- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: youBy w 04 Stycznia 2005, 15:25:47
-
Zaczynam robić kabinę do SM42. Nie wiem kiedy będzie gotowa i proszę o to nie pytać. (może kiedyś wstawie zegar postępu) jak będę miał jakieś pytania to będę pisał. Może (ale takie wielkie) zrobię nowy model Stonki, z łatwiejszym teksturowaniem.
Jak zrobić, aby kręcąc nastawnikiem w jedną stronę włączały się kolejne pozycje, a w drugą działał hamulec pomocniczy?
-
a jak zaimportować do 3ds maxa plik .t3d?
-
mi się wydaje że są w downloadzie skrypty. ale pewien nie jestem
-
Do edytorów (3ds, gmax) NIE DA się importować takich plików. Ani scn, ani t3d. Chyba że zrobisz skrypty :P.
-
Czyli by trza było od zera robić? bo myślałem, że wezmę ściany budki i tam przyczepię.
-
Tak.
Chyba, ze dostaniesz model
-
Czyli by trza było od zera robić? bo myślałem, że wezmę ściany budki i tam przyczepię.
Ale tak sie niebardzo da / bo kabina powinna byc szegolowa a model zewnetrzny jest 100x mniej szczegolowy niz sie Tobie moze wydawac, duzo lepiej jest zroic wszystko od nowa, tak byly robione wszystkie kabiny
-
ale jak zrobię od nowa, to trza się będzie bawić w dopasowywanie. Piszesz model zewnętrzny jest 100x mniej szczegółowy, ale wymiary to się chyba zgadzają? bo bym wziąłścany budki, wywalił resztę i by było wiadomo jak dopasować. Jakby ktoś miał model SM42 lub SP42 lub SU42 w formacie .3ds lub odczytywanym przez 3dsmaxa to byłbmy wdzięczny
-
Będzie kabina do SM42 i to pasująca i bardzo ładna. Niech mi sie tylko sesja skończy no...
-
Bart z całym szacunkiem dla Ciebie ale wyjasnij mi po jakiego czorta robic kabiny do spal-ele jak wiadomo że w tej wersji mozna zapomnieć o jeżdżeniu nimi a z koleji co do nowej wersji nic nie wiadomo.
Już lepsza by była kab do ET21 lub EP09, bo elektrykami w tej wersji się pojeździ jeszcze długo podejżewam ... :)
-
Bart: Lepiej za SM42 :> ET22 mamy już kabinę i mozna z nią wytrzymać, a do SM42 nie ma, a by sie przydałą, do TRS2004 mam juz nawet do nowego SU46 i SP47 z kabinką :> EP08 : Popularne staje się uruchamianie spalinówek z fizyką SN61, fakt, ma to taki sam realizm jak jazda na klawiaturze w realistyczne samochodówki, ale cieszy jak cholera . Jakby tylko ukazała się ta kabinka je-stem pe-wien, że masa osób migiem by to pobrała i uruchomiła ze Stoneczką . A jakby ktoś sie czepiał... zawsze mozna mówić, ze to do Nebuli :P
-
A ja jestem za bykiem :P Stonka narazie nie idzie jezdzic...Bo ciagle sie dusi, a byk ladnie chodzi :)
-
No niestety ja glosuje za Stonka, bo prawda ze Byk juz jest i jezdzi. Jak bedzie kabina to moze ktos doszlifuje fizyke a przeciez kabina do Stonki sie nie zmarnuje. A do tego Stonka pasuje, o zgrozo, "jak Byk" do trasy Calkowo, ktora nomen omen jest prawie gotowa.
Niestety jezdzenie Ganzem mnie juz irytuje(wybaczcie ale jak mam jeszcze raz przetestowac cos na Ganzie to wymiekam :)
-
Slimson, zawsze do testow mozesz wstawic sobie siodemke :)
Co do kabin: obydwie:) Przeciez jak juz bedzie nebula to da sie tylko export i juz :)
-
Slimson, zawsze do testow mozesz wstawic sobie siodemke :)
Co do kabin: obydwie:) Przeciez jak juz bedzie nebula to da sie tylko export i juz :)
myslimy podobnie Oli :) Chciałem napisać to samo... tak samo jak kol. wyżej napisał mnie również nudzi jazda "ganzem" a takie "odmiany" jak prowadzenie SM42 lub ST44 się przydadzą... może za niedługo ktoś się za jakis parowóz wezmie :P na przykład taki Ty45 :P
-
A ja jestem za bykiem :P Stonka narazie nie idzie jezdzic...Bo ciagle sie dusi, a byk ladnie chodzi :)
Stonka się dusi, bo normalnie to coś niechodzi(sam sprawdzałem), ale jak dasz "debugmode" to chodzi ładnie
-
czyli mam się nie brać za kabinę?
-
Mozesz zrobic. Na wersji 220604 (czyli ostatniej oficjalnej) SM42 jezdzi bez problemów. Dusi sie na pozniejszych wersjach (060704 i 160804).
-
Już jest wersja A(lfa) kabiny - niezbyt ładna ale zawsze lepsze to niż kabina od SM03. jak tylko syn_maszynisty umieści pliki na serwerze to podam (albo on) linki do kabiny i 3 screenów. w paczce jest wszystko - parametry fizyki, model kabiny, tekstury i info.
A jak oteksturować podstawy walca?
-
A jak oteksturować podstawy walca?
Zaznaczasz walec, wybierasz opcje edit table mesh i wybierasz całe kwadraty. Klikasz na podstawe i już masz. Pamiętaj na jeden obiekt nienakładaj 2 różnych textur.
-
dzięki bardzo, w obecnej wersji manometry są szare i ciężko się połapać
-
pliki kabiny (http://members.lycos.co.uk/mateuzs/irek/Sm42kab/)
screeny kabiny (http://members.lycos.co.uk/mateuzs/irek/SM42_screeny/)
-
Ej,a jak go odpalić ? Robię wszystko jak w Ganzu - silnik milczy. Robię tak jak do elektryka - nic. A kabinka całkiem całkiem, ale czekam na wersję ,,bardziej ostateczną''.
-
Przepraszam za odbicia słońca na haslerze i na którymś amperomierzu ( dobrze to nazwałem ? ) ale lok akurat tak stał ze jak fociłem to mi sie odbijalo słonce.... ale jak ktos lubi stonke to mu taki odblask nie bedzie sprzeszkadzał w jeździe :P
-
Czy może ktoś mi napisać,co zrobić,żeby w kabinie stonki byly sciany?wszystko jest oprocz wlasnie scian-jest tylko dach.Czy to moze tak powinno byc?Czy to ma cos wspolnego plikiem "okna"?Z gory dzięki..
-
ścian na razie nie ma, zajmę się tym na końcu.
a sterowanie jest takie samo jak w elektryku.
-
pytanie moje co do kabinki:
dlaczego nie moge się odpiąć od składu??
_________________________
OczeQ vel Puchacz
-
wszystkie kabiny są w jednym miejscu, więc musisz znaleźć się we właściwej aby odczepić skład
-
Hej!!!
A ja mam takie pytanko:
Czy aby kabina działała poprawnie, muszę mieć zainstalowaną określoną wersję symulatora?
Ja zainstalowalem kabinę w sposób opisany w instrukcji do wersji obecnie dostępnej w Download (czyli program z lutego 2004 + czerwcowy patch) i ciągle pojawia mi się komunikat o błędzie inicjalizacji pojazdu (po czym automatycznie wchodzę w tryb freefly). Za podpowiedź, jak poradzić sobie z problemem, będę wdzięczny.
A tak poza tym. Bardzo się cieszę, że ktoś wreszcie wziął się za spalinowóz. Nawet jeśli fizyka będzie deczko oszukana, to i tak dobra kabina i dobre dźwięki (liczę, że takie się pojawią) nadrobią inne braki. Wszak obecna wersja symulatora i tak kiedyś ustąpi miejsca Nebuli, więc można ją traktować jako doskonałe narzędzie do wszelkich testów. Potem to zaprocentuje.
A zatem wielkie dzięki Autorowi i życzenia dalszych sukcesów w tworzeniu zdatnej do prowadzenia SM42!
Pozdrawiam serdecznie!
-
ja jeżdżę na 160704 i działa dobrze
-
A ja 220604 i też git :) Bardzo fajna jest kabinka tylko niewiedziałem jak tym ruszyć , bo mam własnie ten patch, a testowałem na Koltomowie.
-
no normalnie:
M X C d odluźniasz hamulec i jazda z +. nadmiary są ustawione na 200A a nie ma jeszcze lampek to nie wiadomo kiedy wywalają, ale amperomierz działa.
-
Ja jeżdżę SM42 na 160704 i wszystko działa bez problemu. Tylko ta nowa fizyka do SM42 jakaś troche dziwna mi się wydaje :) Kabinka bardzo fajna. Podoba mi się to, że można się odczepiać od składu z obu stron loka.
-
tylko nie wiadomo w której się jest kabinie :) potem zrobię dwie wersje - do jazdy w przód i w tył. chciałem zrobić sterowanie z cab0 a cab1 i cab2 do łączenia/rozłączania ale nie dał się sterować
-
no, jestem ciekawy jak wyjdzie ta kabinka, tymbardziej, że mnie tez czeka zrobienie kabiny
-
W kwestii rozłączania loka to chyba najlepiej jest tak jak teraz :) Ja przeważnie jeżdżę z kabiny "home" służącej do jazdy do przodu :)
-
Witam. Możecie powiedzieć co zrobić krok po kroku żeby sobie pojeździć stonką? i wpis też bym prosił. :) No cóż nie za bardzo sie na tym znam :P
-
Witam. Możecie powiedzieć co zrobić krok po kroku żeby sobie pojeździć stonką? i wpis też bym prosił. :) No cóż nie za bardzo sie na tym znam :P
-
jak ściągniesz paczkę z kabiną to tam jest plik info.txt w nim jest cała instrukcja co zrobić aby pojeździć
-
a ja robiłem wszystko krok po kroku co pisało w tym pliku zmieniłam wpis i ten skład poprostu zniknoł z scenerii( i niema nawet AI)moja wersja to unoff160704
-
Zniknął ze scenerii = nie pojawił się w start.exe? Jeśli tak to w przypadku prowadzenia przez SM42 składu pasażerskiego należy dodać do składu wagon z wpisem passenger:
node 800 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 5 Passengers enddynamic
Wtedy powinien się pojawić. Aby pojeździć towarem też należy dodać wspomniany wagon. Nie wygląda to wtedy tak realistycznie, ale można założyć, że to wagon pasażerski jadący do naprawy :)
Mnie pomimo zmiany wpisu w pliku dynamic.DAT start.exe nadal nie widzi, ani gagara, ani SM42 i muszę stosować opisany wyżej sposób.
-
he he :) Mnie to działa. Przykład na SM03:
220204:
Ls150
SM03
Powyżej 220204 (np. 170*04, 220604):
Ls150
SM03
1
Zależy jaką masz wersję Maszyny. Ja mam kilka i tu jest to co zauważyłem. Poza tym polecam STV, bo on wykrywa wszystko i nie musicie dawać wagonów osobowych :-)
-
wielkie dzięki fajnie sie jedździ tylko chciałbym sie zapytać autora kiedy sie można spodziewac ulepszenia tej kabiny.pozdrawiam
-
nowe wersje będą się pojawiać jak tylko dodam coś nowego(ale sensownego, bo nie ma sensu dawać kabiny bo dodałem jeden przełącznik), lub coś ulepszę w kabinie
-
Hmm ja zainstalowałem ją i gdy włącze symka i chce pzetestować to musze włączyć ją. Daje shift+m potem d potemjeszcze odchamowujea ona nawet żadnego dzwięku niewydaje i nie jedzie. :( co z tym zrobić ?
-
Jeszcze musisz wlaczyc przetwornice -X (nie slychac ale musi byc)
i sprezarke -C - bez tego tak naprawdę nie odhamujesz skladu bo bedzie za malo powietrza w zbiorniku.
Aha - i zadnego dzwieku (poza ew sykiem powietrza przy obsludze hamulcow) nie uslyszysz dopoki nie ruszysz (+).
-
Zniknął ze scenerii = nie pojawił się w start.exe? Jeśli tak to w przypadku prowadzenia przez SM42 składu pasażerskiego należy dodać do składu wagon z wpisem passenger:
node 800 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 5 Passengers enddynamic
Wtedy powinien się pojawić. Aby pojeździć towarem też należy dodać wspomniany wagon. Nie wygląda to wtedy tak realistycznie, ale można założyć, że to wagon pasażerski jadący do naprawy :)
Mnie pomimo zmiany wpisu w pliku dynamic.DAT start.exe nadal nie widzi, ani gagara, ani SM42 i muszę stosować opisany wyżej sposób.
a jest wolna linia pomiędzy wpisami?
można dać
node 0 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 0 enddynamic
wtedy wagonu nie widać
-
jest już nowsza wersja kabiny, ma ściany - przednią i tylną, przełączniki i nawrotnik.
pod adresem http://members.lycos.co.uk/mateuzs/irek/youBy/ można ściągnąć kabinę (sm42kab.rar) i trasę 'Testowo' z SM42 (testowoSM42.rar), a katalogu screeny są zrzuty z kabiny
EDIT: zapomniałem wrzucić dźwięki do paczki
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. Nie ma dzwiekow. Jezdzi sie lepiej niz w ostatniej wersji ( przyspieszenie ). ;]
-
no no naprawde wielki krok do przodu w porównaniu z poprzednią. kabina jest poprostu bąbowa
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. Nie ma dzwiekow. Jezdzi sie lepiej niz w ostatniej wersji ( przyspieszenie ). ;]
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. . ;]
żeby dać na bocznik musisz wyzerować nastawnik do zara i dopiero
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. . ;]
żeby dać na bocznik musisz wyzerować nastawnik do zara i dopiero
bocznikuje się na 6 pozycji, bo miało być bardziej rzeczywiście
-
wyskakują jakieś błędy Cannot find sound silnik-sm42-pocz.waw itd to chyba chodzi o dzwięki
-
to na pewno chodzi o dźwięki
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. . ;]
żeby dać na bocznik musisz wyzerować nastawnik do zara i dopiero
bocznikuje się na 6 pozycji, bo miało być bardziej rzeczywiście
Dobra dobra, ale to nie powod zeby sym sie zawieszal. Zrob cos z tym ;]
oraz
Dimensions: L=14.57 [...]
Teraz bufory juz na siebie nie nachodza ;]
-
a wiesz jak to naprawić bo pszez to symek wywala i niemożna sm42 z nową kabiną pojeździć
-
Przy probnie dania na bocznik przy 11 pozycji symek sie wywala. . ;]
żeby dać na bocznik musisz wyzerować nastawnik do zara i dopiero
bocznikuje się na 6 pozycji, bo miało być bardziej rzeczywiście
Dobra dobra, ale to nie powod zeby sym sie zawieszal. Zrob cos z tym ;]
oraz
Dimensions: L=14.57 [...]
Teraz bufory juz na siebie nie nachodza ;]
-
a wiesz jak to naprawić bo pszez to symek wywala i niemożna sm42 z nową kabiną pojeździć
trzeba w 6D.mmd skomentować linijkę
converter: silnik-sm42-pocz.wav,silnik-sm42.wav,silnik-sm42-kon.wav 300
czyli na początku wstawić "//"
-
a jak zrobić odbicie lustrzane, nie używając opcji mirror? bo jak daje mirror to wyłażą błędy w symulatorze(chciażby ściany budki źle wyglądają, wystarczy się przyjrzeć im dokładnie)
-
eee... nie wiem jak robić odbicie lustrzane, ale wykryłem pewne błedy. WIem że to wczesna wersja tej kabinki, ale należy to chyba poprawić :) Więc, wydaje mi się, ze górne ścianki kabinki są zbyt pochylone, dwa; okna u dołu kabinki są za duże, sięgają niemal podłogi, a normalnie tak nie powinny, trzy ; okna u góry są dośc dziwne i zbyt małe, nie widać dobrze trasy. No i tyle :) Można by jeszcze wymienić nie poruszający się nastawnik, ale to już szczegól. bardzo fajna kabinka, tyle Ci powiem, youBy.
-
O mirrorze zapomnij,skopiuj element i obroc o 180 st.
-
Witam!
Mi niestety po włączeniu symka nie działa sm-ka ponieważ podczas ładowania występują 2 lub więcej błędów które informują mnie iż w katalogu sounds nie ma odpowiednich plików tj. silnika i czegoś jeszcze. Po tych komunikatach po chwili symek się automatycznie wyłącza. Gdybym miał te pliki to prawdopodobnie uruchamiało by się prawidłowo.
Pozdrawiam
Mariusz Gadowski
-
a jest wolna linia pomiędzy wpisami?
można dać
node 0 0 505120-00256-1 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 passenger 3 0 enddynamic
wtedy wagonu nie widać
Już doszedłem ładu. Zainstalowałem od nowa MaSzyne i po zmianie wpisów zaczęło działać :)
-
Witam!
Mi niestety po włączeniu symka nie działa sm-ka ponieważ podczas ładowania występują 2 lub więcej błędów które informują mnie iż w katalogu sounds nie ma odpowiednich plików tj. silnika i czegoś jeszcze. Po tych komunikatach po chwili symek się automatycznie wyłącza. Gdybym miał te pliki to prawdopodobnie uruchamiało by się prawidłowo.
Pozdrawiam
Mariusz Gadowski
Ja proponuje nastepujace rozwiazanie:
Linijkeconverter: silnik-sm42-pocz.wav,silnik-sm42.wav,silnik-sm42-kon.wav 300
zmienic naconverter: injection.wav,silnik-sm42.wav,silence2.wav 300
lubconverter: injection-sn61.wav,silnik-sm42.wav,silence2.wav 300
(sprawdz, czy w katalogu sounds jest plik injection-sn61.vaw, czy injection.wav).
W ten sposob przy wlaczaniu przetwornicy bedziesz mial rozruch silnika, a przy wylaczaniu lok po prostu sie zamknie.
-
Witam!
A więc tak... w katalogu " sounds " mam tylko "ignition-sn61", nie mam czegoś takiego jak "injection-sn61" czy "injection.wav", poza tym mam zamiast "silnik-sm42-pocz.wav" mam "motor-sm42" czyli wystarczy tylko zmienić nazwy tych plików na te co mi podałeś ?? czyli na injection itd ??
Pozdrawiam
-
Witam!
Ja radzę poprostu usunąć tą linijkę z pliku 6D.mmd w katalogu z SM42:
converter: silnik-sm42-pocz.wav,silnik-sm42.wav,silnik-sm42-kon.wav 300
Aha, pliki mmd edytujemy notatnikiem oczywiście ;-)
A jeśli chodzi o samą kabinę: dobra robota, choć kabina nie jest jeszcze doskonała co widać na pierwszy rzut oka ;-)
Pozdr.,
Wojciech Sz.
-
dźwięki są już na serwerze (sounds.rar), wypakować je do katalogu sounds
ale po obróceniu o180 stopni nie uzyskam tego samego co po mirrorze,
jak wezmę jedną ścianę budki i obróce o 180 st. to ta druga część będzie mieć wygięcie w drugą stronę
-
No przydaloby sie, niezle sie nagimnastykowalem obracajac sie w kabinie :)
-
Widze ze kabina zaczyna nabierac krztaltów jesli chcecie zdjecia z kabiny to podajcie mi mal\ila to przesle moze przydadza sie jako tkstury :)
-
najnowsza wersja 030 jest już do ściągnięcia, poprawiłem okna, zmieniłem lampki i dodałem nawrotnik, poprawiłem też nastawnik, tylko nie pamiętam w którą stronę się kręci, powinien do maszynisty
plik sm42v30.rar jest tu
http://members.lycos.co.uk/irekmac/
-
No musze przyznać że jest super gratuluje życze powodzenia w ulepszaniu
-
No no jestem pod wrazeniem.
Prace ida do przodu. Nie wiem jak u innych ale u mnie haslerek jest caly bialutki i nie moge odczytac predkosci, wiec jak cos wyskoczy z szyn to nie moja wina :P
Zycze dalszych sukcesow :)
-
Nie wiem jak u innych ale u mnie haslerek jest caly bialutki i nie moge odczytac predkosci
U mnie jest to samo.
-
Witam!
U mnie również jest biały. Wodać tylko te 2 czarne wskaźniki które pokazują prędkość i czas(chyba).
Pozdrawiam
-
U mnie też to samo biały kwadrat i 2 czarne wskaźniki.
-
zapomniałem wrzucić teksturę haslera, trzeba z katalogu textures\tabor skopiować tacho120.tga do katalogu SM42 i zminic nazwę na tacho.tga
-
Nie tacho120.tga a tacho - dlaczego ? dlatego :-)
(...)
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\lampka_off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\tacho.tga
Failed
Player train init OK
Ale kabinka piękna. Dzięki za te okna. Można się już poczuć jak w Stonce. Dźwięki są po prostu przepiękne. Ale jeździ się wspaniale, tyle muszę powiedzieć :)
-
skopiuj tacho120.tga, bo jest do 120(strzałka na 100)
tacho.tga jest do 140 (strzałka na 125),
w stonce jest jeszcze inny hasler, do 100(strzałka na 90)
-
ja dałem tacho120.tga i wyszło failed moge zaproponować żebyś to poprawił youBy?
-
Jej, pkp. napisałem że tzreba sobie to zmienić. Czyli skopiuj tacho120 do katalogu SM42 i tam zmień nazwe z tacho120 na tacho.tga i będzie dobrze.
-
ciekawe czemu wskazówka pokazuje 40 a nie 0 :P cza to przestawić :)
-
po pierwsze:
ciekawe czemu wskazówka pokazuje 40 a nie 0 :P cza to przestawić :)
po drugie:
Przy wchodzeniu na 11 pozycję nastawnika symek wysypuje się do windy
po trzecie:
ten sam skutek przy próbie dopięcia się do składu "na końcu" czyli zmiany czoła pociągu (to może jednak jest spowodowane złym typem sprzęgu w ostatnim wagonie we wpisie)
po czwarte:
W realu to chyba silniki podczas rozruchu tak nie huczą (motor-eu07.wav)... nie masz może w rękawie jeszcze jednego dzwięku pod motor stonki, bo te na przetwornicy są boskie :)
________________________
OczeQ vel Puchacz
-
Tak, dźwięki są genialne. Chodźby dla nich samych warto pobrać to Sm42. ehh, jak ja lubię dźwięk uruchamiania potężnego diesla :)
-
nie wrzucaj pozycji naraz, tylko powoli, a i po co na nią wchodzić? bocznik jest na 6, a pozostałe(7-11) to już nie dają kopa.
z dopinaniem to nie wiem jak jest, trzebaby spróbowac z innym lokiem,
a dźwięki... właściwie to więcej nie mam, bo dostałem je od @syna_maszynisty, a on dostał je od @Mateu
a ten diesel nie jest potężny, SP47 miała mocny silnik (coś koło 2200kW)
-
nie wrzucaj pozycji naraz, tylko powoli, a i po co na nią wchodzić? bocznik jest na 6, a pozostałe(7-11) to już nie dają kopa.
z dopinaniem to nie wiem jak jest, trzebaby spróbowac z innym lokiem,
a dźwięki... właściwie to więcej nie mam, bo dostałem je od @syna_maszynisty, a on dostał je od @Mateu
a on dostal je od @Mareczka :D
a ten diesel nie jest potężny, SP47 miała mocny silnik (coś koło 2200kW)
W atlasie lok. pisze ze 2205 ;]
-
a to w przeliczeniu na KM to wychodzi ok. 2900(wsadzić takie coś do malucha:) )
a inne dźwięki to by się przydały, jak ktoś ma jakiś dźwiek to niech napisze na PW/email
-
A były plany na lokomotywy o mocy 3000kw ! ALe niestety nic z tego nie wyszło, buu :-(Co do tego, czy a8C22 jest potęzny czy nie, to nie umiem się wypowiedzieć, bo zwykle tylko doświadczam tylko odpalania 55 konnej benzynówki (czyli samochodzika mojej mamy ):-P
-
nie wrzucaj pozycji naraz, tylko powoli, a i po co na nią wchodzić? bocznik jest na 6, a pozostałe(7-11) to już nie dają kopa.
No niestety ja wchodziłem powoli na pozycje i też mi się wysypało. Sam niewiem co to jest :((((((
Co do zmiany czoła pociagu to oki u mnie z tym problemu niema.
Wskazówke i pozycje kamery sobie poprawiłem (thx SPEED) oraz bujanie wylaczylem.
Super sie jedzie zawsze coś nowego mimo braku ścian bocznych wrażenia z jazdy pozytywne i miłe jednak to wysypywanie sie. jest klopotliwe bo jade se juz godzine do konca misji pare minut a tu error eu07.exe !!!!!!! . i kto by sie nie wkurzył.....
-
nie znalazłem rozwiązania problemu wysypywania.
jak ktoś zaglądał do 6D.chk to musiał zauważyć pozycje ujemnie oporowe - to zapewne przez to symek się wywala.
-
jest wersja z prawie całymi ścianami
http://k.domaindlx.com/smietnik1/kabina.t3d
nie miałem czasu zrobic paczkę. ten plik nalezy nadpisac
i jeszzce plik mmd
http://k.domaindlx.com/smietnik1/6D.mmd
też nadpisać
-
nie mogę cos na tym serwerze rara z całością wysłac, to będę zamieszczał te kawałki które się zmieniły
-
No niexle, niexle, ale sa błędy: Zbyt niskie okna boczne, przez co obserwacje jest nieco utrudniona :P Bo jak widziałem, z SM42 mechanik ma niezłą widocznośc.
-
Świetna robota !
-
Doskonała kabinka a okna to tam mi nieprzeszkadzają.
-
Doskonała kabinka a okna to tam mi nieprzeszkadzają.
a czy kiedykolwiek okna przeszkadzają? chyba, że chodzi o kształt. to co innego
-
Mi niestety cos stonka nie dzierzy a oto log:
Program usage: EU07 [-s sceneryfilepath] [-v vehiclename]
Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 160704v01
Renderer:
GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!
Vendor:
NVIDIA Corporation
OpenGl Version::
1.4.0
Supported Extensions:
GL_ARB_depth_texture GL_ARB_fragment_program GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_point_parameters GL_ARB_shadow GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_S3_s3tc GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array GL_HP_occlusion_test GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NVX_ycrcb GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f);
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Ground init OK
Player train init: sm42-174
Player train not exist!
-
a na jakiej to było scenerii? i czy wpis w scenerii to było 6D czy sm42ddumb/sm42dwrak? bo jak to z sm42 to nie pojedziesz
a i czym odpalałeś? bo mnie zawsze dzaiła tylko start.exe
-
To byla taka sceneria testowa i to chyba nie ma wiekszego znaczenia. Oczywiscie ze korzystalem z 6D.mmd a nie z sm42ddumb w starcie tez mi sie esemka pokazuje bo ja wpisalem do dynamic. Mimo to zrobilem sobie plik bat i odpalalem z niego stonke ale efek koncowy ten sam. Moze wstawisz tutaj wszystkie pliki ktore nalezy sciagnac bo sie troche pogubilem- sciagnalem paczke kabiny i potem plik 6D.mmd nowszy i kabina.t3d nowsza i nadpisalem je w katalogu dynamic\pkp\sm42. Dziwna sprawa :/ .Pozdrawiam.
-
kolejność jest dobra, najpierw paczka, potem kabina i mmd(kolejność tych dwóch dowolna)
w sumie to wszystko powinno działać, tylko nie wiem czemu jak przychodzi do odpalania MaSzyny najlepszy jest start.exe. z bat-ami i wpisami w eu07.ini to z reguły cos nie wychodzi
-
Kabina ma pare błędów najbardziej denerwujący jest ten biały hasler i okna za nisko. Aha jak sie naciśnie F4 to zauważymy że kabina przecina texture lokomotywy i przez to psuje wygląd stonki!!!
-
z białym haslerem to było wcześniej pisasne, zapomniałem dodać teksturę, a kabina jest do oglądania ze środka, a nie od zewnątrz :)
-
z białym haslerem to było wcześniej pisasne, zapomniałem dodać teksturę, a kabina jest do oglądania ze środka, a nie od zewnątrz :)
Od środka wygłąda bardzo dobrze, ale te elementy wystające ponad dach bardzo psują wygląd loka. Ze względu na to używam nadal starszej wersji kabiny, jedynie z nowym .mmd . Czekam na kolejne wersje kabinki. (bez wystawania ponad dach :)
-
jak wam tak bardzo zależy to poprawię te wystające kawałki, ale inne kabiny też wystają i jakos się nikt nie czepia. np. EN57 - tam wyraźnie kawałki wnętrza wychodzą na zewnątrz, i jak się robi screena to brzydko wychodzi.
-
Przyjrzałem sie dokładnie en57 i nie zauwarzyłem wystająch elementów kabiny. Uważam że powinneś usunać ten problem bo sama kabina prezentuje sie dużo lepiej od poprzedniej a stonka z wystającym klockiem wygląda okropnie i psuje całą zabawe[/img]
-
widac takie kreski na czole
-
Nie bardzo rozumiem pewnej rzeczy i prosze o spokojne i rzczowe wytłumaczenie. Czy omawiana lokomotywa to tylko ganz w skórze stonki z jej kabiną czy też udało się komuś zaimplementować namiastkę przekładni elektrycznej do obecnej wersji? Dzięki za odpowiedź
-
to taka udawana przekładnia elektryczna - lok elektryczny bez pantografu
-
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi przekładniami ? Jaka jest różnica w prowadzeniu ? Dla mnie jazda ganzem i stonką jest taka sama.
-
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi przekładniami ?
Przekladnia mechaniczna:
Silnik->mechaniczna skrzynia biegow->zestawy kolowe
Przekladnia elektryczna:
Silnik spalinowy->pradnica->silniki elektryczne->zestawy kolowe
Przekladnia hydrauliczna:
Silnik spalinowy->silnik hydrauliczny->przekladnia hydrauliczna->zestawy kolowe
Przekladnia hydromechaniczna:
Silnik spalinowy->silnik hydrauliczny->przekladnia hydrauliczna->mechaniczna skrzynia biegow->zestawy kolowe
-
to taka udawana przekładnia elektryczna - lok elektryczny bez pantografu
czyli podobnie można by przerobić reszte suXX, ST.
A czy jazda tym choć troche przypomina jazde prawdziwym lokiem z przekładnią elektryczną tzn. słychać silnik i to jak zmienia obroty, ilość pozycji nastawnika jest właściwa? tak tylko pytam bo nie wiem czego się spodziewać, i tak fajnie ze ktoś się tym zajął
-
Witam!
Prosze nie zaponieć przy modelu ze m lokomotywie SM42 jest cos takiego jak jazda manewrowa,wspominam o tym poniewaz jest to wydaje mi sie
niezbędne w tej lokomotywie.
Pozdrawiam
-
nic nie słychać, a z manewrową to trzebaby w kodzie pogrzebać, czyli trzeba dostać źródła
-
Rozumiem ,czyli jest to trudniejsze niz mi sie wydaje.
-
Mnie po uruchomieniu symka wszystko sie wgrywa misja sie otwiera konkr.. Całkowo... i po chwili symek sie wywala???
jest taki końcowy wpis w Log..;
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\lampka_off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\tacho.tga
Failed
Player train init OK
EVENT ADDED TO QUEUE:
startganz2
gdzie jest błąd ,podpowiedzcle
Pozdrowienia!!
-
A na pewno Twoja SM42 nie jest nazwana tak samo jak jakis inny lok w scenerii ?
-
No więc mam takie wpisy;
trainset none wilis2 0.0 0.1
//$o Pociag osobowy Wilis-Macierzewo
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Pocztowy Pocztowy.tga pocztowy 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
endtrainset
i potemtylko;
rainset none wilispodjazd2 100.0 0.1
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 su42-537 sm42Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Bh Bh 101a 0.0 nobody 3 20 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic PKP\Ds #bagazowy.tga bagazowy 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset
ale jego prowadzi komp..?
-
i jeszcze jedno mimo skopiowania tacho 120 i zmiany na tacho .tga nadal mam bialego Haslera w kabinie ..Co zmianic czy to sie do ???
-
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 su42-537 sm42Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
..?
Ten wpis jest nieprawidłowy powinien być
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 sm42-172 sm42Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
-
Jak to? Prawidłowy. Ten napis SM42-172 na początku, to nazwa, pod jaką lokomotywa nazwą jest odczytywana w loaderze (np. STV). Ten drugi napis (Su42-537) to nazwa teksturki...
-
A oto chyba rozwiązanie problemu z trasę Całkowo i SM-42;...
..........................
AIR napisał:
próbowałem wstawić za sw61 en57(jedną jednostke) i wyskakuje mi błąd (at NULL trakc) takj jak by się nie mieścił na torze, ale to akurat jest wporządku bo tory są długie, a wpis też dobry mam bo skopiowałem z innej trasy w której dobrze śmiga, jak ktoś wie wczym może być błąd to prosze o rade.
Z góry wielkie dzięki, pozdro
Trasa ma wbudowany specjalny mechanizm obronny, który ma chronić przed próbami dokonania na niej podobnego świętokradztwa. :P
..............................
Co ciekawe w wersji SM 42 z kabiną z SM-3 tą starą symek. na tej trasie sie otwierał i nie było problemów???
Teraz po zainstalowaniu nowej wersji SM42v30 niestety nie mogę pojezdzic nią
po trasie a szkodo bo traska SUPER i i SN61 nie bardzo sie tam spisuja?
Czy ktos wie jak mozna wstawic tam tę nowa wersję???
Pozdrawiam!!!
Na innych trasach nowa wersja jezdzi OK!!!nie chce mi sie jedynie zmienic białe Tacho mimo prob opisanych powyżej???
-
Jak to? Prawidłowy. Ten napis SM42-172 na początku, to nazwa, pod jaką lokomotywa nazwą jest odczytywana w loaderze (np. STV). Ten drugi napis (Su42-537) to nazwa teksturki...
niee jak chce SU to powinno być tak node -1 0 SU42-537 dynamic PKP\SM42 su42-537 sm42Ddumb 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
teksture wpisuje sie też na początku
l
-
Ekhm, za przeproszeniem kowi, ale to, o czym mówisz, to brednie! Wpisz sobie do sceneri tak:
node -1 0 byczek_443_rulez dynamic PKP\ET22 ET22-443 201E 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
I powiedz mi, jak będzie się nazywał lok w loaderze (np. STV) i jaka będzie tekstrua, ok?
-
Dokładnie... nazwa loka, wagonu, etc. ogólnie mówiąc Dynamic'a ma zadanie czysto informacyjne. Możesz sobie nazwac loka/wagon jak chcesz :)
_________________
OczeQ vel Puchacz
-
A no rzeczywiście przepraszam za nieporozumienie.....................
-
czy kiedys zostaną udostępnione teksturki do wnętrza kabiny(czyt. na ścianki)?? bo kabina jest ok tylko brakuje mi troche tych teksturek
-
..............................
Co ciekawe w wersji SM 42 z kabiną z SM-3 tą starą symek. na tej trasie sie otwierał i nie było problemów???
Teraz po zainstalowaniu nowej wersji SM42v30 niestety nie mogę pojezdzic nią
po trasie a szkodo bo traska SUPER i i SN61 nie bardzo sie tam spisuja?
Czy ktos wie jak mozna wstawic tam tę nowa wersję???
Pozdrawiam!!!
Na innych trasach nowa wersja jezdzi OK!!!nie chce mi sie jedynie zmienic białe Tacho mimo prob opisanych powyżej???
Ja zauważyłem,że w najnowszej wersji sm42,gdy jedzie niż AI,dodaje bez opamiętania pozycji nastawnika,myśląc zapewne,że jedzie siódemką i dlatego symek się wysypuje(przynajmniej u mnie).Ale jak jadę nią ja i dodaje mocy tyle ile można,to wszystko gra.A jak chce,żeby AI prowadził stonkę,to wpisuję,żeby prowadził sm42 dumb i jest OK-nic się nie wysypuje,tyle,że sm42dumb jeździ jak żółw.
-
Ale ja mam taki ostatni wpis w Log..
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\lampka_off.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\tacho.tga
Failed
Player train init OK
EVENT ADDED TO QUEUE:
startganz2
Mnie przy wgrywaniu scenerii po wgraniu i otwarciu misji symek się zamyka ??
-
Ale ja mam taki ostatni wpis w Log..
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\tacho.tga
Failed
Brakuje Ci pliku tacho.tga (tekstura prędkościomierza).
-
Mam taki problem jak kolega wyżej. Spróbowałem dać SM-42 na tej trasie. wpisy są skopiowane z pilku info.txt więc są ok. przy końcu ładowania trasy wiskakuje mi Abnormal program termination . Mam kabinę v.0.30.
-
Ale ja mam taki ostatni wpis w Log..
Loading - texture: dynamic\pkp\sm42\tacho.tga
Failed
Brakuje Ci pliku tacho.tga (tekstura prędkościomierza).
o tego to sie symek nie wywala nie przsadzajcie
-
A mozna prosic jakis dzialajacy link z caloscia.
-
przydalby sie jakis aktywny link do sm42 bo sa nieaktywne
-
Właśnie, dajcie jakiś działający link do najnowszej wersji SM42 bo nie mogę znaleźć... Aha i czy jest jakaś nowsza wersja niż sm42_v30??
-
Witam koledzy!
Jest to mój pierwszy post na forum MaSzyny i od razu przejdę do konkretów. Od razu mówię- jestem nowicjuszem więc mówcie do mnie jak do laika ;) Zachciało mi się nowego taboru w Maszynie. Zainstalowałem SM42. Oczywiście jeździ, odpala, nie wiesza się itp. Ja mam dużo bardziej błahy problem. Spójżcie na tego screena: http://img391.imageshack.us/img391/2900/stonka0ov.jpg
Czy to normalne, że maszynista tak "nisko" siedzi...? W ogóle nie widać pulpitu sterowniczego. :( Jeśli jest to normalne to przywyknę do tego natomist jeśli tylko ja mam ten problem zwracam się do Was: Co można zrobić żeby było normalnie?
P.S Moja wersja Maszyny to 160704 unoff
-
Spróbój klawiszem page up, home, end
-
Oczywiście pomogło... :] Biję się w pierś, że od razu tego nie sprawdziłem. :)
-
to mój pierwszy post i mam takie pytanie załadowałem loka sm42 wpisałem wszystko tak jak trzeba i przy próbie włączenie symek mi się wyłącza a w pliku log jest takie wpis
Player train init: sm42-174
Player train init failed!
-
a czy kolega wpisal w DYNAMIC\PKP\dynamic.dat stonke ?
Prawidlowy wpis dla stonki w pliku dynamic.dat powinien wygladac tak:
6D
SM42
1
Pamietaj, ze pod _KAZDA_ "1" _MUSI_ byc 1 linijka przerwy.
pozdro
-
mam w dymamicu taki wpis
-
Byc moze masz zamiast 'headdriver' to 'nobody'.
Wklej tu ten niby dobry wpis ze scenerii.
-
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 SM42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
-
http://rapidshare.de/files/24503993/SM42.rar.html
Sciagnij sobie ta stonke i wyprobuj, u mnie działa bez problemow.
Napisz czy Ci działa.
pozdro
-
Ponadto w scenerii nie może być więcej niż jeden wpis zaczynający się od:
node -1 0 SM42-174
bo to nazwa obiektu i musi być w scenerii unikalna dla loka.Możesz numer dać dowolny. Zwróć na to uwagę, kiedyś się na to nadziałem. Rówież w zależności od konstrukcji danej scenerii nie tylko trzeba zwarać uwagę na sam scn, ale czasami na inc również.
Pozdrawiam
Mariusz
-
Sluszna uwaga Mariusz, wagony moga miec takie same ID w scenerii ale z lokami sa faktycznie problemy.
-
cały czas jest to samo zapomniałem wczoraj dodać że gdy wywala mnie z symka to jeszcze takie małe okno wyskakuje a w nim pisze
unrecognized command: time[/b]
-
cały czas jest to samo zapomniałem wczoraj dodać że gdy wywala mnie z symka to jeszcze takie małe okno wyskakuje a w nim pisze
unrecognized command: time[/b]
Otwórz plik scenerii w notatniku i wywal ze scenerii linijke "TIME". Widocznie masz stare exe. które nie obsługuje tej komendy.
-
cały czas jest to samo zapomniałem wczoraj dodać że gdy wywala mnie z symka to jeszcze takie małe okno wyskakuje a w nim pisze
unrecognized command: time[/b]
Otwórz plik scenerii w notatniku i wywal ze scenerii linijke "TIME". Widocznie masz stare exe. które nie obsługuje tej komendy.
Ja poleciłbym nowe exe wgrać i sprawdzić. Ono akceptuje scenerie z tą komendą lub bez.
-
To exe : http://members.lycos.co.uk/air4/eu07.zip
-
Mam kilka pytań dot. kabiny SM42:
1. Czy okna boczne w rzeczywistości też są tak nisko i czy z SM42 zawsze jest tak słaby widok? (nigdy w SM42 nie siedziałem więc nie wiem)
2. Czy ukaże się wersja oteksturowana w środku? Bo mi się wydaje że brakuje trochę teksturek...
Pozdrawiam
-
witam; posiadam paczkę całościową w której jest już kabina SM42 po ulepszeniach; jednak czy nie dało by się zrobic jej... jakby to powiedzieć nieco bardziej przyjaznej dla oka :?: osobiście kompletnie sie na tym nie znam więc nawet się za to nie zabieram... ale może byłby ktos chętny i mógłby to zrobić :?: przypuszczam że ucieszyłby tym wielu wielu użytkowników ;) oczywiście rozumiem że walory graficzne nie są w tym wszystkim najważniejsze ale myślę że np. kiedy jadę na trasie "Całkowo" (dodałem tam sobie Stonkę) to odpowiednie wnętrze umiliłoby mi i mnie podobnym osobom tę jakże długą trasę :P
P.S Oczywiście nie chciałbym, żeby to zabrzmiało jak "Dajcie mi to bo mi się należy" po prostu zwracam się z zapytaniem czy istnieje taka możliwość :)
-
Mógłbym się zająć stworzeniem nowej kabiny SM42 , ale kompletnie nie wiem jak pózniej ją wgrać do gry. Prosił bym o wszelką pomoc związku z tą sprawą.
-
Mógłbym się zająć stworzeniem nowej kabiny SM42 , ale kompletnie nie wiem jak pózniej ją wgrać do gry. Prosił bym o wszelką pomoc związku z tą sprawą.
To lepiej sobie odpuść
Pozdrawiam
Mariusz
-
Mógłbym się zająć stworzeniem nowej kabiny SM42 , ale kompletnie nie wiem jak pózniej ją wgrać do gry. Prosił bym o wszelką pomoc związku z tą sprawą.
To lepiej sobie odpuść
Pozdrawiam
Mariusz
Nie można od razu przekreślać pomysłu Kubasa_14, może zna się na grafice komputerowej i potrafiłby ją zrobić.
-
Tak, Kabinę tworzył bym w programie Zmodeler, chyba można w tym ?Czy trzeba posiadać 3D Max studio ?
-
Ja nie przekerślam, tylko realnie na to patrze. Trzeba znać się na wielu rzeczach i mieć materiały i talent. Jak ktoś pisze niedawno zarejstrowany i po tym tekście, że coś zrobi, to trzeba być naiwnym żeby w to wierzyć.
Ja nie wierzę, ale życzę powodzenia.
Pozdrowienia
Mariusz
-
Ja nie przekerślam, tylko realnie na to patrze. Trzeba znać się na wielu rzeczach i mieć materiały i talent. Jak ktoś pisze niedawno zarejstrowany i po tym tekście, że coś zrobi, to trzeba być naiwnym żeby w to wierzyć.
Ja nie wierzę, ale życzę powodzenia.
Pozdrowienia
Mariusz
A jeżeli ten kolega z sukcesami tworzył dodatki do innych symulatorów o tematyce kolejowej? Oczywiście daję przykład, bo nie wiem jakie Kubas_14 ma w tym doświadczenie. Poprostu kolega chyba nie wie, jak konwertuje się modele do MaSzyny.
-
Forum odwiedzam od dawna i śledzę jego losy, dzisiaj postanowiłem się zarejestrować. Akurat mam talent modelowania w programie Zanoza Zmodeler, ale czy w tym programie moge wykonać kabinę, czy muszę posiadac do tego 3dmax studio, widzę że modele są w formacie .t3d nie wiem czy są odpowiednie wtyczki do tego programu.
-
A w jakich formatach potrafi ten Zanoza Zmodeler zapisywać modele?
-
Okaże się, czy ten talent posiadasz. Pożyjemy zobaczymy. Wystarczy prześledzić ewolucję naszych perełek MaSzynowych. Nikt z nich od razu nie wyrywał się z modelowaniem kabin. Przeszli długą i ciężką drogę. Może będziesz wyjątkiem, w co wątpię, ale życzę Ci jak nalepiej, bo jak Tobie wyjdzie, to może wszyscy na tym skorzystamy.
Pozdrawiam
Mariusz
Edit:
Za dużo jest tych jeżeli. Nie widzałem żadnej pracy tego kolegi. Natomiast widziałem bardzo dużo takich postów z których nic poźniej nie było. Oceniam to w kategoriach co wydaje mi się bardziej prawdopodone. Mogę się mylić oczywiście. Jeżeli się pomylę, to publicznie przeproszę.
-
Zanoza Zmodeler obsługuje formaty do określonych gier ( ale nie wszystkich)
pozatym .3ds i .bin
-
jak *.3ds to bardzo dobrze. Wiem, że jakieś wersje 3ds max czytają pliki 3ds, ale ja takiej niestety nie mam. A tak to możesz poprosić kogoś o przekonwertowanie do t3d.
-
A przypadkiem .3ds nie otworzy kazdy 3d max studio ? bo to chyba jest format 3d maxa
-
3ds max tworzy pliki *.max i chyba jakieś *.chr , czy coś takiego...
-
widzę że moje pytanie- prośba wzbudziło niemałe kontrowersje za co chciałbym przeprosić...
1. Jeśli Kubas_14 twierdz że zrobi kabinę to dlaczego nie niech zrobi a potem ewentualnie się zobaczy czy pójdzie ją wgrać w symka
2. Jeśli nie pójdzie to trudno a jeżeli jakimś sposobem się uda to będzie to z pożytkiem dla wszystkich
Takie jest moje zdanie :) być może bujam w obłokach jak pewnie powie Mariusz1970 ale zawsze warto mieć choć trochę nadziei :P
-
http://www.members.lycos.co.uk/michalpkp2/smka.jpg zostanie udostępniona za jakiś czas w tym symku.
-
3ds max tworzy pliki *.max i chyba jakieś *.chr , czy coś takiego...
Standardowo otwiera *.max i importuje w każdej wersji *.3ds i kilka innych formatów (*.obj, itp.)
-
nie no ta kabina która przedstawiliście to jest właśnie coś takiego o co pytałem :D już nie mogę się jej doczekać bo jest o niebo lepsza od tej obecnej :P
-
3ds max tworzy pliki *.max i chyba jakieś *.chr , czy coś takiego...
Standardowo otwiera *.max i importuje w każdej wersji *.3ds i kilka innych formatów (*.obj, itp.)
Jak zaimportować 3ds?
-
File->Import. I na dole wybierasz .3ds
-
czy ktoś może mi dać adres do ściągnięcia kabiny SM42???
-
czy ktoś może mi dać adres do ściągnięcia kabiny SM42???
Kabina jest w nie oficjalnej paczce całościowej Mariusza 1970, zmodyfikowanej przez Defilera.
-
Kubas_14 jak umiesz robić kabiny to zajmij sie kabiną SU46
-
Kubas_14 jak umiesz robić kabiny to zajmij sie kabiną SU46
Ja już robie.
-
zapytam troche OT, myslales nad ET40 ?
-
zapytam troche OT, myslales nad ET40 ?
Byćmoże. Koniec OT.
-
Ja już robie.
To może Kubas_14 jak profeta juz robi kabine SU46 to ty zajmij się SU45
-
Mógłbym prosić o SM42?Nie chcę ściągać całej paczki Mariusza1970(bez urazy;P)poprostu samego loka.POzdrO
-
ja też bym prosił o SM42
-
oto link do paczki z sm42
http://rapidshare.de/files/25737928/sm42.rar.html
wypakowac do dynamic\PKP
Zawartość archiwum należy rozpakować w folderze MaSzyny metodą
"wypakuj tutaj". Aby "start.exe" rozpoznawał lokomotywę,
należy w pliku "dynamic.dat" znajdującym się w katalogu
[folder MaSzyny]\dynamic\PKP, gdzie [folder MaSzyny]
to katalog z plikami symulatora, dodać następujące linie:
6D
SM42
1
przy czym wpis musi być oddzielony od poprzedniego wolną linią
(pomiędzy wszystkimi wpisami w pliku jest jedna(!) wolna linia).
I jeszcze uwagi dotyczące jazdy:
1. Stonka nie służy jako ciężka lokomotywa manewrowa,
do przetaczania powyżej 2400 ton służą SM31 i SM48.
2. Jeśli ktoś nie może się powstrzymać to niech da ukrotnienie.
3. W rzeczywistości Stonka jeździ inaczej i sterowanie jest inne.
4. Uważać z nastawnikiem - należy do dawać powoli, bo przy szybkim
dodawaniu symek się wiesza i wywala błąd.
5. Jakby ktoś robił zimową scenerię to niech nie daje SM42
ze składem pasażerskim - lok nie ma ogrzewania składu.
Wpisy do scenerii;
a) sama lokomotywa
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
b) ze sprzęgiem
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174.bmp 6D 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
c) z ukrotnieniem
node -1 0 SM42-171 dynamic PKP\SM42 sm42-171.bmp 6D 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 SM42-172 dynamic PKP\SM42 sm42-172.bmp 6D 0.0 nobody 3 0 enddynamic
-
wielkie dzięki
-
Wielkie dzięki za szczegółowy opis.Stonka śmiga że ho ho;)
-
a mi nie jak włanczam na misji w bochni to jak się ładuje sceneria to jest takie piknięcie daje Alt+F4 to się włancza tylko jest problem bo ja niejestem w kabinie i ona sama rusza i jedzie a ja nią niemoge prowadzić ani wejść do kabiny
-
A może trochę jaśniej opiszesz swój problem?
I zrób wszystko jeszcze raz tak, jak jest opisane w poprzednich postach.
-
poprostu jak chcem jechać to niemoge bo sama jedzie a widok mam taki http://img91.imageshack.us/img91/9497/sm42fy6.png
-
poprostu jak chcem jechać to niemoge bo sama jedzie a widok mam taki http://img91.imageshack.us/img91/9497/sm42fy6.png
Ten screen pokazuje że usiłujesz poprowadzić dumba. A te lokomotywy prowadzi AI
Powinieneś mieć taki wpis w pliku dat:
6D
sm42
1
Plik dat znajdziesz w katalogu Dynamic/PKP a otwiera się w notatniku. Musisz sprawdzić czy poprawnie są wpisane te 3 linjki.
Sprawdź dokładnie wpis loka do scenerii literka po literce. Sprawdź też czy nie wpisałeś dwie identyczne lokomotywy ( nie mogą być dwie takie same)
Nie słyszałem żeby w symku używać kombinacji alt+F4,
jak masz piknięcie to oznacza komunikat błędu. Trzeba przycisnąć alt+tab
i przeczytać ten komunikat, a potem enter. Zapisz co było w komunikacie i podaj to na forum.
Zrobiłeś coś źle, ale żeby Ci pomóc musisz bardzo dokładnie opisać co zrobiłeś i jakie masz komunikaty.
ps: @Kudłacz tak to opisał że lepiej już nie można.
-
chętni ci powiem ale ty mi powiedz jak otworzyć smulatora w oknie
-
chętni ci powiem ale ty mi powiedz jak otworzyć smulatora w oknie
W opcjach start.exe u góry okna jest suwak
z pytaniem: <tryb pełnoekranowy>, przestaw na <nie>
Ale to mogłeś sam zauważyć.