- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: dziabaq w 04 Grudnia 2012, 19:05:31
-
Witam,
Na wstępie chciałbym przywitać wszystkich i wyrazić swój ogromny szacunek dla twórców symulatora, którzy z niebywałą wytrwałością pracują nad tym projektem i umożliwiają zabawę, tym jakże realistycznym symulatorem, ZA DARMO.
Intryguje mnie dlaczego w scenerii "Bałtyk", po dojechaniu po zepsuty IC nie mogę ruszyć z drugą lokomotywą. Podjeżdżam, zapinam sprzęgi, luzuje skład, luzuje hamulec zepsutej lokomotywy, przechodzę do drugiej kabiny ( tzn. jazda wprzód ). Pantograf mam podniesiony i wtedy nie mogę załączyć obwodu głównego. Jak kierunek jazdy dam na "luz" to obwód się uruchamia ale jak przełączę na jazdę prosto to wszystko gaśnie. Dalej, opuszczam pantograf, podnoszę znowu ( podnosi się także pantograf w drugiej lokomotywie ), załączam obwód główny - udaje się. Następnie wybieram kierunek jazdy, luzuje hamulec i ustawiam nastawnik na pierwszą pozycję - niestety lokomotywa nie rusza. Co robię źle??
Pozdrawiam
Jacek
-
Ile razy wciskasz Insert, gdy łączysz lokomotywy?
-
Prawdopodobnie w drugiej lokomotywie masz złą obsadę albo za dużo razy insert (za dużo wciśnięć powoduję jazdę ukrotnioną) Też tak kiedyś miałem. Zapodaj loga. Benek mnie ubiegł :)
-
Przy podpinaniu się do EP09/EP05 wciśnij Insert maksymalnie 3 razy.
-
Możliwe też że po przejściu do kabiny B masz załączoną jednocześnie przetwornice i sprężarkę.
-
Ile razy wciskasz Insert, gdy łączysz lokomotywy?
Szczerze to kilka razy, nigdy nie liczyłem. Nie wiedziałem że w tym przypadku jest to ważne. spróbuję jeszcze raz, naciskając max 3 razy i wyłączę sprężarkę przed startem.
-
Ja od siebie polecam wyłączyć najlepiej wszystko, co masz włączone w kabinie A podczas przechodzenia do kabiny B (tam, gdzie połączymy lokomotywy). Jest wygodniej, nie trzeba potem latać znowu do kabiny A w celu przestawiania/wyłączania czegoś innego. I pamiętaj o luzowaniu składu.
-
@dziabaq obowiązkowo proszę zapoznać się z readme.html.
-
Przecież to niczym nie rózni się, od podpinania lokomotywy do składu.
Tutorial:
- Num. + poz. 1 lub 2 - delikatnie podjeżdżamy aby docisnąć lokomotywę.
- Num. 1 klikamy 1 raz - hamujemy lokomotywę hamulcem pomocniczym.
- Num. - poz. 0 - nastawnik ustawiamy na pozycję "0".
- y, u, i - wyłączamy światła.
- m - wyłączamy obwód główny.
- o, p - opuszczamy pantograf dla bezpieczeństwa.
- F4 - wychodzimy z kabiny.
- Strzałki, PageUp, PageDown - podchodzimy jak najbliżej pod sprzęg.
- Insert - łączymy sprzęg.
- Insert - łączymy przewody hamulcowe.
- Insert - łączymy przewody zasilające.
- F4 - powracamy do kabiny
- Num. 7 - luzujemy hamulec pomocniczy
- Klikamy 2 razy End lub Home - przechodzimy do drugiej kabiny.
- Postepujemy jak przy każdym uruchomieniu i ruszeniu lokomotywą.
W niektórych sceneriach może zajść potrzeba, zahamowania hamulcem pomocniczym 1 - 3 wagony. Przed dociśnięciem lokomotywy do składu.
Czwarte klikncie Insert łączy ukrotnienie.