- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Tobiasz w 14 Stycznia 2014, 17:26:37
-
Witam mam otóż taki problem, edytowałem teksturę eu07-303 zapisuje jako bmp potem w dxt bmp i zapisuje już normalnie na dds 555 15bit ponieważ na dxt5 jest błąd. Proszę o pomoc poniżej załączam zdjęcie.
Wątek jest już zamknięty, ale to zdanie to straszny słowotok. Byłeś już wielokrotnie ostrzegany, więc jeżeli nie chcesz ostrzeżenia, zacznij pisać po polsku.
Rozi
-
A czemu nie możesz zapisywać w BMP? Pliki DDS są po to, żeby paczka była mniejsza i żeby po rozpakowaniu zajmowała mniej miejsca na dysku. Jeśli robisz modyfikacje na własny użytek, to format tekstury jest mało istotny.
W zasadzie, to tam jest przezroczystość, więc BMP się nie nadaje, lepiej TGA.
-
Niestety ale nadal jest to samo, co wymieniłem powyżej.
-
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
-
Będziemy zgadywać, bo słabo opisałeś problem. Co pokazuje errors.txt? Dobrą ścieżkę podałeś?
-
A taka biała bryła nie znaczy po prostu że jest błąd we wpisie? Zobacz w log.txt czy nie masz jakiegoś błędu że nie może znaleźć tej tekstury.
-
w logu wszytko jest ok, nie ma żadnych errorów.
-
A w errors.txt?
-
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
-
To może tak, konwertujesz DDS na TGA, edytujesz sobie teksture i dopiero konwertujesz na DDS ty przed konwertowaniem obróć ją.
A od kiedy to tworzy się tekstury tga z dds? Proszę tak nie robić. Bazową teksturą jest tga, to z niej należy tworzyć wersje dds.
-
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.
-
No niestety pojawił się error: Missed texture: dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-303.dds.
To jest właśnie przyczyną. Brakuje tekstury o nazwie 303e-zez-303.dds w katalogu dynamic\pkp\303e_v1.
Tylko ja właśnie mam tą teksturę i jest błąd.
-
Nie masz jej o czym informuje komunikat w errors.txt...
-
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).
-
Opcja 2: Tekstura jest w katalogu, tylko symulator nie potrafi jej wczytać (źle skompresowana).
Dokładnie oto mi chodziło, ale zapisałem przecież w formacie takim jak są zapisane tekstury.
-
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?
-
Podstawowe pytanie. W jaki sposób ją przerabiałeś?
Więc tak teksturę edytowałem w paincie potem zapisałem jako 303e itd... potem przez program dxt bmp, save as dds 5
-
Tego się w ten sposób nie robi. Pierwsza sprawa. Wszelkie zmiany czynisz na teksturze bazowej tga. Druga, to poradnik od @Quark'a jak się tworzy tekstury dds http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19535.0.html
-
Dziękuje za pomoc, temat można zamknąć.
Ok.
Benek