- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: darekocur w 02 Listopada 2013, 17:25:23
-
W lokomotywie SM-42 dżwięk prądnicy jest zbyt głośny. Na drugej pozycji nastawnika obroty nie zmniejszają się. Pierwsza pozycja druga w nastawniku- lekkie ruszenie składem-minimalne obniżenie obrotów (napięcie zapodawane na silniki trakcyjne).
Reg. zakazy 10, obowiązki 8.
Zdania są chaotyczne. Przykładowo nie wiadomo czy to pytanie, czy zdanie twierdzące. Proszę poprawić i zapoznać się z Regulaminem.
Benek
Teraz tytuł wątku jest zrozumiały.
Rozi
-
W SM42 obroty zmieniają się od 5 pozycji na pierwszych 4 zmienia się tylko wzbudzenie prądnicy głównej, w symulatorze jest błąd gdyż SM42 i 31 ciągną od pierwszej pozycji, a nie jak w SU/P 45 i 46 od drugiej.
Ups. troszkę się źle wyraziłem w symulatorze faktycznie ciągną od 2 pozycji a w realu jest od pierwszej. No chyba że oporniki wzbudzenia są źle poustawiane (lub uszkodzone zwłaszcza te pod pulpitem) wtedy w realu też się zdarza że ciągną od 2 lub 3 pozycji.
-
Ee, SM42 ciągnie w symku od drugiej.
-
W SM42 obroty zmieniają się od 5 pozycji na pierwszych 4 zmienia się tylko wzbudzenie prądnicy głównej, w symulatorze jest błąd gdyż SM42 i 31 ciągną od pierwszej pozycji, a nie jak w SU/P 45 i 46 od drugiej.
To zależy od numeru - niskie ciągną od pierwszej, wysokie niespecjalnie.
-
Jak wygląda działanie sprężarek w lokomotywach spalinowych?
Sprężarki są połączone z prądnicą mechanicznie, czy działają niezależnie elektryczne (automatycznie się włączają)?
W kabinie i na zewnątrz sm-42 nie słyszę, a w su-45 tylko na zewnątrz.
SU-45 posiada dźwięk Sprężarki z eu07, a powinno być inaczej, tak jak do sm -42 dźwięk jest inny?
1. Reg. Obowiązki: 8, proszę poprawić tytuł, by było wiadomo o co Ci chodzi.
2. Reg. Obowiązki: 16
Rozi
Brak reakcji na drugi podpunkt, ostrzeżenie.
Rozi
-
W SM42 "starej" sprężarka jest połączona z silnikiem mechanicznie na stałe i gdy w zbiornikach mamy odpowiednie ciśnienie otwiera się zawór i sprężarka "pompuje" w atmosferę (stąd ten charakterystyczny dźwięk SM42). W zmodernizowanych lokomotywach (12xx i 16xx) natomiast sprężarka ma oddzielny silnik elektryczny, który załącza się i rozłącza w zależności od ciśnienia w zbiornikach. Jeśli chodzi o SU45 nie mam pojęcia - w życiu na niej nie byłem.
-
SU45 - napęd sprężarki mechaniczny od silnika, i zawór ciśnieniowy, podobnie jak opisane powyżej z SM42
SU46 - sprężarka z napędem elektrycznym.
-
Sprężarki są połączone z prądnicą mechanicznie, czy działają niezależnie elektryczne (automatycznie się włączają)?
W kabinie i na zewnątrz sm-42 nie słyszę, a w su-45 tylko na zewnątrz.
Sprężarka na SM42 jest maksymalnie oddalona od kabiny i znajduje się na samym przodzie. Całkiem nieźle ją słychać gdy stoisz na pomoście od czoła lokomotywy. Przy okazji, żeby nic Ci nie umknęło to zawór bezpieczeństwa sprężarki jest umiejscowiony pod podłogą w kabinie :) Sprężarkę napędza wał idący od silnika spalinowego (prądnica jest od strony kabiny). Z wału napęd przenoszony jest za pośrednictwem pasków klinowych. Natomiast np na SM31 sprężarka już ma napęd elektryczny.
-
Kran hamulca pomocniczego jest nieruchomy.
-
Dziwne, że by się ruszał skoro go nie ma :P Jest w nastawniku...
Zamykam.
adsim