- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: malły w 26 Lutego 2013, 21:31:37
-
Rybnik, Leszczyny: Dwa pociągi na jednym torze. To się mogło skończyć tragedią! Dziś rano na odcinku torów pomiędzy stacją w Leszczynach,a Rybnikiem dwa pociągi znalazły się na tym samym torze.
http://rybnik.naszemiasto.pl/artykul/1750321,rybnik-leszczyny-dwa-pociagi-na-jednym-torze-o-wlos-od,id,t.html#f9e026e08ba79e11,1,3,5
-
Pasażerowie tego pociągu oraz pracownicy, którzy jechali pociągiem sieciowym mogą mówić o wielkim szczęściu. - Mamy informację, że maszynista naszego pociągu osobowego miał zielone światło na wjazd na ten tor - mówi Zaremba. Jak mogło dojść do takiej sytuacji?
Czyli pytanie. Czy można podać sygnał wolna droga, jeśli tor jest zajęty.
-
Pasażerowie tego pociągu oraz pracownicy, którzy jechali pociągiem sieciowym mogą mówić o wielkim szczęściu. - Mamy informację, że maszynista naszego pociągu osobowego miał zielone światło na wjazd na ten tor - mówi Zaremba. Jak mogło dojść do takiej sytuacji?
Czyli pytanie. Czy można podać sygnał wolna droga, jeśli tor jest zajęty.
Oczywiście, że nie można, widocznie zawiniła warstwa zależności i urządzenia "widziały" prawidłowo ułożoną drogę, a na gruncie coś się nie przestawiło (rozjazd).
-
Czyli pytanie. Czy można podać sygnał wolna droga, jeśli tor jest zajęty.
Oczywiście, że nie można,
Jeżeli blokada jest półsamoczynna bez kontroli niezajętości toru (jak w Rybniku RbA), to można. Podanie sygnału jest uzależnione wówczas tylko od stanu blokady, który zmieniany jest na podstawie obsługi przycisków i kontroli wjazdu/wyjazdu pociągu na końcach szlaku. Ale tu przyczyną wypadku (co prawda bez następstw) prawdopodobnie było co innego, jednak obecnie jest zbyt mało informacji na ten temat.
-
O ile stan urządzeń blokady liniowej na to pozwala.... A nie powinien w takim wypadku.
-
W tym konkretnym przypadku nie, bo o ile mi wiadomo na szlaku RbA - Leszczyny jest blokada typu Eap. Jednak jeżeli blokada była by jednokierunkowa typu C, lub dwukierunkowa a pozwolenie pozostało by po stronie RbA, to nie ma przeszkód do podania przebiegu (poza tym, że dla toru lewego trzeba dodatkowo użyć przycisku NO) - a przy zamknięciu toru i jazdach do kilometra nie obsługuje się blokady. Pozostają kapturki ochronne i tabliczki ostrzegawcze.
-
Przecież ten człowiek tam zatrudniony, za coś odpowiada. Jest nie potwierdzona informacja, że osobowy miał zielone światło. Ale jak na tym torze znalazł się pociąg sieciowy? Czy mógł sieciowy wjechać na sygnał zastępczy?
-
Przecież ten człowiek tam zatrudniony, za coś odpowiada. Jest nie potwierdzona informacja, że osobowy miał zielone światło. Ale jak na tym torze znalazł się pociąg sieciowy? Czy mógł sieciowy wjechać na sygnał zastępczy?
Skończyła komisja prace i opublikowała raport (biuletyn)? Dajcie może sobie spokój z oceną tego co się tam stało na podstawie szczątkowych informacji które docierają przez ogólnodostępne media...