- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Sierakowiczanin w 13 Listopada 2004, 18:18:50
-
To mój pierwszy post tutaj.Niektórzy mnie wyśmieją;-)Czy to normalne,że jadąc w Maszynie EN57 nie działa bocznikowanie / * ?Uprzedzam,że jestem zielony.
-
To mój pierwszy post tutaj.Niektórzy mnie wyśmieją;-)Czy to normalne,że jadąc w Maszynie EN57 nie działa bocznikowanie / * ?Uprzedzam,że jestem zielony.
Tak. To jest normalne. W EN57 boczniki sa na nastawniku.
-
W EN57 masz PSR (Przekaznik Samoczynnego Rozruchu), ktory sam wrzuca pocznikowanie na pozycjach bezoporowych (szeregowej i rownoleglej). Wpisz sobie najlepiej PSR w Szujace i poczytaj a duzo sie doweisz na ten temat
Pozdrawiam
-
W EN57 masz PSR (Przekaznik Samoczynnego Rozruchu), ktory sam wrzuca pocznikowanie na pozycjach bezoporowych
Taak? To od czego są pozycje Bocznik1, Bocznik2 oraz Bocznik3??
-
Kurde - troche niejasno sie wyrazielem. To znaczy nie to mialem na mysli i troche sie to wszystko pokickalo. Jest to tak - po ustawieniu nastawnika na ktorejs z pozycji bocznikowych bocznikowanie nie zalaczy sie od razu tylko dopiero gdy PSR przedzie na pozycje rownolegla bezoporowa. Tak sie dzieje gdy klucz ustawiony jest w pozycji II. Natomiast gdy jest w pozycji I do bocznikowanie zalaczy sie gdy nastawnik bedzie ustawiony na torejs pozycji bocznikowania dopiero po przejsciu PSR na pozycje szeregowa bezoporowa.
Czyli.
Na I- odlaczona jest pozycja rownolegla i bocznikowanie nastepuje od razu na pozycji szeregowej bezoporowej
Na I bocznikowanie zalaczy sie dopiero na pozycji rownoleglej bezoporowej...
Chyba troche niezrozumiale napisalem ale moze ktos zrozmie...
-
Postanowiłem sprostować powyższy post kolegi Maćka - 34120 :
1. PSR nie przechodzi na żadną pozycję - on steruje wielkością przepływającego prądu przez silniki trakcyjne i przy odpowiedniej wielkości tegoż prądu przesterowywuje wał kułakowy na kolejne pozycje
2.Jeśli chodzi zaś o pozycje I i II na nastawniku kierunkowym to sprawa wygląda następująco :
- pozycja I (N1) jest to pozycja tzw. opóznionego rozruchu tzn. prąd na PSR musi spaść do wartości 135 A żeby możliwe było przesterowanie wału na kolejną pozycję - pozycja ta może być używana w warunkach zmniejszonej przyczepności zestawów kołowych gdzie wyższy prąd rozruchowy mógłby powodować powstanie poślizgu zestawów kołowych
-pozycja II (N2) jest to pozycja normalnego rozruchu - kolejne pozycje na wale kułakowym załączane są przy prądzie rzędu 172 A
Bocznikowanie załącza się dopiero (zarówno na pozycji N1 i N2 ) na pozycji bezoporowej równoległego połączenia silników trakcyjnych. Także na obydwu pozycjach jest możliwa jazda na wszystkich grupach połączeń silników trakcyjnych.