógł bym przejechać się po sieci i starać się poprawić błędy, na razie próbuje z ciągnięciem "siódemki" "stonką"... ale nie będę się chwalił osiągnięciami czy etapem prac poprawkowych, żeby później nie było że zrobię a później chęci mieć nie będę.
Pozdrawiam wszystkich którzy zbudowali tak realistyczny symulator.
-
Może lepiej będzie jeżeli odpoczniesz od forum. Będzie to z korzyścią dla nas i dla Ciebie. Szkoda zdrowia.
Szkoda zdrowia czyjego? To nie rozpocząłem wątek.
Ja się interesuję ubraniami i butami na tyle, na ile w nich chodzę. Jednak nie zakładam konta na forum o odzieży, by porozmawiać co i jak jest produkowane, bo się na tym po prostu nie znam.
Ja się interesuję kolejnictwem, na tyle na ile potrzebuję dla własnej wiedzy i symulatora. Przecież nie muszę znać zasad projektowania i budowy trakcji. Maszynista pewnie też nie musi znać. A tutaj jest takie rozumowanie. Nie podoba ci się ubranie, to możesz sobie kupić maszynę do szycia, materiał i uszyć ubranie. Tak samo masz jakie ale do exe. To możesz sobie zainstalować program Borland C++Builder 6 Personal - zintegrowane środowisko programistyczne ułatwiające pisanie w języku C++, program do celów niekomercyjnych jest darmowy, wymaga tylko rejestracji raz na całe życie i zaprogramować exe.
I najważniejsze to fakt że MaSzyna jest projektem bezpłatnym jeśli się nie mylę z otwartym kodem przez co można (ten kto się zna) rozwijać kod exe i dodawać nowe możliwości czyli uwzględnienie trakcji, połamania pantografu, skoki napięcia i związane z trakcją sytuacje, mamy świetnie rozwiązany system hamowania czyli spks itd.
Kod nie jest otwarty. Masz plik wykonawczy exe, który jest po edycji i kompilacji. Praktycznie nie jesteś w stanie nic zmienić.
Wszystkie paczki całościowe i dodatki pobrałem z działu "Publikacje".
-
Ja się interesuję kolejnictwem, na tyle na ile potrzebuję dla własnej wiedzy i symulatora. Przecież nie muszę znać zasad projektowania i budowy trakcji.
To po co Ci tutaj konto? Masz coś ciekawego do napisania na temat MaSzyny? Poza narzekaniem i jakimiś definicjami wklejanymi z Internetu nie widzę u Ciebie żadnych rzeczowych uwag. O to właśnie chodziło ze sklepem z butami i odzieżą. Co do kodu źródłowego, jakbyś miał pomysł i umiejętności (a po postach widać, że nie masz), to dostałbyś pliki źródłowe.
-
W plikach FIZ lokomotyw elektrycznych jest taka linijka:Power: EnginePower=CurrentCollector CollectorsNo=2 MaxVoltage=3600 MaxCurrent=1200 MinH=0.48 MaxH=2.5 CSW=1.5
Parametr CSW=1.5 określa szerokość ślizgu w metrach. W ramach poprawienia realizmu proponuję przestawić tę wartość na CSW=15, dzięki czemu wysunięcie pantografu poza drut będzie się zdarzało rzadko, a na liniach dwutorowych pantograf będzie również zasilany z drutu nad sąsiednim torem.
Niestety niewiele to dało. Pantografy co prawda łamią się dalej, jednak po złamaniu odbieraka napięcie "trzyma" dalej i można dalej jechać.
-
Co do kodu źródłowego, jakbyś miał pomysł i umiejętności (a po postach widać, że nie masz), to dostałbyś pliki źródłowe.
Może mam zanik pamięci, ale kod źródłowy miał być publicznie dostępny. Stan obecny to sytuacja gdzie schowanie kodu ma podnieść jakość(sic!). @Benek, nie mieszaj tego faktu z mieszaniem @Anreja z błotem. Ba, mogłeś mu napisać PW, tak jak przykazuje regulamin bo dla przykładu mnie, nie sprawia przyjemności czytanie Twoich wynurzeń czy lubisz @Anreja, czy nie.
-
Jeśli ktoś będzie miał coś do zaoferowania, to na pewno kod dostanie. Jest taka przypadłość w Polsce, że najgłośniej się wypowiadają Ci, którzy nie są przesiąknięci tematem albo w ogóle się na nim nie znają (wystarczy włączyć TV).
-
Może mam zanik pamięci, ale kod źródłowy miał być publicznie dostępny. Stan obecny to sytuacja gdzie schowanie kodu ma podnieść jakość(sic!).
Nikt mi nie proponował takiej opcji jako koniecznej. Kod vBusa jest publicznie dostępny, a jakoś szybkiego rozwoju nie ma i blednie w porównaniu do OMSI. Kod MaSzyny jest nadal mocno zakręcony, ostatnio usuwaliśmy fragmenty fizyki umieszczone w module kabiny oraz renderowaniu, wstawione tam zupełnie bezpodstawnie (fizyka powinna być przeliczana dla każdego pojazdu, niezależnie od tego, czy ma wczytaną kabinę oraz czy jest wyświetlany). Ja nie widzę sensu/potrzeby publikowania moich zmian, przynajmniej w obecnym stanie. A co do kodu sprzed moich zmian, to muszą się określić wcześniejsi autorzy.