- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:26:37

Tytuł: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:26:37
Witam mam otóż taki problem, edytowałem teksturę eu07-303 zapisuje jako bmp potem w dxt bmp i zapisuje już normalnie na dds 555 15bit ponieważ na dxt5 jest błąd. Proszę o pomoc poniżej załączam zdjęcie.

Wątek jest już zamknięty, ale to zdanie to straszny słowotok. Byłeś już wielokrotnie ostrzegany, więc jeżeli nie chcesz ostrzeżenia, zacznij pisać po polsku.
Rozi
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Ra w 14 Stycznia 2014, 17:31:33
A czemu nie możesz zapisywać w BMP? Pliki DDS są po to, żeby paczka była mniejsza i żeby po rozpakowaniu zajmowała mniej miejsca na dysku. Jeśli robisz modyfikacje na własny użytek, to format tekstury jest mało istotny.

W zasadzie, to tam jest przezroczystość, więc BMP się nie nadaje, lepiej TGA.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:39:33
Niestety ale nadal jest to samo, co wymieniłem powyżej.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Pierog_SU42 w 14 Stycznia 2014, 17:43:27
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2014, 17:46:30
Będziemy zgadywać, bo słabo opisałeś problem. Co pokazuje errors.txt? Dobrą ścieżkę podałeś?
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: muri w 14 Stycznia 2014, 17:48:04
A taka biała bryła nie znaczy po prostu że jest błąd we wpisie? Zobacz w log.txt czy nie masz jakiegoś błędu że nie może znaleźć tej tekstury.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:52:38
w logu wszytko jest ok, nie ma żadnych errorów.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2014, 17:58:45
A w errors.txt?
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:59:59
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Stycznia 2014, 18:01:39
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
A od kiedy to tworzy się tekstury tga z dds? Proszę tak nie robić. Bazową teksturą jest tga, to z niej należy tworzyć wersje dds.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2014, 18:03:11
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 18:05:23
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.

Tylko ja właśnie mam tą teksturę i jest błąd.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Benek w 14 Stycznia 2014, 18:06:31
Nie masz jej o czym informuje komunikat w errors.txt...
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: szogun w 14 Stycznia 2014, 18:08:33
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 18:10:39
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).

Dokładnie oto mi chodziło, ale zapisałem przecież w formacie takim jak są zapisane tekstury.
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Stycznia 2014, 18:11:49
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 18:13:39
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?

Więc tak teksturę edytowałem w paincie potem zapisałem jako 303e itd... potem przez program dxt bmp, save as dds 5
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 14 Stycznia 2014, 18:15:50
Tego się w ten sposób nie robi. Pierwsza sprawa. Wszelkie zmiany czynisz na teksturze bazowej tga. Druga, to poradnik od @Quark'a jak się tworzy tekstury dds http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html
Tytuł: Odp: Biała tekstura po edycji
Wiadomość wysłana przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 18:17:33
Dziękuje za pomoc, temat można zamknąć.

Ok.
Benek