- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: R4TCH3T w 24 Listopada 2013, 21:22:41
-
Witam wszystkich forumowiczów.
Od dawien dawna śledzę projekt MaSZyna (wcześniej EU07-424). Zawsze chciałem jakoś przyczynić się do rozwoju tego wspaniałego tworu. Lecz jakoś nie mogłem się za to zabrać. W końcu przyszła ta chwila, wczoraj, w sobotę wieczorem, zainstalowałem Photoshopa i kilka innych programów do obróbki grafiki. Ściągnąłem kilka paczek ze zdjęciami, paczkę dla twórców z .TGA i tak o to zacząłem tą przygodę. Mam plany na stworzenie trochę dodatków i nie zamierzam spocząć na laurach, nawet jeśli zlejecie mnie na starcie kubłem zimnej wody. Dopiero zaczynam tworzyć i mam świadomość, że może to być nie dokładnie oraz, że mogę tworzyć wiele błędów, ale od tego jest forum i starzy wyjadacze, którzy się na tym znają aby ocenić moje prace.
Moim celem tworzenia tekstur do tego projektu jest tworzenie ich w wysokiej jakości (powiedzmy HD), tworzenie zarówno nowych, jak i edycja i poprawa starych tekstur na lepszą jakość.
Tak więc poniżej wrzucam kilka screen'ów tego co wytworzyłem przez te dwa dni. Jest to wagon o oznaczeniu B10nouz (model prawdopodobnie 141A jeśli nie to mnie poprawcie) tu też rodzi się na początku moja prośba, czy ktoś w swoich zbiorach nie mam zdjęcia czoła wagonu w dobrej jakości.
Proszę o rady, pouczenia i ocenę mojej skromnej twórczości.
-
Piękne wykonanie. Wreszcie będą aktualne wagony do MaSzyny, bo te z symbolem <PKP> to już tylko na tzw. "trupiarniach" stoją. :)
-
Walcz, twórz, działaj. Później w odpowiedni wątek wrzuć, gdzie zostaną przetestowane.
-
Chciałeś uwag/opini? To masz. Brak odpowiedniego łączenia tekstury boku z tyłem, brak wyretuszowanej poręczy na
pudle, ryfle na dachu powinny być ciaśniej, ponieważ powinno być widocznych około 5-6 ryfli, u ciebie jest widocznych tylko trzy. A żeby zrobić tył wagomu to nie jest potrzebna fota tyłu, wszystko idzie zrobić, a poza tym tutaj tylko wystarczy nieco wyciemnić tył i dopascwać odcień koloru i finito.
-
Poręcze tak, nie wyretuszowałem, to wiem. Jest od nich model 3D. Z tyłem, miałem na myśli, aby był komplet z oznaczeniami etc. A co do dachu, to wykonywałem teksturę na teksturze wagonu Bdnu (bdnu_090-7), więc będę musiał zobaczyć gdzie leży wina. Jutro obejrzę to dokładnie, bo dziś już czasu nie mam. Zajmę się jeszcze paroma szczegółami i przede wszystkim postaram się wydobyć ten tył w dobrej jakości. Dziękuję za spostrzeżenia, wiele dla mnie znaczą jako początkującego.
Pierwsze zdjęcie to moja tekstura w tga, i tekstura na którą nakładałem jest identyczna. Drugie zdjęcie to podgląd w Maszynie aby potwierdzić to, że to nie z mojej winy dach tak wygląda, tak było już wcześniej, jutro spróbuje to ogarnąć może wy podrzucicie jakiś pomysł.
Reg. obowiązki 2, 16.
Proszę poprawić.
Benek
-
Wg mnie, na drugim screenie okno w 4 przedziale od prawej jest wyraźnie bliżej krawędzi dachu niż pozostałe okna.
-
Wg mnie, na drugim screenie okno w 4 przedziale od prawej jest wyraźnie bliżej krawędzi dachu niż pozostałe okna.
Tak, rzeczywiście było wyżej kilka pixeli, wychwycone i poprawione :) jutro dalsze relacje.
-
Korzystanie z prowadnic (bo tak to się chyba nazywało w Gimpie) znacznie przyspiesza takie poprawki. Nie muszę chyba tłumaczyć jak to działa?
-
Wrzucam poprawioną wersje, proszę o ocenę i ewentualne wskazówki. Wprowadzone poprawki to: wyrównanie koloru tyłu wagonu, poprawa dachu, ogólna poprawa scalenia, wyrównanie okien.
Edit: Więc tak jutro zrobię spakuje według instrukcji, i wrzucę do testu ;).
-
Najwięcej wskazówek i rzetelnych opinii otrzymasz udostępniając tekturę do testu zgodnie z procedurą testu dodatków. Screeny nie dają pełnego obrazu szczegółów, na które warto zwrócić uwagę, a które świadczą o wykonaniu tekstury poprawnie i z wysoką jakością.
-
Okna zdecydowanie zbyt blisko dachu. Powinieneś je trochę obniżyć.
-
Prezentuje, kolejny wagon PKP IC tym razem B10nou z kwadratowymi oknami, tekstura dopracowana, jutro stworzona paczka i skrypt i leci na test. Załączam próbki.
-
Postaraj sie jeszcze dorobic dach ze zdjec, bo ten obecny psuje efekt.
-
Wrzuciłem do testu. Całe paczki ze skryptami.
EDIT: Kolejna mała zapowiedź. Ten wagon jest jako szrot w symulatorze. Ja zrobiłem go w nowej wersji, bo często go widuję na TLK we Wrocławiu. Mowa o BD4osuv w malowaniu PIC. Może dzisiaj też poleci do testu, zobaczę jak wyrobię się z czasem.
Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić.
Benek
EDIT2: Poprzednie wagony po odpicowaniu są już na końcowych testach. A teraz do poprzednich trzech na warsztacie dołączył kolejny. Wygląda byle jak, bo dopiero co się za niego wziąłem, ale daje zapowiedź, że prace aż wrą. ;) A ten wagon to 140A A9nouz.
EDIT3: Kolejne screen do wczorajszej zapowiedzi wagonu 140A. Prace na wykończeniu i leci do testu.
-
Wg moich informacji ten wagon ma WC w systemie zamkniętym. Nie zmienia to nic w kwestii tekstury, ale trzeba będzie pomyśleć kiedyś nad dodaniem tego w modelu.
-
Co do modelu, to przydałby się model ze starymi drzwiami, ale wklejanymi oknami, bo on ma pod spodem osłony, i nie ma jak tego umieścić na obecnym modelu. Chodzi mi o takie coś.
-
To jest 140A (mod 2005). Trzeba by w jednym miejscu przygotować listę wszystkich Y, żeby było wiadomo, co trzeba przygotować.
-
Zdaje mi się, że na screenach wagonu 140A okna są zbyt blisko żółtego paska nad nimi. Nie widać przerwy pomiędzy oknem a paskiem a sądzę, że na pewno jest między nimi luka.
-
Z tym paskiem to jest różnie, zależy jak wycięli otwory w pudle i jak się namalowało pasek przy rewizji.
-
Okna nie są za blisko na co wrzucam zdjęcie.
EDIT: Kolejny spojler z prac. Do kompletu 140A A9nouz będzie 141A B10nouz. A do 111A B10nou przygotowuję 112A A9nou. Także praca na ten tydzień już jest, a mam tony materiałów. ;) Dorzucam screeny z początkowego dopasowania, abym nie był gołosłowny.
EDIT2: Szkoda, że wagony nie mają wnętrza.
-
Wystarczy Low Poly Interior zrobić na podstawie obecnego na forum wnętrza wagonów 111A. Lekka przeróbka modelu i jest wnętrze.
-
Wystarczy Low Poly Interior zrobić na podstawie obecnego na forum wnętrza wagonów 111A. Lekka przeróbka modelu i jest wnętrze.
Hola, hola. Nie zapomnieliście iż są wagony 10-cio oraz 9-cio przedziałowe? Automatycznie by trzeba było rozbić ogólny model na dwa. Jeden na wersję dla pierwszej klasy (9 przedziałów) oraz na drugą klasę (10 przedziałów). I jeszcze kwestia okien. Po jednej stronie jest WC, a po drugiej nie ma. Więc bez ingerencji w układ tekstury się nie obejdzie. Więc to jak na razie bez sensu jest dodawanie wnętrza.
-
No tak tu się zaczyna tona roboty. Jeszcze jakieś inne bajery typu 9 przedziałowa dwójka z przewozem rowerów to kolejny dodatek, jakby tak policzyć wersje wagonów to byłoby jednak trochę roboty.
-
Dlatego zastanawiam się czy się opłaca robić wnętrze do wagonów? Potrzebna by była zmiana nazewnictwa modeli wagonów (odpowiednio dla ilości przedziałów), dostosowanie do tekstur etc. Prościej LowPoly zrobić dla lokomotywy niż dla wagonów których rodzajów jest "n-> +oo" ;)
-
Dlatego zastanawiam się czy się opłaca robić wnętrze do wagonów? Potrzebna by była zmiana nazewnictwa modeli wagonów (odpowiednio dla ilości przedziałów), dostosowanie do tekstur etc. Prościej LowPoly zrobić dla lokomotywy niż dla wagonów których rodzajów jest "n-> +oo" ;)
Opłaca jak najbardziej. Wszystko opiera się najpierw o porządny model pudła. Później można go zmodyfikować dla odpowiedniego typu (np. Görlitz). Wtedy trzeba stworzyć wnętrze ogólne, z rozróżnieniem na klasę 1, 2, kuszetkę, sypialny, barowy, a potem z powstałych głównych wnętrz bawić się w przeróbki typu stojaki na rowery itd..
Nie mówiąc już o modelowaniu szczegółów:
rózna liczba okien (jestem zdania, że nalezy je wycinać), różne rodzaje ogrzewania (skrzynki pod pudłem), obecność prądnicy (brak, jedna, dwie w kuszetach), zbiorniki od WC, drzwi (odskokowo-przesuwne, łamane, mieszane), liczba stopni, zaokrąglenie dolnej krawędzi pudła, szerokość okien od WC (...) okna mogą być prostokątne i zaokrąglone (oidp są dwa promienie zaokrągleń :P), mogą być z ramami, mogą być wklejane.
:)
-
Po małych problemach z wydaniem poprzednich wagonów, powiadam Wam, że przy tym nie wystąpią te zjawiska paranormalne hehe. A chcę wam przedstawić wagon, kolejną bagażówkę tyle, że w starych barwach i pod banderą PR. Jakość będzie oczywiście świetna, materiał fotograficzny jest genialny. Oznaczenia wagonu B4Dosuv. Jeszcze dzisiaj powinien trafić do testów.
-
Pozbądź się tych otwartych drzwi z tekstury.
-
Wiem @Sawi, to była szybka przymiarka tekstury. Muszę zdobyć te drzwi, bo na drugich stoją ludzie... Ale mam jakieś inne zdjęcia. Także nie ma lipy ;)
-
W starych barwach? Oczywiście doceniam to, że odświeżasz tekstury wagonów, no ale już chyba wystarczy tych staroci, trochę więcej nowoczesności się przyda. :)
-
W starych barwach? Oczywiście doceniam to, że odświeżasz tekstury wagonów, no ale już chyba wystarczy tych staroci, trochę więcej nowoczesności się przyda. :)
Przydadzą się takie tekstury jak ta. W MaSzynie nie ma wagonów z okresu przejściowego kiedy to zaczęto stosować nowe oznaczenia wagonów. Wiele osób to pewnie doceni.
-
@Kuba5544: Generalnie wagonów spółki Przewozy Regionalne (wcześniej PKP PR z POM) jest mało. Jeśli scenarzysta będzie miał zestawić dwa składy IR na scenerii, plus jakąś osobówkę na wagonach to będzie miał do tego jedną siódemkę, oraz jedną skodę (AI) i wagonów na dwa składy (przypomnę, że PR nie wynajmują już ET22 od PKP Cargo). Jeśli zasiądziesz za symulatorowym "kołem" w kabinie siódemki, mając na haku wagony PR to braknie Ci jednej lokomotywy (dajmy na to, że CD163 prowadzi Regio, a masz jeszcze mijać po drodze IR, który nie pojedzie, bo "za dużo siódemek", a w barwach TS Opole jest cała jedna i zdjęcia na drugą, które porzuciłem). Wagony ? jedne masz na haku, z "bohunów" zestawisz Regio i na ten drugi IR, który będziesz mijał to Ci braknie już. Nawet to, że @Hanys wydał jednego 111a, ja pracuję nad drugim to jest to ciągle za mało. Podałem przykład pomysłu na scenariusz. Będzie problem z taborem.
Odnośnie nowego taboru to pewnie wielu by się wzięło za tekstury, ale jeśli nie ma modeli (z różnych powodów) to może sobie kolega, za przeproszeniem, co najwyżej zdjęcia na tekstury naprostować i tyle.
-
Są te wagony ale jako szroty... Nowe spokojnie też będą. Są już przygotowywane i tu podkreślę, że nie tylko polskie. Te co wcześniej 4 wagony zrobiłem, to przecież normalne na co dzień kursujące w składach wagony.
No to lecimy na testy, jeszcze skrypty paczka i jazda. ;)
-
Ja mam zdjęć na tekstury wagonów dobrych kilkadziesiąt Gb na dysku, tylko po co robić skoro taki badziewny model jest. . . Z kolegą youBy coś planujemy stworzyć jakiś nowy wagonik, to może coś w temacie się ruszy. Bo z tego co wiem, i z tego co się po spotkaniu dowiedziałem, dużo ludzi ma poszykowane tekstury oraz zdjęcia, lecz czekają na nowy model z serii 1xxa.
-
No właśnie też się długo zastanawiałem czy robić, no ale zdecydowałem się to rozruszać trochę. Ale jak wyjdzie nowy model 1xxA i Bautzena, będzie wspaniale. Tylko kiedy to będzie...
-
Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą kiedy dokładnie.
-
A tak na oko? Patrząc na postęp w pracach, o ile takowy jest. Jak to wszytko wygląda? Bo człowiek rwie się do pracy, ale jeżeli mija się to trochę z celem, to trochę boli. Ale nie mówię, że nie należy tworzyć na to co już jest, wręcz przeciwnie rozwijać i tworzyć jak najbardziej się da.
-
A wagony REGIOekspresu? Z pewnością by się przydały np.do czekoladki.
-
No właśnie też się długo zastanawiałem czy robić, no ale zdecydowałem się to rozruszać trochę. Ale jak wyjdzie nowy model 1xxA i Bautzena, będzie wspaniale. Tylko kiedy to będzie...
Dowiecie się swego czasu. :)
-
Nudząc się w ten wolny poniedziałek, naszła mnie ochota na stworzenie czegoś czego mamy dość mało w Maszynie. Owszem jest to też wagon, ale nie jest on polski, lecz należy do rumuńskiego przewoźnika CFR. Trochę słów o wagonie. Jak wyczytałem w innych źródłach, jest wagon standardu Z produkcji Bautzen. Produkowany w latach 1993 (24 szt.) i 1994 (5 szt.). Ciekawostką jest fakt, że nie odbiega on konstrukcją od wagonów produkowanych dla Polski Bautzen91. Wagon na zdjęciach, wykorzystanych do tekstury, jest niemal w pierwotnym stanie, dlatego daje podgląd jak wyglądały nasze wagony po zakupie.
Edit: Takie pytanie, czy usunąć widoczne grzybki teksturze dachu? Nie ma modelu pierwotnej wersji wagonów Z bez tych dolnych osłon pod pudłem. I nie wiem co robić, na razie użyłem alfy do zasłonięcia, ale to nie do końca odpowiednie rozwiązanie. Czy może to zostawić, bo tak też łyso pod wagonem nie jest dobre, na oryginalnych zdjęciach są tam jakieś skrzynie na akumulatory i inne bajery. Proszę o pomoc zanim wyślę do testu, chciałbym jak najlepiej dopracować tą teksturę, aby później było jak najmniej poprawek.
Screen'y:
-
Pokaż fotki z których go robisz.
-
To dokładnie taki sam wagon. --> http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=11101
-
Pokaż mi jeszcze układ.
-
Pokaż mi jeszcze układ.
On to robi na starym modelu. Bez obróbki 3d sie nie obejdzie. Popatrz na podwozie. Dodał alphe na podwozie. Tak niemożna. Prędzej ten wagon by pasował na z1b.
-
Wiem, że z alfą tak nie nie można. To jest tylko na teraz w czasie prac. Więc jest jakieś sensowne rozwiązanie tego problemu? Czy może zostawić to podwozie?
-
Przecież model Z1b z matkiem zrobiliśmy, trudno zobaczyć?
-
Okej już mam, pobrałem. Nie miałem tego wagonu u siebie w paczce, a o tym na forum kompletnie zapomniałem. Tak to by nie było sprawy. :) Dzięki za pomoc.
EDIT: Tekstura na nowym mapowaniu i na nowym modelu (Z1b), teraz jest cacy. ;) Dzisiaj jeszcze powinno trafić do testów.
-
Podwozie podmień, bo ten odcień nie pasuje pod ten schemat malowania.
-
Tak lepiej?
-
Umiesz czytać? Podwozie, nie wózki. Poza tym, wtyczka do kabla ogrzewania w tych wagonach jest czarna nie kremowa oraz co to za kremowy pasek koło drzwi na dole?
-
Potrafię czytać... Nie będę się tłumaczył, po prostu popełniłem błąd. @up5358 co do Twojego komentarza na mój temat, wiem że masz ból o to, że nie dostałeś rangi, ale żal się gdzie indziej, a nie robisz OT w moim temacie... Wracając do wagonu. Poprawiłem ze zdjęć podwozie, wózki zostawiłem oryginalne takie jakie były na teksturze. Wtyczka od zasilania też jest poprawiona. Zresztą dodaje screen'a. Nigdzie nie mogłem znaleźć na układzie kawałka odpowiedzialnego za przewody pod pudłem, bo całą resztę tj. skrzynie zbiornik i któryś ze wskaźników wymieniłem, na te ze zdjęć.
EDIT: W trakcie gdy rumuński Bautzen jest wałkowany na testach, a 112At leży "wyprostowany", dla odmiany zająłem się pewnym rodzynkiem. Może nie zbawi on wielu, ale jest ciekawym wagonem, tekstura jest ładna bo wagon prawdopodobnie jest po naprawie. Wykorzystałem zdjęcia kolegi @PX48-28. No cóż załączam screen'a minimalna kosmetyka została i leci na testy. ;)
-
Ciekawie wygląda ten wagon pomiarowy. Mógłbyś dać więcej nasycenia kolorem tego pomarańczowego.
-
Czeka go jeszcze kilka drobnych spasowań, dodanie cienia i ewentualna poprawka barw, ale to wyjdzie w praniu. ;)
-
Jeszcze jakiś brud na dachu i pełen realizm ;).
-
Muszę Cię niestety rozczarować. Ten wagon tak wygląda w realu. Dach wykonałem ze zdjęć i nie zamierzam go zmieniać. Dla potwierdzenia dołączam w linku foto tego wagonu, które było dodane przez @PX48-28 do podglądu. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=59643;image
-
No to chyba, że tak. Zwracam honor.
-
Trójkąt na froncie zdecydowanie za duży.
-
Trzeba mu dorobić 3 wózek.
-
Że co?
-
Trzeci wózek (wózek defektoskopowy) znajduje się w wagonie defektoskopowym. Zdjęcia poniżej, Zbąszynek, sierpień 2013r.
-
Trzeba mu dorobić 3 wózek.
Ale na tym zdjęciu http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=59643;image nie ma 3. wózka.
-
Bo to raczej salonka jest.
-
Panowie, nie każdy pomiarowy jest taki sam. Ja robię ten konkretny jest on prosty w sumie zwykły 111A. Nie mylcie wagonów! W poszukiwaniu materiałów trafiałem na takie dziwolągi, ze głowa mała. Lecz tutaj jest ten jeden konkretny i nie ma co drążyć tematu. Dokładnie jak @szogun mówi jest to raczej wagon socjalny, gdyby było z nim coś nie tak to nawet bym bym się za niego nie brał.
EDIT: Wagony w testach i na poprawkach, a w wolnym czasie tworzy się cały czas. Tym razem padło na IC-kowy bar. Od razu uprzedzę, że jest to wczesna faza klejenia, i różnice kolorów krzywizny i inne niedopasowania zostaną starannie poprawione. ;) Następnym razem proszę spodziewać się w końcu coś PR-owego. A za jakiś czas mała paczkowa niespodzianka, ale to jeszcze nie teraz.
EDIT2: Wagon barowy skończony. Teraz została paczka i leci do testów. Bagażówka i wagon testowy niedługo powinny zostać opublikowane ;). Czwarty screen przedstawia wagon po skończeniu.
EDIT3 (20-02-2014): Dzięki naszemu koledze forumowiczowi @macius5991, chcę wam zaprezentować wagon multimedialny Przewozów Regionalnych. Następny czerwony A9 jest już prawie gotowy. Proszę nie patrzyć na szczegóły jest to wstępna przymiarka do tekstury, więc wszystko zostanie dobrze dopracowane. :) Zdjęcia świetne. Jutro dorzucę screeny obydwu ładnie spasowanych wagonów.
-
Dawno tu nic nie pisałem, ale praca wre, co widać po innych tematach na forum. O niektórych sprawach, nie mogę jeszcze pisać, ale w wolnym czasie tworzę sobie taką małą paczkę tekstur EP09. Będę to malowania pic, jagoda, i pomarańcza(nie 046). Różne numery i w wyższej rozdzielczości niż dotychczasowe tekstury (2048x2048, a nie jak niektóre 1024x1024). Postanowiłem je robić, bo jest ich dość mało w porównaniu z takimi siódemkami. Załączam screen boku, po dzisiejszych krótkiej pracy. Na bieżąco będę dodawał foto z prac nad każdym malowaniem. Będzie to z 3 do 5 tekstur. ;) Dbam również o detale typu oznaczenia na ostoi także, będzie na tip top.
EDIT: Zrobiona 025. Do kompletu w barwach IC zawita jeszcze 041.
-
Na obrazku 025b.jpg widać, że masz drzwi do kabiny na prawej poręczy, a okno niedociągnięte do lustra.
-
@R4TCH3T przerabiasz też układ do epoczki? Czy tylko dostosowujesz te 1024x1024 do 2048x2048?
-
Wykorzystuję już zawarte w paczce tekstury rozdzielczości 2048x2048. Dwie epoczki w barwach PICu gotowe. Poprawiona szerokość drzwi @hanys. Razem z rozbitą 035 są trzy ładne sztuki. ;). Na warsztacie jeszcze jedna pomarańcza i dwie jagody.
-
Tą 041 ściemnij tak aby pasowała do tych co masz za nią postawionych.
-
Przyciemniłem i jest lepiej. Następna epoczka skończona, tym razem jagodowa 032.