- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Damianek2000 w 27 Grudnia 2013, 19:47:06
-
Witam Serdecznie!!!
Ostatnim czasy zabrałem się za tworzenie nowej misji, mianowicie . Całkowo-cargo. Misja miała by troszkę manewrów, jazdy, zdarzeń losowych. Jak na razie staram się ogarnąć podstawowe eventy typu: zamknięcie rogatek, zmiana sygnału na semaforach itd. Jestem początkujący z tej dziedzinie i liczę na wasze wsparcie. Małymi kroczkami do celu. :) W tym wątku na bieżąco będę was informował o postępach w pracy. Pozdrawiam !
Przesunąłem ten wątek. Chciałeś się pochwalić, a okazało się, że potrzebujesz pomocy.
Benek
-
A jeżeli byłyby te manewry to dodasz do tego głos manewrowego? Chodzi mi o takie gadanie np: trzy wagony do składu.
-
Skoro dopiero zapoznajesz się, to pierw zobacz, czy dasz radę napisać prosty scenariusz z punktu A do punktu B, bo to się wydaje proste, a przed Tobą komórki pamięci i inne komendy. Ale powodzenia i czekamy :).
-
Dokładnie, jak na razie tak jak powiedziałeś próbuje napisać prosty scenariusz z punktu A do B. Ale napotkałem się na 1 problem, mianowicie. w Rainsted wybieram scenerie Całkowo>potem Struktura>Wczytaj wszystkie include. Ok ładuje się do ok 30% i nagle BUM. Rainsted się wyłącza... Wie ktoś o co 'biega' ? :|
Ale np.: na scenerii 'TD' wszystko normalnie się ładuje..
-
Musisz powydzielać z pliku budynki, drzewa, tory itp. Innymi słowy za duża zawartość jak na jeden plik. Scenerii TD nie porównuj do Całkowa, no bez jaj.
-
Rozumiem. Może trochę to dziwnie zabrzmi, ale co masz na myśli mówiąc 'powydzielać' ? (w jaki sposób powydzielać) ?
-
Znaczy np wyszukujesz wszystkich linijek include za pomocą notatnika np drzew:
include;tree.inc;l61_plants/drzewo1024c;21124.3;0.0;18181.1;18.0;11.1;5.6;end //Plants
Wycinasz je z pliku żrodłowego do osobnego i nazywasz go przykładowo drzewa.scm, podobnie też z budynkami itp.
-
Wycinasz je z pliku źrodłowego do osobnego i nazywasz go przykładowo drzewa.scm, podobnie też z budynkami itp.
Rozumiem, po skończeniu scenariusza znów je dodaje. Dzięki za pomoc. Biore się do roboty :)
-
Nie musisz ich dodawać. Najlepiej wydziel sobie to wszystko od razu. Aaa tylko nie zapomnij użyć potem wpisów inc w pliku scn, bo wyskoczy np brak tych wydzielonych drzew. Czyli musisz w nim dodać następującą linijkę:
include slimson/drzewa.scm end
Powodzenia.
-
A więc Tak.
Usunąłem wszystkie drzewa, wszystko ładuje się dobrze. No to teraz zabieramy się za tworzenie misji. :)
-
Ty miałeś owszem wyciąć wszystkie include drzew, ale do osobnego pliku. Mam nadzieję, że to właśnie masz na myśli.
-
@Sawi- spokojnie, aż taki ułom ze mnie nie jest :)
No dobra zabrałem się troszkę za misje. Jak na razie mamy wstawione wpisy do loka, Zmodyfikowany opis. Następne w kolejce są eventy.
Reg. zakazy 10, obowiązki 2, 16.
Proszę poprawić. Popełniasz zbyt wiele błędów w postach. Nie da się tego przeczytać.
Benek
Dodano: 27 Grudnia 2013, 23:00:17
A jeżeli byłyby te manewry to dodasz do tego głos manewrowego? Chodzi mi o takie gadanie np: trzy wagony do składu.
Też myślałem nad takim rozwiązaniem. Tylko pytanie z kąd wziąć materiały dźwiękowe. Jeżeli masz takowe to proszę o kontakt. :)
No niestety ale.. Problemy się mnie trzymają. Dodałem właśnie pierwsze eventy głosowe. A oto Event:
node -1 0 wystarczy sound 21442.75 0 18216.188 wystarczy.wav endsound event wystarczy sound 1 wystarczy 1 endevent
Niestety symulator wywala błąd. 'Symulator MaSzyna przestał prawidłowo działać' Załączam plik log.txt. Być może ktoś będzie wiedział w czym rzecz.
PS: Korzystałem z Generatora Eventów 1.2.13.38
-
A niby jak to ma zadziałać? To jest tylko składnia dla eventu dźwiękowego. Poza tym tak ma to wyglądać:
node -1 0 wystarczy sound 21442.75 0 18216.188 wystarczy.wav endsound
event wystarczy sound 1 wystarczy 1 endevent
Teraz musisz go wywołać.
-
No, tylko nie wywala się na eventach tylko przy wczytywaniu (lub po wczytaniu) rumuna...
-
Zaraz zajrzę do loga. Faktycznie masz racje. @Damianek2000 co dokładnie zrobiłeś? Opisz krok po kroku.
-
Dobra, symulacja się włącza ale... Podczas włączania wyskakują błędy które trzeba potwierdzać enterem. W logu to widać, po potwierdzeniu ich enterem jest ok. Jest jeszcze 1 problem. Mianowicie Event nie uruchamia się..
Chodzi mi dokładnie o te błędy:
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "wilwyj1" does not exist
Event1 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "zlewyj1" does not exist
Event2 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
Event0 "druwyj1" does not exist
Event2 "" does not exist
Eventall0 "" does not exist
Eventall1 "" does not exist
Eventall2 "" does not exist
-
Coś czuję, że już sobie tam zdrowo namieszałeś. Radzę się zapoznać ze scenery.doc. Jest też jeszcze poradnik od @Wasyl'a. Co prawda troszkę nieaktualny, ale i tak moim zdaniem warto do niego zajrzeć. Zacznij od tego i w między czasie praktykuj. Sam pamiętam jak dla mnie nawet najprostsze eventy stanowiły czarną magię. Do dziś jeszcze do końca paru nie pojmuje, ale praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka.
-
Może załączę plik .scn ? Zobaczysz co jest nie tak? Według mnie wszystko powinno być Ok.
Plik .scn:
-
Uwaga na starcie. Nie pisz eventów w pliku scn. Zrób nowy plik o rozszerzeniu .ctr i tam zapisuj zdarzenia. Kolejna sprawa, wydzielałeś w końcu te drzewa? Jeśli tak to gdzie jest wpis? Poza tym tak jak wspominałem wcześniej, to składania eventu dźwiękowego, teraz należy go czymś wywołać.
EDIT:
No i podstawa czy usunąłeś poprzednie eventy? Do tego służy program od EventoUsuwacz, który znajdziesz w folderze programy_na potrzeby_symulatora.
-
O tym żeby nie pisać Eventów w .scn nie wiedziałem. Grzewa wywaliłem całkowicie z pliku 'elementy.scm' (po zakończeniu tworzenia misji po prostu podmienię plik 'elementy.scm' na oryginalny z drzewami). Hmm Odnośnie wywoływania eventu dźwiękowego nic nie wiem. Tak jak wspomniałem na początku jestem bardzo początkujący, dopiero się uczę, mało wiem ale mam dużo zapału i chęci do nauczenia się. :)
EDIT:
No i podstawa czy usunąłeś poprzednie eventy? Do tego służy program od EventoUsuwacz, który znajdziesz w folderze programy_na potrzeby_symulatora.
Usunąłem jedynie wpisy w .scn.
-
No i dlatego Tobie symek wykrzacza. Usunąłeś poprzednie eventy, ale tych z torów już nie.
-
No i dlatego Tobie symek wykrzacza. Usunąłeś poprzednie eventy, ale tych z torów już nie.
Rozumiem, więc zaraz usunę eventy programem. Mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć jak wywołać event dźwiękowy bo nigdzie tego znaleźć nie mogę ;/
-
Zdarzenia można wywołać na kilka sposobów. Tu opisałem konkretnie jakimi:
Można to zrobić na kilka sposobów eventem np:
- eventlaunchcerem (cyklicznie, o określonej porze)
- przez wciśnięcie klawisza np W
- użycie multiple (max 8 zdarzeń)
- po przez wywołanie innego zdarzenia
- przez użycie keyctl01 (czyli Shift+1 do 9)
- zdarzenie bezpośrednio w torze czyli zajęcie lub zwolnienie odcinka izolowanego
-
Ok rozumiem. Problem mam z usunięciem tych eventów. Ustawiłem w config programu eventy do usunięcia, skopiowałem go do katalogu >scenery, włączyłem po czym wpisałem 'calkowo_cargo.scn' i wyświetliło: usunięto linijek: 0 ... I wywala te same błędy :|
-
Pierwsza sprawa, ustawień konfiguracyjnych tego programu nie ruszamy, gdyż są ustawione poprawnie. Tym bardziej, że jesteś początkującym. Druga, co niby ma wspólnego plik scn z torami? Ciebie w Twoim przypadku interesuje plik sn61.scm (bo widzę, że bazujesz na scenariuszu calkowo_sn61), to ten plik należy skopiować do folderu EventoUsuwacz_v1 i po uruchomieniu programu wpisać jego nazwę.
-
Tak, owszem bazuje na całkowo_sn61, Zrobiłem wszystko co kazałeś, plik sn61.scm przepuściłem przez EventoUsuwacz. Ale.. Dalej to samo, dalej te same błędy przy ładowaniu scenerii. :| Sam już nie wiem dlaczego to dzieje się tak a nie inaczej ...
-
Ale ja chyba wiem, bo pewnie nie usunąłeś pliku sn61_events.inc, to plik w którym znajdują się zdarzenia tego scenariusza. Poza tym masz namieszane w pliku scn. Nie ma folderu calkowo. Jak już ma być slimson.
-
Aa widzisz, tego nie usunąłem. Ale niestety, po usunięciu tego pliku, dalej to samo... Istnieją jeszcze jakieś inne warianty? :|
Sam już nie wiem... Niby wszystko jest OK a nadal są te błędy.. Jeśli ktoś będzie wiedział o co chodzi to niech napisze... Tobie @Sawi Ogromnie dziękuję za pomoc, naprawdę wiele mnie nauczyłeś. No nic, ja dalej będę kombinował przecież się nie poddam. :)
___________________________________________________________________________________________________
Ciężka praca popłaca. Udało mi się usunąć te błędy. Wszystko śmiga jak należy! :) Teraz pozostało zająć się eventami.
Pozdrawiam. :)
Dodano: 28 Grudnia 2013, 12:49:16
No i @Benek dobrze powiedział. Potrzebuje pomocy.. Mianowicie sceneria ładuje się normalnie, żadnych błędów itp. Postanowiłem napisać 1 event, mianowicie event głosowy. Zrobiłem nowy plik .inc i tak wkleiłem pierwszy event.
//start misji
event zaczynamy sound 20 start_misji 1 endevent
node 500 0 start_misji sound -21442.50 0.0 18221.00 radio1.wav endsound
Podmieniłem też ścieżkę w .scn
include cargo/eventy_cargo.inc end
Do wpisu tory też dodałem event.
node 1000 0 none3506 track normal 87.2665 1.435 0.25 25.0 20 0 flat vis
rail_screw_unused1 4 tpd-oil3 0.2 0.5 1.1
21415.9 0.2 18214.4 0.0 //point 1
28.0977 0.0 7.5293 //control vector 1
-28.6465 0.0 -5.05078 //control vector 2
21501.1 0.2 18233.3 0.0 //point 2
1000.0
event0 zaczynamy
endtrack
Problem taki, że event dalej nie jest 'uruchamiany' ...
Dodano: 28 Grudnia 2013, 14:09:16
Ma ktoś jakieś pomysły? Bo ja już kilka godzin się z tym męczę i dalej nie umiem nic innego wykombinować...
-
Stanąłeś jakimś obsadzonym pojazdem na torze none3506?
-
Tak, St43 z Obsadą headdriver...
-
A sprawdzałeś w logu, czy zdarzenie się wywołało? Czy w errors.txt nie ma jakiegoś missed event?
-
Tak, w Logu zdarzenie zostało wykonane.
Key pressed: [Num7]
EVENT ADDED TO QUEUE: zaczynamy by st43-195
Key pressed: [Num7]
W errors czysto..
-
To co pokazałeś oznacza, że zdarzenie zostało dodane do kolejki, a nie zostało jeszcze wywołane (LAUNCHED).
-
No dobrze więc, w jaki sposób, jakim wpisem takie zdarzenie wywołać?
-
Żadnym, poczekać 20 sekund. Dodatkowo przesuń dźwięk bliżej toru – jest minus przy pierwszej współrzędnej.
-
No ok. Ale w jaki sposób przyspieszyć wywołanie tego eventu? żeby zaraz po najechaniu na współrzędne był odtwarzany dźwięk? Właśnie. Co oznacza ten minus przy współrzędnej?
Chyba załapałem o co biega.. Czyli np.: jeżeli chce aby dźwięk był odtwarzany powiedzmy sekundę po najechaniu na wyznaczone miejsce, to wpis powinien wyglądać tak?
event zaczynamy sound 1 start_misji 1 endevent
node 500 0 start_misji sound -21442.50 0.0 18221.00 radio1.wav endsound
No tak, event został wywołany ale... Dalej nie słychać dźwięku ... :|
EVENT ADDED TO QUEUE: zaczynamy by st43-195
EVENT LAUNCHED: zaczynamy by st43-195
-
Zobacz errors.
-
Errors.txt czysty. :| Sam już nie wiem .. Macie jakieś pomysły, może ten wpis jest zły?
-
Może to ten minus, który nie wiadomo do końca co oznacza?
-
Może to ten minus, który nie wiadomo do końca co oznacza?
Dyryń dyryń ! Dokładnie! Wielkie dzięki, to było przyczyną.. O więc teraz jak już mniej więcej kumam ideologie maszyny, zabieram się pełną parą za scenariusz. :)
-
No ale doszedłeś od czego jest ten minus, czy jak nie będzie działać coś w przyszłości, to będziesz po kolei usuwał minusy?
Dyryń dyryń !
Ależ z Ciebie filut! :)
-
No ale doszedłeś od czego jest ten minus, czy jak nie będzie działać coś w przyszłości, to będziesz po kolei usuwał minusy?
Najprawdopodobniej będę rozważał taką opcje.
Ależ z Ciebie filut! :)
A tego to do końca nie zrozumiałem. ;D
Przy okazji chciałem zapytać jak ustawić wagony na danym torze? jak zmodyfikować wpis do .scn ?
-
Przeczytaj scenery.doc. Stare to, ale to co najważniejsze pozostaje bez zmian.
-
Pomoc w tworzeniu polega na tym, że pomagamy w momencie, gdy już naprawdę nie radzisz sobie z problemem i przy okazji pokazujesz, że próbowałeś alternatywnych rozwiązań, ale nie dałeś rady otrzymać sensownego wyniku. Twoje wiadomości sprowadzają się do tego, że pytasz o wiele rzeczy, które są opisane na tym forum. Dodatkowo piszesz niepoprawnie i stawiasz niepotrzebne spacje. Naruszasz kilka punktów Regulaminu. Zmień zachowanie, bo cały temat wyląduje na bocznicy.
-
Mam do was kolejne pytanie. Nie mogę znaleźć co w tym wpisie jest źle. (a coś na pewno ponieważ nie słychać dźwięku)
event keyCtrl01 multiple 1 none radio1.wav endevent
node 500 0 start_misji sound 0 0 0 radio1.wav endsound
Fragment loga:
Key pressed: [Shift]+[1]
EVENT ADDED TO QUEUE: keyctrl01
EVENT LAUNCHED: keyctrl01
Multiple passed
No i jeszcze w errors.txt jest coś takiego:
Missed event: radio1.wav in multiple keyctrl01
Nie mam zielonego pojęcia dlaczego tak się dzieje. Według mnie wpis wygląda na dobry. Ta sam znalazłem w jakiejś misji (już nie pamiętam jakiej).
-
Spróbuj to:
event keyCtrl01 multiple 1 none start_misji endevent
.
-
Mam do was kolejne pytanie. Nie mogę znaleźć co w tym wpisie jest źle. (a coś na pewno ponieważ nie słychać dźwięku)
event keyCtrl01 multiple 1 none radio1.wav endevent
node 500 0 start_misji sound 0 0 0 radio1.wav endsound
Missed event: radio1.wav in multiple keyctrl01
Według mnie wpis wygląda na dobry.
Szanowny Panie! http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc Przeczytać dokładnie, przeanalizować i dopiero wtedy zacząć pisać zdarzenia. Brakuje Panu elementarnej wiedzy.
I koniecznie na początku korzystać należy z generatora: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,20931.0.html
-
Z Generatora korzystam... Przestudiuje dokładnie Scenery.doc, i napiszę czy się udało.
Ehh. Niby poprawiłem tak jak być powinno, a to dalej nie chce działać. Sam już nie wiem, zaczynam tracić chęci do tego projektu. Potrzebuje kogoś kto wytłumaczył by mi prosto i logicznie. Za co odpowiada dany wyraz we wpisie itp. No nic, podszkole się jeszcze i zobaczymy.
-
Zaglądnij w inne eventy, naucz się zapalać semafor i odtwarzać dźwięk na TD a potem bierz się za coś poważniejszego.