- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 27 Stycznia 2014, 17:01:21
-
Od EXE w wersji 414 możliwa jest zmiana napięcia w sieci trakcyjnej oraz symulacja oddziaływania tej zmiany na funkcjonowanie taboru. Chciałbym to w niedługiej przyszłości wykorzystać w scenariuszu. Poniżej prezentuję krótki film z jazdy EP09 + 6x Z1, rozruch od 70 do 95 km/h przy napięciu w sieci około 2250 V. Mam pytanie do osób związanych z prowadzeniem pojazdów w takich sytuacjach: kiedy to się dzieje? W jakich okolicznościach zachodzi? W którym miejscu napięcie w sieci spada i w jaki sposób?
http://youtu.be/C_BtJp81y40
-
Zależy to w dużej mierze od podstacji.
-
I od ruchu w danym okręgu. Jak Ci startują na raz 2 towary 3200 t. i ciągną prąd z jednej podstacji to też może sie tak dziać.
-
Nie widziałem podstacji, która dawałaby 2200 i jeszcze nie zgasła...
Najczęściej takie kwiatki są na modernizowanych odcinkach, gdzie jedna podstacja zasila milion kilometrów. Do tego jeszcze dwa pociągi w okolicy i nie ma jazdy...
-
A jak znoszą takie spadki napięcia w sieci trakcyjnej pojazdy z rozruchem impulsowym (powiedzmy dla przykładu EU44 czy Traxx E186/E483)? Tak samo reagują jak lokomotywy z rozruchem oporowym czy nie ma różnicy?
-
Jak wjedziesz w początek podstacji i masz że nie wolno pobierać prądu z sieci trakcyjnej, a lokomotywą z rozruchem
impulsowym falownikowym wjedziesz z pobieraniem prądu może wywalić zabezpieczenia na podstacji. Nie wiem czy to prawka, ale słyszałem to od maszynisty.
-
pojazdy z rozruchem impulsowym (powiedzmy dla przykładu EU44 czy Traxx E186/E483)?
W tych pojazdach nie ma rozruchu impulsowego. Lepiej jest nazywać to tranzystorowym lub o falownikowym układzie rozruchu. Sam w sobie rozruch impulsowy polega na czymś innym. Rozruchu impulsowego (chopperów) w zasadzie chyba już na polskich torach nie ma.
-
Nie widziałem podstacji, która dawałaby 2200 i jeszcze nie zgasła...
Najniższe widziane przeze mnie napięcie to 1650 między Sopotem a Wrzeszczem w trakcie modernizacji, myślę że jeszcze by było niżej ale szybki puścił.
-
Witam
Osobiście widziałem jak w Zabrzu wyłączyła się podstacja i jak ruszaliśmy "górnikem" z EP 09 to osiągnęliśmy ok 2100, II Układ z bokami i ledwo 80 Km/h, maszyn wcale nie było słychać.
Najczęściej spadki napięcia występują w przypadku wyłączenia się podstacji (kabiny sekcyjnej), gdy odcinek jest zasilany wtedy z 2 skrajnych odcinków. Oraz tak jak koledzy pisali przy jednoczesnym rozruchu kilku lokomotyw pobierających duży prąd z sieci (nie koniecznie 2 towarowych - dwie EPoki to też pobór rzędu 2KA), na odcinku o mniejszej wydajności podstacji. Innym przypadkiem jest też spadek gdy przejedziemy przez izolator sekcyjny rozdzielający 2 niezależne okręgi zasilania wtedy jeśli do podstacji jest dość daleko to tworzy się spadek napięcia na drutach trakcyjnych i torze powrotnym.
Pozdrawiam
-
Wiem, że na traxxie chyba przy 2300V puszcza WS. A jazda z prądem przy zmianie sekcji grozi uszkodzeniem lokomotywy wyraźna różnica potencjałów (napięcia) i możliwość spalenia druta.
-
Proponowałbym jeszcze zapoznać się z tym:
http://www.ikolej.pl/fileadmin/user_upload/Seminaria_IK/13_05_07_Prezentacja_Kruczek.pdf
Na wszelki wypadek również w załączniku.
-
Dodam, iż to popularnie mówione 3kV to w rzeczywistości 3500V- przyjęło się jednak mówić skrótowo ,,trójka".
-
Myślę, że lepiej jest to przedstawione na stronach 9 i 14 załączonego przeze mnie pliku, a także na wykresach od strony 32 do 51.
-
I w końcu rozumiem co daje kabina sekcyjna...
-
Rozruchu impulsowego (chopperów) w zasadzie chyba już na polskich torach nie ma.
Koleje Mazowieckie posiadają jeszcze kilka jednostek EN57, które mają czopery.
-
A czeskie Škody 163?
-
A ileż sztuk tych 163 jeździ? ledwo kilka(naście). Znikomy ułamek taboru na polskich torach
-
Lista w załączniku.
-
Znalazłem ciekawy symulator obwodów (http://www.falstad.com/circuit/). Zrobiłem w nim prostą symulację sekcji sieci trakcyjnej, zasilanej z dwóch końców. Po otwarciu strony otworzy się okienko z apletem Java, w którym należy wybrać z menu File opcję Import, wkleić poniższą zawartość i przycisnąć przycisk Import na dole. Następnie można przesuwać suwak po prawej, obserwując napięcie na wykresie.
$ 1 5.0E-6 10.20027730826997 21 5.0 43
g 496 320 496 336 0
g 336 320 336 336 0
g 176 320 176 336 0
v 496 320 496 112 0 0 40.0 3600.0 0.0 0.0 0.5
v 176 320 176 112 0 0 40.0 3500.0 0.0 0.0 0.5
r 336 256 336 320 0 6.0
174 496 112 176 160 0 15.0 0 Odległość
s 336 160 336 256 0 0 false
x 271 204 321 208 0 18 St. lin.
o 5 64 0 35 5120.0 819.2 0 -1