- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: muri w 12 Lutego 2014, 18:49:53
-
W aktualnej wersji Rainsted występuje denerwujący efekt podczas przewijania na dużym powiększeniu (>= 2px/m). Im większe powiększenie tym bardziej jest to widoczne. Mianowicie:
- Podczas przeciągania myszą w prawo, mapa przesuwa się ok. 4x szybciej niż wskaźnik myszy (ustawiając sobie jakiś punkt mapy na wysokości lewej krawędzi jakiegoś guzika na pasku start, i powolnym przeciąganiu myszą w prawo trzymając wciśnięty LPM)
- Podczas przeciągania w lewo wystepuje odwrotny efekt (teren przesuwa się wolniej niż mysz), ale trochę słabszy (przy przeciągnięciu myszą o całą szerokość "okna roboczego" teren przesuwa się o jakieś 4/5, może 5/6 szerokości)
- Podczas przeciągania w dół tło mapa przesuwa się ok. 5 razy szybciej niż mysz
- Podczas przeciągania w górę ok. 9/10 (przeciągnięcie myszą od samego dołu do samej góry przeciąga mapę o ok. 9/10 wysokości obszaru roboczego
Sprawdzałem i na touchpadzie i na myszce zewnętrznej. Problem nie występuje w edytorze RSF - tylko na podglądzie terenu. System to Win7Pro PL.
-
Wiem, już ze 3 razy próbowałem to poprawić, ale się nie udało. Wg mnie objawia się to przy przesuwaniu w prawo lub dół, przesuwa się ok. 25% szybciej niż mysz. Natomiast przesuwanie w górę lub w lewo działa mi w miarę dobrze. Być może zależy to od wybranej skali. Okna tego na ogół nie używam, zacząłem dopiero na etapie łączenia trójkątów terenu Tarniowa z Quarkiem. Noszę się z zamiarem kolejnego podejścia do poprawienia tego.
-
Raczej sugestia niż problem, i w sumie niezwiązane z tematem tego wątku - ale po co zakładać nowy do każdej pierdoły. Proponowałbym żeby po kliknięciu w guziki, które wykonują czasochłonne akcje (np. losuj tekstury, czy sprawdź posiadany tabor) zapalać "klepsydrę" na kursorze (hehe, teraz to już zazwyczaj jakieś śmieszne kółka ;) ). Nie wiem w czym masz to napisane, ale chodzi mi o coś jak CWaitCursor (http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/wc7bzytb.aspx) w MFC. W WinApi (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms648380%28v=vs.85%29.aspx#_win32_Creating_a_Cursor) załatwia to chyba
LoadCursor(NULL, IDC_WAIT);
lub SetCursor(
LoadCursor(NULL, IDC_WAIT)
);
Ja tam upycham CWaitCursor wszędzie gdzie się da - znacząco zmniejsza to liczbę zgłoszeń "mi się wiesza - klikam i nic nie mogę zrobić"...
-
Proponowałbym żeby po kliknięciu w guziki, które wykonują czasochłonne akcje (np. losuj tekstury, czy sprawdź posiadany tabor) zapalać "klepsydrę" na kursorze (hehe, teraz to już zazwyczaj jakieś śmieszne kółka
Ja te "czasochłonne akcje" jak np. "Losuj tekstury" czy "Sprawdź Posiadany tabor", ja osobiście widziałbym coś w stylu paska postępu jak na załączonych obrazkach.
-
Pierwsze nie rozwiązuje problemu (co mi po tym że na końcu jest okienko z informacją, jak wcześniej aplikacja miała freeze).
Drugie to strzelanie z armaty do muchy...
Dodano: 16 Lutego 2014, 20:52:59
Kolejna sugestia (aczkolwiek tym razem istotna - przynajmniej w moim mniemaniu): przydało by się wyświetlanie nazwy odcinka izolowanego dla wybranego aktualnie toru. Najlepiej gdzieś obok nazwy toru (na pasku nazwy okna, np. "wybrany tor: xxx [isloated: yyy] (...)".
-
Kwestię przesuwania podglądu załatwiłem w wersji 14.3.107.9873. Zamiast przesuwania przyrostowego w miarę ruchu myszą zapamiętywana jest teraz pozycja naciśnięcia lewego przycisku i to ona jest punktem odniesienia aż do jego puszczenia. Wygląda na to, że teraz jest dobrze. Nadal nie potrafię zgadnąć, dlaczego metoda działająca dobrze na podglądzie RSF nie sprawdziła się na podglądzie terenu, mimo identycznego algorytmu obsługi myszy.
Przy okazji dodałem uwzględnianie origin dla plików INC, więc można teraz wczytać Quarka z przesuniętą Mydelniczką, a obiekty z Mydelniczki będą się wyświetlać tam, gdzie powinny (a nie w okolicy WK, jak wcześniej).
-
Fajnie :) A tak z innej beczki:
W czym jest napisany Rainsted? W sensie jaki język i framework / GUI ? Tak z ciekawości pytam...
-
W C++, przy czym jakiś tam kod do wyświetlania TGA jest chyba w Pascalu (muszę wymienić), skompilowane to jest na Borland C++ Builder, więc do okienek jest używane VCL.
-
Mam takie nietypowe pytanie: Czy w najbliższych wersjach jest przewidziany powrót podglądu tekstury nieba?
-
U mnie na repo ta opcja działa bez zarzutu.
-
Bo chyba jest tak, że na TGA działa, a na DDS nie.
-
Faktycznie na DDSach ta opcja nie działa. Za to widziałem, że Podgląd tektury wybranego pojazdu już tak.
Zamykam.
Rozi