- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: marzena w 09 Listopada 2013, 09:50:00

Tytuł: okręg zwrotnicowy
Wiadomość wysłana przez: marzena w 09 Listopada 2013, 09:50:00
Witam wszystkich zainteresowanych!

Czy ktoś zna definicję okręgu zwrotnicowego i gdzie to można wyczytać?

Wyciąg z książki sygnałów (Ril 301) DB Netz AG

definiuje to tak:

"5. Okręg zwrotnicowy
(1) Okręg zwrotnicowy jest ograniczony w następujący sposób:
Początek stanowi sygnalizator, od którego dopuszczalna jest jazda.
Koniec stanowi:
– przy jeździe obok semafora wjazdowego lub drogowskazowego, następny semafor albo leżące przed nim (za semaforem wjazdowym) – przy większej ilości semaforów, a przy ostatnim – oznaczone miejsce zatrzymania się pociągów,
– przy jeździe obok semafora wyjazdowego, miejsce za ostatnią zwrotnicę na drodze przebiegu, a jeżeli nie ma żadnej zwrotnicy, obok semafora wyjazdowego,
– (...)
(2) Jeżeli w końcu okręgu zwrotnicowego jest dopuszczona wyższa prędkość, wówczas można ją podnieść, gdy pociąg całkowicie opuścił okręg zwrotnicowy. Nie obowiązuje to dla oznaczonych miejsc zatrzymania pociągów w okręgu zwrotnicowym."

Jak to będzie dla stacji, gdzie w pociąg wjeżdża do stacji (przejazd) przez rozjazdy głowicy wjazdowej, ale przed semaforem wyjazdowym również spotyka rozjazd łączący tor zasadniczy po którym jedzie np. z torem dodatkowym lub bocznym. Gdzie w takich przypadkach znajduje się miejsce przebiegowe?. Czy miejsce przebiegowe jest końcem okręgu zwrotnicowego dla danej jazdy? Jeżeli nie to gdzie w takim przypadku kończy się okręg zwrotnicowy? Czy to są rzadkie przypadki czy norma (?), np. st. Kąty Wrocławskie lub st. Pobiedziska. Jak maszynista w takich przypadkach reguluje prędkość, widząc na semaforze wyjazdowym S2, w tym wjeżdżając na sygnał zastępczy?
Tytuł: Odp: okręg zwrotnicowy
Wiadomość wysłana przez: PiterCC w 09 Listopada 2013, 12:01:07
Przy jeździe na sygnał zastępczy prędkość NIE MOŻE przekroczyć 40 km/h (na szlaku z SBL 20 km/h) gdyż jedzie się na widoczność i wszelkie położenia zwrotnic trzeba samemu obserwować, można ewentualnie liczyć na kontakt przez radio z dyżurnym.
Zwiększyć prędkość można dopiero po minięciu następnego semafora przez CAŁY skład (tak samo jak z ograniczeniem prędkości, cały skład musi minąć odcinek wyznaczony wskaźnikami W9)

Trochę chaotycznie napisane, nie wiadomo do końca czy chodzi o przelot czy też o wjazd z zatrzymaniem.
Tytuł: Odp: okręg zwrotnicowy
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 09 Listopada 2013, 19:13:32
Obecnie prędkość można zwiększyć, jeżeli przy następnym semaforze (np. wyjazdowym) widzimy wyższą prędkość i cały skład zjechał z okręgu zwrotnicowego osłanianego poprzednim semaforem (wjazdowym, drogowskazowym) wskazującym zmniejszoną prędkość.
Tytuł: Odp: okręg zwrotnicowy
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 09 Listopada 2013, 19:52:51
Dodaj, że tyczy to sytuacji gdy jesteśmy na torze głównym zasadniczym.
Tytuł: Odp: okręg zwrotnicowy
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Listopada 2013, 21:45:30
A ja mówię dość teoretyzowania na siłę również i na tym forum.
Zamykam.