- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PanMechanik w 14 Lutego 2014, 11:20:14
-
W jaki sposób wyodrębnić wszystkie okna danego pojazdu do osobnego pliku? Mam zamiar wykonać wersję nocną EN57, z tego co zaobserwowałem na przykładzie wagonu bdhpumn-noc, plik oświetlenia okien znajduję się luzem w innym pliku. Tylko teraz jakiego narzędzia użyć, ażeby przenieść okna przedziałów pasażerskich kibla z układu mapowania do osobnego pliku? Czy trzeba tę zabawę wykonać ręcznie? Czy ktoś ma na to prostszy sposób?
-
W jaki sposób wyodrębnić wszystkie okna danego pojazdu do osobnego pliku? (...)
Poprzez ich zaznaczenie i skopiowanie, zaznaczenie i wycięcie (oczywiście na aktywnej warstwie).
Tylko teraz jakiego narzędzia użyć, ażeby przenieść okna przedziałów pasażerskich kibla z układu mapowania do osobnego pliku?
Na przykład: zaznaczanie prostokątne, szybkie zaznaczanie (tzw. różdżka), ctrl+c, ctrl+v (na nowej warstwie). Dla bardziej zaawansowanych także: pióro, pióro dowolne.
Czy trzeba tę zabawę wykonać ręcznie?
W przypadku wyodrębniania pojedynczych elementów z tekstury, w tym przypadku okien, prace trzeba wykonywać ręcznie. Program tego za nas nie zrobi - niestety.
-
Ja to robiłem w taki sposób: skopiowanie całej tekstury, zaznaczanie i wyrzucanie wszystkiego poza oknami.
Będziesz musiał też przerobić model, najprościej jest skopiować całe pudło (+drzwi w przypadku jednostki) i ustawić SelfIllum=true, ale to niepotrzebnie obciąża kartę graficzną. Poproś kogoś z 3ds maxem o wycięcie tych powierzchni pudła, które zawierają szyby.
-
Będziesz musiał też przerobić model, najprościej jest skopiować całe pudło (+drzwi w przypadku jednostki) i ustawić SelfIllum=true.
Czy to jest zabieg konieczny? Nie obędzie się bez tego?
Edit: Hmm, no w sumie, sam sobie odpowiedziałem na to pytanie, w inny sposób nie uzyskamy podświetlenia.