- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Dante Cenere w 06 Grudnia 2012, 23:33:21
-
Mam pewien problem. Czasami jak ruszę lokomotywą np.EP09 to zaczyna podskakiwać jakby jechała po kocich łbach. To bardzo wkurza i jestem ciekawy czy ten problem występuje tylko u mnie i czy ktoś wie jak go rozwiązać.
z góry dziękuję za pomoc
paczka całościowa 2011
w plikach nic nie zmieniałem
Po co ankieta? Po pierwsze: To nie żaden jarmark.
Po drugie: dokładniejszy opis problemu. Jakie pytanie, taka odpowiedź. Jaka paczka, jakie exe? Przykładowy screen/film? Zmieniałeś coś w plikach?[/color]
-
Są to drgania kabiny odwzorcowujące rzeczywisty bieg lokomotywy. Torowiska nie są idealnie gładkie więc nierówności i duża masa lokomotywy powoduje bujania i czuć delikatne i większe podskoki.
-
Tyle że u nas jest to źle zrobione i podskakuje sama kabina, a nie pudło.
-
Jeden z błędów. Oczywiście @Ra zapowiadał jakiś czas temu że ma zamiar wprowadzić amortyzatory dla taboru.
-
Oczywiście @Ra zapowiadał jakiś czas temu że ma zamiar wprowadzić amortyzatory dla taboru.
Oczywiście fizyka takiego resora jest skrajnie trudna do opisania.
-
Oczywiście @Ra zapowiadał jakiś czas temu że ma zamiar wprowadzić amortyzatory dla taboru.
Oczywiście fizyka takiego resora jest skrajnie trudna do opisania.
Bez przesady. Można rozpatrywać to analogicznie jak:
http://www.mathworks.com/products/simulink/examples.html?file=/products/demos/shipping/simulink/sldemo_suspn.html
-
Brakuje czopa skrętu.
-
Warto też wziąć pod uwagę że każdy inny pojazd trakcyjny zachowuje się inaczej podczas amortyzowanej jazdy.
-
Dużo zależy od stopnia zużycia części amortyzujących ale to akurat można uogólnić/uśrednić.
-
Dużo zależy od stopnia zużycia części amortyzujących ale to akurat można uogólnić/uśrednić.
Raczej trzeba. Ale też postawię tutaj pytanie: Czy będzie wymagana modyfikacja modeli na cel amortyzatorów?
-
Ewentualnie zmianę żeby cały model podskakiwał a nie tylko kabina.
-
Przecież w widoku kabinowym podskakuje kabina i model zewnętrzny równocześnie, tylko w freefly nie ma żadnych animacji bujania.
-
animacji bujania
O to mi chodziło że jeśli już to to można zrobić.
-
Siłowniki hydrauliczne które bujałyby fotel, na którym siedzi operator symulatora. Siłowniki hydrauliczne symulowałyby bujanie lokomotywy.
-
Siłowniki hydrauliczne które bujałyby fotel, na którym siedzi operator symulatora. Siłowniki hydrauliczne symulowałyby bujanie lokomotywy.
Ta, a w kuchni sprężarka...
-
Przecież w widoku kabinowym podskakuje kabina i model zewnętrzny równocześnie, tylko w freefly nie ma żadnych animacji bujania.
Chyba Ci się coś przewidziało.
-
Czyli wycieraczki będące elementami modelu zewnętrznego są jakieś niezwykłe skoro poruszają się równo z kabiną?
-
U mnie nie poruszają się równo z kabiną. Zdziwiony? Fps równy f monitora.
-
Jak to możliwe? Nagraj jakiś filmik, bo normalnie to dla szok.
-
Cóż, na ilu sprzętach jeździłem zawsze bujało idealnie równo. Problemy zaczynają się gdy e3d modelu zewnętrznego jest wygenerowane na exe powiedzmy 325 a kabiny na 390 - atrakcje podobne do tych w najstarszej wersji ET22.
-
To kamera się buja. Ponieważ ruch jest względny, można odnieść wrażenie, że buja całą budą wraz z wycieraczkami do niej przyklejonymi.
-
Oczywiście @Ra zapowiadał jakiś czas temu że ma zamiar wprowadzić amortyzatory dla taboru.
Oczywiście fizyka takiego resora jest skrajnie trudna do opisania.
Brakuje czopa skrętu.
Po 1. weźcie pod uwagę, że @Ra to nie robot, nie musi się też na wszystkim znać i wszystkiego robić sam. Jestem pewien, że jeśli ktoś w sposób profesjonalny przygotuje odpowiedni model matematyczny odwzorowujący wyżej opisane zjawisko, to @Ra nie będzie robił problemów, tylko równie profesjonalnie podejdzie do zadania wprowadzenia tego elementu do kodu programu.
Po 2. czop skrętu ułatwia sprawę, bo uznając inne niż amortyzatory elementy za bryły sztywne, dostajemy na czopie tylko 3 stopnie swobody, zamiast 6, jak to jest w zawieszeniu samochodu.
Po 3. jeśli odwzorowywać bujanie pudła i jego amortyzację, to należałoby też wziąć na warsztat zjawisko "wspinania się" zestawu kołowego na szynę zewnętrzną oraz powiązane zjawisko "wężykowania".
To kamera się buja. Ponieważ ruch jest względny, można odnieść wrażenie, że buja całą budą wraz z wycieraczkami do niej przyklejonymi.
Po 4. touché.
Ogólnie ani kamera kabina, ani pudło się nie bujają, buja się kamera. Miało to na celu, zdaje się, odwzorowanie "bujania się" człowieka jadącego w loku/wagonie na łukach oraz przy hamowaniu (przy rozpędzaniu w mniejszym stopniu, ale chyba również), zresztą bardzo przyjemnie wpływa to na wrażenie realizmu, pamiętam że dobre 5 lat temu strasznie się tym jarałem.
(dzięki ci Benku, za wychwyt)
-
weźcie pod uwagę, że @Ra to nie robot, nie musi się też na wszystkim znać i wszystkiego robić sam.
Jak by co ja nic nie pisałem. Wspomniałem tylko zapowiedzi @Ra.
-
Po 1. weźcie pod uwagę, że @Ra to nie robot, nie musi się też na wszystkim znać i wszystkiego robić sam.
Oczywiście, ale w działach zamkniętych dyskusja na temat już była i Ra, jak to Ra, albo zrobi dobrze albo wcale. A on wie jakie tam są problemy po drodze.
To kamera się buja. Ponieważ ruch jest względny, można odnieść wrażenie, że buja całą budą wraz z wycieraczkami do niej przyklejonymi.
Ogólnie ani kamera, ani pudło się nie bujają, buja się kamera.
Weź się przeczytaj raz jeszcze.
-
Są to drgania kabiny odwzorcowujące rzeczywisty bieg lokomotywy. Torowiska nie są idealnie gładkie więc nierówności i duża masa lokomotywy powoduje bujania i czuć delikatne i większe podskoki.
Ale dlaczego to wygląda tak jak jazda autem po bruku. Na niektórych trasach jest rzeczywiście lekkie bujanie, a trasa z którą mam problem to
linia61_pospieszny1
Proszę poprawić tego posta oraz pierwszego, według tych wytycznych:
- Zdanie zaczynamy z dużej litery.
- Zdanie kończymy kropką.
- Zdanie podrzędne oddzielamy przecinkiem od zdania nadrzędnego.
- Po znakach interpunkcyjnych stosujemy spację.
Rozi
-
...Ogólnie ani kamera kabina, ani pudło się nie bujają...
Serio? A weź przejedź się w debugmode i będąc w kabinie w czasie jazdy zejdź przy pomocy page down pod lokomowę. Czyżby sceneria się bujała?:).
...ale dlaczego to wygląda tak jak jazda autem po bruku...
Problem znany i omawiany wiele razy. Upraszczając, trzęsawka występuje przy dużym oddaleniu od środka scenerii. Gdy będziesz zbliżał się lokomotywą do środka scenerii, będzie to ustępować.
-
ale dlaczego to wygląda tak jak jazda autem po bruku.Na niektórych trasach jest rzeczywiście lekkie bujanie a trasa z którą mam problem to
linia61_pospieszny1
Przejechałem tą trasę i przesadzasz z tym bujaniem. Trasa przeprowadzona przez tereny, gdzie wystepują szkody górnicze. Wiele ograniczeń prędkości, także musi trochę trząść.
-
Chcielibyśmy, by te szkody górnicze potrząsały lokomotywą :)
-
...Ogólnie ani kamera kabina, ani pudło się nie bujają...
Serio? A weź przejedź się w debugmode i będąc w kabinie w czasie jazdy zejdź przy pomocy page down pod lokomowę. Czyżby sceneria się bujała?:).
...ale dlaczego to wygląda tak jak jazda autem po bruku...
Problem znany i omawiany wiele razy. Upraszczając, trzęsawka występuje przy dużym oddaleniu od środka scenerii. Gdy będziesz zbliżał się lokomotywą do środka scenerii, będzie to ustępować.
Masz rację. Tzn. poniekąd masz rację. Ja obserwuję odpaliłem symulator pod exe z PC11 i obserwuję dwa rodzaje wstrząsów: jedne rzeczywiście wynikają z małej precyzji mantissy liczby określającej pozycję obiektu typu dynamic (albo raczej dużego exponenta) - charakterystyczne jest to, że trzęsie tylko w płaszczyźnie poziomej, w bardzo małych skokach, poza tym trzęsie tylko obiektem dynamic, a scenerią nie (np. słupy trakcyjne się nie trzęsą - co do semafora jakoś nie mogłem stwierdzić, czy tak, czy nie, ale raczej nie); drugie natomiast wstrząsy są bardziej konkretne, tzn. nie ma trzęsiawki o dużej częstotliwości i drobnym skoku, tylko po prostu rzuca, choć niektóre z tych wstrząsów są dla mnie niezrozumiałe - może to dlatego, że nigdy nie siedziałem w ruszającej dziewiątce z dużym składem na haku.
Słowem pocieszenia - na eu07_390 wstrząsy pierwszego gatunku nie występują, albo na tyle jest zmniejszony skok, że nie "spodziewając się" tego zjawiska nie idzie ich zaobserwować. Dlatego też pisałem o zupełnie innym zjawisku niż ty, @adsimie, "u mnie" ten problem po prostu nie występuje.
-
Jak to możliwe? Nagraj jakiś filmik, bo normalnie to dla szok.
&feature=youtu.be
Za odpaloną muzykę w tle przepraszam, zapomniało mi się o tym.
-
Ojej, jakby banana brakowało. Ja mam na sztywno takie rzeczy.
-
Ojej, czy nie ojej. Wyciąg z repo.
-
Ja pierdykam. Tyle co po apdejcie.
-
Ja mam tak...
-
Wystarczy wygenerować E3D modelu na exe 325 i będzie ok (i z bujaniem i z badylami).
-
Noobskie pytanie: to generowanie e3d jest wyłączone w 365 i więcej?
-
W jakim sensie wyłączone?
Zdaje się, że konwersja .t3d do .e3d jest zależna od parametru znajdującego się w pliku eu07.ini.
Co więcej, w nowszych wersjach poprawiona jest konwersja - wcześniej obracany był tylko pierwszy submodel, teraz obracane są wszystkie niezależnie od siebie, można więc zrezygnować z bananów i innych tego typu badziewi.
Może słowem wyjaśnienia, nie wszyscy muszą to wiedzieć (ja sam nie wiedziałem do całkiem niedawna) - modele we wszelkich edytorach budujemy w prawoskrętnym układzie współrzędnych xyz, w takim samym układzie są one przechowywane w plikach .t3d, natomiast OpenGL korzysta z układu -xzy, a że format .e3d został stworzony dla jak najprostszej współpracy z OpenGL, to również w ten sposób zapisane są modele (w układzie współrzędnych -xzy). Co ciekawe obecny format zapisu scenerii przeplata, zdaje się, te dwa układy współrzędnych, -xzy jest chyba jednak dominujący. Wypadałoby to kiedyś ujednolicić (albo w ogóle migrować do nowego formatu, np. .rsf).
-
Noobskie pytanie: to generowanie e3d jest wyłączone w 365 i więcej?
Nie, ale po zmianach @Ra na brak konieczności używania bananów albo zmiany metody przechylania modelu (nie pamiętam) jest kicha po wygenerowaniu E3D. Osobiście generuję właśnie na EXE 325 (przed zmianami) żeby model zachowywał się normalnie.
-
W czym się ta kicha objawia?
-
Że buja modelami we wszelkie możliwe strony.
-
&feature=youtu.be
Za odpaloną muzykę w tle przepraszam, zapomniało mi się o tym.
Sorki, że dopiero odp, ale nie miałem zbytnio czasu by looknać. Dzięki za filmik. Z ciekawości zobaczę jak się u mnie sprawa będzie przedstawiać.
-
@Ra: niestety jest kicha - modele wygenerowane z convertmodels 4 zachowuja sie nieprawidlowo - kabina buja sie razem z kamera, model zewnetrzny pozostaje nieruchomy. dzieki temu widzimy pieknie plywajace wycieraczki i lusterka z kabiny. Czy dasz rade to poprawic na poziomie EXE?
-
Musiałbym się zagłębić w to zjawisko. Niestety u mnie ono nie występuje, bo przy 2-5 FPS bujanie jest wyłączone... Miało by to sens, żeby ostatnie rozprawić się z bujaniem robionym przez wstawianie animacji do modelu.