- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Emoh333 w 21 Lutego 2013, 22:10:46
-
Witam mam taki problem podczas jazdy na EU07 używając dość intensywnie hamulec dzieje sie coś dziwnego zupełnie jak by było przez cały czas na klawiatuże numerycznej wciśnięte ,,3'' Mimo że nie jest.
Nie da sie z tym nic zrobić jak uruchomic misje od nowa.
Wgrywałem dodatek do hamulców.
-
Dodatek od hamulców? SPKS?
Co się konkretnie dzieje? Screen manometrów? LOG? Informacje o komputerze? Używana paczka?
Dodano: 21 Lutego 2013, 23:41:07
Dużo prostsze byłoby życie całej społeczności internetowej, gdyby użytkownicy czytali tematy przyklejone, ReadMe oraz pozostałą dokumentację, która mimo swojej początkowej toporności, zawiera odpowiedzi na 80% zadawanych pytań.
-
Trzeba oszczędzać powietrze. W przeciwnym przypadku może zabraknąć powietrza w zbiorniku i skład nie zostanie wyluzowany. Przy intensywnym używaniu hamulców, sprężarka może nie nadążyć.
-
Anrej, czy żyjemy w wieku pary i elektryczności? Hamulce wyczerpalne praktycznie już nie istnieją.
Na skutek wdrażania częstego i intensywnego hamowania, powstałe na parach ciernych ciepło powoduje utratę właściwości trących, stąd obniżenie skuteczności hamowania. Zjawisko to mam na piśmie od instytucji badającej i produkującej hamulce kolejowe (praktycznie po użyciu bezpośrednim po sobie hamowań bezpieczeństwa, hamulce nie osiągają parametrów skuteczności hamowania jakie były podczas wdrożenia pierwszego hamowania nagłego).
Jeżeli udało się uzyskać taki sam efekt w exe, to mogę pogratulować jego ojcom.
Swoją drogą, tak kończą się wyniki nieumiejętnego operowania zaworem maszynisty podczas prowadzenia pociągu. Po coś istnieje zapis w instrukcjach hamulcowych o stosowaniu hamowania służbowego. Niebawem z youbim postaramy się opracować wytyczne dla użytkowników MaSzyny.
-
@EU40 to jak wytłumaczysz zjawisko opisane przez @Emoh333. Gdzie naspisał:
Witam mam taki problem podczas jazdy na EU07 używając dość intensywnie hamulec dzieje sie coś dziwnego zupełnie jak by było przez cały czas na klawiatuże numerycznej wciśnięte ,,3'' Mimo że nie jest.
A ty mi tu opisujesz nie wiadomo co. Przecież symulator nie uwzględnia wpływ temperatury na efekt hamowania.
-
Ja nie wiem jak Wy, ale na kalwiatuŻe to jeszcze nie jeździłem.
-
Osobiście cały czas używam SPKS, i nie zauważyłem, aby opisane zjawisko przez autora wątku, wystepowało na eu07. Coś musi robić nie tak, lub używa trybu debugmode, w którym owszem cylinder hamulca jest nabijany, nawet podczas odluźnienia. @Emoh333 jakie wskazania pod F2 otrzymujesz?
-
Na początek to trzeba się dowiedzieć, co dokładnie znaczy „zupełnie jak by było przez cały czas na klawiatuże numerycznej wciśnięte ,,3''”. Wciśnięte 3 powoduje przesunięcie rączki hamulca zespolonego w stronę hamowania nagłego. Nie spotkałem się z takim błędem podczas testowania.
-
A może faktycznie się zaciął klawisz? Mi się czasami tak zdarza.
-
@EU40 to jak wytłumaczysz zjawisko opisane przez @Emoh333. Gdzie naspisał:
Witam mam taki problem podczas jazdy na EU07 używając dość intensywnie hamulec dzieje sie coś dziwnego zupełnie jak by było przez cały czas na klawiatuże numerycznej wciśnięte ,,3'' Mimo że nie jest.
A ty mi tu opisujesz nie wiadomo co. Przecież symulator nie uwzględnia wpływ temperatury na efekt hamowania.
Czytaj ,,używając dość intensywnie". Czy naprawdę Anrej jesteś taki tępy? Normalne zachowanie taboru, po intensywnych hamowaniach. Napisałem, że jeżeli tak to autorzy exe dopasowali, jak się dzieje naprawdę, to chwała im za to.
Czy Ty kolego przypadkiem nie stukasz młotkiem w towarowych?
-
Wciśnięcie ,,3" Na klawiaturze numerycznej powoduje pompowanie powietrza do hamulców a ,,6'' ich zwolnienie.
A w pewnym momęcie gdy nacisnę ,,3'' skład hamuje a jak chcę zwolnić to hamulec automatycznie idzie do maksymalnej pozycji
hamowania i żaden klawisz odpowiedzialny za hamowanie nie jest w stanie zatrzymać rączki hamulca nim nie dojdzie do końca.
-
6 to jest odluźniacz lokomotywy i składu tym nie odhamujesz. To służy TYLKO do odhamowania lokomotywy. Poczytaj w readme.html.
-
Radzę sobie dobrze z prowadzeniem każdego pociągu w MaSZynie może troche nie zrozumiale napisałem powyżej.
-
Wciśnięcie ,,3" Na klawiaturze numerycznej powoduje pompowanie powietrza do hamulców a ,,6'' ich zwolnienie.
A w pewnym momęcie gdy nacisnę ,,3'' skład hamuje a jak chcę zwolnić to hamulec automatycznie idzie do maksymalnej pozycji
hamowania i żaden klawisz odpowiedzialny za hamowanie nie jest w stanie zatrzymać rączki hamulca nim nie dojdzie do końca.
Wciśnięcie klawisza 3 powoduje tylko i wyłącznie przesunięcie zaworu maszynisty na kolejną pozycję. W przypadku najpowszechniejszego zaworu maszynisty FV4a powoduje to zmianę nastawienia regulatora na niższą wartość ciśnienia w przewodzie głównym. W przypadku przejścia na ostatnią pozycję hamowania (hamowanie nagłe), następuje całkowite opróżnienie przewodu głównego. Powoduje to również odcięcie zasilania zaworu maszynisty i niemożność napełnienia przewodu.
-
Jezu.Ja wam o jedym a wy mi o drugim.
Nie chodzi mi o to co się dzieje gdy naciśnie się 3 tylko o to jak naprawić mój błąd????
Jak zrobię filmik z moim błędem to dożucę Link.
-
Jezu.Ja wam o jedym a wy mi o drugim.
Nie chodzi mi o to co się dzieje gdy naciśnie się 3 tylko o to jak naprawić mój błąd????
Jak zrobię filmik z moim błędem to dożucę Link.
DoRZuć sobie trochę wiedzy bo trollujesz. Przeczytaj co chłopaki Ci napisali i zacznij wypowiadać się tak jak powinieneś. Zacznij od Readme oraz przyklejonych tematów i regulaminu! Mam dość czytania takich pomyj, bo inaczej tego nazwać nie można.
Aż ciężko czytać. Chyba wszędzie nastała moda na pisanie byle jak i byle więcej. Elektroda, strazak, zosprp, eu07 każde z tych forów cierpi na ten sam problem: lenistwo użytkowników.
-
Wciśnięcie ,,3" Na klawiaturze numerycznej powoduje pompowanie powietrza do hamulców a ,,6'' ich zwolnienie.
A w pewnym momęcie gdy nacisnę ,,3'' skład hamuje a jak chcę zwolnić to hamulec automatycznie idzie do maksymalnej pozycji
hamowania i żaden klawisz odpowiedzialny za hamowanie nie jest w stanie zatrzymać rączki hamulca nim nie dojdzie do końca.
Ja napisałem co robisz źle. 3 przestawia się kran w kierunku pozycje hamowania nagłego, a 9 przestawia się w kierunku pozycji luzowania.
-
Jak zrobię filmik z moim błędem to dożucę Link.
Smutne to jest, że prościej jest zrobić filmik, niż napisać po polsku, o co chodzi...
-
Aby Ci pomóc, musimy dokładnie wiedzieć: co się dzieje, w jakim stanie i w jakich okolicznościach (sceneria, ustawienia itd.). Opis tego, co dzieje się przy nacisnięciu klawisza „3” wynika stąd, że:
1) powołujesz się na ten klawisz,
2) nieprawidłowo opisujesz jego działanie („pompuje powietrze do hamulców”).
-
Czytaj ,,używając dość intensywnie". Czy naprawdę Anrej jesteś taki tępy? Normalne zachowanie taboru, po intensywnych hamowaniach. Napisałem, że jeżeli tak to autorzy exe dopasowali, jak się dzieje naprawdę, to chwała im za to.
Czy Ty kolego przypadkiem nie stukasz młotkiem w towarowych?
Daruj sobie takie epitety. Czy naprawdę Anrej jesteś taki tępy?. Wystarczy, że ty EU40 jesteś taki rozjaśniny. Piszesz aby pokazać swoją filozofię. Co nie ma nic wspólnego z tematem. Przypadkiem to mogę ciebie stuknąć młotkiem.
Wciśnięcie ,,3" Na klawiaturze numerycznej powoduje pompowanie powietrza do hamulców a ,,6'' ich zwolnienie.
A w pewnym momęcie gdy nacisnę ,,3'' skład hamuje a jak chcę zwolnić to hamulec automatycznie idzie do maksymalnej pozycji
Wciśniecie klawisza "3" powoduje trochę bardziej skomplikowany efekt. Z przewodu głównego uchodzi powietrze, ciśnienie spada. Z zbiornika pomocniczego przepływa powietrze do cylindra hamulcowego, pociąg hamuje. Naciśnięcie klawisza "6", który jest niezależny od kranu hamulca. Powoduje wypuszczenie powietrza z cylindra hamulcowego lokomotywy i lokomotywa luzuje. Automatycznie to tam nic nie idzie. Naciskając klawisz"9" rączka hamulca przesuwa się w przeciwną stronę. Następuje efekt przeciwny do kliknięcia klawiszem "3", pociąg luzuje. Mozna też kliknąć klawisz "4", który ustawia kran hamulca w pozycję neutralną jazdę.
Radzę sobie dobrze z prowadzeniem każdego pociągu w MaSZynie może troche nie zrozumiale napisałem powyżej.
To ciekawe, bo większości kran hamulca i zasada działania jest taka sama.
Widzisz @EU40 można to wytłumaczyć. A nie odwoływać się laboratoryjne badania wpływu temperatury na działanie hamulca.
Panowie spokojnie, kto ma kogo stukać załatwiajcie sobie w prywatnych wiadomościach.
Przywołuję do porządku!
/ Żuk
-
Panowie nie wiem jak u Was, ale u mnie pozycja odcięcia, powoduje po kilkudziesięciu sekundach, nabijanie powietrza do cylindra hamulca o wartości 0.35. Tak dzieje się na SPKS i wszystkich lokomotywach. W tej sytuacji, należało by raczej koledze @Emoh333, poradzić nie używanie SPKS skoro nie potrafi poradzić sobie z występującymi problemami, ani tym bardziej, z poprawnym opisaniem sytuacji. @Emoh333 czemu nie napiszesz, jakie wskazania uzyskujesz pod F2? Np. daj screen'a podczas wystapienia tego zjawiska.
-
Kaczoros26 - nie mieszaj SPKS z Maszyna 01.13. Trzeba dokładnie wszystko czytać przed pobraniem.
SPKS-em baw się na razie na PC2011 i cierpliwie czekaj na kolejne aktualizacje :)
-
Moja rada. Jeśli chłopak ma dużo miejsca na dysku to może mieć dwie wersje MaSzyny. Obie z patchem. Z tym, że jedna z EXE 394, a druga z SPKSem. Należy przy tym pamiętać by tych paczek nie mieszać ze względu na charakterystyki.
-
Ja w ogóle nie rozumiem tej dyskusji. Jest ona wręcz akademicka. Należy zacząć od tego, że yB napisał, iż SPKS jest systemem który w zamyśle oddaje precyzyjniej rzeczywistość niż pozostałe exe, ostrzegł też o możliwych problemach. Oczywistym faktem jest, iż @Emoh333 tego nigdy w życiu nie czytał. W innym przypadku wiedziałby jak trudna jest obsługa systemu hamulcowego i że trzeba nabyć podstawową wiedzę o jego działaniu. Chyba nikt mi nie powie, że mówienie "hamuję 3 potem 6 potem 9 i 3" świadczy o rozumieniu tego co się robi. Jedyna solucja: czytanie readme, kilku postów z działu o taborze i przejście na oficjalne exe.