- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Irek_Wd w 11 Grudnia 2012, 11:14:56

Tytuł: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 11 Grudnia 2012, 11:14:56
Witam. Jadąc EN57 przy hamowaniu elektrycznym notorycznie wybija mi Przekaźnik Nadmiarowy Silników Trakcyjnych. Co robię nie tak? Co muszę zmienić w nawykach pozostałych po starszych paczkach?

Poprawiona literówka w temacie.

Kamils
Tytuł: Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 11 Grudnia 2012, 11:37:08
Ja hamuję elektropneumatycznym i mnie przekaźnik nadmiarowy nie wybija.
Tytuł: Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 11 Grudnia 2012, 11:45:24
A to ciekawe bo ja daję pozycję hamowanie EP pod 2 na klawiaturze numerycznej i cały czas mi wyrzuca PNST.
Tytuł: Odp: PNST przy hanowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: adamst w 11 Grudnia 2012, 12:01:52
Jeżeli chce się hamować, to dobrze jest zejść nastawnikiem do 0 - inaczej, jeśli akurat nastawiona jest jakaś wyższa pozycja, to przy spadku prędkości prąd silników bez problemu wzrośnie na tyle, aby wywalić PNST.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 11 Grudnia 2012, 14:22:57
Na exe (365) z SP1 to nie występuje. Potwierdzam, jest tak w exe 390. I teraz dwa przypadki: W EN57-001 nastawiam kierunkowy...
1) na 1 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0 ale skład nadal się rozpędza (amperomierz wskazuje pobór prądu).
a) Jeśli w tym momencie zahamuję to oczywiście wywala nadmiarowy.
b) Jeśli w tym momencie przestawię kierunkowy na 0, to prąd spada na 0, skład jest na wybiegu wytracając powoli prędkość i można bez obaw hamować.
2) na 2 do przodu, ruszam składem. Po wejściu na jazdę bezoporową wracam nastawnikiem jazdy na pozycje 0. Skład przestaje się rozpędzać (amperomierz nie wskazuje poboru prądu). Można hamować.

Przyznam się bez bicia, że nigdy w realu nie prowadziłem kibelka i tylko mogę zdając się na logikę domniemywać że stan w exe 390 nie jest prawidłowy. Poproszę bardziej wtajemniczonych o potwierdzenie albo zaprzeczenie mojej tezy.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: kacp3r w 11 Grudnia 2012, 15:33:49
Mi się zdaje, że nastawnik kierunkowy nie powinien mieć na to wpływu.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 11 Grudnia 2012, 15:59:06
Potwierdzam to co mówi @popatrz. Tak samo jest z pracą przetwornicy/silnika sprężarki, po wyłączeniu  natychmiast następuje samowolne włączenie. Co do wywalania nadmiarowego to wracam do słów popatrz. Pod wpływem pobierania prądu do silników i próby zahamowania dochodzi do zadziałania bezpiecznika nadmiarowego silników trakcyjnych.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Irek_Wd w 12 Grudnia 2012, 08:59:21
No trudno. Będę kombinował z pozycją N II na nastawniku kierunku
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Anrej w 12 Grudnia 2012, 11:07:43
Mi się zdaje, że nastawnik kierunkowy nie powinien mieć na to wpływu.
Nastawnik kierunkowy na pozycji neutralnej odcina zasilanie.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 12 Grudnia 2012, 17:15:18
exe 390 W EN57-001
To był przykład. Problem dotyczy też innych EZT (np. EW58). Czy to nie jest jakiś nieplanowany efekt tej zmiany (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390#Poprawiona_1._pozycja_w_EZT)?
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 12 Grudnia 2012, 17:27:59
Ja myślę że tak, ponieważ te 2 pojazdy mają inne charakterystyki.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 13 Grudnia 2012, 22:07:58
Ale przecież po zejściu z pozycji na nastawniku, wał kułakowy przez chwile pracuje. Trzeba poczekać aż zgaśnie lampka jazdy na oporach. Wtedy dopiero można hamować.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 13 Grudnia 2012, 22:17:45
A co z "jednokierunkowością" nastawnika w kibelku?
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 13 Grudnia 2012, 22:34:41
Ale przecież po zejściu z pozycji na nastawniku, wał kułakowy przez chwile pracuje. Trzeba poczekać aż zgaśnie lampka jazdy na oporach. Wtedy dopiero można hamować.

Tylko że EN57 ma malutki wał gdzie praktycznie schodzenie z pozycji jest natychmiastowe. Co do symulacji to komory łukowe nie będą się zamykać w nieskończoność.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Grudnia 2012, 22:41:28
Czy to nie jest jakiś nieplanowany efekt tej zmiany (http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_390#Poprawiona_1._pozycja_w_EZT)?
Nie sądzę. Wyłączony został czas oczekiwania na załączenie styczników. Akurat EN57 sam jechałem i przestawiałem z 0 od razu na R i to działało, a w Symku bez zatrzymania na P potrafiło się nie załączyć. Przy okazji trzeba będzie sprawdzić, co tam się dzieje. Chociaż najlepiej by było całość wywalić i zastąpić porządnym programowaniem obwodów. Na razie się musicie jakoś przemęczyć i cieszyć tym, że zostały poprawione setki innych błędów.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: Benek w 13 Grudnia 2012, 22:44:14
Mnie AI kiblem nie pojeździ prawidłowo o czym pisałem w Beta.
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: hunter w 14 Grudnia 2012, 01:18:56
Sprobujcie dac w silnikowym SCDDelay=0.001, powinno natychmiast schodzic z pozycji. W kazdym badz razie jest to dziwne - na EU/EP/E*/costam po zejsciu na 0 automatycznie sa rozlaczane silniki (MainCtrlActualPos ustawia sie na 0 natychmiastowo).
Tytuł: Odp: PNST przy hamowaniu elektrycznym w EN57
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 14 Grudnia 2012, 06:47:58
W kiblu wał kułakowy nie załącza prądu, on zwiera rezystory zmienia układ i włącza bocznikowanie. Pracuje w jedną stronę, to co jest w maszynie jest źle. W realu nie możemy zejść np z R na S. Zejście na 0 powoduje natychmiastowe wyłączenie prądu ale zanim znowu damy na pozycję musimy poczekać aż wał przekręci się na pozycję wyjściową.