- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: hanys w 21 Września 2013, 18:04:34

Tytuł: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 21 Września 2013, 18:04:34
Witam. Dzisiaj chyba we mnie coś "szczeli". Podczas mapowania lokomotywy Traxx natarłem się na jeden, bardzo rażący problem w Unwrap UVM. Podczas skalowania w  Unwrap UVM "Freeform mode" skalowanie tak jakby skacze mi, nie przesuwa się jak normalnie, że lekko kursorem podjedziemy do góry, w bok czy w dół i o kilka milimetrów czy nawet mikrometrów przesuniemy czy zeskalujemy mapowanie. Co najlepsze, podczas już eksperymentowania z różnymi już ustawieniami, włączyłem przez przypadek linie pomocnicze w zakładce View -> Show gird". I co najlepsze, skalowanie skacze właśnie ku tym liniom. Czy miał ktoś już z tym problem, czy da się jakoś zaradzić? Jeszcze dopowiem że w całym modelu jak chce zeskalować więcej niż jeden polygon tak się dzieje. Zaś w innych modelach (całkiem innych) takie coś się nie dzieje. Pozdro i z gróry dzięki.

*Błąd pojawia się na 3DS Max 2012 jak i na 2013.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 22 Września 2013, 15:04:54
Krótko powiem, że tylko raz dwa miesiące temu odpaliłem 3Ds Max 2012 i spróbowałem coś zmapować (opcja Weld w Unwrap UVW, to już totalna porażka). Rezultat? Powrót do wersji 2009. Powodzenia w rozwiązaniu problemu.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 22 Września 2013, 17:03:06
No zobaczymy. Ale jak piszę, co najlepsze w nowej zainstalowanej wersji maxa 2012 oraz 2013 ten sam błąd. Muszę ściągnąć 2009 o zobaczymy, jak nie to po prostu chyba komputer przez okno wyrzucę.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 04 Października 2013, 16:33:07
Powrót do wersji 2009. Powodzenia w rozwiązaniu problemu.

W tym wypadku nic to nie daje. Co do powyższego błędu, to model jakoś skończyłem. Teraz narodził się kolejny problem. W 3ds max ładnie pięknie wszystko wygląda. Eksportuje do rozszerzenia trainz i co widzę ? W załączniku można zobaczyć. Już kombinowałem na wszelakie sposoby, usuwałem mapowanie, zerowałem i itp. Czy da się to jakoś naprawić, bez opcji wymodelowania na nowo ?
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 04 Października 2013, 17:19:37
A jak to w symku wygląda?
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 04 Października 2013, 17:43:51
A jak to w symku wygląda?
No tak jak pokazałem w prawym dolnym rogu. Bo to jest podgląd z ShapeViewer. Czyli tak jak by w Trainz wyglądało. Widoku z góry w symku nie mam, ale tutaj w tym linku można zauważyć te detale co w załączniku :
http://postimg.org/image/6fs1aucsv/
Czyli nad kabiną dwie trąbki oraz detale radiołączności powinny być szare a są kremowe jak w ShapeViewer.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 04 Października 2013, 19:05:17
Nie wiem jak w trainz wygląda. Mnie interesował widok w symku, najlepiej sprawdź w nocy, czy się nie świeci i czy w t3d Diffuse ma 3 razy 255.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 04 Października 2013, 19:21:21
Nie wiem jak w trainz wygląda. Mnie interesował widok w symku, najlepiej sprawdź w nocy, czy się nie świeci i czy w t3d Diffuse ma 3 razy 255.
W symku tak samo się wyświetla. Diffuse jest na 3 razy 255.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 05 Października 2013, 15:12:01
W ciemnym oświetleniu jest ciemny, w jasnym oświetleniu jest jasny. W czym problem?
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 05 Października 2013, 17:08:13
W ciemnym oświetleniu jest ciemny, w jasnym oświetleniu jest jasny. W czym problem?
Tu nie  chodzi youBy czy jest jasny czy ciemny, tu chodzi o to że w 3ds max jest normalnie zmapowane elegancko, a zaś po eksporcie, czy to do Trainz czy MSTS czy do MaSzyny, dach jest cały skopany...
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 05 Października 2013, 18:39:49
Czasami nie ma dwóch płaszczyzn nałożonych jedna na drugą?
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 05 Października 2013, 21:35:27
Czasami nie ma dwóch płaszczyzn nałożonych jedna na drugą?
Nie. Jak by były to by sobie skakały między sobą. Jak czasami w symku można dostrzec w scenerii.
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Października 2013, 21:48:14
@hanys, a jak się sprawa ma na wersji maxa 2010? Sprawdzałeś to może?
Tytuł: Odp: 3DS Max - Problem z mapowaniem.
Wiadomość wysłana przez: hanys w 05 Października 2013, 22:25:08
@hanys, a jak się sprawa ma na wersji maxa 2010? Sprawdzałeś to może?
Nie posiadam maxa 2010.

  Dodano: 11 Października 2013, 17:38:00
Problem rozwikłany. Czynnik ludzki zawinił. Nie wiem skąd, ale przypałętała się tekstura dachu jednostki EN57, która nie była wcale widoczna w maxie, a podczas eksportu się zapisywała. Dzięki Rozi za rozszyfrowanie błędu, ale co nie znaczy że problem z samym mapowaniem nie zniknął, ponieważ ten dach to był drugi błąd, który jednak ja zrobiłem.