- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: gruha_EU w 05 Marca 2013, 21:39:18
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/40817/_20_lokomotyw_spalinowych_domodernizacji_%E2%80%93_PKP_IC_oglasza_przetarg__.htm
20 lokomotyw spalinowych do modernizacji – PKP IC ogłasza przetarg
Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Modernizacja obejmuje m.in. wymianę silników spalinowych, wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Zamówienie podzielono na dwie części. Pierwsza część obejmuje 10 lokomotyw spalinowych, w zakres modernizacji wchodzi wymiana silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów. W zakres drugiej części zadania, która również dotyczy 10 lokomotyw spalinowych wchodzi wymiana silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie lokomotyw w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną.
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części. Wymagane jest wadium w wysokości 1 mln zł - dla części 1 zamówienia, oraz 1 mln - dla części 2. Kryteria udzielenia zamówienia jest cena (waga 80) oraz gwarancja (waga 20). Oferty należy składać do 15 kwietnia 2013 do godz.10.30 w siedzibie PKP Intercity w Warszawie, na ul. Chłopickiego 53.
... wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy ...
To już gruba modernizacja, ciekawe czy ktoś się tego podejmie ?!?!?!
-
w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy[...] z wykorzystaniem energii z akumulatorów
Tak spójrz na to zdanie :) Też się zastanawiałem trochę.
-
No tak, jak na hucie jednoosobowa drużyna manewrowa. Czyli mechanik + ustawiacz w jeden osobie.
To jest główny cel...
-
To chyba nie chodzi o to, że ona ma być sterowana zdalnie tylko, że będzie mogła pracować bez włączonego silnika diesla. Tak ja to odbieram.
-
Parę stonek na stacji postojowej Warszawa Grochów z lekkim składem może wjechać na halę całopociągową i wyjechać na samych akumulatorach.
-
Z lekkim? 1-2 składy EIC beż żadnych problemów. Stonki przebudowane można rozpoznać po żółtych oznaczeniach serii i numerach taborowych na kabinie.
-
Niestety problem istnieje, ale to już kwestia zastosowanych akumulatorów. Często bywa, że niestety w połowie hali stonka padnie i trzeba uruchamiać ,,diesla". Zdarza się to przy 14 tu wagonach, ale były przypadki, że i przy 7-miu.
-
Nie wiem, jaki cel przyświeca drugiej z modernizacji, ale już istnieje dwusilnikowa 6Dk (SM42-1600) o mocy 800 kW, więc poświęcając nawet 300 kW na skład, zostaje nam 500 na jazdę — podobnie do stonki.
-
Wydaje mi sie że przetarg jest rozpisany pod Newag(stonka z jednym silnikiem i jazda na akumulatorach) oraz Pesę(stonka dwusilnikowa).
Zamykam.
adsim