- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: darekocur w 28 Listopada 2012, 03:11:01
-
Czemu sm42 rozwija prędkość maksymalną 50 zamiast 90km/h? Mam pełną moc na nastawniku i jestem w stanie rozwinąć lokomotywą sm42 tylko 50km/h, hamulce odluzowane.
-
Na SM42 po uzyskaniu prędkości ok 33km/h należy użyć bocznikowania.
-
@darekocur nie potwierdzam. Sprawdzałem przed robotą sobie taki zestawiony skład i jest ok.
FirstInit
trainset rozklad start 0.0 0.0
//$o Tor doświadczalny.
node -1 0 SM42-320 dynamic pkp\sm42_v1 6d-320 6d 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 SM42-982 dynamic pkp\sm42_v1 6d-982 6da -1 connected 55 0 enddynamic
node -1 0 SM42-1154 dynamic pkp\sm42_v1 6d-1154 6da 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 eaos-01 dynamic PKP\408W_v1 5337712-3 408Wa 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-02 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-03 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-04 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-05 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-06 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-07 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-08 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-09 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-10 dynamic PKP\408W_v1 5337712-3 408Wa 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-11 dynamic PKP\408W_v1 5337712-3 408Wa 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-12 dynamic PKP\408W_v1 5328343-7 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-13 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-14 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-15 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-16 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-17 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-18 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-19 dynamic PKP\408W_v1 5337712-3 408Wa 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-20 dynamic PKP\408W_v1 5328343-7 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-21 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-22 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-23 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-24 dynamic PKP\408W_v1 5316830-7 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-25 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-26 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-27 dynamic PKP\408W_v1 5335827-0 408Wzas 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-28 dynamic PKP\408W_v1 5337710-6 408W 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-29 dynamic PKP\408W_v1 5350062-4 408Wekk 0.0 nobody 3 60 zwir enddynamic
node -1 0 eaos-30 dynamic PKP\408W_v1 5337712-3 408Wa 0.0 nobody 0 60 zwir enddynamic
endtrainset
Reg. Obowiązki: 11, podpunkt 2.
Poprawiłem.
Rozi
-
Cytat z readme:
Kolejna różnica, to funkcja, jaką spełnia kombinacja Shift + f. Nie służy ona do uruchomienia wysokiego rozruchu. W SM42 i SP42 uruchamia tryb jazdy manewrowej, natomiast w pozostałych lokomotywach spalinowych nie ma żadnej funkcji. Oto opis jego obsługi:
Nastawnik na 0 -> Shift + f -> ustalamy nastawnikiem pozycję jazdy -> klawiszami Num / oraz Num * zmieniamy wzbudzenie.
Do 4. pozycji nastawnika trzeba jakieś wzbudzenie ustawić, żeby pojechać, od 5. można ruszyć bez wzbudzania, ale powoli.
Wyłączenie trybu jazdy manewrowej:
Nastawnik na 0 -> f
W trybie manewrowym ten lok tak się po prostu zachowuje.
-
A można jechać na pełnym nastawniku, nie zatrze się agregat prądotwórczy? Bo do misji bałtyk zimą zamiast ep07 dałem właśnie sm42 aby dociągnał skąd ep09 i trudno bez dania mocy 'gazu' uciągnąć skład kilkuwagonowy nawet 70km/h.
-
Co do "symulatorowego" agregatu to bym się nie martwił, bo nie udało mi się jeszcze zatrzeć żadnego loka w MaSZynie :)
W tych postach wyżej chodziło o to, że te lokomotywy mają dwa tryby pracy. Standardowo, po uruchomieniu lokomotywa nie jest w trybie manewrowym i można śmigać mniej więcej do jej prędkości konstrukcyjnych.
Jednak, jeśli przy nastawniku znajdującym się w poz. 0 naciśniesz Shift+f, lokomotywa przejdzie w tryb jazdy manewrowej. Czytając Twój opis wywnioskowałem, że chyba właśnie w tym trybie się znalazłeś. Jeśli tak to robisz, to trzeba w/g instrukcji zejść nastawnikiem na 0 i nacisnąć f.
Jeśli to nie to, najlepiej byłoby, jakbyś załączył log.txt.
-
W rzeczywistości silnik spalinowy w SM42 też nie jest tak łatwo zatrzeć, pod warunkiem, że przestrzega się reżimów utrzymania i rozruchu, a przed rozpoczęciem pracy uzyska się odpowiednie temperatury oleju i wody. W czasie pracy też należy pilnować temperatur, na ogół automatyka pracy żaluzji i wentylatora dobrze sobie radzi z utrzymaniem ich na odpowiednim poziomie.
-
W czasie pracy też należy pilnować temperatur, na ogół automatyka pracy żaluzji i wentylatora dobrze sobie radzi z utrzymaniem ich na odpowiednim poziomie.
Zwłaszcza że automatyka żaluzji w sm42 to pomocnik zakrywający żaluzje brezentem.
A tak poważnie Lokomotywa jest projektowana do pracy pod maksymalnym obciążeniem i nic się jej nie dzieje złego. A wszystkie MKolskie teksty o zarzynaniu lokomotyw na ostatniej pozycji to można wsadzić w rurę wydechową. Najbardziej szkodzi to co pisze El Mecánico czyli złe utrzymanie, czyli np. 1/3 chłodnicy nie chłodzi bo jest zatkana kamieniem, lokomotywa dymi na czarno bo wtryski leją jak pies pod drzewem, albo połowa przekroju wydechu to sadza.
-
Symulator to wiadomo nic się nie stanie, szkoda właśnie że nie ma takiej symulacji że przykładowo żle rozgrzane silniki w jakiś sposób zwiastują ew. awarię, lub niewłaściwy poziom oleju. Przy składzie 6-7 wagonowym raczej nie da się rozpędzić sm42 do 80km/h bez użycia maksymalnej mocy silników trakcyjnych.
Nie widziałem jeszcze sm42 z ukrotnieniem, nie wiem czy w symulacji tak można zrobić.
-
Nie widziałem jeszcze sm42 z ukrotnieniem, nie wiem czy w symulacji tak można zrobić.
http://www.transportszynowy.pl/smdane.php#sm42
-
Symulator to wiadomo nic się nie stanie, szkoda właśnie że nie ma takiej symulacji że przykładowo żle rozgrzane silniki w jakiś sposób zwiastują ew. awarię, lub niewłaściwy poziom oleju. Przy składzie 6-7 wagonowym raczej nie da się rozpędzić sm42 do 80km/h bez użycia maksymalnej mocy silników trakcyjnych.
Nie widziałem jeszcze sm42 z ukrotnieniem, nie wiem czy w symulacji tak można zrobić.
Przegrzać silniki trakcyjne jest trudno no chyba że profil linni był taki że jechał byś cały czas na ostatniej pozycji z prędkością mniejszą od prędkości mocy godzinnej lub w spalinówkach częściej podawana jest prędkość mocy ciągłej i prąd ciągły. Zwykle uszkodzenia maszyn elektrycznych są bez ostrzeżenia. Trzeba po prostu do nich zaglądać i sprawdzać na bieżąco czy nie dzieje się coś złego (stan szczotek, komutatora, uzwojeń). Brak oleju nie jest jako tako sygnalizowany ale sygnalizowany jest spadek ciśnienia oleju w silniku spalinowym (jeżeli wszystko działa jak trzeba). Brak odpowiedniego ciśnienia w większości lokomotyw powoduje automatycznie zatrzymanie silnika.
W SM42 nigdy nie osiągniesz maksymalnej mocy silników trakcyjnych.
SM42 oznacza przekładnię elektryczną z wielokrotnym sterowaniem. 42 ma takie nosy jak w siódemce po bokach zderzaków.
-
Nie widziałem jeszcze sm42 z ukrotnieniem, nie wiem czy w symulacji tak można zrobić.
http://www.transportszynowy.pl/smdane.php#sm42
Tu lepiej widać: http://www.transportszynowy.pl/smukrotnienie.php
-
Żeby nie zakładać nowego tematu. Zapytam: czy zmieni się udźwiękowienie lokomotyw spalinowych? Konkretnie chodzi mi o dźwięki su 45 i 46, zamiast trzech osi na jednym wózku słyszę dwie jak w eu07. Praca silników spalinowych też jest zbyt mało realistyczna one w rzeczywistości są głośniejsze. Stukot kół odbywa się co chwila jakby szyny miały być między połączeniami zbyt krótkie i tej samej długości, a przecież są różnej długości. Dźwięki syren takie jak w rzeczywistości są a nie zabawowe.
-
Skoro uważasz to za istotny problem to zastanów się jak miała by wyglądać modulacja dźwięków w czasie rzeczywistym. Postaraj się o dźwięki stukotu kół su 45 i 46 odpowiednio je spreparuj i ślij w testy. Dźwięk silników jest głośniejszy bo (podejrzewam) słyszałeś go tylko z zewnątrz. Kabina ma za zadanie wytłumić dźwięki pracy silników dlatego też dźwięk ten jest cichszy. Jeśli to Cie nie przekonuje to po prostu daj volume up i powinno Cię to zadowolić.
-
Próbowałem odkryć przeznaczenie klawisza num+/ . No i się dowiedziałem:
Do 4. pozycji nastawnika trzeba jakieś wzbudzenie ustawić
Czy ktoś z Szacownych Wtajemniczonych jest mi w stanie powiedzieć, co to znaczy "jakieś"?
Nie mam ambicji zgłębiać tajników elektrotechniki i wczytywać się wykresy tudzież charakterystyki, ale może by tak mały poradnik dla laików gdzieś umieścić?
-
Próbowałem odkryć przeznaczenie klawisza num+/ . No i się dowiedziałem:
Do 4. pozycji nastawnika trzeba jakieś wzbudzenie ustawić
Czy ktoś z Szacownych Wtajemniczonych jest mi w stanie powiedzieć, co to znaczy "jakieś"?
Nie mam ambicji zgłębiać tajników elektrotechniki i wczytywać się wykresy tudzież charakterystyki, ale może by tak mały poradnik dla laików gdzieś umieścić?
Jakieś czyli różne dla wszystkich. Nie wszystkie spalinowozy mają te same charakterystyki.
-
Próbowałem odkryć przeznaczenie klawisza num+/ . No i się dowiedziałem:
Do 4. pozycji nastawnika trzeba jakieś wzbudzenie ustawić
Czy ktoś z Szacownych Wtajemniczonych jest mi w stanie powiedzieć, co to znaczy "jakieś"?
Nie mam ambicji zgłębiać tajników elektrotechniki i wczytywać się wykresy tudzież charakterystyki, ale może by tak mały poradnik dla laików gdzieś umieścić?
Jakieś czyli jakieś… Nie wiem, jak można to jeszcze prościej powiedzieć…
Oznacza to tyle, że do 4. pozycji nastawnika przy skrajnej (minimalnej) pozycji wzbudzenia (przez te wszystkie lata nikt nie krzyczał o podstawową rzecz, jaką jest pokrętło od tego!) prądnica nie wytwarza napięcia i lokomotywa nie wytwarza siły pociągowej. Dopiero ręczne dodanie wzbudzenia klawiszem / sprawi, że lokomotywa ruszy. Od 5 pozycji nastawnika lokomotywa ruszy bez użycia tego pokrętła, ale będzie bardzo bardzo słaba. Sterowanie ręczne wzbudzeniem w trybie jazdy manewrowej pozwala na bardzo precyzyjne sterowanie siłą pociągową, co przekłada się na delikatne dojeżdżanie do składu. Steruje się tym jak każdym innym nastawnikiem, czyli stosownie do potrzeb.
-
przez te wszystkie lata nikt nie krzyczał o podstawową rzecz, jaką jest pokrętło od tego
Właśnie... jak ten Niemiec się nazywał... a Alzheimer ;) Skleroza, miałem kiedyś "krzyczeć" ale zapomniałem. Faktycznie brakuje animacji tego nastawnika wzbudzenia. Pykamy sobie / i * ale bez F2 nie widać że coś się zmienia.
-
Oczywiście ręczne nastawianie wzbudzania działa jedynie na pracy manewrowej.
Na pracy liniowej regulację przejmuje woodward, który reguluje wzbudzanie stosownie do obciążenia silnika.
-
Nie wiem, jak można to jeszcze prościej powiedzieć…
YouBy wyjaśniłeś prosto i czytelnie. Bardzo dziękuję.
Twoja odpowiedź tylko mnie utwierdza w przekonaniu (wyrażonym w innym wątku), że konkretna instrukcja, zapewne osobna dla każdego pojazdu, niezmiernie na MaSzynie by się przydała. Kto zna takie niuanse, jak ten przeze mnie poruszony (a przez Ciebie wyjaśniony), ten śmiga po bocznicach. Inni pewno "jakoś" jeżdżą, z czasem przez przypadek odkryją, kiedy stonka rwie podkłady, a przy jakich ustawieniach ledwo dyszy.
W każdym razie dzięki za objaśnienie.