- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: MKUśniaki w 27 Grudnia 2012, 23:05:20

Tytuł: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 27 Grudnia 2012, 23:05:20
Witam, otóż dziś po dłuższej przerwie zacząłem pisać misje. Tylko na samym początku problem. Loka nie ma na scenerii. Załączam loga i plik scm.  Proszę nie zwracać uwagi na nazwe zwiarzyniec towos. Swój scenariusz robię na szkielecie tejże scenerii.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 27 Grudnia 2012, 23:07:56
To jest plik .scn a nie .scm co dałeś.
Pewnie nie przypisałeś loka do konkretnego toru.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2012, 23:09:18
Ten sam problem miałem ja :)
Zamiast:
Cytuj
trainset rozklad en57 40.0 0.1
//$o -
node -1 0 EN57-1051ra dynamic pkp\en57_v1 en57-1051ra 6baii 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051s dynamic pkp\en57_v1 en57-1051s 6bsii 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051rb dynamic pkp\en57_v1 en57-1051rb 6bbii 0.0 connected 0 0 enddynamic
endtrainset
daj:
Cytuj
trainset rozklad en57 40.0 0.1
//$o -
node -1 0 EN57-1051_ra dynamic pkp\en57_v1 en57-1051ra 6baii 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051_s dynamic pkp\en57_v1 en57-1051s 6bsii 0.0 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 EN57-1051_rb dynamic pkp\en57_v1 en57-1051rb 6bbii 0.0 connected 0 0 enddynamic
endtrainset
I trzymaj się tego przy wszystkich EZT-ach. Chodzi tutaj o unikalną nazwę dla każdego członu.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 27 Grudnia 2012, 23:11:22
trainset rozklad [u]n1718[/u] 0.0 0.0
//$o Bla bla.
node -1 0 EP09-016 dynamic PKP\EP09_V1 104e-016 104e_3 0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
Jest przypisane do toru n1718.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2012, 23:21:01
Wszystko jest przypisane, podmień wpis tego kibelka i sprawdź :)
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 27 Grudnia 2012, 23:26:19
Zrobiłem jak kazałeś a w EP09-016 nie ląduje.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 27 Grudnia 2012, 23:48:14
Twój log.txt:
Cytuj
Track does not exist ""
Scene parse error near node
Nie ma więc tego toru.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 27 Grudnia 2012, 23:52:15
Jak to go nie ma? Rozwiń swoją myśl.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 27 Grudnia 2012, 23:55:40
Zrobiłem jak kazałeś a w EP09-016 nie ląduje.
Skoro nie ląduje to może daj taki wpis:
Cytuj
node -1 0 EP09-016 dynamic PKP\EP09_V1 104e-016 104e_3 0 kapitan_Wrona 3 0 enddynamic
Może on zdoła tym wylądować :D
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 27 Grudnia 2012, 23:58:18
@Michau, ostatnio suszysz jak Karol Strasburger.

MKUśniaki, zapodaj jeszcze swój plik z wpisami torów.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 28 Grudnia 2012, 00:06:37
http://eu07.pl/userfiles/21069/test-zwierzyniec_towos.zip
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 28 Grudnia 2012, 00:12:08
Jak to go nie ma? Rozwiń swoją myśl.
No nie ma toru o nazwie n1718 w tym esceemie. "Kapitan_wrona" to był dobry suchar :D
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Grudnia 2012, 00:18:06
Także nie ma toru n1718. Musisz jakiś tor nazwać tak albo zmienić we wpisie trainset.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 28 Grudnia 2012, 00:18:34
Maćku te wpisy kibla miał dobre (konwencja Sawiego). Nie znam tych ustaleń o których Pietras pisał, na podstawie których trzeba stosować tą konwencję... może chodzi o normalizację nazewnictwa albo problemy z AI. Nieważne-jak ma tak być to niech zostanie EN57-1051ra, EN57-1051s i EN57-1051rb.

  Dodano: 28 Grudnia 2012, 00:20:28
Cytat: popatrz
No nie ma toru o nazwie n1718
Także nie ma toru n1718.
No przeca piszę że nie ma toru n1718 :D
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 28 Grudnia 2012, 00:26:26
Czyli trza inny tor wpisać?
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 28 Grudnia 2012, 00:28:35
Albo nadać odpowiednią nazwę Twojemu torowi.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 28 Grudnia 2012, 08:32:10
wpisy kibla miał dobre (konwencja Sawiego). Nie znam tych ustaleń o których Pietras pisał, na podstawie których trzeba stosować tą konwencję... może chodzi o normalizację nazewnictwa Nieważne-jak ma tak być to niech zostanie EN57-1051ra, EN57-1051s i EN57-1051rb.
Pisałem już o tym w WBT czemu tak się tego uczepiłem. Otóż swego czasu w WPC była dyskusja na temat nazewnictwa  i stanęło na tym, żeby było ono takie jak w rzeczywistości, czyli np dla EZT EN57-793rb itd. Czyli dokładnie chodzi o normalizację tego nazewnictwa :). I proszę się tego trzymać.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 28 Grudnia 2012, 09:44:39
trainset rozklad [u]n1718[/u] 0.0 0.0
//$o Bla bla.
node -1 0 EP09-016 dynamic PKP\EP09_V1 104e-016 104e_3 0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset
Jest przypisane do toru n1718.

Wszystko jest przypisane, podmień wpis tego kibelka i sprawdź :)

Twój log.txt:
Cytuj
Track does not exist ""
Scene parse error near node
Nie ma więc tego toru.

Nie było by tak rozwiązłego wątku jak byś posłuchał tego co ci napisałem w drugim poście.

To jest plik .scn a nie .scm co dałeś.
Pewnie nie przypisałeś loka do konkretnego toru.
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: SKP w 28 Grudnia 2012, 11:42:32
Jest taka dziwna "moda" na eksportowanie scenerii do RSF i korzystanie z edytora jako podglądu. Podczas takiego eksportu Rainsted zmienia nazwy torów i stąd to zamieszanie. Nie skłamię, jeśli powiem, że od kiedy jestem na tym forum, już 5 osób miało z tym problem.

Był nawet wątek na forum, w którym ktoś miał taki sam problem i wszystko dokładnie wyjaśniono, jednak nie wiem z jakiego powodu autor założył go w Wydziale Betatseterów i przez to tematy się dublują. Należy korzystać z podglądu terenu na zakładce Debugger, przycisk Podgląd terenu (to nie jest edytor). Tak było też w Twoim przypadku, zgadłem?
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 28 Grudnia 2012, 12:04:26
Tak było. Tylko jak wejde w podglad to mam samo zielone pole. Co trzeba pryestawic?
EDIT: teren jest. Dzieki!
Tytuł: Odp: Własna misja - Train player not exit
Wiadomość wysłana przez: Ra w 28 Grudnia 2012, 12:07:31
(Takie są skutki zlikwidowania trybu dla trasopisarzy, który automatycznie doczytywał potrzebne pliki przy wejściu w Podgląd. Miało być prościej i jest prościej...)