- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Wydział zamówień => Wątek zaczęty przez: Ra w 01 Listopada 2013, 22:15:50

Tytuł: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 01 Listopada 2013, 22:15:50
Robiąc przekop koło Mydelniczki poprowadziłem drogę wzdłuż toru. Chciałbym poustawiać na niej znaki drogowe, bo będą widoczne z toru. Jednak nie bardzo jest co. Ze znaków mamy tylko serię G (i to w kiepskiej jakości). Przydało by się zrobić minimum kilkudziesięciu najczęściej spotykanych znaków. Dobrze by było, gdyby ktoś zajął się znakami drogowymi, zamiast robić kolejną teksturę EU07...

W zakresie tekstur możliwe są 3 rozwiązania:Myślę, że trzeba będzie zacząć od rozwiązania 1, ale myśleć o docelowym zastosowaniu rozwiązania 2 albo 3. Ponadto należy uwzględnić, że znaki w innych krajach mogą wyglądać inaczej (np. słowackie są zauważalnie inne niż polskie), dlatego trzeba przewidzieć podkatalogi na poszczególne kraje. Dobrze by było przyjąć, że na jeden znak będzie przypadać kwadratowa tekstura o boku będącym całkowitą potęgą liczby 2, np. 64 albo 128 pikseli (łącznie z niewielkim marginesem).

Oprócz oznakowania pionowego, przydały by się również tekstury dróg z oznakowaniem poziomym, w szczególności potrzebne są linie zatrzymania na przejazdach kolejowych.
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 01 Listopada 2013, 22:26:59
Gdzieś w internecie widziałem wymiary znaków drogowych. Powiedzmy, że jakbym w tym tygodniu zrobił po modelu każdego typu i przykładową teksturę to byłby ktoś chętny na zrobienie innych tekstur?
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 01 Listopada 2013, 22:44:23
Gdzieś w internecie widziałem wymiary znaków drogowych. Powiedzmy, że jakbym w tym tygodniu zrobił po modelu każdego typu i przykładową teksturę to byłby ktoś chętny na zrobienie innych tekstur?
Dziennik Ustaw nr 220 to reguluje:http://tnij.org/znakidrogowe2 (http://www.word.lodz.pl/materialy/znaki%20i%20sygnaly%20drogowe/Sczegolowe%20warunki%20techniczne%20znaki%20i%20sygn%20drog%20i%20inne%20urz/Zal.%201%20Znaki%20drog.%20pionowe/Konstrukcje%20znakow%20drogowych%20pionowych.pdf) , chyba, że to nie o te znaki drogowe chodzi.
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 02 Listopada 2013, 01:24:57
Załączam przykład tekstury zbiorczej upakowanej, który dziś znalazłem (nie sprawdzałem praw autorskich i nie wiem, czy moglibyśmy ją użyć). Oprócz treści znaków tekstura zawiera również mapowanie wypukłości. Tekstura zbiorcza regularna by miała rozmieszczone znaki tak, jak są one w pierwszym wierszu od góry i częściowo w drugim. Podział boku na 6 nie jest najszczęśliwszym pomysłem, lepiej by było na 4 albo 8.
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: Siecool w 02 Listopada 2013, 15:17:06
Do Całkowa zrobiłem już pakiet znaków drogowych - oddzielnie jest słupek i oddzielnie sama tablica, składa się to w całość w incu, dzięki czemu można wstawić dwa znaki na jednym słupku. Znaki są podzielone wg kształtu - okrąg, trójkąt itp. i mają wymienne tekstury. Jako tekstury wykorzystywałem wzory z Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzory_znak%C3%B3w_i_sygna%C5%82%C3%B3w_drogowych_w_Polsce (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wzory_znak%C3%B3w_i_sygna%C5%82%C3%B3w_drogowych_w_Polsce). Wymiary są wg rozporządzenia - stosowalem OIDP "średnią" wielkość. W załączniku kilka przykładów.

Wadą tego rozwiązania jest wychodzenie na wierzch słupka z pewnej odległości - możnaby to zniwelować robiąc oddzielne modele dla każdego zestawu znaków, ale byłoby tego bardzo dużo, zważywszy, że dwa replacableskiny nie działają i trzebaby zrobić niemal każdą kombinację znaków jako oddzielny model.
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: Ra w 02 Listopada 2013, 15:23:16
Wadą tego rozwiązania jest wychodzenie na wierzch słupka z pewnej odległości
Można słupek podzielić na dwa i górnej części ograniczyć promień widoczności. Można by chyba też całkowicie zrezygnować z wyświetlania słupka od pewnej odległości.
Tytuł: Odp: Znaki drogowe
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Listopada 2013, 15:25:19
Można by też zrobić jak ze słupami sieci — od pewnej odległości byłaby linia zamiast słupka, z tym że tutaj zostałaby ona ograniczona do wysokości tablicy.