- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 22 Stycznia 2013, 16:54:38
-
Przewozy Regionalne ogłosiły ostatnio kilka przetargów na kasację jednostek EN57, którym wypada naprawa główna. Z poszczególnych
zakładów są to numery:
PR Olsztyn (5) EN57-697, 718, 741, 863, 1323
PR Rzeszów (2) EN57-1293, 1393
PR Kielce (2) EN57-700, 803
PR Szczecin (14) EN57-690, 794, 795, 1264, 1291, 1425, 1428, 1429, 1431, 1505, 1523, 1524, 1538, 1539
PR Katowice (1) EN57-201
PR Opole (7) EN57-009, EN57-647, EN57-901, EN57-1189, EN57-1191, EN57-1283, EN57-1498 źródło: http://www.mkseba.xaa.pl/en57nazlom.html
Biorąc pod uwagę, że zapisy przetargu możemy spodziewać się ciekawych sytuacji i rotacji taboru. Jednak większość pojazdów trafi na kasację. Moim zdaniem PR pośpieszył się z kasacją kilku pojazdów, które można było skierować do modernizacji – jednak „mleko się rozlało”
Tymczasem PR ogłaszają przetarg na modernizację 44 EN57..
Informacje zawarte:
http://1435.pl/jednostki-do-kasacji/
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1181863&page=63
-
Co się tyczy kasacji w Szczecinie, to nie ma czego tam szukać, totalny odzysk, wyczyszczone szafy i kabiny.
-
Dziwi mnie kasacja pojazdów o wysokich numerach od 1500, to są roczniki ok. 1983-84.
-
Ja nie rozumiem tylko tego, dlaczego chcą kasować pojazdy, tylko z powodu tego, że zbliża im się przegląd - nie ma możliwości uratowania EN57 przez kupienie ich od PR przez jakiejś samorządy, które szukają pojazdu do modernizacji? Czy kasacja EN57 nie ma czasami związku ze złą finansową PR-ów?
-
PR Kraków (4) EN57-003, EN57-018, EN57-037, 1065, 1172
PR Wrocław (2) EN57-629, 642
Wszystko się zgadza, tylko oprócz tych wszystkich z PR Kraków i Wrocław, bo one zostały wcześniej już skreślone i nie tyczą się tego tematu.
-
Ze szczecińskich 1523, 1538 i 1539 mogły być jeszcze dobre pojazdy. Miały po prostu pecha, że akurat wypadła im NG i chwilowo nikt nie widział potrzeby skierowania ich do takowej. Co do strony statystycznej - numery 794, 1425, 795, 1431, 1429 i 1539 są kasowane jako pierwsze, 794 już nie istnieje, zaś z 1425 został wczoraj jeden człon. Dziś na kasację podstawione zostaną dwie kolejne jednostki, zaś w nocy z piątku na sobotę ponoć reszta.
-
Od kilku dni na terenie torów odstawczych sp. Przewozy Regionalne w Raciborzu można zauważyć iż prowadzone są prace złomujące stary zużyty już tabor kolejowy należący do ów wyżej wymienionej spółki. Do palenia pójdą EN57 - 1491, 691, 693, 082, 1216, 632, 738.
Pod palnik trafiła jednostka o numerach EN57-082 (http://www.hanys.cal.pl/galeria/details.php?image_id=749), później pójdą pod palnik kolejne co stoją obok.
Fotorelacja ze złomowania EN57-082. Pozostał człon Rb oraz pół S.
http://hanys.flog.pl/wpis/7045563/
-
Od kilku dni na terenie torów odstawczych sp. Przewozy Regionalne w Raciborzu można zauważyć iż prowadzone są prace złomujące stary zużyty już tabor kolejowy należący do ów wyżej wymienionej spółki.
Zużyty tabor? Gdyby nie zapis przy sprzedaży o cięciu ostoi i ram wózków po modernizacji zrobiłby jeszcze ładnych kilka kilometrów. To niestety wybieg psa ogrodnika.
-
Mogą wyremontować, a i owszem skoro są na to środki, lecz nie po to, by tym jeździć po torach. Litości, to nie lata 70te, są nowocześniejsze składy w dyspozycj.