- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: youBy w 12 Marca 2013, 20:54:46

Tytuł: TOP a przejazd
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Marca 2013, 20:54:46
Rozpatrując sprawę powielonych elementów scenerii, można natknąć się na tego typu nieprawidłowości przy przejazdach wyposażonych w tarcze ostrzegawcze przejazdowe. W Mocznikach Cargo występuje przykładowy komunikat:
Cytuj
Duplicated memcell: p6_sem_distmem
Po krótkich poszukiwaniach można się dowiedzieć, że ta nazwa pojawia się w dwóch miejscach. Pierwsze to wpis przejazdu kolejowego,
Kod: (scenery\moczniki\moczniki_cargo.scm) [Zaznacz]
include;pkp/przejazd2tre60ss.inc;p6;-1903.95;0.0;-8555.28;39.2465;p6_a;p6_b;endktóry zawiera w sobie przygotowaną obsługę TOP:
Kod: (scenery\pkp\przejazd2tre60ss.inc) [Zaznacz]
//elementy dla opcjonalnej tarczy ostrzegawczej przejazdowej
node -1 0 (p1)_sem_distmem memcell 0 0 0 przejazd 0 1 none endmemcell
Pojawia się on również (słusznie) jako parametr przy wpisach tarcz,
Kod: (scenery\moczniki\moczniki_top.scm) [Zaznacz]
include;tsosp.inc;top1_211;-895.26;0.0;-7364.7;40.3323;211;p6;end
include;tsospn.inc;top1_211n;-902.6;0.0;-7358.5;40.3323;211n;p6;end
include;tsosp.inc;top1_212;-3112.6;0.0;-10526.9;187.0;212;p6;end
include;tsospn.inc;top1_212n;-3102.9;0.0;-10527.6;187.0;212n;p6;end
z których każda tworzy nową komórkę pamięci:
Kod: (scenery\tsosp.inc) [Zaznacz]
node -1 0 (p7)_sem_distmem memcell (p2) (p3) (p4) przejazd 0 1 none endmemcellSumarycznie wychodzi pięć komórek o tej samej nazwie na jeden przejazd. Nie jest to problemem w działaniu, o ile zawsze wykorzystuje się tę samą, niemniej jednak 4 są niepotrzebne. W takim wypadku proponuję usunięcie wpisów komórek z tarcz jako niepotrzebnych.
Liczę na opinie twórców scenerii i scenariuszy.
Tytuł: Odp: TOP a przejazd
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 12 Marca 2013, 22:53:10
Też nie znajduję potrzeby powielania tu komórek (p7)_sem_distmem położonych przy tarczach. Komórka o tej samej nazwie już jest w przejeździe i wystarczy. Eventy z TOPów tylko biorą jej stan do sprawdzania warunku, żeby określić jaki sygnał ma być zapalony na podstawie pozycji rogatek - więc tam jest źródło informacji.
Przy okazji - od jakiegoś czasu AI nie zwraca uwagi na SetProximityVelocity zamiast tego skanuje sobie tory. Dlatego też przy okazji można wyrzucić komórkę (p1)_sem_mem oraz eventy czytające i zapisujące z/do niej.
Zaraz mi się pewnie dostanie po głowie za odpowiadanie tutaj, bo nie jestem twórcą...
Tytuł: Odp: TOP a przejazd
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 12 Marca 2013, 23:13:31
Oto Twoje pogłowie:
(http://static.polskieradio.pl/files/76d6c21a-a34c-4f16-8bbd-34971465d561.file)

Trzeba by dokładnie zlustrować czy taka zmiana nie spowoduje przeciętnemu użytkownikowi kłopotów. Jeśli coś staje się zbędne z racji poprawy algorytmów działania AI, to korektę należałoby wprowadzić na repo, a dyskusję przeprowadzić, w którymś z działów developerskich. Zgodnie z logiką jeśli jestem zwykłym użytkownikiem, to nie wiem jak działają komórki pamięci, jak przesyła się informacje między obiektami i jedyne co zrobię, to napiszę: "A po co?", "co to zmienia?", "będzie więcej efpesu?"