- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: szlaban w 07 Listopada 2012, 19:28:42
-
Witam. Dzisiaj około 12:30 przez miejscowość Barłogi woj Wlkp. Jechał skład z ep07 w barwach IC i kilka wagonów. Na końcu składu był wagon PKP energetyki z podniesionym patykiem taki jak w załączniku. Co to za wagon i do czego służy ??
-
Wagon diagnostyczny sieci trakcyjnej, tutaj masz coś podobnego http://rail.phototrans.eu/14,7930,0.html
-
Z tym że, tu jest sama lokomotywa i wagon tak ja tu A tam był normalny skład kilka wagonów i lokomotywa spółki pkp IC zdziwiło mnie to trochę
-
Może podsył. Chociaż ten podniesiony badyl zastanawia.
-
Energetyka mogła go podpiąć, by badał sieć trakcyjną na tej linii po której, jechał icek.
-
Może i tak. Pierwszy raz widzę taki wagon w mojej bliskiej okolicy.
-
Jeśli wagon diagnostyczny byłby podpięty zaraz za lokomotywą elektryczną badania byłby mało wiarygodne, bo pantograf lokomotywy również powoduje drgania sieci. W przypadku lokomotywy spalinowej nie ma takiego problemu, a jeśli jest to elektryk musi być kilka dodatkowych wagonów w celu wydłużenia odległości pomiędzy odbierakami lokomotywy i wagonu diagnostycznego. Tak mi to tłumaczył kiedyś kolega z Trójmiasta, który pracuje w Energetyce.
-
Dziś w Katowicach przed godziną 14 również widziałem ten skład. Prowadziła go siódemka IC za nią jeden wagon 2 klasy,dwa wagony 1 klasy i wagon pomiarowy energetyki.
-
Jak mnie pamięć nie myli to taki sam skład jechał koło mnie. Jakie parametry sieci badana są za pomocą tego wagonu?
-
Na pantografach pomiarowych jest podziałka w cm 30, 20,10, 0, 10, 20, 30. Bada się wychylenia drutu, m. in. czy jest właściwe zygzakowanie.
-
I tylko tyle ? Musi być coś jeszcze bo moim zdaniem nie opłacało by się przerabiać wagon dla tego jednego parametru
Proszę po raz ostatni. Nie stawiaj spacji przed znakami zapytania oraz zdanie kończ kropką.
Rozi
-
Możliwe że badanie spadków napięcia w sieci trakcyjnej przy przejeździe takiego składu.
-
Ojej, przecież można się domyśleć, że może badać inne rzeczy, np. naprężenie drutu jezdnego.
-
Możliwe że badanie spadków napięcia w sieci trakcyjnej przy przejeździe takiego składu.
Problem w tym, że gdy taki skład będzie ciągnięty elektrykiem, to pomiar będzie fałszywy, bowiem sama lokomotywa również wywołuje spadek napięcia na danym odcinku sieci ;)
-
Własnie to miałem na myśli tzn. jaki spadek napięcia wywoła lokomotywa ciągnąca dany skład.
Dodano: 08 Listopada 2012, 20:49:34
Proszę chwila szukania:
układ pomiaru odsuwu sieci jezdnej (zygzakowania),
układ kontroli rozjazdów sieciowych,
układ pomiaru wysokości zawieszenia sieci jezdnej,
układ wykrywania udarów odbieraka prądowego,
układ wykrywania i pomiaru czasu przerw stykowych odbieraka prądu z siecią jezdną,
układ pomiaru napięcia sieci trakcyjnej,
układ kompensacji ruchów pudła wagonu,
układ wykrywania konstrukcji wsporczych (punktów podwieszenia sieci jezdnej),
układ wykrywania rezonatorów torowych SHP,
układ pomiaru drogi
układ pomiaru prędkości,
układ rejestracji zgłoszenia operatora
-
Jeśli ktoś chce to mogę przesłać link do pliku *.pdf z całym opisem takowego wagonu. Poczynając od wstępu kończąc na podsumowaniu.
-
Zamiast bawić się w incognito i podchody Pietras umieść ten link tutaj.
-
http://pbc.gda.pl/Content/4525/pbc_gietkowski.pdf
Proszę;) i przepraszam:)