- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Wydział zamówień => Wątek zaczęty przez: Sawi w 05 Września 2013, 19:57:49
-
Zwracam się do was z uprzejmą prośbą o dostarczenie mi materiałów zdjęciowych owej kabiny. Są mi potrzebne do jej odświeżenia.
-
@Sawi, kilka zdjęć tej kabiny jest już na forum w temacie z teksturami, konkretnie dla EP09-043. Teraz ze zrobieniem świeżych zdjęć będzie problem, bo jedyna taka kabina to EP09-046 (jeszcze). Jak dla mnie, to całkiem sprawne są te zdjęcia, powinieneś z tego dużo wyciągnąć.
-
Zobaczę co da się zrobić z zaprzyjaźnionym maszynistą w IC. Kilka dni temu wysłałem mu zdjęcia z zaznaczonymi miejscami co ma gdzie mierzyć lecz to dotyczy tej zmodernizowanej. Tę starą też spróbujemy ogarnąć...
-
Dziękuje za odzew. @ST44-003 sprawdzę te zdjęcia. @MKUśniaki, którą konkretnie modernizacje masz na myśli?
EDIT:
Jeśli tą to jak najbardziej foć ile wlezie.
EDIT1:
Przejrzałem fotki i faktycznie coś z tego idzie wyciągnąć, tylko jest jeden problem. Z tego co widziałem 043 przeszła modernizacje. Tak więc tej specyficznej kabiny już nie ma. Dlatego robienie składaka kabinowego, moim zdaniem to średnio dobry pomysł. Najlepiej by było w tym przypadku sfocić tą jedyną, czyli 046 i zrobić z dedykowaną teksturą. Ale zapewne to może okazać się bardzo trudne, więc chyba jedynie pozostaje nam opcja składaka :(.
-
Tak więc tej specyficznej kabiny już nie ma. Dlatego robienie składaka kabinowego, moim zdaniem to średnio dobry pomysł. Najlepiej by było w tym przypadku sfocić tą jedyną, czyli 046 i zrobić z dedykowaną teksturą. Ale zapewne to może okazać się bardzo trudne, więc chyba jedynie pozostaje nam opcja składaka :(.
Robienie kabiny dedykowanej jest stosunkowo proste, tylko trzeba się trochę namęczyć nad detalami (bo kwestia samych tekstur do zrobienia jest prosta). Niemniej, wiem ile czasu trzeba włożyć w robienie takiej kabiny, jeśli się chce żeby wyszła tak jak oryginalnie była zrobiona. Dlatego myślę że składak to dobre rozwiązanie, szeczególnie że Dziewiątki za bardzo się kabinowo od siebie nie różniły.
-
@Sawi tak o tę kabinę prosiłem maszynistę ;)
-
No to elegancko. A czy jest jakaś szansa byś dostał materiał zdjęciowy z tej 046?
Dlatego myślę że składak to dobre rozwiązanie, szeczególnie że Dziewiątki za bardzo się kabinowo od siebie nie różniły.
Składak to, że tak powiem ostateczność. Ale jeśli nie będzie materiału z tej jedynej zachowanej, to będzie jedyna opcja dla kabiny dziewiątki przed moderną.
-
No z 046 będzie ciężej bo ona z Południowego jest... W ostateczności można sfocić pulpit z symulatora w Warszawie :D
-
@Sawi, nie chcę się kłócić, ale Dedykowana kabina ma sens jeśli:
a) wóz jest naprawdę wyjątkowym wozem, fajnie zrobionym i wartym uwagi
b) jest przedstawicielem "wymarłego" gatunku (np. EP05-01, 16, 23).
c) wóz ma znaną gronu miłośniczemu historię etc.
d) kabiny poszczególnych egzemplarzy różnią się między sobą np. EU06/EU07/ET41, gdzie nie znajdzie się dwóch jednakowych maszyn.
Przykładowo, ja mam na warsztacie 4 kabiny: EU07-001, EU06-01, EU06-20 i EU07-410. Każdy z tych wozów to praktycznie inna kabina, mimo że seria maszyn zbliżona.
A EP09, no nie ukrywajmy, ale mają tyle wspólnego ze zróżnicowaniem między sobą, co ja z łaciną, czyli niewiele. Dlatego uważam, że z EP09 nie ma co kombinować z kabiną dedykowaną, bo przy obecnym zasobie materiałów i możliwości ofocenia konkretnego numeru, po prostu mija się to z celem. Ale to jest tylko moje zdanie, zrobisz jak uważasz, ale nie ukrywam, że z chęcią bym zobaczył kompletnie przeniesioną EP09-046 do symka, bo 07-001 powoli mnie już męczy, więc dla odmiany niech ktoś inny się pomęczy z robieniem wozu dedykowanego :P
REWIZOR
-
Spoko nikt się nie kłóci. Właśnie w tym rzecz, mieć jedyną z jedynych przed moderną dydekowaną, to by było już coś :). Ale bez fot nie ma o tym mowy.
No z 046 będzie ciężej bo ona z Południowego jest... W ostateczności można sfocić pulpit z symulatora w Warszawie :D
Rozumiem. W sumie racja i powiem szczerze całkowicie o tym zapomniałem. Jeśli ktoś z was ma taką możliwość, niech sfoci wszystko.
-
Licz się z tym, że foty z symulatora będą zawierać sztuczne światło (lampy na suficie). No i mam wrażenie że bez lampy błyskowej również się nie obejdzie. Po prostu, trzeba będzie zapolować na 046 w Krakowie na lub przed szopą ;)
-
Gdyby się to komuś udało, zaiste byłoby super. Proszę również pamiętać o podświetleniu mano, amperów i haslera. Więc chłopaki do boju. Oczywiście przede wszystkim pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie podczas tych polowań. Trzymam kciuki. Pzdr.
-
Fotki EP09-046 z 2011 roku, kiedy akurat pracowałem w Warszawie. Może coś da się z tego wyciągnąć. Szkoda tylko, że pogoda była jaka była. W sumie to te zdjęcia tyle właśnie leżą na naszym uploadzie.
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part1.rar
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part2.rar
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part3.rar
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part4.rar
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part5.rar
http://eu07.pl/userfiles/7865/foto-EP09-46.part6.rar
Tak na marginesie, to fotel możesz razem z teksturą wyciągnąć z aktualnej kabiny zmodernizowanej EP09, bo zdjęcia pochodziły z fotela z 046:)
-
IMHO, to z tych zdjęć da się powyciągać parę elementów ;) W połączeniu ze zdjęciami z 043, to @Sawi coś z tego wyklepie myślę :P
-
Chłopaki potrzebne mi info w sprawie koloru podświetlenia amperomierzy, haslera i manometrów. Proszę o jakąś poglądową fotkę.
-
Hasler na zielono, reszta bez udziwnień - ciepłe światło żarówki.
-
Masz na myśli obie kabiny? Bo w kabinie B jest zupełnie inny hasler. Różni się też kolorami lampek.
-
Dla zainteresowanych - EP09-046 jutro na KG od 10 do 16 na wystawie z okazji dnia kolejarza.
-
Super. Wielka prośba, jak ktoś z Was się tam wybiera niech sfotografuje obie kabiny i ogólnie całą lokomotywę.
-
Proponuje w niej posiedzieć też jak się ściemni, będzie możliwosć sfocić też podświetlone wszystkie amperomierze i manometry (o które @Sawi ostatnio też prosiłeś). :)
-
Kuba, a Ty się tam nie wybierasz? Obstawiam, że taka sposobność spotkania 046 ponownie nie prędko się trafi. To świetna okazja na elegancki materiał. Ja nie mam aparatu i za bardzo możliwości by tam jutro być niestety.
-
Ubolewam, bo nie ma mnie w Krakowie :( A chciałem się jeszcze na Prokocim wybrać bo chciałem sobie poprawić materiał na kabiny IC. Ale jeszcze zobacze kiedy będę wracał.
-
Jeszcze nie wiem z jakim sprzętem pojadę, ale będę. Więc jestem do dyspozycji.
-
Superancko. Sfotografuj więc proszę te dwie kabinki, całą lokomotywę, no i to podświetlenie oczywiście.
-
@Sawi co do zdjęć, które ja chciałem załatwić - w niedługim czasie powinny one już być bo maszynista którego prosiłem o zdjęcia dostał czeski plan i będzie latał na 104Ec.
-
A co byście powiedzieli na taką o to miłą Warszawiankę?? Czeką ją dopieszczenie i myślę nad kabiną niej, bo mam materiały. Owszem niedoskonałe, ale nie ma rzeczy niemożliwych. ;)
-
043 obecnie ma zupełnie inną kabinę i przeszła modernizacje, więc raczej nie bardzo ma to sens http://rail.phototrans.eu/15,1188,3.html
-
Ale posiadam, sfotografowaną kabinę na taki stan, jaki jest powyżej. W symku jest jedna pomarańcza (006), i to w niższej rozdzielczości. Wiem, że zapewne dojdzie słynna 046, to czy taki rodzynek jest złym pomysłem?
-
Nie jest złym pomysłem, tylko zrobienie samej tekstury nie załatwi sprawy. Bo z tego co zrozumiałem Ciebie, to chcesz jedynie tekstury w tej symkowej obecnej kabinie powymieniać, a to nie jest wyjście z sytuacji.
EDIT:
Trzeba nową kabinę wymodelować trzymającą przede wszystkim wymiary. Wiem coś o tym, bo dłubię też przy dedykowanej kabince dla 046 i brakuje mi fot. Co prawda @maacius dostarczył mi foty tej epoki z DTK, ale jej ustawienie praktycznie uniemożliwiało zrobienie np zdjęć drugiego boku. Także ogólnie wyszło to tak średnio. Foty bardziej dające zarys kabiny.
EDIT1:
Poprawka. Przejrzałem je dokładnie i z niektórych da się coś powyciągać, tylko trzeba będzie się troszkę pobawić z retuszem.
-
@Sawi, może pomóc z tymi teksturami? Zobaczę co mi jeszcze @dymus pokaże za zdjęcia z 046 i jak coś to się będzie kombinować :)
EDIT: @Sawi, oglądnąłem zdjęcia. Coś się z tego da wyciągnąć, szczególnie mam nadzieje co do podświetlenia amperomierzy (i haslera). Powyciągam, popoprawiam, porobię prototypy mapowań i Ci wyślę ;)
-
Jeśli masz chęci, to jak najbardziej pomoc mile widziana. Zobacz zobacz, bo materiału na stan obecny za wiele nie posiadam.
-
Macie, mnie się już nie przydadzą:
http://eu07.pl/userfiles/1064/foto-EP09-046.7z
Uwaga, ciężkie (64MB).
Wydzieliłem dyskusję o EP09 do bardziej stosownego wątku.
Benek
-
Odnośnie tworzenia tekstur, moim odwiecznym problem jest prostowanie zdjęć i zaznaczonego na nich fragmentu. Czy macie na to jakąś dobrą i w miarę szybką metodę?
-
No jest to problem, ale ja robię to tak: najpierw zdjęcie prostuje bezobsługowym Nshiftem, później poprawione odpalam PS i tam już za pomocą perspektywy, wypaczenia i innych cudów koryguje pozostałe niedoskonałości.
-
Ja PS'a nie używam. Tekstury robię w Gimp'ie. Jest tam też narzędzie Perspektywa, ale niestety posługiwanie się nim niezbyt mi wychodzi. Stąd to w/w pytanie.
-
Czy ktoś mógłby edytować dla mnie kabinę dziewiątki w ten sposób, że usunąłby modele szyb i w jednym pliku umieścił obie kabiny A i B na wymiarach przystosowanych do modelu 104e_2. najlepiej w t3d. Sam chciałem to zrobić, ale mam problem z eksportami a w 3dsie wgl wysypuje mi coś, że skrypt nie działa do eksportu do t3d. Bardzo mi na tym zależy. Wystarczy usunąć te przeklęte szyby i dodać drugą kabinę w tym samym pliku. Proszę o pomoc. Aaa i bym zapomniał, w pudle też jakby ktoś w miejscu okien mógł zrobić dziury konkretnie w tym modelu 104e_2. I podesłać w linku.
-
Chłopacy, bo dostałem fotki od Łukasza (@dymus`a). Materiał zapowiada się całkiem obiecująco. Chcecie coś zobaczyć? Pewnie, że chcecie ;>
@Sawi, myślę, że spokojnie coś z tego można wyciągnąć, przy odrobinie wysiłku. Szczególnie obiecujący jest ten hasler. Ten drugi (jako, że ponoć jego podświetlenie jest zielone) można spokojnie zrobić takim jaki jest.
-
Nareszcie jakaś dobra wiadomość :). Masz foty obu kabin? z tego co widzę to raczej tak, bo widać dwa typu budzików.
-
Z tego co widzę to niestety tylko jedna, konkretnie B. Ale materiał do wyciągnięcia/wyretuszowania spoko. Część rzeczy można by użyć z fot które również są na forum :) Z materiałów z roku 2010 również spokojnie można pewne rzeczy powyciągać. Z tego co widzę różnica w zdjęciach z 2010 i z teraz polegają na tym, że ma czarny (a nie szary) hasler wskazująco-rejestrujący i w zasadzie tyle. Detale w stylu inna rączka od hamulców i niektóre podpisy pod przełącznikami są normą jeśli chodzi o lokomotywy, także można to spokojnie wykorzystać obie wersje zdjęć. :)
-
Super się składa, bo akurat nie posiadam aktualnych fot z B. Wyślij mi to na PW i jademy z tym koksem dalej. Poniżej użyta fota od Maćka. Wiadome jeszcze retusz i te sprawy, ale jako taki zarys już jest.
Reg. obowiązki 2.
Benek
Poprawione.
-
Niestety udało się wtedy tylko kabinę B bardziej zrobić, bo A była bardzo w cieniu, plus przewijali sie w niej ludzie cały czas. Poza tym warunki oświetlenia się zmieniały i czasem cieżko było zrobić coś porządnego, ale podtrzymuję zdanie Kuby, że coś z tych zdjęć się da zrobić ;)
-
Dać się na pewno da, tylko zajmie to zdecydowanie więcej czasu, bo jeszcze nie mam takiego super hiper obycia z tworzeniem tekstur. Także to jeszcze trochę na pewno potrwa.
-
Siedząc tak wczoraj i zastanawiając się jak zrobić widoczną kabinę z zewnątrz, przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Najpierw przejrzałem strukturę pliki mmd i 3D od rumuna i eu07-1500. Zobaczyłem, że tam rolę widocznej kabiny gra lekko uproszczony model podstawowej. To sobie myślę, może spróbuje takie coś sam stworzyć, ale po kilku godzinach niepowodzeń i walki oraz ostatecznie porażki wpadłem na nowy pomysł.
Przyglądając się wczytywaniu symulatora, zauważyłem, że wczytywana jest tylko kabina pojazdu aktywnego, pozostałe wczytuje same pudła, a jeżeli chcemy go przejąć, pliki odpowiedzialne za kabinę szybko się doczytują. Kontynuując myśl na temat jak tu stworzyć widoczną kabinę w moim przypadku EP09, wykombinowałem tak. W miejscu okien na teksturze nałożyłem alfę, a następnie w pliku mmd, idąc tropem jak to było zrobione w EU05-1500, skopiowałem linijki odpowiedzialne za widoczną kabinę z zewnątrz i wuala. Działa. Fakt, że bez tekstur i innych bajerów przede wszystkim krzywo, ale działa. Dalej bawiąc się plikami .t3d od dziewiątki i tej siódemki, myślę sobie a co tam można spróbować i pod linijkę odpowiedzialną za tą widoczną kabinę wkleiłem nazwę pliku od kabiny dziewiątki. I ku mojemu zaskoczeniu zadziałało. Fakt narazie jest tylko jedna kabina, ale to idzie rozwiązać, zbyt podekscytowany byłem aby tam męczyć się z drugą kabiną.
Mi chodziło o to aby nadać jak największej realności, aby to co robimy w kabinie było naprawdę widać z zewnątrz, bo taki box jak w siódemce, to pozostawia taki niedosyt. W tym co ja zrobiłem, dokładnie wszystko widać, bo symulator nie doczytuję jakieś innej kabiny, tylko wykorzystuje już to co mamy wczytane :D, czyli jakby tak patrząc model jest ekonomiczniejszy od tego, gdzie jest dodatkowy box od kabiny. Ale ktoś może zapytać co w takim razie z wydajnością jeżeli na scenerii mamy 50 lokomotyw?? Przecież to tyle modeli, trójkątów i innych cudów... Nie wiem czy odpowiedź, którą udzielę jest w pełni prawidłowa, ale spróbuję. Otóż w symulatorze jest coś takiego, że jak obiekt jest dalej to stopniowo przestaje być widać szczegóły, to jedno, po drugie, jeżeli obiekt nie jest w zasięgu wzroku, to karta graficzna go po prostu nie symuluje, mówiąc inaczej to procesor śledzi gdzie jest obiekt, ale jeżeli go nie widać na ekranie (pikselach) to nie obciąża on podzespołów. Tak samo jak tekstury i reszta. Co jeszcze przemawia za moim rozwiązaniem, ano to że nie trzeba tworzyć dodatkowych modeli, przez oszczędza się wielkość symulatora i ilość wczytywanych wpisów ( no tak nie do końca, bo tym sposobem wszystko co jest na scenerii dostaje kabinę, ale jakby nie patrzeć hehe) i przede wszystkim ta realność, że stojąc obok lokomotywy widzę jak kręcę nastawnikiem! Jeżeli powstaną dedykowane kabiny ten sposób też staję się bardzo wygodny.
No to tyle ode mnie proszę o skomentowanie mojego pomysłu, dorzucam screeny.
-
Pomysł fajny, ale bez użycia programu do grafiki 3d mało się zdziała. Jednak trzeba trochę zredukować liczbę submodeli w lowpoly interior.
-
W miejscu okien na teksturze nałożyłem alfę, a następnie w pliku mmd, idąc tropem jak to było zrobione w EU05-1500,
Alpha jest niegrzeczna! Stanowczo odradzamy jej stosowania. W EU07 jest to zrobione na skróty, tzn. łatwiejszym sposobem i zdaje się nie lepszym. W rumunie szyby są osobnym submodelem, wiąże się to z koniecznością włożenia większej pracy i wysiłku ale efekt jest zaskakująco dobry.
-
Dorzucam filmik, przepraszam za jakość konwerter pogorszył. ;/ Myślę, że ten pomysł jest wart rozwijania i wdrożenia. Jeśli zostałoby to dopracowane mógłbym podjąć się zadania dostosowania taboru. Podkreślam, że moim zamysłem jest też aby widoczna kabina była ta sama, w której jedziemy!
Link--> http://youtu.be/nr1PU_E28Ss
-
Nie wiem czy odpowiedź, którą udzielę jest w pełni prawidłowa, ale spróbuję. Otóż w symulatorze jest coś takiego, że jak obiekt jest dalej to stopniowo przestaje być widać szczegóły, to jedno, po drugie, jeżeli obiekt nie jest w zasięgu wzroku, to karta graficzna go po prostu nie symuluje, mówiąc inaczej to procesor śledzi gdzie jest obiekt, ale jeżeli go nie widać na ekranie (pikselach) to nie obciąża on podzespołów.
Każdy szczegół (submodel) musi mieć wpisaną odległość, przy której przestanie być widoczny. W kabinach nikt się tym nie przejmował, bo ją widać i tak tylko jedną. Z drugiej strony, ze względu na animację, każdy przełącznik czy przycisk jest oddzielnym submodelem. Oznacza to, że jeśli tylko widać kabinę, jest sprawdzana odległość dla 100 submodeli i każdy z nich musi później zostać wyświetlony. Bez zmian w modelu się nie obejdzie.
i przede wszystkim ta realność, że stojąc obok lokomotywy widzę jak kręcę nastawnikiem! Jeżeli powstaną dedykowane kabiny ten sposób też staję się bardzo wygodny.
Skoro stoisz obok lokomotywy, to nie jesteś w stanie nią sterować. Dam Ci stówę, jeśli dasz radę jednocześnie stać na peronie i ruszać nastawnikiem. Ech, ta wybiórcza realność…
-
youBy no może trochę źle to powiedziałem, ale wszyscy wiemy o co się rozchodzi. Przez okno może by dało radę pokręcić haha. Ale wracając do tematu, chciałbym przypomnieć, że mamy za pasem 2014r. i era pudełek imitujących coś konkretnego minęła jeszcze chyba w latach 90-tych. Wiem, że krytyką nic nie zdziałam, bo było już tu parę takich, którzy się na krzyczeli i na tym się skończyło, dlatego sam staram się współdziałać w rozwijaniu tego projektu. Ten pomysł to założenie i dopiero początek, więc spokojnie spróbuje to doprowadzić do stanu używalności, na pewno nie sam, liczę na pomoc lepiej obeznanych ode, lecz też nie wykręcę się aby inni zrobili wszystko za mnie. Bądźmy pozytywnie nastawieni, a powinno się udać. Nie za dzień dwa czy tydzień, za jakiś czas, ale na pewno nad tym będę pracował, równolegle tworzył również tekstury. A na pewno doczeka się to realizacji.
-
Może być jeszcze jeden problem — po złożeniu masz dwie kabiny, a animowany submodel np. nastawnika może być tylko jeden.
youBy no może trochę źle to powiedziałem, ale wszyscy wiemy o co się rozchodzi. Przez okno może by dało radę pokręcić haha.
Czyli mam rozumieć, że podejmujesz rękawicę? :)
-
Ehh chyba sobie jednak odpuszczę tą próbę kręcenia, za niski trochę jestem. :P Ale wracając do tematu, czy można dodać drugą linijkę lowpolyinterior w pliku mmd, albo jak dodać drugi model, który może być tam zawarty?
-
Low poly jest tylko jeden. W ST43 masz tam obie kabiny i maszynownię.
-
Pulpit ampero skończony :).
-
@Piotrze to jest ze zdjęć które wrzuciłem? Bo mam w wyższej rozdzielczości, to rzeba było mówić żebym wysłał. No chyba że @Łukasz (dymus) Ci je wysłał, to okej :)
Bardzo ładnie zrobione amperomierze, Haslera bym lekko środek przyciemnił a na zewnątrz zostawił tak jak jest :)
-
Kuba tak to z tych zdjęć. Nie umiem robić podświetlenia, to użyłem tych podświetlonych amperomierzy i haslera. Napisałem byś mi je wysłał na PW :). Nie, nic nie dostałem.
Super się składa, bo akurat nie posiadam aktualnych fot z B. Wyślij mi to na PW i jademy z tym koksem dalej.
-
Wybacz, moje przeoczenie (świąteczn za... zamęt ;) ). Wyślę je wieczorem, nieco poprawione i wyprostowane to powyciągasz sobie co i jak.
Panowie, no chyba, że stworzę wam nowe mapowanie elementów kabiny? Poskładane w jedno np. część pulpitu z przełącznikami.
-
Wielkie dzięki, bo prostowanie to moja pięta Achillesowa nadal niestety. A póki co jadę dalej i zająłem się pulpitem oraz manometrami. Tekstury sobie wykonałem jakiś czas temu, podobnie jak i manometry i wskazówkę. Teraz została kwestia zrobienia pulpitu mano.
-
Złożę Ci ładną teksturę z tych zdjęć co są na forum i tych od Łukasza. Zauważyłem że na nich jest data, na jednych 2010, na drugich 2012. Co z tą naklejką z datą zrobić?
-
Tekstury mano zrobiłem z datą 2010. Co do układu wzoruję się na tym z tekstur 104eb, choć np manometry i tabliczki mam zrobione oddzielnie.
-
Dam Ci stówę, jeśli dasz radę jednocześnie stać na peronie i ruszać nastawnikiem.
Jesteś taki pewny że się nie da ? :) (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Rowan_Atkinson_on_a_Mini_at_Goodwood_Circuit_in_2009.jpg)
-
Temat nie umarł. Tak to mniej więcej póki co wygląda. Mano jak wcześniej wspomniałem mają datę 2010. Jednak ja osobiście bym wolał odwzorować stan obecny tych kabin, ale bez potrzebnych mi zdjęć nie jestem w stanie tego zrobić. Wiem też, że jest zapewne kilka rzeczy do poprawy, ale również bez szczegółowych wymiarów będzie to ciężkie. Pamiętajcie, to jedyna taka epoczka.
EDIT:
-
Tylko czemu te mano są takie jajkowate?
-
Bracie wiesz, że nawet tego nie zauważyłem :).
EDIT:
Właśnie mi witki opadły ehhh. Miałem konflikt na repo podczas jego aktualizacji i wyrzuciłem cały folder dynamic. Czyli wywaliłem też t3d kabiny i nie tylko. Wiele poprawek straciłem niestety bezpowrotnie. Jak pomyślę ile nad nimi siedziałem dni i nocy, to aż mnie serducho boli. To co zapisałem do maxa, to wersje ho ho przed, więc jestem mocno w plecy.
-
Za każdym razem zapisujesz i importujesz do t3d?
-
Przy tym projekcie akurat tak robiłem. Niestety nie przewidziałem tego, że pozbywając się folderu dynamic stracę aż tyle. To była chwila i bum nie ma.
-
Tak się w ogóle nie robi :|
-
Panie teraz to i ja wiem, że nie. Trzymałem je na repo, bo tekstury miałem w tga. Nie chciałem mieszać dds z tga no i wyszło.
-
Może uda ci się uratować pliki - użyj R-Studio lub innego programu do odzyskiwania plików.
-
Raczej wątpliwa sprawa, bo folder tamten dynamic sporo ważył, więc został od razu z automatu usunięty.
-
Raczej wątpliwa sprawa, bo folder tamten dynamic sporo ważył, więc został od razu z automatu usunięty.
A próbowałeś może przez przywracanie systemu z datą i godziną przed usunięciem plików?
-
Tak, ale nic to nie zmieniło. Mądry Polak po szkodzie. Jak wróci ochota to po prostu będę musiał zacząć praktycznie od 0. Teraz przynajmniej mam porządek na repo :).
EDIT:
Nadal czekam na tekstury by ruszyć z tym dalej. Screenik z maxiora. Mano doprowadzone do ładu :).