- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 03 Grudnia 2012, 19:01:00
-
Czy użycie Radio-Stopu, który mamy użyć na scenerii mógłby się odbić na poprawnym prowadzeniu pociągów przez AI? Przykład: Niby że widzimy jadący pociąg i mamy wątpliwość że jedzie po naszym torze i musimy użyć R-S, ponieważ opis misji tak mówi. Po zakończonej operacji gdy ruszymy, AI nie będzie miało trudności z dojechaniem do celu, nie ruszy z miejsca itp?
-
AI z moich obserwacji po pewnym czasie rusza.
-
Tak, po użyciu RS AI hamuje, po czasie normalnie luzuje i rusza.
-
RS sprawi, że AI zahamuje, następnie przełączy się w tryb oczekiwania i po odczekaniu pewnej ilości czasu ruszy dalej.
-
RS sprawi, że AI zahamuje, następnie przełączy się w tryb oczekiwania i po odczekaniu pewnej ilości czasu ruszy dalej.
Ten czas w jaki sposób jest zdefiniowany?
-
Pewny do końca nie jestem, ale myślę , że rozchodzi się tu o wyluzowanie przez AI, a to może troszkę potrwać. Dlatego użyłem określenia pewnej ilości czasu, bo ciężko to jednoznacznie określić ile to może zająć.
-
Zachowanie AI po RS z tego, co czytałem "tu i tam" nie jest na dzień dzisiejszy w 100% przypadków zbadane (zapewne dlatego, że nie było takiej jeszcze potrzeby). Chodzi o sprawdzenie jak AI zachowa się po RSie w różnych warunkach: gdy "widzi" sygnał zezwalający na jazdę, gdy "widzi" sygnał zabraniający, gdy nie może wyskanować żadnego sygnału z przodu lub z tyłu, gdy ma inny pociąg przed sobą itp itd. To i wiele innych konfiguracji trzeba sprawdzić, opisać i wtedy zastanawiać się co i jak zmienić.
-
Mogę się podjąć sprawdzenia takich sytuacji, potrzebowałbym tylko trochę czasu.
-
Miałem przypadek na własnym scenariuszu, na semaforze wjazdowym AI miało sygnał S5, po czym użyłem RS skład się zatrzymał i póki wagony nie wyluzowały stał. Gdy wszystko wróciło do normy normalnie ruszył.
-
Czyli w praktyce AI zareaguje na sygnał wysłany przez gracza, po czym gdy "alarm zostanie odwołany" zostaje przywrócony do realizacji swojego zadania.
-
Alarm nie zostaje odwołany. AI odhamuje pociąg i ruszy nim dalej, nawet jeśli będzie z naprzeciwka jechał na czołowe inny skład. Chyba że będzie w takiej odległości, że zatrzymany skład go wykryje.
-
Ile wynosi odległość "wykrywalności" jednego składu wzgledem drugiego?
-
Nie wiem jak jest w przypadku uzycia Radio-Stop. Jak prowadziłem skład i z naprzeciwka nadjechał skład prowadzony przez AI. To AI zatrzymał skład. Podobnie jak gonił mnie pośpieszny, AI zatrzymał skład.
Tak biorąc na logike. AI ruszy składem po użyciu Radio-Stop jak nie będzie przeszkód.
AI nie użyło Radio-Stop a według mnie powinno.
-
Ile wynosi odległość "wykrywalności" jednego składu wzgledem drugiego?
AI skanuje tory przed sobą w zależności od szybkości z jaką się porusza. Im większa, tym większy promień skanu.
-
A jest w ogóle możliwość, aby AI wywołało RS?
-
Nie.
-
A jest w ogóle możliwość, aby AI wywołało RS?
W sumie wywołanie RS da się zrobić poprzez event.
-
Nie do końca. Możesz uruchomić komendę Emergency_brake, która spowoduje zatrzymanie Twojego składu, jednak nie działa to globalnie.
-
W przypadku bodaj Linii 61 jest wykonana ta sama operacja?
Możesz uruchomić komendę Emergency_brake
-
Z tego co wiem - tak. Nigdy tego nie sprawdzałem, ale nie widzę innej możliwości. Za to sprawdzałem na L053-osobowy i tam była właśnie ta komenda.
-
W przypadku bodaj Linii 61 jest wykonana ta sama operacja?
Tak, sam ją tam wkładałem.