- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: johncenafan w 16 Października 2012, 20:54:26
-
witam chciałbym się dowiedzieć jak edytować gotowe scenerię tzn.chodzi mi głównie o roslinność ponieważ wiekszość scenerii jest bardzo uboga
-
Możesz za pomocą programu G-max lub 3ds Max importować sobie pliki roślinności, terenu i torowiska a następnie za pomocą skryptu z podglądem na te elementy dowolnie dodawać roślinność.
-
mogłbyś dokładniej objaśnić mam 3ds maxa z tym dodatkiem do układania torów itp. chciałbym dokładniej się dowiedzieć co po kolei robić
Proszę edytować własne wiadomości, pisownia zgodnie z regulaminem. Forum to nie jest brudnopis.
REWIZOR
-
Masz rozumiem 3ds'a ze skryptami? To już połowa sukcesu. Teraz należy importować plik scenerii (Import SCN). Klikamy i przy pytaniu 'Do you want to reset' klikamy przecząco. Następnie wybieramy plik scenerii z drzewami (dla linii 61 znajduje się on w scenery/linia61/l61_lasy.scm. Po chwili pokaże się Ci mnóstwo punktów z drzewami na tej scenerii. Aby mieć większy wgląd możesz importować sobie np. torowisko czy teren. Następnie, wstawiaj dowolnie roślinność funkcją "Zieleń". Aby eksportować to, co zrobiłeś, wybierz z górnej belki "Edit > Select by... > Color", kliknij na jedno drzewo. Zaznaczą się wszystkie. Następnie wybierz w skrypcie opcję 'Export SCM' i nadpisz stary plik l61_lasy.scm. Tak na szybko Ci to opisałem.
Dodano: 17 Października 2012, 20:53:15
Mam nadzieję wytłumaczyłem wszystko w dość zrozumiały sposób.
-
Dlaczego mi w Gmaxie po utworzeniu nowego folderu o nazwie "eu07" w folderze scripts oraz po wrzuceniu tam skryptów wywala taki błąd jaki jest w załączniku? Czy te skrypty mają być w folderze "startup"?
-
Skrypty mają być w folderze Scripts/eu07.
Dlaczego w tym śmieciowym wątku piszesz? Jest do tego odpowiedni temat, nawet przyklejony. Nie zauważyłem, że to Gmax.
-
Poza tym nie raz już było o tym na forum.
-
@mikol http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg170130.html#msg170130
-
Dlaczego mi w Gmaxie po utworzeniu nowego folderu o nazwie "eu07" w folderze scripts oraz po wrzuceniu tam skryptów wywala taki błąd jaki jest w załączniku? Czy te skrypty mają być w folderze "startup"?
Poszukaj jakiejś przeróbki skryptów, tak by pasowały do Gmaxa lub pobierz Gmaksowe i podmień tylko kilka najważniejszych skryptów (głównie CreateIncTree.ms).