- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Maxiu w 22 Listopada 2012, 21:34:01
-
Pociąg z Krakowa do Szczecina wjechał w Trzebini na zły tor - poinformowało radio RMF FM. Skład pojechał w kierunku Chrzanowa zamiast Jaworzna-Szczakowej. Po kilkuset metrach maszynista zauważył pomyłkę i zatrzymał pociąg. Trwa sprawdzanie, dlaczego doszło do pomyłki.
Poprawka tytułu.
ABu
-
Oczywiscie maszynista zle skrecil :)
-
Albo droznik zle przelozyl zwrotnice ;)
-
Najprawdopodobniej pani zagapiła się i źle przestawiła semafor - relacjonował Kubacki.
-
Mnie rozwala coś innego. Mianowicie ten Pan, który tam zadzwonił sam potwierdził że nie wie czy jakiś drugi pociąg faktycznie był na tym samym torze. I nikt jeszcze tego nie potwierdził, ale już tytuł brzmi "Dwa pociągi skierowane na jeden tor". I skoro cynk dostali od kolesia, który nie wspominał o drugim składzie, to skąd wiedzą? Szklana kula?
-
Sensacji szukaja i tyle...
-
"Tory były złe"...
-
"...podwozia też były złe".
-
''Zwrotnice tez były złe''.
-
"I w ogóle cała polska kolej jest zła."
-
"...lub maszynista przejechał obok opuszczonego semafora"
Autentyczny tekst odnośnie dzisiejszego incydentu. To świadczy o naszej kolei. Taka duża stacja i semaforki sobie na pastwę losu zostawione. Biedne, wyblakłe, opuszczone...
-
Odkopuję temat. Instruktor mówił, że dyżurnej nie postawili zarzutów (w końcu nie było zagrożenia żadnego). Pociąg chcieli cofnąć, ale kierpoć zadzwonił do TVN i dodatkowo zażądał komisji (mech też).
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
-
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Nie pochwalam telefonu do TVN-u, ale ciekaw jestem co powiesz, po Raporcie szczekocińskim. Katastrofy mają zawsze źródło w rzeczach, które uznajemy za mało istotne.
-
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Nakazem? To PLK to teraz jakiś szeryf? Jakby w Starzynach wezwano komisję, pewnie do wypadku pod Szczekocinami by nie doszło...
-
Hm, ale jak jechałem kiedyś do Krakowa pociągiem REGIO i zamiast zajechać na Jaworzno Szczakową to trafiłem na Sosnowiec Maczki to nikt o tym nie powiedział. :D Fajnie się dzieje.
-
[...] ale kierpoć zadzwonił do TVN i dodatkowo zażądał komisji (mech też).[...]
Fajne ma koleś priorytety. $$ się liczy. Jeżeli chciał gieroj to mógł żądać komisji, a w razie oporu dzwonić na 997.
-
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Nie pochwalam telefonu do TVN-u, ale ciekaw jestem co powiesz, po Raporcie szczekocińskim. Katastrofy mają zawsze źródło w rzeczach, które uznajemy za mało istotne.
Nic nie powiem, bo wiem jak raport wstępnie wygląda. Zacznijmy od tego, że tu nie było zagrożenia. Pociąg jechał na semafor po utwierdzonej drodze i włączonej blokadzie. Więc weź tu też nie pisz jak TVN ;)
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Nakazem? To PLK to teraz jakiś szeryf? Jakby w Starzynach wezwano komisję, pewnie do wypadku pod Szczekocinami by nie doszło...
Nie do mnie to pytanie, skąd mam wiedzieć. Powiedział mi to instruktor ruchu. W Starzynach to niby kiedy mieli wezwać komisję? Bo pociąg stał pod wjazdem?
Ja tylko piszę, co się dowiedziałem w sprawie, a jak masz jakieś problemy na linii IC-PLK to Twój problem.
-
W Starzynach to niby kiedy mieli wezwać komisję? Bo pociąg stał pod wjazdem?
W Starzynach nie było przypadkiem sytuacji gdzie dzień czy dwa przed katastrofą pociąg też został skierowany na tor lewy?
-
Nic nie powiem, bo wiem jak raport wstępnie wygląda. Zacznijmy od tego, że tu nie było zagrożenia. Pociąg jechał na semafor po utwierdzonej drodze i włączonej blokadzie. Więc weź tu też nie pisz jak TVN ;)
Nie wiesz o raporcie, bo jest w trakcie pisania..Plotki wszędy krążą. Zagrożenie było:
W tym przypadku incydent C43
Wyprawienie, przyjęcie lub jazda pojazdu kolejowego po niewłaściwie ułożonej, niezabezpieczonej
drodze przebiegu albo niewłaściwa obsługa urzàdzeń sterowania ruchem
kolejowym
Źródło:
http://www.transport.gov.pl/files/0/1794779/dzu89593.pdf (http://www.transport.gov.pl/files/0/1794779/dzu89593.pdf)
-
W Starzynach to niby kiedy mieli wezwać komisję? Bo pociąg stał pod wjazdem?
W Starzynach nie było przypadkiem sytuacji gdzie dzień czy dwa przed katastrofą pociąg też został skierowany na tor lewy?
Chyba miał prosto jazdę do Koniecpola zamiast w bok na CMK
Nie wiesz o raporcie, bo jest w trakcie pisania..Plotki wszędy krążą.
Nie będę się kłócić, ale rozmawiałem z przewodniczącym PKBWK m.in na zajęciach itp. Wiem co wiem i skąd.
-
Tak jak pisze @jageer, droga była utwierdzona i na semaforze wyjazdowym (drogowskazowym na TSA) był podany sygnał sygnał S10, blokada liniowa na Chrzanów również była obsłużona poprawnie. Zresztą, na tym filmiku wszystko widać: [ Invalid YouTube link ]hy5Jg#t=46s (patrz sygnalizator powtarzający)
-
Nie będę się kłócić, ale rozmawiałem z przewodniczącym PKBWK m.in na zajęciach itp. Wiem co wiem i skąd.]Nie będę się kłócić, ale rozmawiałem z przewodniczącym PKBWK m.in na zajęciach itp. Wiem co wiem i skąd.
No to dowiedziałeś się coś na temat okoliczności powstania wypadku, a nie o protokole. Jednakże Przewodniczący PKBWK raportu nie pisze, tylko wyznaczona z jego ramienia komisja. Swoją drogą - bardzo mądry z Przewodniczącego facet. Bardzo ciekawie słucha się jego wykładów.
-
Nie będę się kłócić, ale rozmawiałem z przewodniczącym PKBWK m.in na zajęciach itp. Wiem co wiem i skąd.]Nie będę się kłócić, ale rozmawiałem z przewodniczącym PKBWK m.in na zajęciach itp. Wiem co wiem i skąd.
No to dowiedziałeś się coś na temat okoliczności powstania wypadku, a nie o protokole. Jednakże Przewodniczący PKBWK raportu nie pisze, tylko wyznaczona z jego ramienia komisja. Swoją drogą - bardzo mądry z Przewodniczącego facet. Bardzo ciekawie słucha się jego wykładów.
No w sumie tak ;) Gość ciekawy, jedyny konkretny, w końcu ma nawet uprawnienia do budowania i projektowania SRK. Dobry gość na "swoim" stanowisku. I tak podsumował, że raport zaskoczy ludzi.
-
Chyba miał prosto jazdę do Koniecpola zamiast w bok na CMK
No akurat było odwrotnie.
Tak jak pisze @jageer, droga była utwierdzona i na semaforze wyjazdowym (drogowskazowym na TSA) był podany sygnał sygnał S10, blokada liniowa na Chrzanów również była obsłużona poprawnie. Zresztą, na tym filmiku wszystko widać: [ Invalid YouTube link ]hy5Jg#t=46s (patrz sygnalizator powtarzający)
Zaczynijmy od tego jakim prawem dyżurny w Chrzanowie chciał brać pociąg, który przez jego stację rozkładowo nie jedzie. Po drugie to co jest na filmiku to TSB, a nie TSA.
-
Zaczynijmy od tego jakim prawem dyżurny w Chrzanowie chciał brać pociąg, który przez jego stację rozkładowo nie jedzie. Po drugie to co jest na filmiku to TSB, a nie TSA.
Normalnie. Standardowa sytuacja, dyżurny podał drogę i zadzwonił z nr pociągu do Chrzanowa, a on nie patrząc w SWDR-a wpisał w dziennik ruchu, o ile zdążył ;) i po sprawie. Jak jest duży ruch to nie szukam po SWDR, czy ten pociąg to mój, nie mój "Czekaj sprawdzę, czy ma jechać do mnie". Współpraca z nastawniami obok też się liczy - skoro puszcza nam to jest pociąg do nas.
To był mały błąd, a maszynista w Babach czemu jechał 113 na 40? Jego błąd, każdy się może pomylić: maszynista, dyżurny itp.
-
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Co z tym zrobi IC. Wyrzuci do kosza?
Zaczynijmy od tego jakim prawem dyżurny w Chrzanowie chciał brać pociąg, który przez jego stację rozkładowo nie jedzie.
Normalnie. Standardowa sytuacja, dyżurny podał drogę i zadzwonił z nr pociągu do Chrzanowa, a on nie patrząc w SWDR-a wpisał w dziennik ruchu, o ile zdążył ;) i po sprawie. Jak jest duży ruch to nie szukam po SWDR, czy ten pociąg to mój, nie mój "Czekaj sprawdzę, czy ma jechać do mnie". Współpraca z nastawniami obok też się liczy - skoro puszcza nam to jest pociąg do nas.
SWDR to coś takiego http://eu07.pl/userfiles/10774/priv-Dokumentacja_SWDR.pdf
-
W odpowiedzi PLK wystosowało list do IC z nakazaniem przeprowadzenia badań psychologicznych na kierowniku pociągu + egzaminu weryfikacyjnego dla niego i maszynisty.
Co z tym zrobi IC. Wyrzuci do kosza?
Sama PLK moim zdaniem nic nie może nakazywać, ale komisja (nie wiem, czy się zebrała) jak najbardziej...
-
Chyba miał prosto jazdę do Koniecpola zamiast w bok na CMK
No akurat było odwrotnie.
Tak jak pisze @jageer, droga była utwierdzona i na semaforze wyjazdowym (drogowskazowym na TSA) był podany sygnał sygnał S10, blokada liniowa na Chrzanów również była obsłużona poprawnie. Zresztą, na tym filmiku wszystko widać: [ Invalid YouTube link ]hy5Jg#t=46s (patrz sygnalizator powtarzający)
Zaczynijmy od tego jakim prawem dyżurny w Chrzanowie chciał brać pociąg, który przez jego stację rozkładowo nie jedzie. Po drugie to co jest na filmiku to TSB, a nie TSA.
Tak jak @jageer napisał, dyżurna najprawdopodobniej podała wyjazd (tam jest jednokierunkowa blokada, czyli TSB ma cały czas pozwolenie) a dopiero później zadzwoniła (dyżurny z Chrzanowa zapewne nie zerknął do SWDRa). Poza tym ja dokładnie wiem, że to jest rejon TSB, czytaj ze zrozumieniem. Napisałem "drogowskazowy na TSA" tj. pełni funkcję drogowskazowego przy przebiegu na rejon TSA, a przy przebiegu na blokadę liniową na Chrzanów pełni funkcję wyjazdowego.
-
Poza tym ja dokładnie wiem, że to jest rejon TSB, czytaj ze zrozumieniem. Napisałem "drogowskazowy na TSA" tj. pełni funkcję drogowskazowego przy przebiegu na rejon TSA, a przy przebiegu na blokadę liniową na Chrzanów pełni funkcję wyjazdowego.
Czyli cała akcja miała miejsce na TSB. TSA nie brało udziału w tej zabawie. No i rodzi się pytanie - kto zawalił. No bo przecież nie mechanik z 38204. A wszyscy tutaj uznają, że brak spojrzenia w stacyjny RJ to tylko chwila nieuwagi. No a w całej sprawie problemem jest to, że żaden dyżurny nie miał czasu w owy RJ spojrzeć.
-
Rutyna, rutyna i jeszcze raz rutyna. Na dużym posterunku przy dużym ruchu na powiedzmy 1000 wyprawianych pociągów za tym tysiąc pierwszym nawet najlepszemu ISDR-owi może się zdarzyć pomyłka, ot podanie wyjazdu nie tam gdzie trzeba. To raczej nie był nawet incydent kolejowy, bo urządzenia działały prawidłowo. Takie rzeczy zdarzają się na sieci na porządku dziennym, ale akurat w tym wypadku po nagonce na kolej spowodowanej Starzynami trzeba było podkreślić jaka kolej jest be.
-
Lekceważysz w tej chwili wagę zdarzenia...
-
Jaką wagę, historyczną? Bo innej nie widzę. Człowiek jest najsłabszym ogniwem w tym całym systemie i tego typu błędów nie da się wyeliminować. A może mógłby mnie ktoś oświecić jakie zagrożenie dla ruchu pociągów powstało podczas tego "incydentu" oprócz opóźnienia pociągu i zdenerwowania pasażerów?
-
To raczej nie był nawet incydent kolejowy,
No niestety to jest incydent - nawet ma swój fachowy kod.
-
Lekceważysz w tej chwili wagę zdarzenia...
Przestań, z takim myśleniem to idź do TVN-u.....
To raczej nie był nawet incydent kolejowy,
No niestety to jest incydent - nawet ma swój fachowy kod.
No incydent, ale bez zagrożenia życia.
-
Nie wyjeżdżaj mi tu z mediami.
-
Jak w godzinach szczytowych wygląda obsada na TSA i TSB? Pojedynczo dyżurny czy po dwóch?
-
Jak w godzinach szczytowych wygląda obsada na TSA i TSB? Pojedynczo dyżurny czy po dwóch?
Na dniówce: TSB - dwóch dyżurnych, TSA - (prawdopodobnie) jeden dyżurny, na nocce: TSB - jeden dyżurny, TSA - jeden dyżurny.
-
Jak w godzinach szczytowych wygląda obsada na TSA i TSB? Pojedynczo dyżurny czy po dwóch?
Na dniówce: TSB - dwóch dyżurnych, TSA - (prawdopodobnie) jeden dyżurny, na nocce: TSB - jeden dyżurny, TSA - jeden dyżurny.
ISDR + Nastawniczy.