- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Uruchamianie Symulatora => Wątek zaczęty przez: LHS_ST40S w 08 Marca 2013, 20:13:23
-
Czy ma ktoś sposób na uruchomienie i w pełni sprawne działanie MaSzyny na systemie operacyjnym Apple'a? Chodzi mi głównie o wersję 10.8 Mountain Lion, bo taki mam na pececie zainstalowany (innego OS X nie da się zainstalować na Ivy Bridge'u).
-
Intel Mac
When Apple announced that Mac OS X was moving to the x86 platform, the Darwine group, along with AlexandreJulliard and KenThomases of CodeWeavers, began working on an x86 version. Code from Darwine was merged into the main Wine tree. All development now happens in WineHQ tree.
Tłumaczenie: Mac OS X na procesorach Intela jest wspierany przez Wine.
Proponuję w takim razie tak samo jak na Linuxach, zainstalować Wine i z wykorzystaniem Wine uruchomić windowy plik binarny. (nie testowałem)
-
No właśnie z Darwine nie jest to takie proste. Zwykłe aplikacje okienkowe, ot taki sobie np. Notepad czy Winefile to żaden problem. Kłopoty się zaczynają przy bardziej zaawansowanych programach. Przykładowo NFSU2 nie udało mi się uruchomić. Dodatkowo sprawę komplikuje to, że w OS X ML nie jest wbudowany tzw. X11 a po jego doinstalowaniu jedne programy wymagające go krzyczą o podanie jego lokalizacji a inne w ogóle nie dają się uruchomić. W grę wchodzi też CrossOver zamiast Darwine, jednak ten program ma listę wspieranych aplikacji windowsowych i sypie błędami podczas próby dodania MaSzyny do uruchamianych programów.
Jeszcze tak nawiasem mówiąc zapomniałem napisać, że Rainsted nie widzi innych plików symulatora, mimo że znajdują się w tym samym katalogu przecież.
-
Bo Borland nie jest multiplatformowy jak Qt ;)
-
Udało mi się rozwiązać problem. Oto tutorial jak uruchomić nasz symulator w systemie OS X.
Potrzebny będzie program CrossOver. Oczywiście nie namawiam do piracenia, więc na początek wystarczy wersja próbna:) Zatem do dzieła. Instalujemy w/w program i następnie otwieramy go za pomocą Findera. Z paska menu wybieramy Konfiguracja a następnie klikamy w Zarządzaj butelkami. W oknie zarządzania butelkami klikamy na kwadrat "+" i wyskoczy okienko tworzenia nowej butelki. Ja nazwałem butelkę MaSzyna i zostawiłem profil tworzenia jako butelka winxp. Potem akceptujemy klikająca w Utwórz i w ten sposób nasza butelka pojawi się na liście. Kolejnym krokiem będzie instalacja DirectX. Przechodzimy do zakładki Programy i wybieramy przycisk Zainstaluj oprogramowanie. Gdy otworzy się kreator wybieramy zakładkę Wybierz program do zainstalowania. Rozwijamy listę Elementy pomocnicze Runtime i szukamy na niej DirectX 9 potem rozpoczynamy instalację klikając w Instaluj. Przechodzimy klasyczny proces instalacji DirectX'a taki sam jak w Windows. Gdy instalacja dobiegnie końca otwieramy folder z naszą butelką. Ścieżka do niego to /Users/Tutaj nasza nazwa użytkownika/Library/Application Support/CrossOver/Bottles/MaSzyna/drive_c/ a ja poszedłem jeszcze krok dalej do Program Files i tam zrzuciłem folder ze wszystkimi plikami symulatora. Teraz wystarczy otworzyć nasz folder z MaSzyną i kliknąć w RAINSTED.exe. Oczywiście takie rozwiązanie niesie za sobą mniejszą wydajność symulatora niż pod Windows np. u mnie na 4GHz i7 3770k i z grafiką GTX660Ti wychodzi ledwie od 45 do max 94fps w scenerii Bałtyk. Dodatkowym mankamentem jest brak możliwości modyfikacji składu za pomocą Rainsteda (nie są wyświetlane elementy składu w zakładce edycji). Cały proces instalacji przedstawiam na zrzutach ekranu. Fanom nadgryzionego jabłka pozostaje życzyć powodzenia.
-
Kiedyś odpalałem dla testu MaSzynę za pomocą darmowego WineBottlera. Wszystko działało prawidłowo w przypadku Snow Leoparda, na Mountain Lionie trzeba pewnie doinstalować XQuartz (sam nie sprawdzę, bo Intel X3100 z mojego ThinkPada nie działa na 10.8.).
-
Odświeżę temat.
Czy da się na osx odpalić maszynę tak by obraz się poprawnie wyświetlał na wine nowszym niż 1.6.2 ?
Czy udało się komuś uruchomić całkowo lotos? (pod windowsem działa prawidłowo)
Po odpaleniu symulatora po ok 2 sekundach mam błąd i się zamyka z błędem.
Unhandled page fault on write access to 0x00000000 at address 0x946c61b3 (thread 0029)
osx 10.11.6
MaSzyna 15.04 + Patch 16.05
Udało się problem zawieszania rozwiązać.
- Ściągnąłem na nowo paczkę z lotosem
- użyłem pacha z http://www.ntcore.com/4gb_patch.php (http://www.ntcore.com/4gb_patch.php) bo miałem wycieki pamięci które powodowały wyżej wymieniony błąd
niestety na wszystkich misjach całkowa strasznie tnie mi dźwięk
i tylko dźwięk, bo grafika utrzymuje się na poziomie 20 fps
Problem dźwięku też rozwiązałem.
Miałem coś nie tak z OS X - po przywróceniu z backupu wszystko zaczęło działać