- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Pierog_SU42 w 30 Grudnia 2013, 11:10:54
-
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku). Oczywiście mam tą flagę zrobioną i animację, ale to jest zrobione w blenderze i czy ktoś by mógł mi powiedzieć jak to przekonwertować do formatu takiego żeby działało to w MaSzynie. W załączniku screen. Tu na przykładzie jest flaga Polski ale można dać inną teksturę.
Przepraszam, jakby można przenieść do właściwego działu bo mi się pomyliło.Dziękuje
-
Ojjj z tym może być ciężko, bo z tego co wiem nie posiadamy skryptów do Blender'a.
-
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).
Na chwilę obecną da się dowolny model poruszyć i obrócić. Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło. Ale to rozwiązanie jest bardzo niepożądane. W symulatorze jest jednak już zaimplementowany prosty model wiatru. Spójrz na trawę na linii 144 w Lublińcu. Ona się lekko kołysze, jeśli się przyjrzysz dokładnie. Więcej informacji tutaj: http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_162#15._Kiwanie_na_wietrze.
-
Tą trawę to widziałem na Elektrociepłowni w Dobrym, tam też się kołysze. A jakby to zrobić w gmax? Mam gmax'a niby wiem jak postawić tego cube ale co dalej zrobić to nie mam pojęcia. A nawet jakby się udało zrobić to jak później? Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?
Witam, chciałem się zapytać czy można byłoby zrobić w MaSzynie powiewającą flagę ( tak jak np: działająca elektrownia wiatrowa w Bałtyku).
Jakbyś flagę podzielił na wiele elementów i próbował nimi zasymulować trzepotanie flagi, to może by to wyszło.
Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.
-
Chodzi o to co w załączniku? Bo w Blenderze to się tak dzieli i później dodaje wiatr.
Tak. Każdy z tych prostokątów musiałbyś odpowiednio poruszyć za pomocą zdarzeń translate i rotate. Syzyfowa praca. Raczej chodziło mi o to, że jest to możliwe, ale niekoniecznie rozsądne rozwiązanie.
A jakby to zrobić w gmax?
Nie spotkałem się z tym, żeby ktoś przenosił animacje z programów typu gmax do MaSzyny.
Jakieś wpisy trzeba było dodać do tego wind?
W pliku t3d modelu trzeba dodać w odpowiedniej linii parametr wind. Dokładnie nie pamiętam gdzie, ale łatwo to znaleźć, choćby w modelu trawy.
-
Czyli zbytnio bardzo dużo roboty z tym. Szczerze? To nie wiem co zrobić. Ale przy tym jak ja nawet podstaw nie znam to sobie daruje, chyba że gdzieś jest wątek na ten temat to bym się podszkolił. A jakby ktoś chce zobaczyć jak to wygląda po wyrenderowaniu to zamieszczam link: &feature=
-
Taki efekt ja na filmie będzie bardzo trudny do uzyskania. Myślę, że póki co powinieneś odłożyć ten problem na potem, chyba że zechcesz zrozumieć jak taka flaga się animuje w Blenderze. Poczytasz o jej fizyce i przedstawisz na forum taki model matematyczny.
-
Ja z matmy dobry nie jestem, to sobie daruje jak na razie może kiedyś do tego powrócę. Więc bardzo dziękuję za wytłumaczenie. Można zamknąć.
Zamykam.
Benek