- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: youBy w 03 Lutego 2014, 22:23:33
-
W ramach pewnego eksperymentu ze sceneriami i składami proponuję pewien test. Chodzi o przejechanie scenerii Drawinowo_ep07 zgodnie z zamieszczonym w załączniku rozkładem jazdy. Pociąg ten (wpis załączony poniżej) jest prowadzony przez EP09, składa się z 11 wagonów Y i jest wytrasowany na prędkość 150 km/h. Ze względu na brak sygnału odjazdu od kierownika scenerii należy ruszać zgodnie z godziną odjazdu podaną w rozkładzie. Po przejeździe prosiłbym o dwie rzeczy:
1) krótką słowną ocenę, czy możliwe jest przyjechanie o czasie,
2) przesłanie pliku .dat (konieczne jest włączone logowanie fizyki), który posłuży mi do analizy rozkładu i stylu jazdy.
W załączniku jest dostępny uaktualniony rozkład jazdy (ważny od 6.02.14).
trainset none none 0 0
node -1 0 EP09-035 dynamic PKP\EP09_V1 104E-035 104E_3 0 headdriver 35.BR 0 enddynamic
node -1 0 a52132 dynamic PKP\1XXA_V1 A9OU_003-4 1XXA 0 nobody 35 15 Passengers enddynamic
node -1 0 a20534 dynamic PKP\1XXA_V1 A9OU_003-4 1XXA 0 nobody 35 20 Passengers enddynamic
node -1 0 a3872 dynamic PKP\1XXA_V1 WRBD_GW_1 1XXA 0 nobody 35 5 Passengers enddynamic
node -1 0 a39282 dynamic PKP\1XXA_V1 B10NOUZ078-2 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a9527 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a3842 dynamic PKP\BDHINU_V1 BDHINU_160-2 BDHINU 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a48568 dynamic PKP\1XXA_V1 B10NOUZ078-2 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a4954 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a6362 dynamic PKP\1XXA_V1 BDU_160_TLK 1XXA 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a52595 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_524-9 111A 0 nobody 35 40 Passengers enddynamic
node -1 0 a4976 dynamic PKP\1XXA_V1 B10OU_20-70_667-3 111A 0 nobody 0 40 Passengers enddynamic
endtrainset
-
Przyjechałem zgodnie z rozkładem, na wcześniejszych stacjach miałem około 1 minuty zapasu, na ostatniej stacji zmieściłem się na styk z rozkładem.
-
Do stacji docelowej dojechałem o planie ale np w Drawinowie byłem ~3 min przed planem… Nie robiłem ciężkich rozruchów, jazda raczej spokojna. Trasą tą jechałem ostatni raz jakiś rok temu także jazda była dość asekuracyjna, a mimo to przyjechałem w planie. @pinokio, kontrolnego ze 130km/h nie robiłeś?
-
Pinokio: prosiłbym o nieprzetworzony plik dat.
-
Również zmieściłem się w rozkładzie a nawet byłem na paru stacjach przed czasem tj. Grabówek 2min przed czasem, Drawinowo 2min przed czasem, Grodzisko Zach 1min przed czasem.
Link do pliku *dat: http://eu07.pl/userfiles/20603/priv-ep09-035.rar
-
http://eu07.pl/userfiles/20920/priv-ep09-035.7z <- nie przetworzony plik "dat".
1. Włodowice Zach odj. plan. 10:32, rzeczywisty 10:34 + hamowanie kontrolne z 80 do 60.
2. Włodowice przyj planowy: 10:40 odj 10:42, rzeczywisty: przyj. 10:42 odj. 10:43
3. Grabówek Lachy p. odg. 10:50 (+1 min) (pomiędzy Włodowicami, a Grabówkiem Lachy odg. hk II do 100km/h (wyluzował coś około 95km/h)
4. Grabówek przyjazd planowy: 10:57, odjazd 10:58. Przyjazd i odjazd zgodnie z rozkładem (nadrobiona druga minuta opóźnienia)
5. Grabówek wieś po. przyjazd planowy: 11:03, odjazd 11:04. Przyjazd rzeczywisty: 11:04, odjazd: 11:05
6. Drawinowo przyjazd planowy: 11:18 odjazd 11:19. Przyjazd rzeczywisty: 11:17. Odjazd z planem: 11:19
7. Grodzisk Zach. Przyjazd planowy: 11:34. Przyjazd rzeczywisty: 11:33
HK II z powodu opóźnienia odjazdu o dwie minuty (próba szczegółowa hamulca w stacji początkowej) zrobione dopiero za Włodowicami.
-
Wywaliło mnie z programu chwilę przed Drawinowem stąd nie jest cała trasa.
Również na wszystkich przystankach meldowałem się przed czasem.
-
Jazda bez opóźnienia, na każdej stacji ok 1.5 minuty przed przyjazdem planowym. Jazda spokojna bez pośpiechu.
-
@pinokio, kontrolnego ze 130km/h nie robiłeś?
Nie zrobiłem ponieważ nie wiedziałem, że trzeba jeszcze ze 130 km/h wykonać kontrolne, dzięki za zwrócenie uwagi na ten błąd.
-
Dla jasności przytoczę tutaj stosowny zapis obowiązującej instrukcji.
2. Hamowanie kontrolne pociągu wykonuje się w następujących okolicznościach
a) po wyjeździe pociągu ze stacji początkowej,
b) po każdej próbie hamulców,
c) po zmianie drużyny trakcyjnej.
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60km/h, w taki sposób, aby maszynista wyraźnie odczuł hamowanie pociągu, ale jednocześnie tak, aby w miaręmożności nie spowodować zatrzymania pociągu. Hamowanie należy wykonać przy pomocy hamulca zespolonego (pneumatycznego), stosując hamowanie służbowe, obniżając ciśnienie w przewodzie głównym o 0,1 MPa (do ok. 0,4MPa) i zmniejszając prędkość o co najmniej 20km/h.
Na pierwszym odcinku, na którym prędkość rozkładowa pociągu wynosi co najmniej 130 km/h hamowanie kontrolne należy przeprowadzić z prędkości 130 km/h, tak aby zmniejszyć prędkość do 90÷100 km/h. Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.
Dodano: 05 Lutego 2014, 15:22:40
Dziękuję za pomoc i dotychczasowe przejazdy. Aktualnie jest konstruowany nowy rozkład jazdy, który będzie obowiązywać od jutra. Wszystkich chętnych proszę o wstrzymanie się z przejazdami do tego czasu.
Dodano: 06 Lutego 2014, 00:18:32
Nowy rozkład dostępny w pierwszym poście. Przy konstrukcji pojawia się pewien problem – przyjazd na stacje pośrednie musi być o pełnych godzinach, stąd albo można nadmiernie powiększać rezerwę, albo ją zmniejszać. Przy 5 postojach handlowych na odcinku 80 km jest to bardzo odczuwalne.
-
A to czemu? Jakiś problem z liczeniem?
-
Nie, problem ze sztywnymi zasadami. Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut. Jeśli surowy, skrócony czas jazdy mówi mi, że przyjazd odbędzie się np. o 13:47,1, to po zaokrągleniu do pełnych minut będzie 13:48. W ten sposób mamy wprowadzone ok. 0,9 minuty rezerwy, co dla krótkiego odcinka jest niepotrzebnym wydłużeniem czasu jazdy. Podobnie z przyjazdem na 13:47,8. Jeśli to jest po 5 km jazdy, to można zostawić. Po 20 km jazdy przydałoby się jednak trochę rezerwy i trzeba dorzucić kolejną minutę.
-
Jazda bez większego pośpiechu, chociaż rozkład jest napięty i trzeba pilnować prędkości żeby zdążyć na czas . Na każdej stacji punktualnie, pomimo mojej nierównej jazdy.
-
Witajcie. Nie miałem problemów z utrzymaniem się w rozkładzie. Największe nadśpieszenie zauważyłem przy mijaniu przystanku Grabówek Lachy, jakieś 2 min. W pozostałych przypadkach
przybywałem ok 30-15 sek przed czasem. Rozruch prowadziłem pomiędzy 600 a 650 A, ale nie wiem jaka powinna być to wartość na ep09 w rzeczywistości przy założeniu, że szyna jest sucha. Używam też poprawionej charakterystyki "dziewiątek". Przywróciłem w RList brakującą 29tą pozycje nastawnika,
podobnie w linijce Ctrl poprawiłem wartość MCPN=30 na MCPN=31. Zgłaszałem ten problem jakiś czas temu w wątku tyczącym się aktualnej paczki, lecz pozostał on bez odzewu. O ile mi wiadomo w ramach modernizacji nie zmieniano na tych lokomotywach ilości pozycji w nastawniku.
Pozdrawiam
-
Znalazłem chwilę na przejrzenie przejazdów robionych wg poprzedniego rozkładu. Wszystkie nałożone przejazdy w postaci wykresu prędkości od odległości są dostępne pod adresem: http://eu07.pl/userfiles/1007/priv-71100_stary_rozklad.png. Jutro przedstawię jeszcze przebiegi czasowe prędkości, ciśnienia w przewodzie głównym, prądu i temperatury silników trakcyjnych wraz z krótkim komentarzem.
-
Rozruchy pod kreskę (700 - 800A), Włodowice i Grabówek 1-2 minuty przed planem, w Drawinowie między 3 a 4, w Grodzisku Zachodnim idealnie 11.34 w peronach. Można by było trochę więcej nadgonić, ale lipnie się hamuje przy małym FPSie... :D
Dobra, przejazd się nie liczy. Porównałem taśmy i coś mi nie pasowało, przeleciałem Grabówek Wieś. Wniosek - nie jeździć pod wpływem zmęczenia.
-
(...) i temperatury silników trakcyjnych (...).
Wow. Nie wiedziałem, że w MaSzynie można zobaczyć temperatury silników trakcyjnych. Aż sam jestem ciekaw, jakie by mi powyskakiwały temperatury zwłaszcza, jak lubię czasami "pokatować" lokomotywę z dużą masą ładunku (np. ET41/ET42+5000 ton lub ET22 +3200 t).
-
Tempetratura silników trakcyjnych i zużycie energii jest obliczane przeze mnie na podstawie taśmy. Obecnie symulator nie oblicza tych parametrów.
-
Instrukcja Ir-21 wyraźnie mówi, że czasy przyjazdów i odjazdów ze stacji pośrednich muszą być zaokrąglone do pełnych minut.
Instrukcja Ir-21, mówi o stacjach początkowych, węzłowych i końcowych. Stacje węzłową definiuje Ir-1.
http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf (http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Ir-21.pdf)
Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek
-
Faktycznie, źle przeczytałem. W międzyczasie doszły mnie słuchy, że na niektórych stacjach nie węzłowych (np. Żmigród) i przystankach (np. Wrocław Mikołajów) zdarzają się połówki minut. Nie ukrywam, że pozwala to lepsze dopasowanie rozkładu, chociaż w wypadku tej scenerii mogą one być zastosowane jedynie dla przystanku Grabówek Wieś i stacji Drawinowo.
-
Mam jeszcze pytanko innej natury: co cie tchnęło żeby zrobić postój w Grabówku Wieś? Taki skład na przystanku osobowym? Szczerze mnie to troszkę zdziwiło.
-
Rozkład można wyrobić także Ósemką. Wprawdzie nie ma luzu, ale jak najbardziej się to udaje - i to przy rozruchach do nie więcej niż 600 A. Vmax=140 km/h.
-
Mam jeszcze pytanko innej natury: co cie tchnęło żeby zrobić postój w Grabówku Wieś? Taki skład na przystanku osobowym? Szczerze mnie to troszkę zdziwiło.
Analogia do Słupcy i hamowania z prędkości rozkładowej.
-
Do Grabówka według rozkładu. W Grabówku byłem 2 minuty po czasie. Później troszkę nadrobiłem tak że w Drawinowie byłem o czasie. Przyjazd do Grodziska Zach. 2 minuty po czasie. Przejechane według wersji rozkładu z 03.02.2014.
-
Wrzucam obiecane przebiegi czasowe. Linie pionowe oznaczają kolejne pozycje w rozkładzie jazdy.
Goofy212: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były niezbyt intensywne, co skutkuje rekordowo niskim zużyciem energii (938 kWh). Kilka razy po luzowaniu zawór został na pozycji napełniania uderzeniowego. Jak widać, nie było z tego powodu problemów (bo i nie powinno), ale należy takich sytuacji unikać.
Ic_kolobrzeg: Brakuje hamowania kontrolnego od 60 km/h. Rozruchy były trochę bardziej intensywne, więc zużycie energii (mimo niepełnej trasy) wynosi ponad 1000 kWh. Bardzo intensywne hamowania, dwóch przypadkach bardzo silne szarpnięcia (opóźnienie przy stawaniu powyżej 2 m/s2).
Klimczok: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były dosyć intensywne, między 600 a 700 A i duże zużycie energii. Przyjazd do Włodowic jakieś pół minuty po planie. Hamowania (poza stawaniem w Grabówku) niskie i przeciętne, za to bardzo niestabilne – widać dużo ruchów zaworem maszynisty.
Libertyn: Rozruchy intensywne, około 700 A, co pozwoliło wykonać hamowanie ze 120 do 110 km/h na mostku zaraz za Włodowicami Zachodnimi. Największe zużycie energii (1263 kWh). Hamowania pewne poprzez upuszczenie 1 atmosfery, natomiast stawanie delikatne (0,41 m/s2).
Pinokio: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były instensywne, co przekłada się na bardzo wysokie zużycie energii. Hamowanie przeciętne z odczuwalnymi szarpnięciami przy stawaniu.
Tomaszek_Łódź: Hamowanie kontrolne wykonane dopiero po przejechaniu blisko 1,5 km. Rozruchy różne z przewagą lekkich, natomiast zużycie energi jednak wysokie. Hamowania lekkie lub intensywne z dużymi szarpnięciami podczas stawania. Odjazd ze stacji początkowej z opóźnieniem 1 minuty, odjazd z Drawinowa 1 minutę przed czasem.
Up5358: Pierwsze hamowanie kontrolne wykonane ze zbyt dużej szybkości (80), drugie wykonane dopiero na drugim odcinku i to z prędkości 150 km/h (również za duża). Zużycie energii okazało się dosyć wysokie mimo stosowania lekkiego rozruchu w okoliach 500 A. Hamowania umiarkowane i przeciętne, za to przy stawaniu występowały silne szarpnięcia (najwyższe opóźnienie to 2,44 m/s2).
YouBy: Najcięższy rozruch (ok. 750 A) i bardzo wysokie zużycie energii. Hamowania słabe lub przeciętne, zaś opóźnienie w chwili stawanie poniżej przeciętnej. Widać też drobne problemy podczas hamowania w Grodzisku Zachodnim. Ten przejazd posłużył do wyznaczenia skróconych czasów jazdy w poprawionym rozkładzie.
Sam rozkład (kopia dostępna pod adresem http://eu07.pl/userfiles/1007/priv-RJ_SKRJ_2715_71100_20131211.pdf) zakładał zbyt krótki czas przejazdu od Włodowic do podg. Grabówek Lachy oraz od Drawinowa do podg. Mizerów i właściwie w czasie każdego przejazdu pociąg przejeżdżał przez te posterunki nieco spóźniony.
EDIT: Przepraszam za zmienioną kolejność, ale była wpisana zała wartość szarpnięcia u Libertyna.
-
Klimczok: Brakuje drugiego hamowania kontrolnego od 130 km/h. Rozruchy były dosyć intensywne, między 600 a 700 A i duże zużycie energii. Przyjazd do Włodowic jakieś pół minuty po planie. Hamowania (poza stawaniem w Grabówku) niskie i przeciętne, za to bardzo niestabilne – widać dużo ruchów zaworem maszynisty.
A czy to źle, że jest dużo ruchów zaworem maszynisty?
-
Ic_kolobrzeg:. Bardzo intensywne hamowania, dwóch przypadkach bardzo silne szarpnięcia (opóźnienie przy stawaniu powyżej 2 m/s2).
Zawsze przy dużej prędkości hamuję wciskając na numerycznej klawisz "5", tak aby nie zaczynać hamowania za wcześnie i spokojnie dojechać do końca krawędzi peronowej.
-
Tak BTW to tam nie musimy robić HK ze 130. Przed "czternastką" na moście jest zwolnienie do 110. Ruszając z Włodowic po HK z 60 rozpędzamy się do 120 i hamujemy przed sierżantem do 110. Jak już ktoś wyżej zacytował instrukcję:
Nie wykonuje się tego hamowania, jeśli wcześniej przeprowadzano hamowanie pociągu z prędkości co najmniej 100 km/h.
-
Jeden warunek: koniecznie trzeba wykonać to hamowanie. Przy tym składzie trzeba utrzymwać prąd rozruchu około 700 A. Jeśli rozruch będzie mniej intensywny, nie osiągnie się 120 km/h przed mostem, nie będzie hamowania do 110 i trzeba wykonywać drugie kontrolne.
Zawsze przy dużej prędkości hamuję wciskając na numerycznej klawisz "5", tak aby nie zaczynać hamowania za wcześnie i spokojnie dojechać do końca krawędzi peronowej.
Tu nie chodzi o używanie hamowania pełnego. Trochę za późno zacząłeś luzować skład przed stanięciem i stąd we Włodowicach i Drawinowie w chwili stawania opóźnienie było znaczne. Pasażerowie byliby zdecydowanie nie zadowoleni ;-)
A czy to źle, że jest dużo ruchów zaworem maszynisty?
Przy tak długim składzie (11 wagonów) i luzowaniu jazdą może dojść do wyczerpania hamulców w ostatnich wagonach (obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym), przez co mogą przestaną reagować na pierwszy stopień hamowania.
-
Panowie, czyli teraz jedziemy na rozkładzie z 06.02?
-
Przy tak długim składzie (11 wagonów) i luzowaniu jazdą może dojść do wyczerpania hamulców w ostatnich wagonach (obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym), przez co mogą przestaną reagować na pierwszy stopień hamowania.
Ale to chyba dojdzie do tego jeżeli będziemy używać przy tak długim składzie zbyt często odluźniacza w lokomotywie. A ja praktycznie go nie używałem. Wchodziłem na trzecią pozycję żeby tylko na EP09 załączyć ED.
-
Ale to chyba dojdzie do tego jeżeli będziemy używać przy tak długim składzie zbyt często odluźniacza w lokomotywie.
Odluźniacz w lokomotywie nie ma nic do rzeczy, ponieważ dotyczy to działania hamulca w wagonie.
Wchodziłem na trzecią pozycję żeby tylko na EP09 załączyć ED.
ED w EP09 załącza się już przy pierwszym stopniu hamowania (gdy tylko ciśnienie w cylindrach osiągnie ok. 0,2–0,3 bar).
-
Poprawiony przejazd. Grodzisk zachodni planowo, wcześniejsze postoje minimalnie przed planem.
-
ED w EP09 załącza się już przy pierwszym stopniu hamowania (gdy tylko ciśnienie w cylindrach osiągnie ok. 0,2–0,3 bar).
No lecz też chciałem żeby trochę powietrza było w cylindrach hamulcowych wagonów. To może dał byś jakieś wytyczne jak poprawnie hamować. Nie używałem np fali praktycznie żeby nie przeładować wagonów.
-
Nie mogę dać ścisłych wytycznych, najwyżej mogę podać swoje uwagi i spostrzeżenia, które będą mniej lub bardziej trafne. Wszystko zależy od maszynisty i jego oceny sytuacji.
1. Stopień hamowania możesz stosować dowolny. Są sytuacje, kiedy pierwszy stopień to jedyny sensowny wybór (np. przy zmniejszeniu prędkości o 10 km/h), są sytuacje, kiedy trzeba upuścić z przewodu więcej, żeby się zmieścić. To wszystko zależy od Ciebie.
2. Kwestię częstego ruszania zaworem podczas hamowania chyba już omówiłem. Oczywiście, znowu znajdą się sytuacje, kiedy trzeba dokładnie regulować siłę hamowania.
3. Przed stanięciem powinno się wyluzować skład, żeby nie było szarpnięcia. Jak już kiedyś wspominałem, stawanie przy pierwszym stopniu hamowania (ok. 0,5 m/s2) jest wyczuwalne, ale nie powoduje dyskomfortu.
-
I znów wszędzie przed czasem.
-
Odnośnie samego rozkładu – nieprawidłowo są pozaznaczane stacje (Włodowice i Grabówek to stacje węzłowe). Nie jestem też pewien, czy w Grabówku nie trzeba dodać dwóch dodatkowych punktów (pprj), na których następuje zmiana linii kolejowej oraz pzs we Włodowicach na rozjeździe, na którym zaczyna/kończy się linia kolejowa.
-
Spróbowałem się na "ósemce". Jak widać przyjechałem planowo, choć lekko nie było. AI czasami nie radzi sobie na nowym exe, stąd zatrzymanie na sbl. Dalej pech, bo SSP uszkodzona, nie licząc już że na co drugiej "żabie" wywalało WS (niewłaściwie położone druty). Ogólnie luzu nie było, rozruchy na poziomie 650A (podparte nadmiary).
DAT dołączę później, chwilowo mam problem z transferem.
-
Tak BTW to tam nie musimy robić HK ze 130. Przed "czternastką" na moście jest zwolnienie do 110. Ruszając z Włodowic po HK z 60 rozpędzamy się do 120 i hamujemy przed sierżantem do 110.
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo. Dobrze nie przestawisz rękojeści zaworu i już luzujesz. Osobiście wolę zrobić HK z 60, rozpędzić się do 110, po minięciu zwolnienia złapać 130km/h i HK.
-
Też jestem zwolennikiem wykonywania pełnego HK, ale znam przykłady, gdzie maszynista na pośpiechu robił HK z 20 do 10 przy zjeździe z postojowej a potem hulaj 120...
-
Pytanie czy zbicie prędkości o 10km/h jest dla Ciebie miarodajne - dla mnie nie bardzo.
To można do 100 hamować.
-
Spróbowałem się na "ósemce". Jak widać przyjechałem planowo, choć lekko nie było.
W Drawinowie nie ma wjazdu na 100 km/h z zatrzymaniem przy peronie.
-
Maciek, dobra dedukcja :) Eventy się poplątały i dyżurny przyjął mnie na główny bez krawędzi peronowej :)
-
No i niema też eventu żeby Top wyświetlał 20km/h.
-
Hmm to może ja mam jakąś inną wersję? :) Mogłem zrobić screena topki, btw nie pierwszy raz mi się już to tam zdarza.
-
Hmm to może ja mam jakąś inną wersję? :) Mogłem zrobić screena topki, btw nie pierwszy raz mi się już to tam zdarza.
A na pewno poziomy sygnał masz?
-
Uważasz, że nie znam sygnałów? Poza tym wzrok mam jeszcze dobry :) Ehh, musiało log-a usunąć... Musiał się zwyczajnie nie odpalić event zamykania przejazdu, co spowodowało wyświetlenie sygnału Osp1 na uzależnionej od niego tarczy. Pytanie, czy ktoś jeszcze przeszedł ten scenariusz na exe 424?
-
No to trzeba powołać komisję :P Ale fakt, faktem kilka razy jechałem i Osp1 nie miałem. Ale z tym wjazdem na 100 to gdzieś on był ale nie pamiętam gdzie - mam połowiczną znajomość szlaku ;)
-
W Grabówku, chyba najlepszy wjazd na całym Drawinowie... :D
-
Rozkład można wyrobić także Ósemką. Wprawdzie nie ma luzu, ale jak najbardziej się to udaje - i to przy rozruchach do nie więcej niż 600 A. Vmax=140 km/h.
Wrzuciłem wstępnie dane do arkusza i maksymalny przyrost temperatury silników wyniósł 95 °C. Dużo, w porównaniu z EP09.
-
@Niebugoclaw, ja się "bawię" od wczoraj ta służbą na exe_424 z tym, że tyram zamiast "dziewiątki", poczciwą siódemkę w wersji "eu". Ponieważ test wykonałem na nowym exe i faktycznie coś psuje się w eventach, nie zapisywałem pliku "dat". Opiszę jedynie w skrócie przebieg służby. Po odjeździe, HK z 60 do 35km/h, we Włodowicach zameldowałem ok 1 min. przed czasem, potem Grabówek ok 10 sek. przed czasem. Przed Grabówkiem Wieś łąpie mnie s1 na SBL (jakiś pośpiech przede mną nie może się rozbujać) i muszę stać dłużej niż planowy postój na najbliższym przystanku wiec zatrzymywanie na nim sobie odpuszczam. Wjazd do Drawinowa "na stój", po ok 1min oczekiwania dostaje s7, więc by "formalności" stało się za dość, na wysokości peronów zwalniam jeszcze do 40km/h. Dalsza jada bez zakłóceń "eventowych". Do Grodziska wpadam 35 sek. przed czasem.
Podczas jazdy trzymałem się ściśle przepisów, hamowanie chyba umiarkowane, nie upuszczałem więcej niż 1 bar z PG. Za to przy rozruchu nie żałowałem prądu (500-550A), chwilami nawet pod 600. Parę razy, szczególnie pod koniec trasy, wywaliło WSa. Tyle spostrzeżeń.
Pozdrawiam
-
Przejazd na nowym EXE 424.
Wlodowice Zachodnie odjazd zgodnie z rozkladem tzn. 10:33
Wlodowice przyjazd i odjazd zgodnie z rozkladem, Grabowek przyjazd 30 sekund przed czasem.
Po wyjezdzie ze stacji zlapalo mnie S1 na SBL, wiec na Grabowek Wies dojechalem o godzinie 11:06:30 i odjechalem 11:07. Nie zatrzymalem sie w Drawinowie poniewaz wg sygnalow mialem przelot z predkoscia 100km/h (dawno nie jechalem misji i myslalem, ze wg rozkladu jest tam po prostu postoj techniczny). Dojazd do Grodziska Zach. byl o godzinie 11:32:30. Symulator wylaczylem o godzinie 11:35.
-
Drawinowo ; ph
W rozkładzie jest zapisany postój handlowy.
-
Wrzuciłem wstępnie dane do arkusza i maksymalny przyrost temperatury silników wyniósł 95 °C. Dużo, w porównaniu z EP09.
Rzeczywiście, momentami mocno cisnąłem Świnkę. Myślę, że można by zmniejszyć obciążenie rozruchowe a za to trochę później i mocniej hamować, żeby nadal wyrobić się w rozkładzie.
-
W wolnej chwili postanowiłem wykonać przejazd teoretyczny w arkuszu kalkulacyjnym. W poniższej tabeli przedstawiam porównanie tych czasów z wyznaczonymi przez przejazd w MaSzynie.
(http://eu07.pl/userfiles/1007/priv-scj_por.png)
Zasadniczo tak wyliczone czasy przejazdu są większe. Wynika to najprawdopodobniej z obecnej w MaSzynie charakterystyki, gdzie przykładowo na pełnym wzbudzeniu sprawność silnika elektrycznego wynosi ok. 1,15 (prawidłowa wartość to około 0,84).
Ostatni czas przejazdu (Stawiska – Grodzisk) wyszedł mniejszy, ponieważ „na gruncie” oś stacji Grodzisk Zachodni leży w kilometrze -0,9 (oznacza to, że cały kilometraż na tej linii jest naliczony nieprawidłowo).
Dodano: 20 Lutego 2014, 22:05:58
Włodowice Zachodnie (jako stacja pasażerska) mają również źle wpisany kilometraż — powinno być ok. 80,075.
-
Wstępnie zaliczyłem służbę na EP08, rozruchy z wyjątkiem pierwszego umiarkowane, starałem się na pozycjach oporowych nie przekraczać 500 A. Rozkład do wyrobienia, we Włodowicach Zachodnich zatrzymałem się 40 sekund po czasie (ale długo hamowałem), Grabówek Zachodni minąłem 2 minuty przed, Grabówek punktualnie, Grabówek Wieś 16 sekund po planowym, w Drawinowie równo z planem.
Dalej nie ma sensu pisać, bo przeoczyłem ograniczenie (tak to jest jak się jeździ bez znajomości szlaku i wydrukowanego WOSu).
Jutro powtórzę służbę na świni z podobnymi założeniami i podeślę taśmę.
Przy okazji mam pytanie - jaka jest zasada z wpisywaniem prędkości do rozkładu? Wszędzie jest 150, a na ostatnim odcinku szlakowa wynosi 80 i 120. Raczej nie można jechać szybciej, niż jest podane na W27.
Dodano: 22 Lutego 2014, 13:26:13
Załączam plik DAT. Rozruchy na oporowych umiarkowane, starałem się nie przekraczać 500 A, na bezoporowych ciężkie, pod 700 A. Dwa razy intensywnie hamowałem i nie zdążyłem wyluzować odpowiednio przed zatrzymaniem.
We Włodowicach byłem równo z planem, na p. odg. Grabówek Lachy 20 sekund przed, w Grabówku 40 sekund wcześniej, Grabówek Wieś planowo, tak samo Drawinowo, Grodzisk 50 sekund wcześniej.
-
W załączeniu RRJ 2014/2015 dla pociągu 71100. Ze względu na brak zaineresowania podróżnych, usunięty został postój na przystanku Grabówek Wieś.
Skrócone czasy jazdy zostały określone przez wykonanie przejazdów teoretycznych (symulacja w Excelu) zgodnie z aktualną charakterystyką EP09 w symulatorze. Rezerwa czasowa została dodana półautomatycznie i wynosi 4,6 minuty na całej trasie.