- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 17:06:48

Tytuł: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 17:06:48
Bry, chciałbym napisać tutorial o tworzeniu misji. Dla scenerii już jest, ale dla misji nie ma. Według mnie jest za mało "eventopisarzy" (na niektórych scenariach są  tylko scenariusze wydane z samą scenerią patrz: drawinowo) Myślę, że wielu próbujących "nauczyć" i zrozumieć eventy kończy już na samym początku lub na pobraniu EventGeneratora. Przeszkodą jest trudny język w dokumentach np. scenery.doc i na forum. Sam wiem jak mi było trudno zrozumieć co to np. velocity, multiple, komórka pamięci, wpis do toru itd. Tutorial napisał bym bardzo luźnym językiem, takim aby nawet najgłupszy tępak mógł to zrozumieć. Pisać to?

Edit by Mutopompka
Poprawka błędów totorialu :)
Tytuł: Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 04 Grudnia 2012, 17:12:51
Ale już jest w event generator instrukcja o eventach. I ona naprawdę jest łopatologicznie napisana.
Tytuł: Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: popatrz w 04 Grudnia 2012, 17:25:16
Ja tam jestem zdania, że dokumentacji nigdy za wiele. Jeśli masz wiedzę, chęci i twarde cztery litery to śmiało: "test dodatków czeka". O tych czterech literach napisałem, bo licz się z odpowiednio dobrze nałożonym filtrem przez oceniających jeśli chodzi o uwagi, ocenę, przydatność, dokładność i możliwość publikacji ;]
Tytuł: Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 04 Grudnia 2012, 18:18:43
Dokładnie jak mówi Paweł, zrób to bardziej dokładnie, bo jeśli będziesz wrzucał poprawki, to będzie ich ze sto. Skoro to ma uczyć, to musi być perfekcyjne. A więc powodzenia ;).
Tytuł: Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 19:05:36
Tak więc zaczynam coś myśleć. Szukam pomocnika, który by to wszystko bardziej fachowym okiem sprawdził.
Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Grudnia 2012, 19:34:25
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?
Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 19:37:55
Poradnika nie będę pisał z pamięci, tylko wszystko będzie sprawdzone i skonsultowane. Z pamięci pisałem tylko wyraz tutorial. @kliczmok nowego nic, ale opisane na chłopski rozum z wytłumaczeniem co i jak, krok po kroku. Po co @macius pisał poradnik dla tych co chcą robić scenerie chociaż i tak wszystko było na forum po tysiąckroć?
Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Grudnia 2012, 19:38:12
Cytat: klimczok_mk
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?
Chociażby rozpisać składnie eventów multiple zasadę stosowania odcinków izolowanych...
Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2012, 19:40:10
Nie porównuj tworzenia scenerii do pisania scenariusza. Aktualnie scenerie (przeważnie) są tworzone w programie który średnio się do tego nadaje, czyli 3dsie, a do tworzenia scenariuszy mamy generator który został do tego stworzony. Simple?
Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 19:41:23
Właśnie chodzi o to co napisał @MasterYoda. Ja nie wiedziałem jak wogólę wyzwolić event, za to umiałem napisać. Chcę aby te poradniki stworzyły jedną całość. Wtedy od strony praktycznej jak i teoretycznej wszystko będzie się pokrywało.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Grudnia 2012, 19:48:15
@szogun to nie chodzi o porównywanie. Pomimo tego że mamy dedykowany program do eventów to jednak nie jest tam napisane jak używać np opcji wyzwalaj gdy tor będzie wolny/zajęty a też wypadało by wiedzieć o co chodzi we wpisach które nam generuje program Krzyśka. Tak jak tutorial do 3ds'a ma pomóc tak samo tutorial dotyczący eventów ma za zadanie pomóc...
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 04 Grudnia 2012, 19:53:09
Napiszę tylko tyle:

Poszło PW do autora wątku w tej sprawie (pisania tutoriala).  Zresztą co co pisac na forum, CZY MOGĘ pisać przewodnik czy nie. Rany! Albo ktoś coś robi i potem publikuje do testów, albo w ogóle nic nie pisze.


Tytuł: Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: SKP w 04 Grudnia 2012, 19:58:26
Cytat: klimczok_mk
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?
Chociażby rozpisać składnie eventów multiple zasadę stosowania odcinków izolowanych...
Mój program został stworzony głównie dlatego, żeby można było zrobić misję bez znajomości składni eventów. Natomiast o odcinkach izolowanych napisałem tyle ile potrzeba:
Cytat: pomoc.pdf
Jeśli zdarzenie jest wyzwalane przez zajęcie/zwolnienie odcinka izolowanego, w polu Nazwa powinna się znaleźć nazwa tego odcinka. O tworzeniu odcinków izolowanych (Isolated) można przeczytać na stronie www.rainsted.com/pl.
Klikasz podany link, wpisujesz w wyszukiwarkę "isolated" i masz wszystko czego Ci potrzeba.

@MKUśniaki, myślę że chcesz zrobić coś, co już dawno temu zrobił Wasyl: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6307.msg63598.html#msg63598.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 04 Grudnia 2012, 20:05:36
Tamten tutorial jest z deczka "starawy" Poza tym jest on jak pisze sam autor "zaawansowany" a ja chcę zrobić odwrotnie od podstaw.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Grudnia 2012, 20:11:09
Maciek napisał to po to żeby było wszytko w jednym miejscu, a to wszystko co było na ten temat, było rozsiane po całym forum. O tworzeniu misji właśnie wszytko mamy w jednym miejscu tj. Generator Eventów.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: SKP w 04 Grudnia 2012, 20:12:37
Jedyne co w tym tutorialu jest zaawansowane, to nazwa.

Ciężko dyskutować o czymś czego jeszcze nie ma. Po prostu napisz to co chcesz napisać, wrzuć najlepiej do testu (jakąś kontrolę jakości to musi przejść) i wtedy będziemy dalej dyskutowali. Skoro napisałeś, że tutorial Wasyla jest "starawy", to w swoim zamieść najnowsze informacje jak else w multiple, eventy AddValues, itp. Jeśli zrobisz poradnik bez tych elementów, to nie będzie on "świeższy" niż poradnik Wasyla.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Grudnia 2012, 20:14:51
Maciek napisał to po to żeby było wszytko w jednym miejscu, a to wszystko co było na ten temat, było rozsiane po całym forum. O tworzeniu misji właśnie wszytko mamy w jednym miejscu tj. Generator Eventów.
To skoro tak uważasz to napisz sam jakiś krótki scenariusz na podstawie informacji zawartych w EG bez konsultowania się itp.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: szogun w 04 Grudnia 2012, 20:48:45
Zaprezentuj chociaż jedno opracowane zagadnienie z tego tutoriala, to wtedy będziemy rozmawiać.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MasterYoda w 04 Grudnia 2012, 20:53:29
Cytat: klimczok_mk

A ten jego poradnik niczemu nie jest potrzebny.
Nie tobie to oceniać skoro nie masz zamiaru pisania scenariusza.
Cytuj

Jest aplikantem niech się stara dobrze wykonać zadania a nie zajmuje się czymś co już jest i to kilka razy napisane.
Jest kilka razy napisane? Tak mówisz? To przekonaj się sam czy na podstawie tego właśnie kilka razy napisanego dasz rade samodzielnie coś stworzyć...
Cytuj
A i tak nikogo, przez ten poradnik który chce zrobić, nie skłoni do pisania kolejnych misji. To jest pewne. Po event generatorze jakoś tłumów scenariuszy nie ma do testowania. Wydaje mi się że @SKP wytłumaczył to najbardziej łopatologicznie jak się dało. Prościej już się nie da. To więc proszę się nie łudzić że przez ten poradnik przybędzie scenarzystów.
Człowieku jakimi kategoriami Ty myślisz... Tutorial nie ma zachęcać tylko ułatwiać... Po co Krzysiek stworzył EG? Nie po to żeby ułatwić, skrócić czas pisania i wyeliminować możliwość popełnienia błędu przy pisaniu bardziej skomplikowanej składni np. eventów losowych czy komórek? 

Cytat: MKUśniaki
Wydaję mi się, że wychodzisz z założenia: "ja się nauczyłem to po co inny ma się uczyć".
@klimczok się nie nauczył...

Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 04 Grudnia 2012, 21:09:04
Ok. Panowie. Sam chciałbym z miłą chęcią "eventować". Ale jest małe ALE:
1) brak programu dla linuchów (windowsiarze mają programik @SKP) :)
2) Ryję w gedit (taki notatnik w linuchu) i porównuję co, gdzie i z czym.

Naprawdę jest ciężko, ale powoli łapię o co kaman. Jeśli poradnik miałby powstać, niech powstanie. Nie mam nic przeciwko. Skoro autor ma zapał i chęć? Czemu nie? Pokaże potem do testów i dopiero wtedy możecie krytykować. A Na dzień dzisiejszy ode mnie ma S2 w napisaniu takiego poradnika. A czy mu wyjdzie, czy nie - oceni się potem. :)

PS. I wielka prośba. Proszę o spokój w wątku, gdyż powoli zaczynają co niektórzy hamować awaryjnie. A tu wręcz trzeba odluźniać :)
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Benek w 04 Grudnia 2012, 21:21:59
Bardzo szczegółowa dokumentacja na temat pisania scenariuszy, w postaci nie tylko suchych regułek, będzie stworzona przeze mnie i udostępniona na mojej stronie. Ponieważ nauczyłem się pisać zdarzenia w notatniku, a EG nigdy nie odpalałem - gdyż nie wiem co się dzieje bezpośrednio w kodzie, będzie to też przydatne narzędzie dla ludzi używających linuxa, tj. gedita, vima, gvima. Nie pojawi się to wcześniej niż za pół roku.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: klimczok_mk w 04 Grudnia 2012, 21:31:43
@klimczok się nie nauczył...
A co cię to obchodzi czy ja się tego uczyłem czy nie twoja sprawa. Jak bym tego nie umiał to nie było by mnie w BT.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 04 Grudnia 2012, 22:08:32
Jeszcze chwila... Moderator prosił o spokój.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Grudnia 2012, 22:28:02
Tamten tutorial jest z deczka "starawy" Poza tym jest on jak pisze sam autor "zaawansowany" a ja chcę zrobić odwrotnie od podstaw.
Nie do końca się z tym zgodzę. Owszem swoje latka ma, ale mimo tego jest nadal jary. Skoro tak go określiłeś, to dla mnie oznacza iż zbytnio się z nim nie zapoznałeś. Wiele osób eventy lepiej pojęło właśnie dzięki temu tutorialowi. Bardziej zaawansowane jest scenery.doc.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 04 Grudnia 2012, 22:48:10
@MKUśniaki, jeśli uważasz, że obecna baza pomocy nie wystarcza do łatwego przyswojenia materiału (bo np Tobie czy innej osobie faktycznie nie wystarczała i podobne problemy mogą mieć inni) to nie sugerując się opiniami innych stwórz taki poradnik o ile masz chęci, czas i wiedzę.
Co do poradnika @Wasyla, ma on już ponad 5 lat i coraz więcej błędów. Zaszły duże zmiany w Scenery Designer, zmiany nazw plików .inc semaforów, zamienione zostały znaki przełożenia rozjazdów (+ -), zmieniły się standardy oraz wiele innych.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: muri w 05 Grudnia 2012, 07:46:38
Ok. Panowie. Sam chciałbym z miłą chęcią "eventować". Ale jest małe ALE:
1) brak programu dla linuchów (windowsiarze mają programik @SKP) :)
2) Ryję w gedit (taki notatnik w linuchu) i porównuję co, gdzie i z czym.
W Wine nie pójdzie? To może XP na virtualboxie?
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Grudnia 2012, 07:54:58
Nie pojdzie, bo pisal ja w .net...
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: MKUśniaki w 05 Grudnia 2012, 14:39:41
Tutaj napiszę w skrócie jak by to wyglądało: na początek byśmy zaczęli od wpisów torów czyli: jak zrobić odcinek izolowany, który wpis jest od czego (trakcja, tory, zwrotnice) Po tym jak przygotować scenerie pod pisanie (EventoUsuwacz) Gdzie zamieścić eventy do naszego scenariusza. Jak "włożyć" skład na odpowiedni tor i jego odcinek. By potem rozpisać każdy event tak: event nazwa multiple 0.0 none nazwasemafora_sygnał nazwarozjazdu+ endevent. Po tym każdą część powyższego eventu opisać za co odpowiada no i czego ze wzoru nie usuwać a co wpisać (chociaż myślę iż każdy się skapnie o co kaman) Oczywiście wszystko gęsto przesiane screenami. Do tego nazwy sygnałów wraz z opisem prędkości i światłami na semaforze. Oraz listę wszystkich eventów poprawnie napisanych jakie są potrzebne do napisani najprostszej misji. Tyle.
Tytuł: Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Grudnia 2012, 14:43:33
W porządku skoro już masz pomysł i szkic w głowie, teraz to tylko przelej na papier. Powodzenia.