- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: libertyn89 w 08 Grudnia 2012, 16:23:38
-
Po prawie 6 latach Kraków pożegnał pociąg EuroCity "Wawel" (od jutra w skróconej relacji do/z Wrocławia).
Z jednej strony to dobre posunięcie, gdyż obecna sytuacja, czyli przejazd z Krakowa do Wrocławia o czasie minimalnie lepszym niż TLK (czyli i tak żenującym, patrząc na to co oferują autobusy na A4 lub nawet hipotetyczna TLK-a okrężną trasą przez Częstochowę Stradom i Koniecpol) w cenie EC to jakieś nieporozumienie.
Z drugiej szkoda - Kraków stracił ostatnie połączenie kategorii EC.
Jak wynika z infopasażera pociag nieco pechowy. Między KK, a Opolem doznał ponad 2,5 h opóźnienia. Zna ktoś przyczynę?
Poniżej kilka zdjęć dokumentacyjnych.
-
Przy tak skróconej relacji nazwa pociągu traci sens.
-
Połączenie to stało mi się bliższe w momencie przetrasowania pociągu na zmodernizowany odcinek magistrali E30 Miłkowice - Węgliniec. Pociąg był prowadzony wg planu lokomotywą EP09 do Węglińca, zaś do granicy ciągnęła go SU46. Połączenie zostało to tak zrealizowane, że pociągi w obie strony spotykały się w Węglińcu, gdzie następowała wymiana lokomotyw: EP09 wracała do Krakowa, zaś SU46 jechała do Chociebuża. Skutkowało to tym, że opóźnienia przechodziły z jednego na drugi (o czym za chwilę później). Niemniej jednak, był to jedyny pociąg, który wykorzystywał możliwości zmodernizowanej linii (prędkość rozkładowa 160 km/h). Od nowego RJ prędkość zostanie obniżona (najprawdopodobniej do 120/125 km/h), pociąg będzie prowadzony wrocławską siódemką.
Pociąg ten cierpiał na różne choroby, które przeszkadzały mu w rozwinięciu skrzydeł. Poza wspomnianym przechodzeniem opóźnień, czasem brakowało dziewiątki, czasem brakowało wagonu gastronomicznego, a taryfa EC skutecznie odstraszała. Oczywiście istniała promocja (19€ za Wrocław-Berlin, +10€ za przedłużenie z Berlina do Hamburga, +10€ za przedłużenie z Wrocławia do Krakowa), jednak w ruchu krajowym to trochę za mało.
Gdy tylko pojawiła się informacja, że relacja zostanie skrócona, powstał pewien problem — skąd wziąć wagony na jego wystawienie jutro, skoro dzisiaj pojadą do Krakowa. Zamiast podsyłu zdecydowano się na odwołanie dzisiejszego pociągu na odcinku Wrocław-Kraków. W ten sposób już dzisiaj odbył się pierwszy przejazd tylko do Wrocławia i pociąg 249 zamiast tradycyjnego 73000 został 76000.
Opóźnienie, którego doznał „Ostatni Wafel z Krakowa” wpłynęło znacząco na oba składy. Aby zyskać trochę czasu, zdecydowano się na przesunięcie miejsca zmiany trakcji z Węglińca na Legnicę. Zabieg taki był wykorzystywany już wcześniej. Skutkiem tego w Bolesławcu była możliwość zobaczenia SU46. Przebieg obu przejazdów w załączniku.
Przyjazd pierwszego (a może zerowego?) EC Wawel w skróconej relacji:
&hd=1
Widoczna na zdjęciu pani to jedyna wsiadająca pasażerka… Prawdę powiedziawszy, nie widziałem jeszcze więcej niż pięciu wsiadających na tej stacji.
-
Jak wynika z infopasażera pociag nieco pechowy. Między KK, a Opolem doznał ponad 2,5 h opóźnienia. Zna ktoś przyczynę?
Pod przejeżdżającym składem wykruszyło się 2m szyny...
-
Mijają cztery tygodnie od skrócenia relacji. Dzięki zmianie godzin kursowania miałem okazję zobaczyć ten pociąg na stacji początkowej, we Wrocławiu. Na peronie przywitał mnie widok tłumu ludzi czekających niecierpliwie na podstawienie. Jak widać na załączonym obrazku, w piątek połączenie cieszy się dość dobrą frekwencją. Widać też niemieckie i polskie podejście do stanu wagonów w tym pociągu.
16 minut po odjeździe EC Wawel z tego samego peronu (i w podobnym kierunku) odjeżdża RE do Drezna.
-
Myślałem, że mamy polskie tłumaczenie miasta "Dresden". Co ciekawe, Niemcy na swoich tablicach nie napiszą Opole, tylko Oppeln, czy Wrocław, tylko Breslau. Tylko u nas napiszą "Dresden".
-
Ale chodzi o to, żeby Niemcy się doczytali...
-
Ale chodzi o to, żeby Niemcy się doczytali...
Jakoś Niemcy o nas się tak nie martwią, jak my o nich.
-
Eeee tam, podobno w supermarketach niemieckich są napisy po polsku, żeby nie kraść...
-
Dla mnie hitem są zapowiedzi we Wrocławiu pociągu "do DREZDEN".