- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Grand w 30 Grudnia 2004, 17:26:59

Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Grand w 30 Grudnia 2004, 17:26:59
Witam. Chcialbym zapytac o jedna rzecz. Dlaczego gry z duzo lepsza grafika chodza lepiej niz Maszyna ?


ps.Kompletnie sie nie znam na robieniu gier / symulatorow
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Grudnia 2004, 17:32:44
Bo MaSzyna nie ma ENGINE!
Post powinien zostać wywieziony na bocznice :>
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Wojtek M w 30 Grudnia 2004, 18:34:02
Cytat: "sq1mhv"
Bo MaSzyna nie ma ENGINE!
Post powinien zostać wywieziony na bocznice :>


Twój też, maszyna ma engine
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: hunter w 30 Grudnia 2004, 19:22:00
Tia... :> jedynie 24 kb pliku model3d.cpp :>
No dobra, powiedzmy, że ma, ale jest mało wydajny.
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Bart w 30 Grudnia 2004, 21:51:13
Cytat: "sq1mhv"
Tia... :> jedynie 24 kb pliku model3d.cpp :>
No dobra, powiedzmy, że ma, ale jest mało wydajny.


a mi sie wydawało że ponad 600kb pliku eu07.exe...

MaSzyna działa powoli bo stara się odwzorować realia PKP, a te są takie .... [każdy wie jakie są], że dzisiejsze komputery nie radzą sobie dobrze z ich odwzorowaniem...  ;)
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Kakish w 30 Grudnia 2004, 22:28:44
Cytat: "sq1mhv"
Tia... :> jedynie 24 kb pliku model3d.cpp :>
No dobra, powiedzmy, że ma, ale jest mało wydajny.


Widze ze kolega jest specjalista nie tylko mechanikiem, inzynierem kolejnictwa ale takze magistrem informatykiem ze specjalizacja analiza systemow przetwarzania obrazu.
AFAIK "dobroc" algorytmu/programu nie mierzy sie objetoscia kodu zrodlowego a raczej innymi przymiotami. Poza tym w klasie programow o podobnej wydajnosci lepszy jest ten ktory ma prostsza strukture (algorytmika w koncu do czegos sluzy). Mowiac ze MaSzyna nie ma/ma malo wydajny engine nie precyzujesz czy chodzi o ogolna wydajnosc programu, jego zdolnosc do wyswietlania grafiki czy tez odwzorowania mechaniki pojazdow trakcyjnych. O ile mozna sie zgodzic ze engine graficzne istotnie nie nalezy do nadzwyczaj wydajnych to ciazko zapomniec ze ok. 50-70% czasu procesora* jest pochlanianych przez obliczenia fizyki, ktora jest jednak dosc precyzyjnie symulowana. W jednym i drugim nalezy upatrywac przyczyne tego ze dzieje sie tak jak w pierwszym pytaniu
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: uetam w 31 Grudnia 2004, 10:51:26
Nareszcie mu ktos pokazal, panie Kakish ;-)
Po za tym nic nie stoi na przeszkodzie aby sq1mhv wprowadzil mnostwo poprawek do starego enginie, skoro jest tak obeznany w tych tematach...
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Grudnia 2004, 11:41:20
No tutaj to musze się z Wami zgodzić.
Większość jest tak, jak mówi Kakish. Silnik może być lepszy, tylko właśnie fizyka pojazdu, itp. zmniejsza jego wydajność.

Na przykład wydajność dwukrotnie mogą zmniejszyć zdarzenia w scenerii. Raz usunołem sobie ze scenerii Quarka wszystkie eventy i wydajność zwiększyła się dwukrotnie. Ale był skutek uboczny: AI i wszystkie pojazdy nie miały sygnału i ustawionego przebiegu.

Pozdrawiam.
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: |andy| w 31 Grudnia 2004, 13:09:12
Cytat: "sq1mhv"
(...) Raz usunołem sobie ze scenerii Quarka wszystkie eventy i wydajność zwiększyła się dwukrotnie. Ale był skutek uboczny: AI i wszystkie pojazdy nie miały sygnału i ustawionego przebiegu.


Chyba logiczne, że jeśli nie masz eventów to przebieg nie zostanie ułożony? Spodziewałeś się czegoś innego?
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Grand w 31 Grudnia 2004, 21:42:17
Cytat: "sq1mhv"

Post powinien zostać wywieziony na bocznice :>


Co Ty taki madry jestes co ??? Mądrala się znalazł ......................
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: hunter w 31 Grudnia 2004, 21:48:22
No sory, ale mam dziś zły humor :/
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Stycznia 2005, 02:28:00
Cytat: "sq1mhv"
No sory, ale mam dziś zły humor :/

A co mnie to kur*wa obchodzi???
Jesli masz zly humor to wyladuj ja sie kolegach ktorzy Cie drecza, a nie na forum Maszyny....
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Sierakowiczanin w 01 Stycznia 2005, 05:19:16
Cytat: "Mat_EU"
Cytat: "sq1mhv"
No sory, ale mam dziś zły humor :/

A co mnie to kur*wa obchodzi???
Jesli masz zly humor to wyladuj ja sie kolegach ktorzy Cie drecza, a nie na forum Maszyny....



Na tym forum jest wiele osób,które mają o wiele gorszy humor i to raczej zawsze.Zlituj się nad nim :)Nie chcę wymienać nicków ale jedna osoba ma na końcu EU07 i admin w nicku,choc nim nie jest ... i to właśnie o nią mi chodzi(głównie).I prosze nie pisać,że jest dłużej na tym forum i jest starsza itp.Zachowanie nie do przyjęcia.
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: hunter w 01 Stycznia 2005, 08:35:10
Cytat: "Mat_EU"
Cytat: "sq1mhv"
No sory, ale mam dziś zły humor :/

A co mnie to kur** obchodzi???
Jesli masz zly humor to wyladuj ja sie kolegach ktorzy Cie drecza, a nie na forum Maszyny....


A właśnie Ty teraz mnie dręczysz swoimi głupimi słowami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: uetam w 01 Stycznia 2005, 12:47:56
Cytat: "sq1mhv"
Cytat: "Mat_EU"
Cytat: "sq1mhv"
No sory, ale mam dziś zły humor :/

A co mnie to kur** obchodzi???
Jesli masz zly humor to wyladuj ja sie kolegach ktorzy Cie drecza, a nie na forum Maszyny....


A właśnie Ty teraz mnie dręczysz swoimi głupimi słowami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Przepraszam bardzo....ja sie nie uzalalem ze mnie bija koledzy w klasie.
To nie jest forum bravo czy jakiejs innej gazetki tylko symulatora kolei...A Ty robisz wiele rzeczy zeby stalo sie forum ogolnotematycznym...
Nikt nie powiedzial ze zycie jest uslane rozami :P
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Sierakowiczanin w 01 Stycznia 2005, 13:55:49
Zajrzyj na forum Msts.Tam wyraźnie pisze,że można pisać na każde tematy.Spróbujcie wziąść z nich przykład.
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Kakish w 04 Stycznia 2005, 14:11:40
Cytat: "Sierakowiczanin"
Zajrzyj na forum Msts.Tam wyraźnie pisze,że można pisać na każde tematy.Spróbujcie wziąść z nich przykład.


Jesli nie zauwazyles to jest to forum "Symulator EU07 - Pomoc" czy cos Tobie to mowi ?? Czy nie masz wrazenia ze tematyka jest nieco limitowana ??? Chcesz popisac o czymkolwiek wejdz sobie na Inne albo Test, ale nie smiec po forum....prosze...
Tytuł: Re: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: jaras w 08 Stycznia 2005, 04:11:02
Cytat: "Grand"
Witam. Chcialbym zapytac o jedna rzecz. Dlaczego gry z duzo lepsza grafika chodza lepiej niz Maszyna ?

ps.Kompletnie sie nie znam na robieniu gier / symulatorow

Witaj, @ Grand.

To nic, że się nie znasz ;-).

Postanowiłem jednak odpowiedzieć Ci na Twoje pytanie, bo NIKT w tym topicu nie raczył tego zrobić (sorry, @ Mat_EU).

Takie "dzieła" jak MSTS czy inne symulatory i gry są robione przez rzeszę fachowców. Zobacz sobie, ilu ludzi robiło "głupiego" Excela (który przecież grą nie jest ;-). Programy te są dopracowywane do najmniejszego szczegółu, a firmy zajmujące się ich wydawaniem zatrudniają profesjonalnych betatesterów.

MaSzyna, z kolei, jest owocem pracy kilku zapaleńców. Wcale to oczywiście nie oznacza, że nie jest wykonana profesjonalnie (co zresztą widać!), lecz nie jest tak dokładnie dopracowana jak wspomniane programy. A betatesterzy? Hm... może nie będę komentował... mimo, że sam nim jestem ;-).

Mówimy tutaj na przykład o wydajności grafiki. Programiści biorący udział w tworzeniu symulatora nie są z wykształcenia informatykami, lecz fizykami. Nie zdołali więc na tyle zoptymalizować kod procedur wyświetlających grafikę, aby uzyskać doskonałą wydajność. Pamiętaj, że wszelkie programy z grafiką 3D wymagają albo "mocnego" procesora (CPU) albo "mocnego" sprzetu graficznego (karta, GPU itp.) i jednocześnie dobrze przemyślanego kodu procedur obsługujących grafikę. Czasami przy pisaniu takich procedur siedzi się bardzo długo.

Właśnie to forum zostało założone w celu udoskonalania symulatora EU07. Każdy, kto na komputerach zna się więcej, niż tylko klikanie w ikony może wnieść coś nowego do tego projektu.

Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę, abyś i Ty mógł się pochwalić jakimkolwiek pomysłem w ulepszaniu i rozwijaniu symulatora MaSzyna :-).

PS. Nie wiesz, jak zobaczyć, kto brał udział przy pracy nad Excelem? To uruchom Excel, utwórz nowy, pusty arkusz i przejdź ("Edycja"->"Przejdź do..."; skrót Ctrl+G) do zakresu X97:L97 (a w Excelu 2000 do X2000:L2000), następnie naciśnij klawisz Tab, co spowoduje wskazanie komórki w kolumnie "M" i na końcu, przytrzymując klawisze Ctrl+Shift kliknij w ikonę "Kreator wykresów" na pasku narzędzi. Taaak... trochę sporo tam ludzi ;-).
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Marcin E2rD w 08 Stycznia 2005, 10:37:33
Cytat: "sq1mhv"
Tia... :> jedynie 24 kb pliku model3d.cpp :>
No dobra, powiedzmy, że ma, ale jest mało wydajny.


Nie bede już tego komentował,ale jako ciekawostke warto zobaczyc co można zmiescić w 64kb...
http://www.scene.org/file.php?file=/demos/groups/farb-rausch/fr08_final.zip&fileinfo

Enjoy!
Tytuł: Maszyna - działanie
Wiadomość wysłana przez: Grand w 08 Stycznia 2005, 12:08:53
Dziekuje za dluga i wyczerpujaca odpowiedz :). Wlasciwie tak wlasnie przeczuwalem, firmy tworzace gry/symulatory maja mase ludzi do roboty, i za pewne mase pieniedzy na to idzie.

Pozdrawiam :)