- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 08:47:58

Tytuł: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 08:47:58
Tworzę sobie pomalutku scenerię realistyczną i chciałem sprawdzić w scenerii jak wygląda, przetestować i przejechać się lokiem. I tu zaczął się problem. Włączam wszystko normalnie, ruszam lokiem, a on ciągle poślizg. Wskazówka zakręca się do końca, a on ani drgnie. Niby świeci się kontrolka poślizg, klikam klawisz od piaskarki, ale i tak to nic nie daje. Wydaję mi się, że to coś z tarciem szyn, ale w innych tematach wyczytałem, że teraz ponoć na stałe jest ustawiana wartość 0.25 po eksporcie do scenerii. Innym pomagała też ta piaskarka lecz u mnie na nic to się zdaje. Przy okazji załączam loga.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 29 Stycznia 2013, 09:10:44
Według opisu tego, co robisz jadąc prawdziwą lokomotywą spaliłbyś silniki, a spod zestawów kołowych szłyby snopy iskier. Spróbuj zjechać nastawnikiem na 0 i użyć hamowania przeciwpoślizgowego.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 09:13:43
Robiłem tak i nic to nie daje.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: muri w 29 Stycznia 2013, 09:14:06
Skoro wydaje Ci się że to coś z tarciem, to sprawdź jakie parametry mają tory w pliku wynikowym.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 09:14:28
Pokaż wpis tego toru.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 09:48:20
Nie wiem czy o to chodziło z tym wpisem toru, ale dodaje tego screen'a. Oraz dodaje szybki filmik z podglądu sytuacji co i jak, żeby lepiej to zobrazować. -->
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 09:52:02
Nie, chodzi o wpis z pliku scn/inc/scm (w zależności jak wyeksportowałeś).
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 10:24:31
Okej już mam. Przepraszam mój błąd, jednak źle zrozumiałem :P.

node -1 0 BRZ_t64 track normal 190.433 1.435 0 25 0 0 flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2 0.6 0.9 0.9
4482.564 -0.18 8595.97 0
0 0 0
0 0 0
4616.283 -0.18 8731.412 0
0
endtrack


FirstInit

trainset none BRZ_t64 20 0.0
node -1 0 SM04-002 dynamic PKP\SM03_v1 sm04-002 SM04 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Dorzucam jeszcze cały wpis, w razie jakby coś było potrzebne do zobaczenia. Ewentualnie prosiłbym o jakieś poprawki, komentarze.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 29 Stycznia 2013, 10:30:02
Tor ma wpisane zerowe tarcie, zamiast 0.25 jest 0 25 .
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Stycznia 2013, 10:41:49
Przez to tarcie odczytywane jest jako 0, nic dziwnego że "ruszasz lokiem a on ciągle w poślizg".
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 29 Stycznia 2013, 10:42:18
Tak, powinno być:
node -1 0 BRZ_t64 track normal 190.433 1.435 0.25 25 20 0 flat vis
Co oznaczają poszczególne cyferki, znajdziesz w scenery.doc.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 29 Stycznia 2013, 10:45:43
Pytanie teraz dlaczego generowany jest właśnie taki wpis toru? Czy miało to miejsce wcześniej?
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Stycznia 2013, 10:50:05
Nie wiem czy o to chodziło z tym wpisem toru, ale dodaje tego screen'a.
Klikasz Edytuj listę obok pozycji z teksturą szyn i tam powinna być możliwość wpisania współczynnika tarcia. Jakie jest prawidłowe, tego nie wiem. Ludzie wpisują 0.15, co odpowiada tarciu elementów stalowych, ale wtedy łatwo o poślizgi. Wewnętrznie tarcie to mnożone jest przez 2, co odpowiada tarciu dynamicznemu. Widziałem też wartość 0.17. A może być też 0.25, przy którym poślizgi będą rzadko. Raz ustawione tarcie w ten sposób będzie obowiązywać na wszystkich odcinkach z daną teksturą szyny. Dla innej tekstury szyny trzeba to ustawić oddzielnie. Pozostałe parametry też wypadało by wpisać w teksturze szyny.
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: R4TCH3T w 29 Stycznia 2013, 10:51:16
Po ponownym zapisie, znów wraca wartość 0. Pamiętam, że kiedyś za pierwszym razem gdy w ogóle zacząłem się bawić edytorem, normalnie mogłem jeździć. Dopiero nie dawno po ułożeniu większej ilości torów, chciałem przetestować i zaczęły się takie cyrki.

Okej, po zmianie wartości działa. Dziękuje wam Panowie za pomoc.  Tylko takie jeszcze małe pytanko. Czy to normalne, że wartość 0 była domyślna?
Tytuł: Odp: Lok, nie rusza z miejsca, choć powinien jechać.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 29 Stycznia 2013, 11:07:43
Zasadniczo edytor jest używany do przerabiania/rozbudowy czegoś, co jest już zaczęte, wtedy wartości domyślnych nie ma. Poza tym zmieniają się koncepcje i struktury i ciężko dbać o szczegóły, których się nie używa. Przez długi okres we wszystkich odcinkach był regularnie poprawiany współczynnik tarcia. Ostatnio współczynnik ten został przeniesiony z rekordu odcinka toru do rekordu szyny/nawierzchni, w związku z tym mogą występować pewne perturbacje. Niestety edytor nadal jest w fazie rozwoju i ciężko jest opisać jednoznacznie, jak należy coś tam robić, bo może się okazać, że za jakiś czas będzie się to robić inaczej. Edytor nie służy do ustawiania obiektów w przestrzeni, ale pracuje na powiązaniach pomiędzy obiektami, a te ulegają stopniowej ewolucji. Np. w najbliższym czasie planuję dodać wstawianie ukresów i na chwilę obecną trudno mi powiedzieć, jakie będzie to miało konsekwencje.