- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: matek123 w 18 Listopada 2012, 22:47:31

Tytuł: Rewers trójkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Listopada 2012, 22:47:31
Witam. Czy jest jakiś sposób, żeby się pozbyć wyświetlania rewersu (czarnego) trójkątów? Mam maxa 9. Przy plane w którym powinny być tylko dwa trójkąty, licznik pokazuje tylko dwa.
Tytuł: Odp: Rewers trujkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 18 Listopada 2012, 22:51:54
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to "odptaszkowanie" '2-sided' w okienku Material Editora.
Tytuł: Odp: Rewers trójkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 18 Listopada 2012, 22:54:29
Mam od-ptaszkowane, ale tamto się tyczy tylko tekstury. Kiedyś w jednym z pierwszych luźnych wątków ktoś miał taki sam problem.
Tytuł: Odp: Rewers trójkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: adamst w 18 Listopada 2012, 23:03:26
Poszukaj funkcji "backface cull", czyli właśnie ukrywanie "rewersów". Trzeba ją włączyć dla danego obiektu. Znajduje się ona w zakładce z monitorkiem (tam gdzie zamrażanie, ukrywanie itp).
Tytuł: Odp: Rewers trójkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 18 Listopada 2012, 23:04:20
Widzisz, myślałem tak, bo korzystam z tej funkcji jak mam modelować według planu/szkicu. Wtedy polycount jest tylko dla jednej strony, a przy powiększeniu druga trafi robić się czarna. Sprawdź, może coś w preferencjach ci się przestawiło.
Tytuł: Odp: Rewers trójkątów w 3ds max.
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 19 Listopada 2012, 16:00:01
Poszukaj funkcji "backface cull", czyli właśnie ukrywanie "rewersów". Trzeba ją włączyć dla danego obiektu. Znajduje się ona w zakładce z monitorkiem (tam gdzie zamrażanie, ukrywanie itp).
Dziękuję działa. Czy jest jakaś opcja, żeby to włączyć domyślnie?